Fibonacci Skrevet 12. juli 2015 Forfatter #3501 Skrevet 12. juli 2015 (endret) Koselig at du er innom, Kakaoen! God sommer til deg også! Takk for det, Tekola! Home, sweet home! Vi er hjemme nå, etter en dag med bursdagsfeiring på hytta til foreldrene mine Drar ut til hytta igjen i morgen, men akkurat nå nyter jeg å være hjemme! Må vaske tøy, vanne blomster og ordne et par småting. Skal vanne og ta inn posten hos mamma og pappa også. Reiste med Bastøferga i går, og sto over en time i fergekø, gaaah! Men en uke på hytta nå blir bra, altså Været har vært bra i det siste, håper det fortsetter! Endret 12. juli 2015 av La Traviata
Favole Skrevet 12. juli 2015 #3502 Skrevet 12. juli 2015 Fergekø er jo bare så gøy altså! :s Håper dere får noen finer dager på hytta
Fibonacci Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #3503 Skrevet 13. juli 2015 Takk, Favole! Nå er vi endelig på hytta, skal være der ut uka. Så er det jobb igjen for meg, ferie for de andre Lillebror har begynt å stå litt alene, og gå med en hånds støtte! Tipper han tar noen skritt alene i løpet av sommeren Og så har det kommet et par nye ord. Sist hørt var 'voff', etter å ha lekt med den lille hunden til broren min.
Fibonacci Skrevet 18. juli 2015 Forfatter #3504 Skrevet 18. juli 2015 Vi har det veldig deilig på hytta, bader masse, slapper av og koser oss. Har vært i Sverige og kjøpt nytt bilsete til lillebror (BeSafe Izi Kid X1 i-size) og i gamlebyen i Fredrikstad. I dag får vi besøk av noen gode venner som bor i nærheten, de har 2 barn. I morgen er det bursdagsselskap for niesa mi, og så er ferien min over - mens mann og barn skal være her 2-3 dager til.
Gjest Tekola Skrevet 19. juli 2015 #3505 Skrevet 19. juli 2015 Er det noe penger å spare på å handle bilsete i Sverige? Vi har jo ikke lange veien vi heller, så kanskje det kunne vært lurt? Det ser ut som om dere virkelig koser dere på hytta
Fibonacci Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #3506 Skrevet 20. juli 2015 Tekola: Det kommer litt an på hvilket sete det er snakk om. Det er ikke store forskjellen på norsk og svensk krone for tida, men det kan være greit å sjekke tilbudene der, i hvert fall De hadde bra pris på bl.a. Cybex Sirona, men det setet slo vi fra oss, for det så ikke ut som han kunne bruke det så lenge... Det så litt trangt ut allerede, faktisk! Det setet vi valgte er godkjent opp til 18 kg og 105 cm, så det holder til ca. 4 år. Jeg er hjemme fra hytta og har begynt å jobbe med ny bok. Resten av gjengen er fortsatt der ute og koser seg! Savner dem utrolig mye - spesielt lillebror - selv om det er deilig å kunne dusje og spise i ro og mak. Er uten bil, så jeg må gå til butikken etterpå. Håper de har sushi
Fibonacci Skrevet 20. juli 2015 Forfatter #3507 Skrevet 20. juli 2015 Herreguuuud, at det går an å savne noen sånn! Lengter etter babyen min så det verker! Er helt skrullete, ser på bilder og videoer av ham, og satt og snuste på reserve-kosekluten hans i stad, den lukter av ham. Savner resten av familien også, altså Snakka med dem på telefonen i stad, og da sa lillebror både 'hei' og 'mamma'! Har ikke hørt ham si det fullt så tydelig før, utrolig kos. Og for noen dager siden sa han 'mamma mi' så høyt og klart at alle ble helt overrumplet. Ikke bare mammaørene som hørte det!
Favole Skrevet 20. juli 2015 #3508 Skrevet 20. juli 2015 Skjønner veldig godt savnet! Men skjønner også veldig godt at du tar muligheten til å jobbe litt i fred Mamma mi Noe så skjønt!
Mazilla Skrevet 21. juli 2015 #3509 Skrevet 21. juli 2015 Du har sikkert skrevet det, men hvor lenge blir du alene? Vi har cybex sirona til R i min bil selv om hun er stor av vekst. Synes hun sitter bra i det, men det spørs om hun kan sitte der til hun blir 4 Hadde nok ikke kjøpt det om vi ikke hadde hatt et britax maxway "til overs" som hun kan bruke fra hun vokser ut av sironaen til hun har passert 4.
Fibonacci Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #3510 Skrevet 21. juli 2015 Mannen og lillebror kommer hjem i dag Eldstemann og snuppa skal være hos farmor og farfar fram til helga, det blir fint for dem.
Fibonacci Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #3511 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Gullet mitt er hjemme, huset er bråkete og rotete igjen, jeg er dødssliten etter et par timer med mating, stell og lek, og alt er som det skal være! Det er utrolig hvor fort utviklinga går for tida, jeg kan sverge på at lillebror har forandra seg på 2 dager, blitt enda mer gutt liksom, lært seg både å sitte på huk og lekeprate i telefonen, blitt mer rampete og med egen vilje, og babler en haug med nye ord! Han gir like gode klemmer, da Endret 21. juli 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #3512 Skrevet 23. juli 2015 (endret) Wiiiii - snart helg alt, jo! Dagene flyr, selv om det er roligere her enn det pleier. Snuppa og eldstemann er hos svigers, drar masse på båttur, fisker krabber, har lært å ro og har det rett og slett supert! I morgen ettermiddag drar vi ned for å tilbringe helga der, og så skal hele gjengen hjem igjen søndag kveld. Jeg sliter litt med vond nakke og rygg, tror det er kombinasjonen av mye jobbing/stillesitting og mye bæring på lillebror. Har prøvd å gjøre øvelser, gå turer osv, håper det bedrer seg snart. Må komme skikkelig i gang med treninga igjen, har bare gjort litt her og der mens jeg har hatt ferie (type bøy-og-tøy når det blir for ille), og fysioterapeuten min er ikke tilbake før neste uke. Gjorde noen øvelser på matta til lillebror i stad, og han lurte først litt, og så syntes han det var kjempemorsomt og ville være med på moroa Endret 23. juli 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #3513 Skrevet 26. juli 2015 (endret) Nå er vi hos svigers, kom ned fredag ettermiddag. Veldig godt å se de to eldste igjen, og gjensynsgleden mellom dem og lillebror var et herlig skue! Det har vært vått og høstlig vær her, så i går dro vi på kino og så 'Minions' mens svigers passa lillebror. Artig film, men hadde kanskje venta meg litt mer. Vi humra godt da, og filmen glimtet til innimellom, så alt i alt var den slett ikke dårlig. I dag har vi tenkt oss på Slottsfjellsmuseet! Endret 26. juli 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #3514 Skrevet 28. juli 2015 (endret) En ny uke er godt i gang. Jeg jobber og de andre har fortsatt ferie, men det funker greit synes jeg. Klarer heldigvis å stenge støy og mas ute og får gjort en del på hjemmekontoret. Driver og søker jobber også, og prøver å skaffe flere oversetteroppdrag. Får kanskje en mulighet snart (til å teste for et selskap). Lillebror har blitt så stor gutt! Han har sagt 'mamma mi' flere ganger, og i går sto han kjempelenge alene på stranda da de andre var på tur! Han har ikke turt å ta noen skritt selv ennå, men svigermor påstår at det skjer hvert øyeblikk Ha en god uke, dere som titter innom! Endret 28. juli 2015 av La Traviata
Favole Skrevet 28. juli 2015 #3515 Skrevet 28. juli 2015 Så herlig med utvikling hos lillebror Og spennende på jobbfronten, håper det går din vei
Mafalda Skrevet 28. juli 2015 #3516 Skrevet 28. juli 2015 "Mamma mi" Gleder meg til minstemann her kan si noe sånt, foreløpig klager han bare "Mah! Mah!" når han vil at jeg skal gjøre noe. Mamma mi, sagt bevisst, er jo noe helt annet. Han begynner virkelig å bli stor, den lille karen din! Masse lykke til med jobbsøking! Håper du får napp innen det du helst vil drive med. Også synes jeg det er godt gjort å være disiplinert nok til å ha hjemmekontor når de andre er hjemme- det er ikke barebare!
Androide Skrevet 30. juli 2015 #3517 Skrevet 30. juli 2015 Åhh..å høre poden si mamma...det gleder jeg meg til Ha en god uke du og
Fibonacci Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #3518 Skrevet 30. juli 2015 (endret) Takk for koselige hilsener, Favole, Mafalda og Androide! Det er bare å glede seg til de første ordene kommer, altså, det er kjempestas! Av en eller annen grunn har jeg vært så sliten denne uka, og hatt lite overskudd til andre ting enn jobb og jobbsøking. Det er litt stressende, egentlig. Men i går var jeg på trening hos fysio, og det var så godt å være i gang igjen! Hun ga meg 'tillatelse' til å jogge litt, på mykt underlag, en liten prøverunde til å begynne med. Og jeg er gal nok til å planlegge en sånn tur i morgen tidlig, før jobb! Ja, for det er så travelt her hele dagen - hvor skal jeg få presset det inn, når mannen jogger 2 kvelder i uka? Ønsk meg gjerne lykke til! Mann og barn har kost seg med diverse turer denne uka, både til stranda her vi bor, til Oslo og til Outlet'en i Vestby. Så nå har lillebror fått tøfler og gummistøvler til barnehagen, og snuppa har fått ny skolesekk og kjole Eldstemann fant ikke noe han ville ha til skolestart, men en ting han MÅ ha, er en hårklipp. Ragget hans rekker jo godt ned i øynene, men han påstår at det ikke er noe problem, for han bare skyver det til siden! I ettermiddag har vi planlagt å dra til Badeparken og grille (håper ikke været slår om for tidlig i kveld!) Endret 30. juli 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 31. juli 2015 Forfatter #3519 Skrevet 31. juli 2015 (endret) Det ble ikke grilling på oss i går, for det kom noen veldig mørke skyer da jeg ankom Badeparken. Men vi satt der litt og så an været før vi gikk på restaurant og spiste en kjempedeilig middag i stedet. Ikke dårlig på en ganske vanlig torsdag Nå er jeg rimelig fornøyd med meg selv! Sto opp før 6 i morges og dro på joggetur i skogen. Bare 2,5 km, og litt småpauser, men ikke aller verst til å være første joggetur på 2 år. Nå er det jobb, deretter helg! Endret 31. juli 2015 av La Traviata
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå