Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg visste det! :bond::spy:

Det skjer alltid noe når mannen er ute og reiser. Enten noe med huset, bilen eller menneskene her. Denne gangen sa det bare pang! ved leggetid, snuppa følte seg brått dårlig, ville bare legge seg, gråt og hadde vondt i hodet. Så kasta hun opp over hele seg, hele meg, senga, badet, osv.

Blææærgh! Urk!!! Omgangssyke nå er det siste jeg kunne ønska meg. Alene med 3 barn til neste fredag. Mulig magevirus, et tonn med klesvask, redd for at vi andre skal bli smitta. Livredd for å bli liggende helt ubrukelig selv. :(

Endret av La Traviata
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh herregud, all mulig medfølelse og gode tanker sendes din vei! Er det ikke typisk! :(:bond:

Du får alliere deg med alle ledige familiemedlemmer hvis dere blir ramma alle mann. Krise er krise!

Skrevet (endret)

Takk, Sushi! Heldigvis roet det seg utover kvelden. Og natta gikk greit, vi andre føler oss bra. Trøtt og sliten, bare.

Snuppa er hjemme med meg i dag, og er i litt bedre form - men eier ikke matlyst, naturlig nok. Mamma skal passe lillebror så jeg får jobba litt.

Endret av La Traviata
Skrevet

Huff, stakkars jente! Godt at det roet seg ihvertfall :Nikke: Får håpe det ikke blir noe mer for hennes del, god bedring til henne :klem:

Stemmer også for å dra inn familien der det er mulig!

Skrevet

Stakkars snuppa, får håpe det ikke varer så lenge, og at dere andre ikke blir syke. Er jo ikke alltid at oppkastet smitter...noen "bare får det", uten at andre blir smitta. Får satse på at du klarer deg, og det er jo bra at du har andre til å avlaste deg mens mannen er borte.

Skrevet (endret)

Takk, Favole og Millimani! Snuppa var fin igjen nå i ettermiddag, og skal på skolen i morgen. Det var nok ikke omgangssyke, men jeg lurer på om det kan ha vært migrene :( Hun klagde over veldig vondt i hodet like før hun kasta opp, og virka lyssky. Veldig leit om hun skal slite med det - hun er nok arvelig belasta, dessverre. Både foreldrene mine og jeg har slitt mye med det!

Og nå er jeg endelig a jour med all klesvasken som følger med en sånn sjau. Måtte vaske klær, sengetøy, dyne, pute, overmadrass, trekk og et lass med kluter og håndklær. Gah, sliten. Har prøvd å jobbe i dag, men det ble så oppstykka. Skulle på trening hos fysio også, så fikk bare gjort halvparten av det jeg pleier å gjøre på en vanlig dag. Men i morgen er det en ny dag!

Mannen kom fram på Filippinene i dag morges, og ringte oss i stad. Det er visst veldig fint der! Og i morgen er det bryllup. :hjerte:

Vi fikk forresten mat fra Godt Levert i stad, ser ut som en spennende meny! Barna var veldig ivrige på å pakke opp, i hvert fall - så får vi se om de liker rettene også! I morgen blir det blåskjellrisotto. :)

Ja, og så har jeg fått mensen. Er det ikke typisk? Føler meg så oppblåst og uggen. Pleier å være skikkelig plaga med det, men er vel lov å håpe at det ikke blir så ille denne gangen...

Nå er det natta! :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet

Ouch, litt av et arbeid og stakkars jenta di! Godt det har roet seg nå :) Jeg sender over en digital sjokoladeplate. Av typen, den du liker best, 500g! ;)

Skrevet (endret)

Åh, tusen takk Malicious! :klem:

Nå har jeg kollapsa i sofaen med sinnsykt vond rygg og menssmerter. Skal se på gårsdagens Frikjent, så er det natta.

Det har vært en mer normal dag i dag, og det har vært godt. Veldig kjedelig vær da, og det hjelper ikke at mannen har sendt flotte bilder fra bryllup i varmere strøk! Nå er altså vennene våre gift, og de hadde hatt det så fint i dag :hjerte: Gleder meg til å se og høre mer når han er hjemme igjen.

Har fått jobba godt i dag, og lillebror koser seg sånn hos mamma, så det er null problem å ha ham der! Han har vært mye lei seg i kveld da, og først trodde jeg han var sulten og trøtt (og han var nok det også), men så kom det to bæsjebleier på rad, og stakkars gutten var blitt fryktelig sår og rød i hele bleieområdet. Smurte tjukt på med Inotyol, det pleier å hjelpe bra. Ellers hadde vi middag fra Godt Levert i dag, blåskjellrisotto. Det var litt mye styr, men ble kjempegodt synes jeg. De største ungene var ikke like begeistra, men eldstemann mente at blåskjellene var spiselige, i det minste :ler:

3 dager til mannen kommer hjem ... Jupp, her teller vi dager. Savner ham veldig, og det er litt godt å kjenne på det, samtidig som jeg er fryktelig sliten nå.

Endret av La Traviata
Skrevet

Litt surt å få bilder fra syden-idyll når regnet høljer ned utenfor, ja! :riste:

Men så hyggelig at han koser seg, og ikke minst er det litt godt å kjenne på savnet innimellom, som du sier. Jeg føler i alle fall at det av og til kan bli vel tett, og vel mye hverdag, og å sende mannen ut på lufting (i vårt tilfelle fikser jo jobben det med ujevne mellomrom) gir litt ny gnist. Kanskje man ikke skulle trenge det, i følge selvhjelpsbøkene, men det er jammen ikke lett å være like oppmerksom og nyforelsket når man har vært sammen i 140 år som jeg føler at vi har :ler:

Ellers håper jeg at den verste klesvasken er over nå, både i forhold til spysyke (får virkelig håpe at det ikke er migrene :tristbla:) og duste-mensen ;)

Skrevet

Huff, så slitsomt når alt hoper seg opp på samme tid, og det attpåtil når du er alene med barna :( Nå er det jo heldigvis bare to dager til mannen kommer hjem igjen da (og snart bare én, til og med!), kan ble meg at det skal bli godt :klem:

Skrevet (endret)

Takk for hilsener, Mafalda og Ipanema!

Denne dagen har vært bra. Helt til nå, når menssmertene tok overhånd igjen.

Har kommet ordentlig inn i boka nå, det tok jammen meg tid. Først i dag følte jeg at det fløt skikkelig! Nå gleder jeg meg til å sette meg ned med det i morgen, etter å ha levert lillebror hos mamma og trent hos fysio.

Middagen fra Godt Levert i dag var nudelsalat med biffstrimler og god dressing, nam! Men jeg skulle ønske vi hadde valgt ekspress- eller barnemeny istedetfor originalmenyen, for det er veldig tidkrevende oppskrifter, og rimelig stressende når jeg står og skal lage middag til sultne og masete unger og lillebror har mista tålmodigheten for lenge siden. Råvarene er stort sett topp, og maten blir kjempegod - jeg lærer nye ting og blir veldig inspirert - men det er stort sett bare jeg som liker det. Barna var litt mer mottakelige for middagen i dag, men de spiser ikke akkurat store mengder. Så hvis vi hadde vært et barnløst par med masse tid til å kose oss på kjøkkenet og nyte en sein middag, hadde det vært midt i blinken. Oh well! Jeg har vel sjelden spist så mye bra mat her hjemme som denne uka, og det blir alltid masse rester igjen til lunsj neste dag. :)

Mannen ringte i kveld, de hadde vært på litt sightseeing og shopping i dag, og i morgen skal de til noen øyer før de reiser hjem igjen. Dagene går egentlig fort her, og vi har funnet en god rytme. Men jeg skal ikke nekte for at jeg gleder meg enormt til han kommer hjem på fredag! :strix:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Dagen i dag starta litt for tidlig, med en mega-bæsjebleie lenge før klokka skulle ringe. Men det var helt greit. Ikke fullt så greit at jeg har hatt en seig hodepine i hele dag, til tider har den vært ganske ille. Det har letta litt nå, jeg har trent og jobba ferdig for i dag, og vi har spist pizza hos mamma og pappa. Ingenting slår mammas hjemmelagde pizza, og det var veldig godt å slippe å stå i evigheter og lage middag i dag!

I morgen formiddag kommer mannen hjem! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Skrevet

Hjemmelaget pizza kan virkelig ikke sammenlignes med kjøpevariantene! :sikle:

Tenker det blir godt å få hjem mannen i morgen. Får håpe han ikke er altfor jetlagged, det er jo litt av en reise :)

Skrevet

God helg! Kan tenke meg det var godt å få mannen hjem igjen :)

:klemmer:

Skrevet (endret)

Takk, dere! Det var veldig godt å få ham hjem igjen, hadde sommerfugler i magen mens jeg venta på ham - sånn deilig, nesten nyforelska følelse! :hjerte:

Han hadde kofferten full av mat og gaver fra turen, så vi har momsa tørka mango og sjokolade :spise:

Nå er vi på plass hos svigers, klare til konfirmasjonen til niesa vår i morgen! Ingen pust i bakken på oss riktig ennå, med andre ord :ler:

Endret av La Traviata
Skrevet

Søndag! :)

Det var en veldig fin og koselig konfirmasjon i går, først seremoni i et kulturhus (humanistisk konfirmasjon), og så selskap her på gården med masse god mat og rundt 20 gjester. Lillebror koste seg også veldig, ble bare litt utålmodig mot slutten av seremonien.

I dag er vi slitne alle mann. Det er bedre vær enn i går, men kald vind! Får prøve oss på en tur etterpå, til stranda om ikke annet. Det var noen tøffinger her som bada i dag morges, ikke oss altså! :lol:

Skrevet

Ny uke, og snart 17. mai! Det går virkelig slag i slag her. I dag er det jobb for meg, skole for de to eldste og en relativt rolig dag for mannen og lillebror (selv om vi forsov oss i morges, og fikk en rimelig hektisk start på uka). Jeg skal på trening hos fysioterapeuten i ettermiddag, levere dressen til eldstemann på renseriet og handle 17. maikjole til snuppa. Nå er det lunsj!

Skrevet

:vinke: Oppdaterer meg etter noen dagers fravær. Kan tenke meg det var deilig å få mannen sin hjem igjen!! :hjerte: Kudos til deg som 'holdt ut' uten ham med tre unger også!

Skrevet

Hei på deg, Androide! Håper det går bedre med dere! :klem:

Det gikk jo egentlig greit i forrige uke, hvis man ser bort fra oppkast-episoden til snuppa. Men jeg var veldig sliten fredag kveld, og egentlig hele helga! Merka godt at jeg hadde brukt så å si alle krefter, altså. Jeg var så skutt da ting roa seg igjen at jeg kunne sovna stående.

I dag har jeg jobba godt synes jeg, snart halvveis i boka nå. Mannen og lillebror har vært på tur og ble overrasket av øsende regn, og nå skal vi snart ha enda en middag fra Godt Levert, for de leverte denne uka også - til vår store overraskelse. Vi trodde det bare gjaldt forrige uke, nemlig. :fnise: Men godt er det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...