Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Det var forøvrig helt tomt for gjær både på min vanlige matbutikk og den som ligger litt lengre unna! Og jeg tok det som en personlig fornærmelse - sier vel litt om hvor hormonell jeg er i dag :sjenert:

Så her får det bli fastelavnsboller med tørrgjær på søndag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God lørdag!

I dag er vi over i mars måned, og litt nærmere termin! :hoppendeglad:

Jeg runder 25 uker, og om ikke lenge er det 'bare' 100 dager igjen :)

Fra 25 uker og 0 dager til 25 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 800 g

CRL: 22 cm

Full lengde: 30 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 23 uker gammelt. Allerede nå begynner det å bli liten boltreplass for fosteret i livmoren. Øyevipper dukker opp denne uken, og øynene vil snart kunne åpnes og lukkes!

Hjernen vokser fremdeles fort, og fosteret er en velproporsjonert liten minibaby. Fosteret begynner også å få lengre hår på hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God lørdag!

I dag er vi over i mars måned, og litt nærmere termin! :hoppendeglad:

Jeg runder 25 uker, og om ikke lenge er det 'bare' 100 dager igjen :)

Fra 25 uker og 0 dager til 25 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 800 g

CRL: 22 cm

Full lengde: 30 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 23 uker gammelt. Allerede nå begynner det å bli liten boltreplass for fosteret i livmoren. Øyevipper dukker opp denne uken, og øynene vil snart kunne åpnes og lukkes!

Hjernen vokser fremdeles fort, og fosteret er en velproporsjonert liten minibaby. Fosteret begynner også å få lengre hår på hodet.

Heeei kjære deg :strix:

Nå var det kjekt å titte innom her igjen! Og sier det igjen - du må være stolt over din gravide kropp, du er jo NYDELIG som gravid! Den flotte magen :hjerte:

Er det ikke deilig å ha kommet til mars?? Iiiih, det er jo første vårdag, og sååå nydelig ute nå(hvertfall på vestlandet!), deilig, deilig! Og du får jo en så fin gravid-tid nå når det er vår og snart sommer, også får du nurket ditt i juni, det er jo såå fin mnd, er nok en grunn for at mange får barn da ja .. :sol:

Husker når jeg var i uke 25, det føles IKKE lenge siden, og nå er jeg i uke 38 snart, herregud hvor fort tiden går... du har jo barn fra før så du vet jo alt dette, men det går nok kjempefort nå mot termin, du er jo over halveis, hihi, åh, kommer til å savne å være gravid nå kjenner jeg ... :P Også er skikkelig milepæl når man akkurat har 100 dager igjen! Har du også den appen hvor det står? Babygruppen sin app eller noe? Den er lilla hvertfall :fnise: .. stas å ha den synes jeg, sjekker den ofte flere ganger om dagen, bare for å bli påmint at jeg er i uke det og det... hihihii!

Skal dere ta 3D UL forresten? Kom bare på at jeg tok det i uke 26, og du er jo snart der! Det var FANTASTISK! :babyjente:

Ønsker deg en fiiiiiiiin fin dag i dette NYDELIGE været!!! :kyss2::kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole og TuttaV: Takk for fine komplimenter! :klem:

LovelyMonroe: Takk vennen, for et flott innlegg! Her er det dessverre ikke så fint vær i dag, veldig grått og vått med regn og snø!

Vi skal på 3D ultralyd nå den 25. mars, faktisk! :hoppe: Gleder meg sånn! Barna skal også få være med, det blir stort!

Har flere app'er, bl.a. Babyverden og Babycenter, veldig kjekt!

Her flyr dagen avgårde i stormfart! Det er jo litt deilig også :)

Snuppa har ei venninne på besøk (hun skal kanskje overnatte), og eldstemann har besøk av en nabogutt. De leker litt alle fire og litt to og to. Nå har de akkurat vært ute og lekt, og spiser litt pasta til middag. I kveld skal mannen og jeg ha deilig entrecote til middag, nam nam! :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LovelyMonroe: Takk vennen, for et flott innlegg! Her er det dessverre ikke så fint vær i dag, veldig grått og vått med regn og snø!

Vi skal på 3D ultralyd nå den 25. mars, faktisk! :hoppe: Gleder meg sånn! Barna skal også få være med, det blir stort!

Har flere app'er, bl.a. Babyverden og Babycenter, veldig kjekt!

