Fibonacci Skrevet 7. april 2015 Forfatter #3281 Skrevet 7. april 2015 Første jobbedag unnagjort! Har sittet intensivt med oversettingen fram til kl 17 i dag, og har gjort unna forord og sånt pluss de første 18 sidene i originalboka (ca. 2500 ord). Mannen og lillebror har kost seg, og fy søren så deilig det er at mannen handler og lager middag! Lillebror har enda en liten tann på vei, og hans nye hobby er å stå! Vil bare stå hele tida, ikke snakk om å sitte.
Sushi Skrevet 7. april 2015 #3282 Skrevet 7. april 2015 Hjemmeværende mann er herlig, det kan jeg skrive under på! 2500 ord var ikke verst!
Fibonacci Skrevet 8. april 2015 Forfatter #3283 Skrevet 8. april 2015 Takk! Har jobba bra i dag også, og føler jeg har kommet mer inn i det. Har oversatt halvannet kapittel (totalt litt over 6000 ord). Hele boka er på 43 000 ord. Sendte inn de første 10 sidene til forlaget for gjennomsyn, greit med tilbakemelding underveis, spesielt siden originalboka må forkortes noe for å passe norske lesere (litt teit, spør du meg). Har også vært hos fysio og trent i dag, og sendt avgårde en vognpose som jeg har solgt på finn. Fikk mensen i morges, og nå har krampene kommet, ugh.
Favole Skrevet 8. april 2015 #3284 Skrevet 8. april 2015 Så bra å være godt i gang med arbeidet Det må være litt av en jobb, så det er nok veldig greit med tilbakemeldinger underveis
Fibonacci Skrevet 9. april 2015 Forfatter #3285 Skrevet 9. april 2015 Veldig greit ja, de skulle ringe meg med tilbakemelding i morgen. Det går unna med oversettingen, i dag har jeg nådd 10 500 ord! Mannen og lilebror har vært på babysvømming og kost seg på kafe. Nå skal vi snart på middag hos mamma og pappa
Mafalda Skrevet 9. april 2015 #3286 Skrevet 9. april 2015 Her går det unna- så effektiv du er! Men det er vel herlig å sitte i fred og sysle med ordene, mens mannen tar seg av lillebror og koser seg med det. Pappaperm er virkelig fine saker! Min mann har også begynt å glede seg nå, selv om det er over en måned til han skal til pers. Han har planer om mange og lange turer med Smitt, for å få opp kondisen enda mer Håper alt står bra til med alle sammen
Fibonacci Skrevet 9. april 2015 Forfatter #3287 Skrevet 9. april 2015 (endret) Takk, Mafalda! Ja, pappaperm er veldig fint! Gutta koser seg veldig, og jeg trives med å sitte og fikle med ord og vendinger på kontoret. Samtidig skal det bli fryktelig godt med helg snart - jeg er ganske sliten om kveldene for tida, og har hatt de verste menskrampene på lange tider i dag. Monsterblødninger, ekstra klesvask og hyppige skift. Og smertestillende hjelper nesten ikke noe. Vel vel, snart er det natta! Lillebror har forresten fått mer fart på seg nå. Han åler seg framover med stadig bedre teknikk, og virker veldig fornøyd med det! Og så har han krabbet bittelitt. *stolt mamma* Da passer det jo veldig godt at trappegrinda er ødelagt og mannen etter et par forsøk på å reparere bare måtte gi opp. Så her blir det en snarlig tur til IKEA! Snuppa har forresten blitt så glad i å lese! Hun har oppdaget Dustedagbok-serien, og sitter med nesa ned i de bøkene hele tida. Det gleder en gammel lesehest! Og jeg øyner et håp om at hun kanskje vil ha glede av mine gamle barne-og ungdomsbøker etter hvert. Så langt har jeg ikke greid å pushe Bobsey-barna, Frøken Detektiv, Anne fra Bjørkely, Skyggen over Steinbenken, Den hemmelige hagen, Momo, Roboten Matilda og mange flere på de eldste barna, men det er ikke for sent ennå! Endret 9. april 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 10. april 2015 Forfatter #3288 Skrevet 10. april 2015 Nå er det helg! Det skal bli sååå deilig! Har kommet til 14 500 ord og side 84 i originalboka i dag. Nå har vi spist meksikansk gryte og kost oss med pakistansk mango til dessert Lillebror elsket det, og ble sååå sinna da det var tomt! Ha en strålende helg, dere som er innom!
Fibonacci Skrevet 10. april 2015 Forfatter #3289 Skrevet 10. april 2015 (endret) Hjernen ble litt tom på slutten av dagen, og jeg er på leting etter gode eufemismer for å dø. I originalteksten står det 'he bought the big one'. Jeg har vært innom disse: Å legge på røret Ta repern Takke for seg Sovne inn Gå bort Sove den store søvnen Gå ut av tiden Ta kvelden Vandre heden Flere forslag? Endret 10. april 2015 av La Traviata
Gjest Doh Skrevet 10. april 2015 #3290 Skrevet 10. april 2015 Sutte å røyke? Var alltid det kjørelæreren min sa, men passer kanskje ikke helt Så flink lillebror er da! Lillemann her har såvidt begynt å si mamma. I bilen i går satt han og sa mmmmmamma, mamama, mamma, mam, mamma, mmmmamma osv. I dag har han ikke prøvd engang (han sier det bare når han er semi-misfornøyd). Og du er jo supereffektiv! Fortjener virkelig helg nå. Noen hyggelige planer?
Fibonacci Skrevet 10. april 2015 Forfatter #3291 Skrevet 10. april 2015 (endret) Takk! Har ikke så mange planer, utenom tur på IKEA (men vi drar ikke alle sammen), og så skal snuppa i bursdag på søndag. Ellers slappe av og ta det som det kommer. Har i hvert fall tenkt å gå en lang tur i løpet av helga Slutte å røyke ja, den var fin. Det er jo en del lignende uttrykk også, som å parkere tøflene, stille opp treskoene, henge opp håndkleet osv. Men jeg må nok gå for noe litt mer ... høytidelig, for at det skal passe inn i boka. Tipper det blir noe så kjedelig som 'han ble revet bort'. Lillebror er så morsom for tida, han har begynt å tulle! Han elsker å tygge på lokkene til flaskene sine, og noen av dem har morsomme former og farger. Så han 'henger' dem på nesa si, så han får en ekstra, fargerik nese. Og så ler han skikkelig av seg selv! Makan til søtnos! Endret 10. april 2015 av La Traviata
Millimani Skrevet 10. april 2015 #3292 Skrevet 10. april 2015 Hjernen ble litt tom på slutten av dagen, og jeg er på leting etter gode eufemismer for å dø. I originalteksten står det 'he bought the big one'. Jeg har vært innom disse: Å legge på røret Ta repern Takke for seg Sovne inn Gå bort Sove den store søvnen Gå ut av tiden Ta kvelden Vandre heden Flere forslag? Forlate oss Sovne stille inn Tatt fra oss Fikk (endelig) hvile Sove den evige hvile
Fibonacci Skrevet 11. april 2015 Forfatter #3293 Skrevet 11. april 2015 (endret) Takk for forslag, Millimani! Det dreier seg om en soldat som har falt i strid, så jeg tenker det blir noe a la 'han måtte bøte med livet', 'mistet livet', 'kom aldri hjem' eller lignende. Fin lørdag, tross grått vær! Mannen har vært på IKEA og kjøpt ny trappegrind, eldstemann har vært hos en kamerat, og jeg har gått tur med snuppa og lillebror og kjøpt en bursdagsgave. Og så gikk vi på kafé Har vært en del ute i ettermiddag også, lillebror sov i vogna mens snuppa sykla i gata, både på stor sykkel og sparkesykkel. Nå er det endelig tid for avslapning og litt godis Endret 11. april 2015 av La Traviata
Mazilla Skrevet 11. april 2015 #3294 Skrevet 11. april 2015 Nabolaget deres ser så koselig ut! Skikkelig bakkebygrendafeeling på de bildene jeg har sett ihvertfall Trives du med jobbinga? Og hvordan er boka?
Fibonacci Skrevet 12. april 2015 Forfatter #3295 Skrevet 12. april 2015 (endret) Takk, Mazilla! Vi trives veldig godt her, kjempekoselig nabolag! Jobbingen går veldig greit, boka er litt full av klisjeer, men sånn er det jo gjerne i den sjangeren. Jeg blir litt frustrert over at det innimellom er lite ytre handling, og mye tanker og følelser istedet. Men den er totalt sett ikke så verst altså - og så foregår handlingen i noen flotte omgivelser på New Zealand, noe som trekker det hele opp! Og snart kommer det litt action - i neste kapittel må de rykke ut til et flykræsj! (Det er jo en legeroman, tross alt!) I dag har vi vært masse ute. Jeg og lillebror fulgte snuppa i bursdag, og så gikk vi en 2 timers tur etterpå. Masse pollen i lufta, men det hjalp med et par regnskurer underveis Mannen har satt opp trappegrind og skifta dekk på bilen, og eldstemann har vært hos kameraten sin i et par timer. Endret 12. april 2015 av La Traviata
Favole Skrevet 12. april 2015 #3296 Skrevet 12. april 2015 Så deilig med utetid Mindre deilig med pollen, åh som jeg føler med dere som sliter med det! Mannen blir helt satt ut i perioder, virkelig kjedelige greier. Ha en fin kveld!
Fibonacci Skrevet 13. april 2015 Forfatter #3297 Skrevet 13. april 2015 Takk for det, Favole! Jobb igjen i dag, og endelig fikk jeg tilbakemelding fra forlaget. De hadde veldig lite å rette på, så jeg skulle bare fortsette på samme måte! Fikk litt mer konkrete råd om hvor og hvordan det er best å forkorte i boka også. Lillebror er ekstremt sutre-grinebaby i dag! Han var litt sånn i går også, men i dag har jeg vært på nippet til å finne fram ørepropper der jeg sitter på hjemmekontoret. Flere tenner er jo en nærliggende tanke, han har 3 nede og 1 oppe allerede. Eller utviklingssprang? Frustrasjon over det han ikke får til? Han er jo veldig klar for å både krabbe og reise seg opp, men klarer det ikke helt. Nå skal jeg gå meg en kveldstur og lufte hodet og beina litt!
Fibonacci Skrevet 13. april 2015 Forfatter #3298 Skrevet 13. april 2015 Gulp. Nå sitter mannen og søker etter flybilletter og bestiller vaksiner! Det blir nemlig til at han reiser i bryllupet på Filippinene og jeg og barna blir her. Takket være at mamma stiller opp som barnevakt går det ikke ut over jobbinga mi, så da hev han seg rundt og bestilte. Det er en del av vennene våre som også drar, så jeg er temmelig misunnelig. Men men!! Nå er det endelig tid for Game of Thrones, har gleda meg i hele dag!
Favole Skrevet 13. april 2015 #3299 Skrevet 13. april 2015 ENDELIG Game of Thrones! Venter bare på at mannen bare skal bli ferdig med noe greier, så får vi sett det her også. Kooooos deg
Sushi Skrevet 13. april 2015 #3300 Skrevet 13. april 2015 Game of thrones! Hva synes dere om episoden? Synes den var over altfor fort!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå