Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Murmelmy: :vinke: tilbake! Hvordan går det? :)

Mazilla: Ryggen er bedre i dag, takk! Kanskje jeg trenger nye BH'er med bedre støtte eller noe. Puppestellet har vokst noe veldig, og all den ekstra tyngden fra både pupper og mage virker vel inn på ryggen kan jeg tenke meg.

Prinsessefiskemiddagen ble tatt godt imot (for det meste, men min flisespikker av en sønn ville bare kalle det laks, han. Og sjørøverpasta i dag ville han ikke høre snakk om, så vi får bare kalle det for det det er; pasta carbonara) ;)

I går spilte vi spill, Junior Alias, det var utrolig gøy! Skal spille det i kveld også, og gjøre det sånn som det egentlig skal være, med to og to på lag. I går var mannen seint hjemme, så jeg og snuppa spilte mot hverandre mens eldstemann forklarte kortene for oss. Hun ble skikkelig sur da hun tapte da, må bare le av henne og de drama queen-utbruddene hennes :fnise:

Var oppe kl 5 i natt og måtte på do, og hadde skikkelig hodepine. Mannen tok barna i morges, så jeg fikk slappet av og sovet litt videre, men jeg har fortsatt vondt i hodet nå. Er kvalm også :( Sitter og ser på OL, hurra for gull til langrennsjentene! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alias for voksne er såååå gøy, har spilt det litt hos slektninger (men har det ikke selv).

Vi var flinke til å spille brettspill før, men etter at vi fikk barn har vi nesten ikke funnet fram sånne spill som Passport, TP og Carcassonne. Selv om det er kjempegøy! Litt trist egentlig. Samme med PC-spill - vi var ganske hekta på Civilization, men det har ikke blitt tatt fram i det hele tatt siden eldstemann ble født! Mannen spiller litt fotballspill på iPad'en da, men jeg spiller ingenting for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke så flinke til å finne det frem vi heller desverre... Er jo kjempegøy! Men har et vennepar som er flinke til å dra i gang, så vi får nå spilt litt allikevel. Blir bedre når vi kommer inn i vårt eget og blir boende i nærheten av venneparene våre tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får stort sett bare spilt på hytta... litt synd, som du sier, for det er jo så moro!

Gode gamle brettspill, eller rett og slett yatzy eller kort. Og du verden, det er sant som de sier- den ekte personligheten kommer fort fram når noen er i ferd med å tape :fnise:

Håper formen er bedre, både på den ene og den andre måten.

Sliter med kvalme og "dårlig plass" her også (selv om Smitt knapt er på størrelse med en fyrstikkeske), det er innmari ubehagelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsker Alias! All kveldstid sammen med min familie går med til det. :ler:

Håper dagen din blir fin, La Traviata!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TuttaV, Mafalda og kisskissbangbang: :klem: Jeg elsker Alias, tror vi må ønske oss det til neste jul :)

Vi har også noen venner som alltid har med brettspill, det er så gøy, og de har som regel et nytt spill hver gang så man får prøve masse forskjellig. Snuppa har hatt helt dilla på Den forsvunne diamanten, så det har jeg blitt litt lei av. Men åh, kortspill og yatzy spilte jeg og familien min så utrolig mye da jeg var barn, alle ferier og hytteturer.. Poker med gamle 5-øringer i båten hver sommer - gode minner!

Har vært våken siden 5 i dag morges, som vanlig.. :Gjesp: Veldig urolig natt før det også. Har sånn urolig følelse i beina, som om det kommer en leggkrampe hvert øyeblikk. Fant søren meg ingen god liggestilling i senga uansett hvordan jeg snudde og vendte på meg. Sovna jo til slutt, så en eller annen stilling må vel ha funka.. ;)

Har en rar følelse i magen også, og trodde jeg skulle kaste opp i morges. Er det lov å synes svangerskap er noe herk av og til? :sjenert:

Det er koselig med mage og spark, men jeg blir litt sprø av alt det andre som følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det var noe herk :sjenert: fantastisk å kjenne at det var liv der inne, men de tilhørende plagene var no dritt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går strålende LT ;). I dag er jeg 26+1 og det er vel 100 dager til termin eller noe. Snart kvitt hosten og nå er det kun bekkenet som skrangler. Hjalp ikke på å løpe til toget i dag tidlig :roll:. Holder ut ennå da, føler jeg liksom ikke kan klage når kvalme og blødninger har gitt seg. Merker for øvrig mye liv døgnet rundt, håper hun ikke er like aktiv på utsiden som innsiden ;).

Koselig å lese om hvordan det går med deg. Kan ikke si jeg er like aktiv i min bok :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaV og Favole: Godt det ikke bare er meg! :) Føler for å klage litt på dårlige dager.. Selv om jeg vet jeg er heldig som får oppleve dette en siste gang.

Murmelmy: :klem: Så flott at du er bedre! Jeg har ca 113 dager igjen, så tida går jo! :)

Hadde en veldig dårlig dag i går, sov dårlig i flere netter før og hadde alle plager på en gang. Var våken fra kl 5 og fikk ikke sove igjen uansett hva jeg gjorde, og var fullstendig ødelagt. Leggkramper, vondt i ryggen og hodet, kvalme, generelt ubehag i kroppen, og baby som virkelig har fått kraft i sparkene sine og virker som han aldri sover. Men i natt fikk jeg sove hele natta fram til ca. kl 6! Så fra å være et menneskelig vrak i går er jeg i dag nesten meg selv igjen. :)

Barna har fri i dag og er med mannen på jobb. Jeg tar igjen litt husarbeid i dag, og må ut og gjøre noen ærend. Skal ha taco til middag i dag, blir en fin fredag :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tittet innom en tur for å hilse på :)

Gratulerer med en liten herremann i magen! Men det høres virkelig ikke noe særlig ut med alle plagene du har for tiden. Håper det hvertfall ikke blir noe verre!

Koselig med alle bildene du har lagt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins og Favole: :klem: Takk begge to!

Gravid-tåka tro til i dag, da jeg skulle handle. Er sikker på at jeg putta tacokrydder i handlevogna, men da jeg kom hjem var det ikke noe tacokrydder i noen av posene mine, gitt. Argh! Er det mulig? Det lå garantert igjen på rullebåndet. Vel, mannen sa at han kunne plukke det opp på veien hjem, og hva kom han hjem med? Fajita-krydder. Skulle ikke tro det var så ulikt, men jommen om det smakte ganske rart til tacoen vår. Det ble ikke spist så mye som vanlig på en fredagskveld, nei...

Barna hadde hatt det fint på jobben til mannen i dag, og i kveld ligger de på samme rom igjen! De er så gode venner for tida, og gir uttrykk for det også :hjerte: Kos!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Etter at jeg ble gravid så smaker tacokrydder herk! Nesten litt tran. Vi gikk for spinatsuppe til kvelden, med masse scampi og olivenolje! Jum!

Så deilig når de store barna er venner og koser seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*noterer at Fajita-krydder til tacoen overhodet ikke blir det samme* :fnise:

Det er jo så klassisk, har gjort samme bommerten selv hundre ganger. Du kjøper inn alt (tror du), kommer hjem med et tonn bæreposer, og når matlagingen er godt i gang mangler det akkurat en ingrediens. Som gjerne er ganske viktig :ler:

Men men, håper det ble en grei fredagskveld til tross for en litt underlig tacomiddag, og at dere får en fin helg! Så deilig med unger som koser seg sammen og underholder hverandre, det er gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola: oppskrift på tacokrydder? :)

Hadde en fin, rolig fredagskveld og sov ganske greit i natt. Enkelte liggestillinger er vonde, og jeg snur meg en del, hadde en dotur kl 6 men greide å sovne igjen etterpå.

I dag har vi veldig lite på planen - snuppa ville invitere en venninne hit, men hun er på vinterferie. Tror de fleste jentene hun leker mye med er bortreist nå, så det er litt synd :(

Får se hva vi gjør, været er begredelig og innbyr ikke til utelek heller. Hadde det vært opp til mannen hadde vi bare sittet og sett på OL hele dagen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 24 uker på vei! :hoppe:

Babyen veier nå 650 gram og er 29 cm lang (CRL 21 cm).

Babyen begynner å fylle plassen i livmoren, og du kjenner bevegelsene stadig mer tydelig. Balanseorganet sitter i øret, og nå fortsetter ørets strukturer å hardne og modnes slik at babyen kan høre bedre og holde balansen bedre enn tidligere. I motsetning til hva mange tror, er det ikke stille i livmoren. Babyen kan høre morens pust, morens hovedpulsåre, stemmen hennes og fordøyelsen.

Respirasjonssystemene utvikles for å kunne håndtere pusting av luft, men lungene overfører ikke oksygen til blodet eller tar imot karbondioksid. Dette skjer gjennom morkaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...