Fibonacci Skrevet 13. august 2015 Forfatter #3541 Skrevet 13. august 2015 Det går mye bedre! Feberfri og i god form igjen, heldigvis. Og i dag oppdaget vi at han har fått to jeksler, en oppe og en nede på venstre side. Ikke rart det har vært mye tull om nettene i det siste! Har et håp om god søvn igjen nå som de har brutt gjennom, med mindre det er flere på vei straks... Deilig med fridag og flott vær! Vi har kost oss ute i hagen, og vært hos noen venner og grilla nydelig mat. Fikk låne bæremeis av dem til fjellturen vår, og i kveld har vi stått på hodet og pakka. Værmeldinga ser litt mer lovende ut nå; møkkaværet skal stort sett begrense seg til søndagen, og det kan vi leve med!
Mafalda Skrevet 14. august 2015 #3542 Skrevet 14. august 2015 God tur! Med frisk minstemann og ikkesåverst værmelding håper jeg dere får en strålende helg!
Leopanter Skrevet 15. august 2015 #3543 Skrevet 15. august 2015 De derre tennene kan skape mye prakk, altså! God helg!
Fibonacci Skrevet 15. august 2015 Forfatter #3544 Skrevet 15. august 2015 Takk! Vi koser oss masse her på fjellet, har gått tur og fiska litt i dag. Jeg sendte inn et bidrag til Kvinneguidens store skrivekonkurranse tidligere i år, og det kom videre til finalen Kan leses her: http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1603152.ece
Millimani Skrevet 15. august 2015 #3545 Skrevet 15. august 2015 Veldig bra skrevet! Håper de skal ha flere slike konkurranser, da har jeg lyst å bidra også!
Gjest Tekola Skrevet 15. august 2015 #3546 Skrevet 15. august 2015 Herlige bilder, altså! Det er en skikkelig fin trio du har! Og takk for at du tar opp et viktig og sårt tema!
Favole Skrevet 15. august 2015 #3547 Skrevet 15. august 2015 Veldig bra skrevet Ser ut som dere har det fint på tur, nydelige unger dere har
Fibonacci Skrevet 16. august 2015 Forfatter #3548 Skrevet 16. august 2015 (endret) Tusen takk for det, Millimani, Tekola og Favole! Det betyr mye med fine tilbakemeldinger på bidraget mitt Merker at det fortsatt er et litt sårt tema, selv så mange måneder etterpå. I dag har det (som forventet) vært en del regn, så vi dro på Badeland og hadde det kjempegøy! Veldig fint der, med barnebasseng, velværebasseng, olympisk basseng, boblebad, vannsklier og utendørs bassenger. Lillebror var bare et stort glis hele tida, og de største ungene var overalt på en gang og boltra seg vilt I morgen skal det visst bli bedre vær, så da satser vi på flere turer med bæremeis og fiskestang Endret 16. august 2015 av La Traviata
Favole Skrevet 16. august 2015 #3549 Skrevet 16. august 2015 Forstår godt at det fortsatt kan oppleves sårt, det er veldig tungt å slite med noe som liksom skal være så naturlig. De fleste av oss har nok instinkter som sier at man må amme barnet sitt, og når det av ulike grunner ikke fungerer så gjør det veldig vondt. Høres ut som en helt topp søndag
MissStiles Skrevet 16. august 2015 #3550 Skrevet 16. august 2015 Flott skrevet!! Takk for at du delte!! Temaet amming er virkelig noe jeg ikke tenkte så mye på før jeg fikk barn selv.
Kakaoen Skrevet 17. august 2015 #3551 Skrevet 17. august 2015 Synes det var superbra skrevet kjente meg mye igjen. At du holdt ut så lenge er jo en utrolig bragd. Jeg orka bare 4 mnd.. Merker nå at jeg gleder meg til å føde igjen, men gruer meg til å amme alikavel er jeg såpass sta at jeg MÅ jo prøve en gang til. Masse støtte her altså. Utrolig hvor dritt man kan føle seg av å ikke få til amming. Burde ikke være slik. Vi gjør jo bare så godt vi kan
Trampe Skrevet 17. august 2015 #3552 Skrevet 17. august 2015 Veldig bra skrevet! Amming er så himla personlig, men allikevel er det et tema alle har en eller annen mening om. Det er veldig viktig at det belyses fra flere sider!
