Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Gjest Jørild

Jeg skal bare gå til jordmor selv om jeg er flergangs. Legen er så travel og ser bare nedi pcen sin. Måle blodtrykk og stix kan jeg gjøre på jobb, trenger ikke bruke en halvtime på å vente på en forsinket lege for det.

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at alt ser fint ut! :) Ingenting er bedre enn det!

Men dette med rhesus minus- hva slags oppfølging er det du trenger rundt det, egentlig? Må det gjøres noe spesielt i forhold til fødsel, eller husker jeg feil nå? Leste noe om det i en babybok for mange herrans år siden, så jeg må innrømme at jeg ikke har peiling :lol:

Hvis babyen er rhesus pluss kan det bli krøll med antistoffene - mest under fødsel da. Men jeg kan visst danne antistoffer under svangerskapet også, og det er vel det de sjekker underveis (i uke 32 og 36). Hvis babyen er rhesus positiv må man få en sprøyte etter fødselen så man ikke lager antistoffer mot en evt. nestemann. Dette tester de for, og begge de to eldste var også rhesus negative så sjansen for at jeg danner antistoffer nå er veldig liten, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en god natt :) Sov helt til klokka ringte i dag - det var såååå deilig! Har vært hos fysio nå, og det var også godt. I dag er snuppa bra igjen og er på skolen. Hun skal på koret etter skoletid også, men da er det mannen som skal hente henne, for jeg skal på premierefest i kveld! :hoppe:

Har så lite spennende klær å ha på meg, og føler meg jo stor som en hval, men jeg får prøve å dolle meg opp så godt jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og shoppet i går. Klær som også kan brukes etter graviditet, kun topper og en lang sort løs blazer som går under stumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt å høre at du sov bedre i natt :kose:

Kjenner til følelsen av å vær en hval ja :ler: når ingenting plutselig passer lengre!

Men du ser jo sååå fin ut, så det er nok bare magen din som får deg til å føle deg slik.

Håper du fant noe du følte deg vel i og koste deg ikveld :klem:

Endret av roseduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen, La Traviata!

Og så er jeg spent på å høre om du fant noe å ha på deg (man gjør jo som regel det, til slutt i alle fall!) og hvordan festen var. Håper du hadde en morsom kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en god natt :) Sov helt til klokka ringte i dag - det var såååå deilig! Har vært hos fysio nå, og det var også godt. I dag er snuppa bra igjen og er på skolen. Hun skal på koret etter skoletid også, men da er det mannen som skal hente henne, for jeg skal på premierefest i kveld! :hoppe:

Har så lite spennende klær å ha på meg, og føler meg jo stor som en hval, men jeg får prøve å dolle meg opp så godt jeg kan!

Du blir mindre etter hvert vet du, plutselig er det juni! Håper du finner flotte klær til festen i kveld :) Deilig å sove helt til klokka ringer da, og fysio pleier også å være så deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesproblemet i graviditeten blir bare verre og verre syns jeg. For hvalfølelsen blir jo bare verre og verre :P
Men håper du fant noe snasent å ha på deg og at det ble en bra premierefest :) Hva skulle du på premiere for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Murmelmy, roseduft, Mafalda, Millimani og TuttaV! Jeg var på premierefest for Costa del Kongsvik, som begynner på TVNorge neste tirsdag! Vi fikk se hele 3 episoder av serien, og jeg tror ikke jeg har ledd så mye på lenge! :ler:

Var der sammen med store deler av familien min (men mannen var hjemme og passet barna), og hilste på en del folk, både kjente og mindre kjente. Artig å menge seg litt med komi-folk.

Jeg tok på meg en enkel, sort kjole fra H&M, og et stort smykke. Følte meg ganske fin, etter å ha fått sminka meg og ordna håret og sånt. Fikk komplimenter også, fra flere som var der, veldig koselig! Merka en del vondt i bekkenet etter hvert utover kvelden (det var litt harde stoler der), og det ble ganske seint, så i dag er jeg utrolig trøtt og har vondt i hele kroppen!

Har ikke gjort mye fornuftig i dag, men tror jeg trengte en 'hviledag'. :)

Nå har mannen og snuppa dratt på svømming, og jeg sitter og hjelper eldstemann med lekser når han trenger det!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviledager liker vi! :jepp:

Morsomt med premierefester. Mannen min var faktisk på en for noen uker siden han og (Den siste viking, den der nye reality-konkurransen til TVN). Jeg droppa det jeg, siden jeg hverken var spesielt interessert i serien, ikke i kjendisene og ikke kunne drikke gratis champis. :ler:

Bra du fant noe du trives i - kan tenke meg det blir en utfordring etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med premiere på Costa del Kongsvik! Jeg gleder meg veldig til å se det på TV, og gleder meg jo enda mer nå når du sier det var morsomt :D Håper du har fått hvilt ordentlig ut idag og at dagen i morgen blir bedre for bekkenet og kroppen generelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien ser morsom ut på reklamen, så skal prøve å få den med meg på tv :Nikke: høres ut som du ble riktig så lekker :sexy: hjelper ofte bare å få stæsjet med hår og sminke heldigvis, så føler man seg mye freshere. Jeg er ikke så flink med det i hverdagen om dagen :sjenert:

Tror du gjorde lurt i en hviledag. Håper du får en god natts søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakepulver, Jørild, Kommode og TuttaV: :klem:

Gleder meg veldig til det kommer på TV selv, vi så det jo med prosjektor på lerret, og fargene ble litt utvaska pluss at lyden var litt lav i begynnelsen. Ikke minst gleder jeg meg til å se hva mann og barn synes! (Selv om noen scener ikke er så barnevennlige da - mye sexprat med Alex og gutta, som nok er greit å hoppe over når ungene ser på).

Er søren meg sliten i dag også. Litt for tidlig våken i dag (før 6) og en type vær som gjør meg trøtt hele dagen. :Gjesp:

Har hatt tomatsuppe til middag, og gjort lekser med barna både før og etter. Heldigvis kom mannen hjem og kunne ta over litt med leksene, det blir ofte så mye på torsdager og barna er eksperter i å gjøre andre ting enn det de skal!

Har bestilt noen teaterbilletter da - wiiii, elsker å gå på teater, show og sånt! Jeg og mannen skal på Guys and Dolls på Oslo Nye om noen uker, og så skal eldstemann få se Doktor Proktors prompepulver på Nationaltheatret med mannen i april mens jeg og snuppa skal på Svanesjøen på Operaen i mai! Da er jeg nok ganske sprekkeferdig (uke 36) men det får bli et 'siste sprell' før fødsel! Gleder meg :hoppe:

Har også bestilt meg ny telefon - det ble en iPhone 5S 32 GB som nå er på vei hjem til meg! Har hatt iPhone 4 kjempelenge, og den har blitt så dårlig. Batteriet holder i så kort tid, og skjermen responderer dårlig noen ganger. Skal bli digg! Håper jeg klarer å få over alt fra den gamle telefonen, sånt er alltid litt pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg husker fortsatt da jeg så Svanesjøen som seksåring med mormor og morfar. Jeg satt ytterst på stolen i penkjolen min med tallerkenøyne hele tiden, og sluknet visst som et lys da det var over :ler:

Høres ut som om dere har mye gøy i vente fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tekola: Jeg har også noen gode barndomsminner om ballettforestillinger - var på Nøtteknekkeren husker jeg, i den gamle Operaen!

Favole: Ja, gleder meg veldig til alt sammen!

Det er fredag, og trist og grått regnvær. Jeg har en ganske god dag i dag, sov til halv 7 og er bare litt trøtt ;)

Ryggen verker, da. Har gjort litt husarbeid, og gjort klart til at snuppa får overnattingsbesøk av ei venninne i helga. :)

Eldstemann skal på ball i kveld (ei jente i klassen har invitert til bursdag med tema 'ball') og det blir jo spennende! Han har jo ikke dress eller noe sånt, så det blir penbukse, skjorte og slips.

Lurer på om pollenet har begynt? Det er jo så mildt ute, så det skulle ikke forundre meg. Det klør i øynene mine, men merker ikke noe annet foreløpig. Skal heldigvis til legen neste uke, og få allergimedisiner som er trygge for gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke Murmel, det skulle jo egentlig bare være stengt i vinterferien, men ting tar vel lengre tid enn ventet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Sovna på sofaen etter en maraton-ettermiddag med storhandling til helga, henting av snuppa, ordning av storebror for å dra på ball, kjørte ham dit, hjem for å lage pizza fra bunnen av, henge opp klesvask, pakke ut svømmetøy m.m., spise pizza og pass out in a coma. Våkna med stiv og vond nakke av at Frank Aarebrot holdt et foredrag om 200 år på 200 minutter på TV. Ouch!

Ryggen er vond, og jeg er full av vrange hormoner og har mest lyst til å legge meg, men nå har jeg jo akkurat sovet :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...