Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Innom på morgenkvisten på en blåsete kvinnedag. :)

Lillebror hadde litt over 39 i feber i går kveld, og jeg ga både Paracet og Dentinox (han får tenner også). Men den lille kroppen var så urolig og han sovna ikke før langt utpå kvelden. Ville helst bysses og bæres :rodmer: Hadde så utrolig vondt av ham! Da savna jeg mannen altså. Men venninna mi var jo her og kunne ta seg av de to største mens jeg var inne hos lillebror. Så ble det endelig middag og noe godt i glasset på oss, og deretter sovna jeg nesten på sofaen :ler:

Natta har vært ok, han var urolig en stund rundt midnatt, men fant søvnen igjen.

I dag kommer mannen hjem!

Endret av La Traviata
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det var skikkelig godt å få mannen hjem igjen! Han kom litt tidligere enn antatt, til og med! Lillebror har vært bedre i dag, rundt 38 i feber og ikke fullt så grinete. Snuppa har vært hos ei venninne og eldstemann har vært ute og snekra litt i skogen bak huset. Ellers har vi gjort fint lite. Slappet av, kost med lillebror, drukket kaffe, sett film og skravla. Venninna mi dro hjem litt før middagstid, og jeg fikk rydda gjesterommet og vaska sengetøy. Har også drevet med noen babybilder av lillebror som vi vil ha i en stor ramme med plass til 5 bilder. Blir fint! Jeg følte meg ikke helt bra i stad, begynte å få vondt i halsen og begynnende sykdomsfølelse i kroppen. Satser på en bedre dag i morgen! Lillebror tok litt pupp ved leggetid, men det er virkelig ikke mye igjen der. Må i hvert fall prøve så lenge det går, og så lenge han er syk...

Endret av La Traviata
Skrevet

Mandag og ny uke! :)

Fortsatt feber på lillebror. Bare 38, og han plages ikke veldig - men kjedelig likevel. I dag skal jeg til osteopaten og mamma skal passe ham imens. Må si det er ganske deilig med mandag igjen etter en fullstappa helg ;)

Skulle bakt litt og ordna til barseltreff her i morgen, men er redd jeg må avlyse fordi lillebror fortsatt har feber. Æsj :(

Skrevet

Helt slått ut av pollen i dag. Og med syk baby attpåtil blir det ikke mye overskudd akkurat! Nå er det natta :sove:

Skrevet

Uff. God bedring til lillebror- igjen, stakkars liten!

Litt vanskeligere å si god bedring til deg. Vi får håpe vi får en kjapp og eksplosiv vår i år, sånn at det er overstått så raskt som mulig i alle fall. Selv skjønte jeg at våren er på vei da jeg nøs 12 ganger på rad en kveld i forrige uke :fnise: Men jeg er ikke så ille plaget, verre med eldstesønnen. Men for alles del håper jeg som sagt at det ikke trekker ut altfor lenge.

Blir vel kanskje ikke noe treff i dag, da, med syk tass og utslått mamma? :klem:

Skrevet

Nei, vi måtte avlyse treffet her hos oss - vil jo ikke smitte noen - men de andre jentene skulle visst trille en tur istedet.

Fortsatt febervarm gutt her, nå er jeg lei. :(

Vi må ut og handle for et par dager, siden bilen skal på verksted i morgen. Ellers få unna et tårn med klesvask og rydde litt. Håper å få satt meg litt ut i sola med en bok mens lillebror sover, i hvert fall så lenge pollenet ikke er for ille.

Har bare 4 uker igjen av permisjonen nå, hjelp! Vet ikke hva jeg kommer til å gjøre etter påske, men skal ha noen møter framover og venter på mail fra noen andre. Spennende!

Skrevet

Uæææhhh, jeg har fått tannpine! Begynte å merke det litt på søndag og i går, men i dag er det ille. Har fått tannlegetime i morgen, gruer meg!

Men over til noe langt bedre; har fått svar på en mail jeg har ventet på, og det ser ut til at et lite prosjekt jeg prøvde meg på kan bli til noe mer! :hoppe: Fortsettelse følger ;)

Skrevet

Tannlegen :haar: Håper det ikke blir så ille!

Blir spennende med nye prosjekter etter permisjon da :danse:

Skrevet

Ja, det blir spennende, jeg gleder meg! Får vite mer i morgen, men det blir et jobb-oppdrag på meg - på et område der jeg ikke har veldig mye erfaring, men har veldig lyst til å prøve meg og få til noe mer! Det var gøy å sitte med det, og de ville jo ha meg :) Men det er litt trist at permisjonen går mot slutten også. Har heldigvis noen uker til med lillebror, da :rodmer: Men kjenner jeg dagene rett så flyr de avgårde!

Skal til tannlegen halv ett. Yuck... Men blir godt å bli kvitt tannverken. Lommeboka mi gruer seg kanskje mest :lol:

Siden bilen er på verksted i dag må jeg ta bussen ned dit, mamma skal passe lille sjuklingen imens.

Skrevet

Tannlegen fant ingenting galt, men ut fra hvordan jeg beskrev smertene - ulmende, rar, flytter på seg, vondt på ulike steder i munnen - kobla med vonde bihuler, vondt i kjevene og tette ører (er litt forkjøla i tillegg, har bare ikke satt det i sammenheng med tannpinen) så mente han at jeg hadde bihulebetennelse. Jippi, liksom! Så nå sitter jeg og venter på time hos fastlegen... Dette kan bli en lang dag.

Skrevet

Så kjipt! :tristbla:

Men litt artig (i alle fall når det har gått en stund, kanskje ikke akkurat nå!) å bli diagnostisert med bihulebetennelse hos tannlegen. Ble det billigere enn tannverk?

Så kult med prosjekt som går i boks! Da har du noe å glede deg til å sette i gang med når sykdommen slipper taket! :kose:

Skrevet

Takk! Det ble ikke så dyrt som fryktet nei, selv om tannlegen tok sin del han også. Det ble legesjekk, hvor jeg fikk resept på antibiotika og en litt annerledes nesespray, og så måtte jeg dra på apoteket og finne en buss hjem igjen. Var utrolig sliten da jeg kom hjem, hadde jo vært ute i over 3 timer og hadde veldig vondt. Fikk hjulpet barna med lekser og lagd middag mens jeg underholdt lillebror, så hvilt litt. Tabletter er tatt, satser på at de virker fort!

Skrevet

Masse god bedring :klem:

Skrevet

Takk, Favole og Lilleninja! :klem:

Jeg la meg tidlig i går pga dårlig form, og det er jeg glad for. Lillebror våkna nemlig litt over midnatt og holdt det gående en god stund med gråt og sutring, mest i søvne. Prøvde Dentinox etter hvert, er ganske sikker på at han får tenner. Det ble mye oppstykket søvn i natt, men vi slumra sammen på morgenen da.

Dropper babysvømminga i dag pga sykdom, tar det med ro her hjemme og prøver å bli bedre!

Skrevet

Huff, håper det snart blir bedre! Slitsomme dager for deg nå. :klemmer:

Skrevet (endret)

Takk, det er litt bedre i dag, men er sliten og merker det er tett og vondt.

Vi har vært hos mamma og pappa og spist taco i kveld, koselig! Men lillebror har vært i skikkelig ulage - han er jo feberfri, men det har vært masse sutring og problemer med soving. Går og venter på at de fortennene skal komme gjennom, det må jo være det som plager ham? Er sliten i kveld!

Men i dag har jeg fått snakka med de som har gitt meg jobb-oppdrag og fått mer klarhet i ting. Og jeg skal altså oversette bøker (kioskromaner) for et forlag og får tilsendt første bok allerede neste uke! Får lang frist da, siden jeg fortsatt er i permisjon. Da kan jeg bruke den tida jeg trenger for å komme skikkelig i gang. Det er ikke veldig fett betalt, men det er moro! Jeg måtte jo oversette noen prøvekapitler for å bli vurdert som oversetter, og det koste jeg meg veldig med. Og de sa at de var overrasket over at jeg aldri hadde jobbet med det før, for det var veldig bra! :)

Det var stas å høre, jeg kunne jo godt tenke meg å jobbe med oversetting for fullt hvis det ikke ordner seg på min gamle jobb. Skal ha et møte med dem også, om et par uker.

Nå er det snart natta! :sove:

Endret av La Traviata
Skrevet

Jippii! Gratulerer :)

Håper lillebror sover godt i natt så du får hvilt litt ekstra! :klem:

Skrevet

Oi, så spennende! Hva jobba du med før du gikk ut i permisjon? Og hvordan i alle dager får man slike oppdrag som det du har fått nå?

Håper tennene snart kommer gjennom! Nå har det vært mye hos dere igjen en stund, har jeg inntrykk av. Han ser forresten veldig blid ut på bilder til å være en sutrekopp da! :fnise:

Skrevet

Oi, gratulerer med oppdrag! Så gøy! :hoppe:

Blir nesten litt misunnelig, jeg (eller "medunnelig", som KG-gjengen fant opp en gang, det er mye hyggeligere), for jeg har jo et håp om å dra i gang noe lignende selv. Men å prøve seg med å selge inn en noe smal bok var visst ikke det smarteste, for jeg har fremdeles ikke fått napp :fnise: Men men, jeg gir meg ikke riktig ennå, og det er veldig oppmuntrende at du har fått det til. Det blir spennende når du får boka!

Ikke fullt så bra at lillebror er sånn i ulage, da. Det høres jo typisk ut som tenner, men samtidig har jeg bommet på det ganske mange ganger selv. Det virker på meg som om babyer i det andre levehalvåret ofte kan være litt i ulage, at det er en del frustrasjon... kanskje fordi de forstår stadig mer men ikke helt henger med i forhold til hva de klarer? Og at de skjønner nye ting, som at det er morsommere å være oppe enn å legge seg. Bare tenker høyt, altså, for så vidt jeg husker har mine vært mer "opp og ned" når de har blitt litt større.

Vi går jo inn i den perioden med lillebror her i huset også nå, så jeg stålsetter meg for at det kan bli mer humørsvingninger framover... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...