Her flyr dagen avgårde i stormfart! Det er jo litt deilig også :)

Snuppa har ei venninne på besøk (hun skal kanskje overnatte), og eldstemann har besøk av en nabogutt. De leker litt alle fire og litt to og to. Nå har de akkurat vært ute og lekt, og spiser litt pasta til middag. I kveld skal mannen og jeg ha deilig entrecote til middag, nam nam! :spise:

Hmm, tja, det er jo ikke så kjekt... men satser på været snart blir skikkelig vår-vær hos dere! Snø faktisk... hvor i landet bor du?? :) ... Det er i det minste vårmåned nå, så fint vær får du nok uansett snart!

Ååå så kjekt! Du har vel ikke vært på det før mtp at det er jo litt nytt? Uansett , gled deg, det var så utrolig fantastisk, og sinnsykt hva kan se så tidlig også. Vi fikk mange filmer, over 50! bilder, og noen på utskrift og alt på cd, var virkelig verdt de 1300(men fikk den forsåvidt i gave... :lur: ) ..

Lykke til på den! Selvom det er 24 dager til enda, hihi!

Er litt deilig når dagene går fort, hvertfall når man er gravid og venter et nurk! man vil vel helst ha han eller henne i armene så fort som mulig! :) ... har du mye fra de andre barna som du skal ha til lillebror da? eller blir det mye nytt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tja, det er jo ikke så kjekt... men satser på været snart blir skikkelig vår-vær hos dere! Snø faktisk... hvor i landet bor du?? :) ... Det er i det minste vårmåned nå, så fint vær får du nok uansett snart!

Ååå så kjekt! Du har vel ikke vært på det før mtp at det er jo litt nytt? Uansett , gled deg, det var så utrolig fantastisk, og sinnsykt hva kan se så tidlig også. Vi fikk mange filmer, over 50! bilder, og noen på utskrift og alt på cd, var virkelig verdt de 1300(men fikk den forsåvidt i gave... :lur: ) ..

Lykke til på den! Selvom det er 24 dager til enda, hihi!

Er litt deilig når dagene går fort, hvertfall når man er gravid og venter et nurk! man vil vel helst ha han eller henne i armene så fort som mulig! :) ... har du mye fra de andre barna som du skal ha til lillebror da? eller blir det mye nytt? :)

Vi bor på Østlandet, litt sør for Oslo :)

Ja, våren kommer nok! Snøklokkene har jo tittet fram i hagen allerede :) Det har lagt seg bittelitt snø her nå, men det smelter nok bort, er meldt regn i morgen..

Vi var på 3D UL med snuppa også, for 8 år siden, og det var helt fantastisk! Vi fikk bilder og filmsnutter på CD, og man kan jo se at det er henne - hun sugde på totten og brukte morkaka som pute og var så søt atte :hjerte:

Vi har en del utstyr etter de to første, og masse klær! Noe er jo solgt, og noe er slitt eller ødelagt. Klærne er i fin stand, og må bare vaskes. Vi har seng, stellebord (trenger ny stellematte bare), vugge, vogn (har kjøpt ny bag), dyner og sengetøy, vognposer, tepper og alt sånt. Har fått arve et ganske nytt bilsete av søsteren min, som vi vet at ikke har vært i noen kollisjon el.l. Har også babygym, vippestol, ammepute, brystpumpe, flasker o.l.

Vi må kjøpe ny babycall, og har lyst på sånn Newborn set til Tripp trapp stol. Bæretøy har vi kjøpt alt (Caboo) og så har jeg bestilt sånn Babynest av en som syr dem. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at barna får være med på 3D, det blir sikkert veldig fint for dem :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på Østlandet, litt sør for Oslo :)

Ja, våren kommer nok! Snøklokkene har jo tittet fram i hagen allerede :) Det har lagt seg bittelitt snø her nå, men det smelter nok bort, er meldt regn i morgen..

Vi var på 3D UL med snuppa også, for 8 år siden, og det var helt fantastisk! Vi fikk bilder og filmsnutter på CD, og man kan jo se at det er henne - hun sugde på totten og brukte morkaka som pute og var så søt atte :hjerte:

Vi har en del utstyr etter de to første, og masse klær! Noe er jo solgt, og noe er slitt eller ødelagt. Klærne er i fin stand, og må bare vaskes. Vi har seng, stellebord (trenger ny stellematte bare), vugge, vogn (har kjøpt ny bag), dyner og sengetøy, vognposer, tepper og alt sånt. Har fått arve et ganske nytt bilsete av søsteren min, som vi vet at ikke har vært i noen kollisjon el.l. Har også babygym, vippestol, ammepute, brystpumpe, flasker o.l.

Vi må kjøpe ny babycall, og har lyst på sånn Newborn set til Tripp trapp stol. Bæretøy har vi kjøpt alt (Caboo) og så har jeg bestilt sånn Babynest av en som syr dem. :)

Oi! Dere har jo masse jo! :tommel: og veldig greit å arve ting, spesielt bilstol siden det er jo dyrt(om man VET det ikke har vært i kollisjon, men det vet dere jo!).. Babycall ja, vi har den fra Avent med sånn videomontitor, fikk den til jul og gleder meg til å teste den, virker veldig bra!! :Nikke: Har dere sett på noen merker??

Babynest :hjerte: , det har vi også! sydde et selv, og det ble ganske bra! Ser det er mange som vil ha slike, vurd å sy og selge selv! Hvor kjøpte du og sånn?? Jeg kunne kanskje solgt på finn?? :) Er så kjekt å sy :hjerte:

og babynest er sååå koselig!!! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dere har jo masse jo! :tommel: og veldig greit å arve ting, spesielt bilstol siden det er jo dyrt(om man VET det ikke har vært i kollisjon, men det vet dere jo!).. Babycall ja, vi har den fra Avent med sånn videomontitor, fikk den til jul og gleder meg til å teste den, virker veldig bra!! :Nikke: Har dere sett på noen merker??

Babynest :hjerte: , det har vi også! sydde et selv, og det ble ganske bra! Ser det er mange som vil ha slike, vurd å sy og selge selv! Hvor kjøpte du og sånn?? Jeg kunne kanskje solgt på finn?? :) Er så kjekt å sy :hjerte:

og babynest er sååå koselig!!! :babysmokk:

Tar gjerne imot tips om babycall, vi har ikke sett på noen bestemt type ennå - vi har hatt flere opp gjennom åra, både Philips og Supernova, men ingen så avanserte som med videoskjerm og greier :)

Så flink du er som syr babynest, selv er jeg helt håpløs til å sy, så jeg er glad for at så mange flinke folk selger dem! Jeg kjøpte av ei på finn.no, der er det flere som syr og selger :) Er vel bare å sette i gang (hvis du ikke føder snart)! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har erfaring med denne babycallen? Neonate BC 5500A

http://www.barnashus.no/neonate-babycall-bc5500a.html

Den ser ut som den møter våre behov og har kommet bra ut i tester, men hvordan er den i praksis?

Har ikke erfaring med den, men vil anbefale denne da, etter den var best i test og har fått 6'er og alt! Billigere enn den du linka til også, og virket bedre :)

Avent babycall

Vi har jo tatt den på, testa den osv og er veldig fornøyd, nattsyn på den og alt! Tenker at det er greit med kamera, da kan den stå inne hos baby(festet på enden av senga f.eks) og da føler jeg at jeg faktisk klarer å slappe av om vi f.eks er her inn å ser film på stua, også ser man jo om hun tar dyna over hodet osv osv, er jo ikke alt man legger merke til med kun lyd, jeg i hvertfall synes video er kjempegreit!! og var veldig handy str på det, og fin pris :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller den er ikke billigere enn den du linka til ser jeg, for jeg linka først til en annen men såg at det var denne vi hadde(den jeg nå har linka til) :) men ja ikke gale pris :) aner ikke hvorfor det er dårlig omtale innpå siden, for jeg har kun lest gode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest roseduft

Har ikke erfaring med babycallen du linka til, men det er den vi har :ler:

Må få lest bruksanvisning og satt meg inn i hvordan den funker om ikke så lenge kanskje.. :)

Håper du har en herlig lørdag og får en fin søndag og fastelavensdag i morgen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere, får sette meg litt mer inn i alle disse modellene når jeg har tid. :)

Jeg føler ikke at vi trenger videokamera, men god lyd, lite støy, god rekkevidde og lang batteritid er viktig.

Nå er jeg helt på felgen etter å ha fått to fnisete, overtrøtte jenter i seng! Fikk noen ekle synsforstyrrelser i stad, det kom lysende felter foran øynene etter at jeg hadde styra og ordna med sengene. Øynene er veldig slitne, jeg klarer liksom ikke se helt klart og det renner fra dem. Allergi, eller bare trøtthet? :forvirra:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 25 uker, første vår-dag og fastelavn! De bollene smaker nok godt med tørrgjær også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani: Mannen fant fersk gjær på butikken i dag, så da blir det skikkelige fastelavnsboller i morgen likevel! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...