Fibonacci Skrevet 17. august 2015 Forfatter #3553 Skrevet 17. august 2015 (endret) Tusen takk til dere, Favole, MissStiles, Kakaoen og Trampe! Forstår deg godt, Kakaoen! Så herlige nyheter hos deg og Favole i dag, må juble litt her inne også! I dag reiste svigers hjem fra hytta, så nå er det bare oss fem igjen. Vi drar hjem i morgen for å forberede skolestart og barnehagestart på onsdag! Kom oss litt mer inn på fjellet i dag, kjørte et stykke og gikk innover derfra. Gikk til et fint lite vann, og fikk en passelig runde på 4,5 km ut av det. Været var jo helt strålende, vi er heldige som har et par ekstra dager her oppe, altså! I ettermiddag har vi sittet ute i sola, de største barna har snekra litt, vi har spist lapskaus og spilt Den forsvunne diamanten, og mannen har gått seg en kveldstur. Nå er det endelig stille og rolig her! Endret 17. august 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 18. august 2015 Forfatter #3554 Skrevet 18. august 2015 Hjemme igjen! Dro fra hytta etter frokost, pakking, rydding og vasking, dro innom et spennende museum på veien hjem, spiste middag ca. halvveis. Slitne, men begynner å bli klare for skolestart og barnehagestart. Veldig rart at lillebror begynner I MORGEN! Det har liksom vært så langt unna i hele sommer. Nå er vi der hvert øyeblikk, en helt ny hverdag hvor hverken jeg, mannen eller mormor skal passe ham hele dagen. Det går nok fint, men jeg blir litt bløt om hjertet i sånne stunder...
Favole Skrevet 18. august 2015 #3555 Skrevet 18. august 2015 Tenk det da, barnehagegutt Masse lykke til med barnehagestart
Millimani Skrevet 19. august 2015 #3556 Skrevet 19. august 2015 Håper han har en fin første dag i barnehagen nå Begynner vel i det små med en av dere tilstede, men han venner seg vel bedre til det etter hvert Barnehagegutt ja, ikke lenge siden vi tippa fødselsdato her Tida går fort!
Fibonacci Skrevet 19. august 2015 Forfatter #3557 Skrevet 19. august 2015 (endret) Takk, Favole og Millimani! Da var hverdagen i full gang! I morges fulgte jeg skolebarna til skolestart i 4. og 6. klasse, og nå er mannen og lillebror i barnehagen. Det går visst greit så langt, etter hva jeg har fått høre! Han skal bare være der i 1,5 time i dag, litt lengre i morgen og så økes det enda mer på fredag. Får jobbe litt Endret 19. august 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 20. august 2015 Forfatter #3558 Skrevet 20. august 2015 (endret) Puh! Her går det jammen meg i ett! I dag har lillebror vært litt lengre i barnehagen, spist lunsj der og mannen var borte i en times tid. Det hadde gått kjempefint! De kommenterer at han er veldig blid og fornøyd I morgen skal han være der til halv tre, og prøve å sove formiddagslur. Spent på akkurat det! I går hadde vi det helt herlig etter jobb. Dro til Badeparken og bada, grilla og koste oss! Det var en helt fantastisk sommerkveld, og det ble strengt tatt litt for seint, men det er nok ikke mange sånne sjanser vi får før høsten setter inn for fullt! I ettermiddag var mannen og lillebror på babysvømming for første gang etter sommerferien, og han hadde vært helt i hundre! Jeg har lagd smoothie med eldstemann, og snuppa har vært hos ei venninne. Og vi (ehhh... jeg) har satt bokbind på 10 bøker. Endret 20. august 2015 av La Traviata
Millimani Skrevet 20. august 2015 #3559 Skrevet 20. august 2015 Da har du hatt en aktiv dag Du har vel teken på det nå da, - å sette bokbind på bøkene altså Da jeg var på alder med barna dine la vi på bokbind på to bøker hver på skolen, vi måtte lære oss det også der...men de fleste ordna mamma eller pappa for meg ja
Fibonacci Skrevet 21. august 2015 Forfatter #3560 Skrevet 21. august 2015 (endret) Ja, jeg har god tek på dette med bokbind nå Men jeg viser dem hvordan det gjøres, og lar dem prøve litt selv. Likevel, når det er såpass mange bøker er det raskere at jeg tar de fleste, så vi ikke blir sittende hele kvelden. Jeg har vært så sliten de siste kveldene, helt skutt klokka ti. Har knapt nok rukket å sette meg ned i sofaen for å slappe av før jeg legger meg. I går kveld hadde jeg hodepine også, og sov dårlig i natt. Men jeg har funnet en quick fix - å stå opp grytidlig og løpe i skogen! Jeg følte meg regelrett som en dass da jeg sto opp, men etter løpeturen var jeg som et nytt menneske. Dette anbefales virkelig! Jeg løp lengre og raskere enn jeg har gjort før, også. Herlig start på fredagen, og selv om jeg vet at jeg kommer til å være et slakt i kveld, er det verdt det. Nyter virkelig det fine sommerværet vi har fått, og det er magisk å være ute i skogen halv 7 om morgenen, ikke et menneske å se, bare jeg, sola som nylig har stått opp og ren, frisk luft Nå er mannen og lillebror i barnehagen for 3. innkjøringsdag. Han skal være der i fem timer - håper det går greit for ham å sove der! Jeg har en god følelse på det altså, han ser ut til å trives bra. Jeg skal trene hos fysio i ettermiddag, og så skal snuppa i bursdagen til ei klassevenninne. Vips, så er det helg! Endret 21. august 2015 av La Traviata
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå