Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For å overta hans permisjon, må han omtrent ligge for døden, så det blir nok umulig. Hilsen kona til en som har brukt det siste halvåret på å kjempe mot nav, og dermed kan reglene ut og inn... :sjenert:

Håper det ordner seg med jobb for deg! Du virker jo som ei oppegående dame, så jeg har trua ;)

Spennende å bli invitert i bryllup så langt unna da! Kanskje litt vanskelig å gjennomføre da, særlig på så kort varsel. Lykke til med å få kabalen til å gå opp, og komme til en riktig avgjørelse :)

Endret av Mazilla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang permisjon, hvis det er av helsemessige årsaker og legen klarer å formulere noe lurt som styrker saken deres burde det jo ikke være vanskelig? Men med NAV vet man jo aldri da. Er det andre årsaker blir det kanskje verre. Her gikk det heldigvis greit, sjokkerende nok.

Morsomt å bli invitert i bryllup da :jepp: Selv om gjennomføringen kanskje blir noe verre. Håper dere finner en grei løsning på det :)

Skrevet

Oj, bryllup på Filipinene hadde sikkert vært kjempespennende men skjønner det kan være vanskelig å få til. Det mest eksotiske bryllupet jeg har vært i var i Paris. Ikke helt det samme akkurat :fnise:

I går var det skikkelig møkkavær ja. Gata vår ble ikke måkt før på kvelden (privat vei så har leid inn en bonde), så det var rimelig tungt å gå med vogn her. Heldigvis er mannen og jeg sammen hjemme denne uka, så vi fikk løftet vogna over enkelte partier. Er da man skulle ønske man hadde en unge man bare kunne legge i vogna og så sovnet den. Min er dessverre ganske langt unna det.

Håper du finner en spennende og relevant jobb snart da. Det er kanskje ikke flust av den type jobber kan jeg tenke meg. Kan du tenke deg å pendle inn til Oslo da?

Skrevet

Og hurra for barnehageplass :hoppendeglad: Er det samme barnehage de store har gått i eller?

Skrevet

Ja, det er samme barnehage :) Vi var veldig fornøyde da de største gikk der! Og så ligger den rett ved skolen, så kanskje de store kan hente lillebror etter hvert, når de blir større?

Takk for hilsener, Favole, Mazilla og Doh! :klem:

Jeg fant en ledig stilling som jeg er kvalifisert til på gamlejobben i stad, så jeg har begynt å skrive jobbsøknad! Det er på studieavdelingen, fast stilling til og med. Krysser fingrene!

Bryllupet på Filippinene hadde vært innmari gøy altså. Men vi heller mot å takke nei, dessverre. Det er så mange faktorer imot, og mannen kommer ikke til å dra alene hvis vi ikke finner en løsning i forhold til jobb for meg og pass av lillebror.

Nå har skolebarna påskeferie, og mannen har hatt sin siste dag på jobb på mange måneder! Han skal ha påskeferie, pappapermisjon og sommerferie. Han er ganske happy! :strix:

Freeedag, påskepynten er dratt fram, levende lys er tent, jeg har rødvin i glasset og mørk sjokolade på bordet og beina høyt :nigo:

Skrevet

Så deilig fredag du hadde da! Håper du har hatt en like god lørdag :) Så kjekt at du har funnet en stilling du er kvalifisert til på gamlejobben da, satse på at de prioriterer deg, og at jobben blir din!

Skrevet (endret)

Takk for det, Millimani!

I går var jeg i skikkelig dårlig form. Det starta med migrene og oppkast kl 06 om morgenen, kasta opp i et par timer, lå resten av dagen for jeg følte meg helt elendig. Var svimmel og rar, hadde hjertebank, følte meg varm og kald om hverandre. Heldigvis gikk det over til i dag!

Har hatt en veldig bra søndag :) Var på Folkemuseet på Bygdøy sammen med ei venninne i formiddag, ungene malte påskeegg og stekte pannekaker, vi hilste på dyra og løste påskemysterium. Så kjørte vi hjem til venninna vår, lagde elgkaker med deilig tilbehør til middag og feiret at hun har rundet 40 år! :bursdag:

Lillebror var ganske blid på dagen i dag, men mer sutrete utover kvelden. La seg veldig greit i kveld da, sovna på sekundet. Var nok utslitt! Og det er jeg også. Natta! :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Påskeferie! :)

Vi er hjemme nå i et par dager før vi kjører til fjells for påsken. Jeg har sendt inn jobbsøknaden i dag, og er veldig spent. Greit å sondere jobbterrenget etter så mange år utenfor. Håper jeg kommer på intervju! *krysse krysse*

Ellers har vi tatt det med ro i dag, rydda, pynta litt mer til påske, begynt å pakke litt, handla inn det vi trenger. Jeg finner ikke solbrillene mine noe sted, så det må jeg nok ut og skaffe i morgen.

Gleder meg til skikkelig ferie! Lillebror blir ikke med på noen skiturer i år han, men vi skal bytte på å passe ham så alle får seg en skitur i påsken!

Endret av La Traviata
Skrevet

Mamma har begynt å strikke på dette strikkesettet til babyen - i deilig Lille Lerke ull/bomullsblanding! Hun har begynt på jakka og den blir så fiiiin!

14y4fg3.jpg

Hvor er hentesettet fra? :) Utrolig flott!

Skrevet (endret)

Takk, Favole!

God påske, dere! :nigo:

Vi står på farten, påskefjellet venter! :sol:

Satser på masse hyttekos, skigåing, avslapning i solveggen, god mat, krim, spill og moro!

Endret av La Traviata
Skrevet

Gooood tur!

Hyttepåske er så deilig, håper dere får skikkelig knallvær! :skya:

Og så krysser jeg fingrene for jobbsøknad- kanskje det er litt tidlig, men jeg håper likevel du kommer hjem til en forespørsel om intervju eller noe sånt. Det høres jo veldig lovende ut!

Men aller først: ski, glade barn i snøen, litt vin til påskekrimen og max avslapning. Kos dere masse!

Skrevet (endret)

Takk! :)

Hjemme igjen fra 5 dagers påskeferie på hytta til svigers, med dårlig internettilgang. Fikk oppdatert litt på FB og Insta, da ;) Har hatt det kjempebra, været har jo vært supert (bortsett fra i dag, men det gjorde ikke så mye). Masse skiturer, turer med lillebror i bæresele, aking, snekring, kos i solveggen, god mat og litt mye godis kanskje..? :lol: Slitsom hjemtur i ettermiddag, snuppa blødde neseblod og lillebror bare hylte og sov minimalt. Det har skjedd så mye med ham i løpet av påsken, han har begynt å åle seg skikkelig framover, er like ved å krabbe, har fått en ny tann og sier tydelig 'mamma'! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet

Hei og god 2. påskedag!

Det var jammen godt å sove i sin egen seng igjen etter mange netter i vond hytteseng! Dusj var også himmelsk! :strix:

Vi har spist frokost, snuppa er blitt bedt bort til ei venninne og vi skal bruke dagen på å pakke ordentlig ut, vaske tøy, ordne i hagen osv.

Jeg skal også rydde litt på kontoret så hjemmekontoret er klart til i morgen, da begynner jeg å jobbe!

Skrevet

Enig, det er vanvittig godt å komme hjem etter hyttetur. Det er noe med å ligge i sin egen seng - også for ungene. :)

Skrevet

Høres ut som en deilig påskeferie, ønsker meg såå hytte på fjellet! Og et feriehus ved kysten... :sjenert: Storforlangende..! :fnise: Alltid godt å komme hjem igjen til egen seng da :)

Herlig med utviklingen hos lillebror, er så godt å høre de små si "mamma" :hjerte:

Skrevet

Ja, det er så herlig! Nå sier han det i ett sett, lille go'ingen! :rodmer:

Vi har hatt en fin dag, og fått rydda masse, vaska og sortert klær, rydda i hagen og funnet fram babyhuska som lillebror fikk prøve. Han storkoste seg! Så spiste vi deilig lam til middag og tok siste rest av påskeeggene. I stad kasta lillebror opp grøten sin, håper ikke han blir syk! Og så greide eldstemann å lene seg hardt på trappegrinda så et av festene knakk tvert av, og nå sitter en av delene dønn fast inne i trappestolpen. Jippi, liksom... Må nok ha ny.

Men har fått en kjøper til Bugaboo Baby Cocoon vognposen vi brukte i Spania i høst, da! La den ut på finn.no rett før påske.

Tidlig kveld her, er trøtt og må tidlig opp i morgen. :Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...