Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Torsdag alt!

Vi hutra og frøs oss gjennom en 3 timer lang sommeravslutning i parken i går, skulle ikke tro at det var juni. Da det nesten var slutt kom sola fram, og den kalde vinden ga seg, haha. Jeg fikk jo nyte godt av resten av kvelden i selskap med 4 jenter fra barselgruppa. Og hun ene er gravid igjen, fikk jeg vite! Gutten hennes er 1 måned yngre enn lillebror, og hun er 5 mnd på vei! :daane: Det blir visst ei jente denne gangen. Glad det ikke er meg! :ler:

Vi koste oss med tapas og quiz. Tok et glass rødvin og slappet av. Men ble ikke så lenge, tok bussen hjem kl 22. Veldig trøtt for tida!

I dag er det mannens tur til å svinge seg litt. Han skal på sommerfest med jobben. Det nærmer seg barnebursdag også, så jeg må handle inn til baking og diverse. Middag hos mamma i dag, blir deilig.

Endret av La Traviata
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

God fredag!

Her kommer det til å gå i ett fram til i morgen ettermiddag, vi har møte med skolen senere i dag, og i kveld må jeg bake og ordne i stand diverse til i morgen. Skal ha utebursdag for snuppa + ei klassevenninne i skogen med 12-13 barn, håper det ikke blir regn! Tror det blir gøy, da. Skal ha diverse aktiviteter, sette opp lavvo, grille pølser m.m.

Lillebror har begynt å våkne i 5-tida ... Det kan bli en herlig ferie hvis han fortsetter sånn!

Endret av La Traviata
Skrevet

Fem er et helt umenneskelig tidspunkt å starte dagen :Gjesp:

Gøy med utebursdag da, håper dere får fint vær og ei fin feiring :jepp:

Skrevet (endret)

Takk, Favole! :klem:

Nå har vi bakt muffins og ordna i stand alt til i morgen, til og med førstehjelpsutstyr, våtservietter, dopapir og annet som er nyttig ute i skogen. Og værmeldinga ser ikke så verst ut!

Mamma skal passe lillebror i morgen, så blir det litt lettere å få gjort det vi skal. Spent på når han våkner i morgen tidlig, og lurer på om det går an å snu den umenneskelige døgnrytmen hans. Vi kan ikke legge ham senere, for han er utrolig trøtt ved leggetid. Har prøvd å gå ned fra to til en dupp pr. dag, men han er trøtt på ettermiddagene også. Men i 5-6 tida om morgenen er han suuuupervåken :daane:

Endret av La Traviata
Skrevet

Huff, ikke lett å vite hva man skal gjøre med sånne morgenfugler... Venninna mi har en på 10 mnd som har stått opp eksakt 4.30 hver eneste natt de siste to månedene :rolleyes: Hun er temmelig fortvila, kan du si...

Tulla prøvde seg på litt stå-opp-tidlig-tull for et par måneder siden, men så teipet vi fast rullgardinen til vinduskarmen og la sammenrullede håndklær oppå gardinstanga. Så nå er det tilnærmet bekmørkt på rommet også etter at sola har stått opp, og da sover hun heldigvis stort sett alltid til 6.45-7. Men det har dere vel sikkert prøvd, så da vet jeg neimen ikke :sukk:

Skrevet

Ipanema: vi har lystette gardiner, så det er ganske mørkt, men ikke helt, da. Lurt å teipe fast også, sikkert. I dag sov han til halv 7, så det var jo en forbedring!

Fint vær i dag! :strix: Skal ut i skogen med mat, kaker og masse utstyr om en times tid, gleder oss!

Skrevet (endret)

Multisportsbursdag var en kjempesuksess, og været holdt seg bra så lenge vi var der! Det var 11 jenter og 3 gutter, og vi var 5 voksne til å passe på. Alle koste seg med diverse oppgaver, medaljeutdeling, lek, grilling og kaker. Snuppa fikk masse fint, og var strålende fornøyd med dagen! Nå er jeg sykt sliten, lillebror har vært stuptrøtt, men nekta å sove siden kl 12 i dag, og bare sutra og holdt leven. Nå sover han, da.

Jeg sto opp med ham i dag, så i morgen skal jeg få sove ut! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Ny uke igjen, jo! :sol:

I går sov jeg til halv 10, men angra litt, for jeg våkna med en dundrende hodepine... Hvorfor skjer det hver gang jeg endelig skal sove ut? Var nok temmelig stiv i kroppen av mye stress i det siste, så i hele går gikk jeg rundt og prøvde å løse opp i musklene. Snuppa var hos ei venninne fram til middag, og jeg fikk med meg eldstemann på tur etter hvert. :) Lillebror satt i vogna og storebror sykla foran oss ned til iskiosken. Deilig med is, selv om det begynte å skye til - og ikke lenge etter at vi hadde kommet hjem, begynte det å regne. Og tordne. Mannen ble heldigvis nesten ferdig med noe jobbing på garasjen, og gjør resten i dag (hvis lillebror går med på å sove, hihi).

Sommeravslutning (den siste!!!) i 3. klasse i ettermiddag, og før det har jeg fysio/pilatestrening. Dagene flyyyyr!

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Hulk! Telefonen min gikk i gulvet for ørtende gang i går kveld, rett på fliser. Hadde noen små sprekker i skjermen fra før, men nå er den knust. Meeeen ... jeg har bestilt iPhone 6, som en feriegave til meg selv. ;) Har ikke kjøpt noe til meg selv på evigheter, og telefon må jeg ha. Koster jo like mye å reparere en sånn skjerm, jo. *justified*

I dag får snuppa besøk av ei venninne, og mannen prøver iherdig å jobbe litt på garasjen. ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Jeg tror det må være noe feil med min iPhone som har falt i gulvet en milliard ganger de to årene jeg har hatt den og likevel ikke fått sprekker i skjermen :P Veldig kjedelig med ødelagt skjerm, men grei grunn til å kjøpe seg ny da ;)

Skrevet (endret)

Oi, da har du hatt flaks, Favole! Min forrige telefon, en iPhone 4, fikk forresten aldri en skramme, men denne derimot ...

I dag skal mannen ta med lillebror på 1-årskontroll! :)

Og for ett år siden hadde jeg termin med ham :daane:

Endret av La Traviata
Skrevet

Lykke til med ettårskontrollen :) tenk at dere snart har en ettåring i hus da :rodmer:

Skrevet

Hulk! Telefonen min gikk i gulvet for ørtende gang i går kveld, rett på fliser. Hadde noen små sprekker i skjermen fra før, men nå er den knust. Meeeen ... jeg har bestilt iPhone 6, som en feriegave til meg selv. ;) Har ikke kjøpt noe til meg selv på evigheter, og telefon må jeg ha. Koster jo like mye å reparere en sånn skjerm, jo. *justified*

I dag får snuppa besøk av ei venninne, og mannen prøver iherdig å jobbe litt på garasjen. ;)

Så kjipt når telefonen går i gulvet for ørtende gang. Kjenner til problemet :P En gang for noen år siden så mista jeg mobilen min i gulvet en gang...og en gang til....og en gang til. Ja. De to første gangene gikk det bra, men etter tredje gang da var det bare ut å kjøpe ny etterpå, da hele skjermen var blitt ødelagt. Etter det har jeg alltid hatt beskyttelses-deksel rundt telefonen. Mista den i gulvet endel ganger, men den har ikke tatt skade av det...enda iallfall. 

Skrevet

Snaaart ettårsdag, jo! Guri, som tiden går.

Synd med mobiler som går i gulvet, men du har jo rett: det koster så mye å fikse en skjerm at det nesten ikke er verdt det. Synd i grunnen, men et godt påskudd til å kjøpe ny hvis man har en litt gammel og slarkete telefon! :jepp:

Snart sommerferie nå, da? Når reiser dere?

Skrevet (endret)

Mafalda: Vi drar neste torsdag! :hoppendeglad: Midt på natta, riktignok, flyet går kl 06 ... :Gjesp: Gleder meg ikke akkurat til den biten, men det blir nok bra så fort vi er framme og har fått slappet av litt.

Takk for hilsener, Favole og Millimani! :klem:

Helt utrolig at han blir 1 år neste uke! Jeg føler meg litt nostalgisk for tida. Det var en lang og tung ventetid, men helt magisk da han endelig kom. :hjerte:

Kontrollen gikk bra, og store gutten vår har blitt 10,4 kg og 76 cm lang! Vaksinene ble han litt fornærma over, men det fikk fort over. Nå sover han godt. Jeg skal hive i meg lunsj, jobbe litt til og så trene hos fysio. Sånn går no dagan!

Endret av La Traviata
Skrevet

I går var lillebror med mannen på jobb :) Brukertesting hos Blindeforbundet. Han fikk hilse på en førerhund, og det var stas! Og så har han begynt å klappe og 'headbange' - han ser utrolig morsom ut! :ler:

Ikke fullt så festlig i natt - han skrek helt fortvila i 2-tida i natt, holdt på en stund også... Han er litt tett i nesa for tida, så vi prøvde saltvannsdråper. Ny bleie også. Hørtes nesten ut som han hadde mareritt? Kan de få det når de er så små?

Den nye vogna vår har kommet! BabyZen Yoyo, den virker utrolig bra! Gleder meg masse til å trille rundt med den i Portugal! Telefonen min har også kommet :nigo:

I ettermiddag skal snuppa få hull i ørene. Tidlig bursdagsgave :) Har kjøpt sånn Emla-krem til å smøre på. Blir rart å se henne med øredobber, men er vel på tide nå, hun fyller ni år.

Stor familiebursdag her i helga, skal bake en del, lager bursdagskroner og holder på. Må begynne så smått å pakke også. God helg! :klem:

Skrevet

Travle dager!

I dag skal vi feire snuppa og lillebror med stort familieselskap. Satser på ok utevær, skal grille! Sto og bakte og vaska i hele går. De får gavene fra oss i dag også, siden vi reiser snart :nigo:

Skrevet

Kos dere med familieselskap :) Foreløpig ikke så aller verst grillvær, krysser fingrene for at det holder seg sånn! :nigo:

Skrevet (endret)

Takk, Androide! :klem: Det ble kjempedeilig vær, vi satt ute nesten hele tida! Veldig koselig selskap, maten og kakene ble bra og bursdagsbarna var glade og fornøyde :) Lillebror spiste kake med begge hendene, hihi :fnise:

Nå er det natta, fullstendig skutt jeg. I morgen er det full dag med jobb, trening og skuespill med klassen til eldstemann (de har to dager igjen av skoleåret, i motsetning til alle andre som har ferie nå)!

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Nå er det straks sommerferie! Om en time slutter skolebarna for i år, det har vært noen seige ekstradager ... Og halve skolen har jo allerede dratt på ferie. Snuppa ville ha med seg det vi hadde igjen av kaker fra bursdagen og gi til klassen sin i dag, snille jenta mi. :hjerte:

I går kveld framførte trinnet til eldstemann et skuespill om Romerriket, og det var utrolig bra! De har blitt så store og flinke alle sammen. Eldstemann var gladiator, og det gikk fint. Han hadde egentlig ikke så lyst til å være med, men vi snakket en del om det her hjemme, og til slutt gikk han med på det. Han så ut som han koste seg med sverdfekting (med tresverd)! :) Lillebror var flink liten publikumer, og klappet og rocka med til sangene.

Men jeg må innrømme at jeg er veldig sliten nå. Det har vært en sabla kjør i flere måneder, og det blir travelt fram til vi reiser - men det skal bli så godt å komme fram! Føler at jeg virkelig trenger den ferien nå, selv om det ikke bare blir avslapning med tre barn, hvorav en er snart 1 år og begynner å bli veldig mobil. :fnise:

Uansett - ønsker alle som er innom her en riktig god sommer! :sol:

Endret av La Traviata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...