Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Blir spennende å se da ja :jepp:

Åh, mulig du har jernmangel ja.

Hvordan var blodprosenten din sisst du tok blodprøve..?

Jeg fikk jernmangel i slutten, var ekstremt trøtt og sliten. Orka ingenting. Men tok ta jern tabletter, som hjalp veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hb hadde gått litt ned på sist kontroll, men jeg fikk bare beskjed om at det var vanlig. Har tatt jerntabletter i lengre tid, men det tærer nok mer på lagrene nå på slutten.

Her kommer magebilde ved 34 uker:

5js9xs.jpg

Vekt: 77,7 kg (+10,7 kg)

Babyen veier nå 2300 gram og er 41 cm lang (CRL 30 cm).

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Du har en helt nydelig gravidmage :rodmer:

Mot slutten sist husker jeg at energinivået svingte veldig mellom masse og ikke no' energi hele tiden, skikkelig frustrerende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt trøtt og sliten, masse kynnere (regelmessig og vondt igjen en stund i stad). Det eneste jeg har gjort i dag er å sortere litt babytøy sammen med snuppa. Spiste middag hos mamma og pappa i stad, jeg hadde veldig mye ubehag så det var godt å dra hjem igjen.

Nå er det mer murringer igjen, og nedpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Kanskje bebisen kommer snart? :kose:

Hvordan starta fødselen sisst egentlig..?

Har hvertfall hørt at man plages mer av kynnere i andre/tredje svangerskap..

Håper du får en god natts søvn i det minste da :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Hva heter forresten jern tablettene du tar? Det finnes de som vedlikeholder jern lageret, og den andre typen som forebygger..var den jeg tok.

Husker ikke navnet nå i farten, men kan finne det ut om du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Roseduft! Kanskje jeg burde bytte jerntabletter - har brukt Hemofer til nå.

Har sovet bedre i natt, var bare oppe på do kl. 5 (helt standard nå for tida). Så humøret er mye bedre enn i går!

Mann og barn skal på vårdag med klassen til eldstemann (grilling og lek på stranda), mens jeg skal være her. Tenkte å gå gjennom litt mere babyting vi har liggende i boden og på loftet. Føler jeg har litt dårlig tid nå, men har jo strengt tatt 7 uker igjen hvis tippinga mi på 21. juni slår til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ville absolutt gitt de andre tablettene ett forsøk ja :)

Godt å høre du sov bedre i natt.

Håper du koste deg med babytingene :kose:

Skjønner godt du føler du har dårlig tid.

Og for alt du vet, så setter fødselen igang før termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve de andre tablettene, ja :)

Gikk og la meg tidlig i går kveld, hadde så mye kynnere og murringer i magen. Det holdt på en god stund, håper det modnes! Var våken fra kl. 4 i morges, så tok meg en lur i stad og det var utrolig godt.

Lurte på om han hadde snudd seg i natt, for jeg kjente hikkinga helt nederst i magen, men nå føles det som han ligger med hodet oppe på høyre side igjen. Lille turneren min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke skrive så mye, er så sliten og trøtt og har mye vondt.

Lillebror ligger fortsatt på tvers, jeg kjenner hodet godt.

Ca. 40 dager igjen, og er dermed pr. def. høygravid!

Jordmortime om 1 uke, håper han har snudd seg da.

Har funnet ut at mai og juni måned blir så travle at jeg ikke har tid til å føde før 14. juni.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: fra en trøtting til en annen.

Føler litt at jeg vaser rundt i tåka og bare prøver å ikke falle av lasset, mens jeg venter på at det skal bli sommerferie. Fram til da er det jo bånn gass, snart er det 17. mai og etter det er det en million avslutninger- sikkert det samme hos deg? Hver og en av tingene er jo koselig det, men totalen blir drøy- selv i ikke-gravid tilstand.

Men høygravid, du! 40 dager igjen, det er virkelig innen rekkevidde nå! Håper turneren har tenkt å snu seg riktige veien sånn etter hvert. Vi satser på det, helst før neste uke! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper dagen har blitt bedre, tungt når man føler seg så trøtt og sliten.

Og høygravid allerede, nå nærmer det seg virkelig :) Krysser fingrene for at han snur seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, alle sammen! :klem:

Jeg lå stort sett på sofaen i går, med beina høyt. Må bygge opp litt i senga også, beina er vonde og hovne.

Men jeg fikk sove helt til kl. 6 i dag! Veldig deilig :)

Tror lillebror fortsatt spinner rundt, jeg kjenner spark, hikking osv. på ulike steder i løpet av døgnet. Litt usikker på hvordan han ligger nå, men mener jeg kjente en liten fot ganske høyt oppe på høyre side - yay!

Det regner i dag (og i hele går), dermed får jeg litt pause fra pollenet. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos fysio i dag, det trengtes virkelig! Hadde så vondt i lysken og hofta.

Har innsett at det virkelig ikke lenge igjen, så nå har jeg kjøpt inn 1 pakke nyfødt-bleier, sinksalve, Mesoft kompresser, en smokk & smokkesnor.

Ser sånn fram til at magen kanskje synker snart, hodet er helt oppe i ribbeina mine og jeg har ikke plass til å puste skikkelig. Det stikker og presser nedover når jeg går, ganske ubehagelig.

Ellers har jeg mye mer energi i dag, og det er utrolig godt. Lurer på om det var pollenet som satte meg sånn ut den siste uka, men nå som det regner i ett sett er det endelig bedre :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått bestilt stellematte og babycall :)

Og så skal vi avgårde og prøvekjøre en bil vi har lyst på! :hoppe:

Det er en Toyota Verso (7-seter), spent på hvordan den er å kjøre!

Vi har Avensis nå (og hadde Carina før det igjen), har alltid vært fornøyd med Toyota. De vil gjerne ta den gamle i innbytte (det blir et godt mellomlegg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...