Fibonacci Skrevet 20. april 2015 Forfatter #3321 Skrevet 20. april 2015 (endret) Grøss, Favole! Ikke helt vår ennå på din kant, nei - men det kommer nok! Etter at barna var i seng i kveld så jeg nyeste episode av Game of Thrones. Såååå bra! Jeg jubla på slutten Nå er mannen på joggetur, og jeg skal legge meg. Håper at lillebror sover bedre enn de foregående nettene ... Endret 20. april 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 21. april 2015 Forfatter #3323 Skrevet 21. april 2015 (endret) Takk! Huff, han er virkelig tufs altså I natt var han masse våken, sutrete og varm stakkars. Over 40 i feber ... Paracet fikk det ned ca. 1 grad etter en time. Han virker som han har veldig mye vondt/ubehag. Mannen tar ham med til legen i dag. Jeg er skikkelig zombie-jobbemamma, enda godt jeg nærmer meg slutten på boka. Endret 21. april 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 21. april 2015 Forfatter #3324 Skrevet 21. april 2015 Lillebror hadde en CRP på 55, og legen ville bare vente og se ...
captiva Skrevet 21. april 2015 #3325 Skrevet 21. april 2015 Æsj,god bedring til lillebror Lillebror her og har vært mye forkjøla siden han ble født. Får tro de får et innmari godt immunforsvar av dette.
Millimani Skrevet 21. april 2015 #3326 Skrevet 21. april 2015 Så dumt at legen vil vente å se. Men 55 er jo ikke så mye over det normale for så små barn. God bedring til lillebror, satse på at han blir fort frisk igjen
Favole Skrevet 21. april 2015 #3327 Skrevet 21. april 2015 Hm, hvilke mistanker har legen da siden de vil avvente?
Fibonacci Skrevet 21. april 2015 Forfatter #3328 Skrevet 21. april 2015 (endret) Takk, alle sammen! De tror det er et virus, men hvis det stiger enda mer er det nok noe bakterielt. I hvert fall var det sånn jeg forsto det på mannen. Vi skulle se det an til torsdag og evt. komme tilbake til legen med urinprøve hvis han ikke er bedre. Så nå har vi anskaffet sånne urinprøveposer, pluss Ibux til å bruke i kombinasjon/tillegg til Paracet. Ellers så har jeg fått klipt meg i dag! Det er ei i barselgruppa som er frisør og tilbød oss jentene rimelig massasje og hårklipp hjemme hos henne. Kjempedeilig, og jeg ble veldig fornøyd! Det gjorde virkelig underverker for formen og energien. Endret 21. april 2015 av La Traviata
Favole Skrevet 21. april 2015 #3329 Skrevet 21. april 2015 Her fikk vi beskjed om at de ville behandlet ved så høy crp. Når J var syk i påsken hadde han crp på 23 bare, men 40 i feber og symptomer fra luftveiene. Får håpe dere slipper å dra tilbake og at formen hans blir bedre! Har han andre symptomer da? Så deilig med slike bekjentskaper da Godt å bli dulla litt med
Fibonacci Skrevet 22. april 2015 Forfatter #3330 Skrevet 22. april 2015 (endret) Ja, det var herlig! Han er tett i nesa, det er egentlig det. Pluss feber, da. Legen lytta på ham og undersøkte halsen og ørene, men det var visst ingen funn der. Jeg lå i gjestesenga i stua nede i natt, og har endelig fått sovet skikkelig! Madrassen er ikke den beste, men det gjorde ingenting. Mannen tok lillebror i natt, han hadde våkna 3 ganger og vært veldig lei seg. Tett nese, og han hater jo å ta nesespray, stakkars! Men feberen er ikke så høy lengre - takk og lov! Får jobbe litt nå, før jeg skal trene hos fysio Endret 22. april 2015 av La Traviata
Androide Skrevet 22. april 2015 #3331 Skrevet 22. april 2015 Så deilig med litt velvære - og attpåtil til en god pris
Fibonacci Skrevet 22. april 2015 Forfatter #3332 Skrevet 22. april 2015 (endret) Androide: Veldig godt, ja! Jeg ble ferdig med boka i dag! Gjenstår å forkorte litt til og småpusse her og der, så sender jeg det inn Lillebror er så å si feberfri nå, heldigvis! Han er fortsatt temmelig trøtt og sutrete, men det går rett vei. Vi har forresten bestilt glutenfri pakke fra Godt Levert nå, spent på hvordan det er! Det var mannen som hadde lyst til å prøve. Hehe, lurer på om han allerede er lei av å finne på middager hver dag nå som han går hjemme? Deilig med lange, lyse kvelder De eldste barna har vært ute hele ettermiddagen og sykla og lekt. Endret 22. april 2015 av La Traviata
Favole Skrevet 22. april 2015 #3333 Skrevet 22. april 2015 Woho! Så deilig å være ferdig med den og tommelopp for friskere lillebror Jeg har så lyst til å prøve sånn matkasse, er vel Adams matkasse som leverer her oppe. Men mannen er så himla sær i matveien at det ville nok ikke hatt noe for seg. Skulle jo bestille det mens han var bortreist, men glemte det bort Middagsplanlegging er så sykt vanskelig til tider
Leopanter Skrevet 22. april 2015 #3334 Skrevet 22. april 2015 Jeg må si du er effektiv, synes jo du nettopp starta på boka, jeg! Herlig!
Fibonacci Skrevet 23. april 2015 Forfatter #3335 Skrevet 23. april 2015 (endret) Takk! Ja, det har gått overraskende radig! Men altså... LUS!!!! Vi har heldigvis ikke lus nå, og har sjekket virkelig nøye - for nå går det lus i klassen til snuppa igjen! Det har gått sikkert 5/6 runder i løpet av året, og det virker ikke som det forsvinner. Noen skylder på klassebamsen, men jeg tror det må være noen som ikke grer seg skikkelig. Vi har gredd regelmessig siden snuppa hadde det sist i januar, og finner heldigvis ingenting ... Hva kan man gjøre? Siste dag av påskeferien kom det beskjed om at ALLE måtte gre seg med lusekam før de kom tilbake på skolen. Da skulle man jo tro at det ville forsvinne. Selvsagt kan det jo smitte fra andre barn, søsken osv. Men akkurat i denne klassen er det helt ekstremt. Det nytter liksom ikke å si at alle må sjekke, ta lusekur hvis det er funn, gre i lang tid etterpå og fjerne alle eggene. Frustrert!!!! Endret 23. april 2015 av La Traviata
Millimani Skrevet 23. april 2015 #3336 Skrevet 23. april 2015 Det er bare sånn det er... Det året jeg slutta på barneskolen åpna de SFO der, noe de ikke hadde hatt før. Det er kanskje feil å skylde på SFO, men det var der smitten etter hvert gikk mest. De måtte slutte å bruke ballrom, kosedyr, slutte å være for nær hverandre i lek osv., for å prøve å få bukt med epidemiene. Men nei. Den ene epidemien avløste den andre. Det gikk vel to-tre år før det ble slutt. Siden det bare er klassen til snuppa di, er det slett ikke umulig at det er klassebamsen, skjønner du.. Da får de vaske den, og holde den unna klassen ei stund. Skjønt, det kan jo være noen som ikke grer seg ordentlig også. Det er bare å gre skikkelig med lusekam. Har du lus skal du ta kur, har du ikke skal du ikke ta. Lus er jo så små at de ser man ikke, men eggene bør være ganske synlige når man bruker lusekam. Og når man finner egg så må man ha kur. Er det noen andre som slurver der kanskje? Men selv om du ikke har lus, så er det greit å sjekke seg iblant når man vet det er lus på skolen eller i klassen. Det er bra det er satt i gang tiltak i klassen til snuppa di, de gjør sikkert sitt beste for å prøve å få bukt med det Har helsesøster vært inne i bildet og tatt jevnlig sjekk av håret på barna? Hun burde kanskje gjort det, eller noen skulle innkalt til et ekstra-ordinært møte om saken? Men smitten kan jo også skje hjemme eller andre steder, ikke nødvendigvis bare på skolen. I en alder av 23 år fikk jeg lus for første, og forhåpentligvis siste gang. Dette "takket være" ei 9 år gammel jente som lekte en mor- og barn-lek med meg. Flere andre i hennes omgangskrets ble også smittet. Heldigvis for oss var det på sommeren, ikke på vinteren med luer og skjerf. Jeg husker hvor nøye vi var, og det ble med den ene gangen. Det handler om å gre skikkelig, og å ikke være for nær andre man kan risikere å smitte ja. Vet også om ei jente som sa til sine foreldre at hun klødde i hodebunnen, de sjekka henne og påsto at de ikke fant noe. Hun snakka så med tanta i telefonen. Tanta dro sporenstreks på apoteket og kjøpte kam og kur, rett hjem til sin niese og tok henne for seg. Jentas foreldre fikk nærmest sjokk. "Oi, hun hadde visst lus likevel, hun..." Nå får vi håpe at jenta di slipper unna denne gangen og evt senere, - og at det snart kan bli slutt på alle epidemiene. Før eller siden så blir de kvitt det skal du se
Mafalda Skrevet 23. april 2015 #3337 Skrevet 23. april 2015 Jeg er nok mer pessimistisk, Millimani... det blir som med forkjølelse, hvis alle holdt seg innendørs i tre dager (eller hva det var) ville smitten teoretisk sett forsvinne. Og hvis alle kjemmet og tok lusekur samtidig, ville lusa forsvinne. Men jeg jobbet som vikarlærer i flere år, på en skole der de hadde de vanlige problemene med lus. Vi hadde et system som het "luselapper", der det i spesielt luse-tunge perioder ble sendt ut lapper der foreldrene på et klassetrinn skulle krysse av for lusesjekk. Men aldri- ALDRI- fikk de full oppslutning, og så var vi like langt. Husket ikke, hadde ikke tid, orket ikke- og min favoritt: "Pappa vet ikke hvordan han gjør det" (far var i dette tilfellet overlege ved et av de største sykehusene i landet, litt vanskelig å kjøpe at han ikke klarte å sjekke for lus..) Så jeg har ikke helt trua, dessverre. Vi har førsteklassing i år, der smitten ser ut til å gå i ring. Alle jentene har jo langt hår, og sitter nesten oppå hverandre når de tegner og leker. Det er litt trist når man gleder seg til sommerferie fordi man slipper luse-trusselen en periode, men det blir nesten sånn. Skjønner godt frustrasjonen din, La Traviata! Men ellers håper jeg det står bra til i vårværet og at lillebror er i slaget igjen!
Fibonacci Skrevet 23. april 2015 Forfatter #3338 Skrevet 23. april 2015 (endret) Takk for innspill! Helsesøster har blitt bedt om å se på det, så da håper vi det hjelper! Skulle nok hatt sterkere lusemidler, men vi får ikke tak i annet enn Linicin her, av en eller annen grunn. Vi bruker også Linicin Prevent i perioder med mye lus, og fletter eller setter opp håret til snuppa hver dag. Klassebamsen får også en pause, selv om det nok ikke er den som har skylda (lusa dør visst fort når den ikke har kontakt med hår/hodebunn). Endret 23. april 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 23. april 2015 Forfatter #3339 Skrevet 23. april 2015 Jeg har brukt hele dagen på å forkorte boka med et par tusen ord. Trodde ikke det skulle ta så lang tid, men der kan man se ... Sender det inn i morgen etter siste gjennomlesing! Ellers har jeg fått solgt Caboo bæreselen på finn.no, vi bruker heller Ergo'en nå. Lillebror har vært i bra form i dag, men sutrete til tider. Mannen påstår at det er mange tenner på vei, så vi får se. Og så har han begynt å vise hvor stor han er!
Favole Skrevet 23. april 2015 #3340 Skrevet 23. april 2015 De er så søte når de viser seg frem på den måten, såå stolte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå