Fibonacci Skrevet 3. august 2015 Forfatter #3523 Skrevet 3. august 2015 Takk, takk! Det var veldig deilig (selv om jeg har vært støl i helga)! Har tenkt meg ut i morgen også Vi har hatt en kjempefin helg. På lørdag møtte vi ei venninne og dro til Kon-Tiki og Frammuseene på Bygdøy. Veldig lærerikt, spennende og gøy for ungene! Etterpå dro vi hjem til venninna vår og lagde middag i fellesskap. Ungene lekte ute og inne, og det ble ganske seint etter at vi hadde tatt dessert, kaffe og kveldsmat. Lillebror var så sliten i bilen på vei hjem, og alt ble bare tull. Han hadde ikke sovet så mye tidligere på dagen, bare litt i bilen på vei til Oslo. I går var vi en dagstur på hytta for å treffe foreldrene mine, søsteren min og ungene, en tante, onkel og kusine av meg og hennes mann og datter. Det ble en helt topp dag, selv om været var maks ustabilt! Og vi syntes vi så at lillebror tok et bittelite skritt der han sto uten å holde seg i noe! Flinkisen! Denne uka skal snuppa være på SFO 3 dager, og mannen har sin siste ferieuke sammen med eldste og yngstemann
Fibonacci Skrevet 6. august 2015 Forfatter #3524 Skrevet 6. august 2015 Torsdag alt, jo! Det har gått litt i ett her. Tirsdag morgen var jeg ute og jogga i skogen igjen, 3 km denne gangen! Veldig deilig. I går var vi på en oppsummeringssamtale på BUP angående samtalene eldstemann har gått til. Konklusjonen var vel egentlig at han ikke hadde så stort behov for det, selv om han selv sa at det 'ikke var så verst'. Og når han sier det, betyr det at det var bra. Men nå avslutter BUP saken hans, med mindre vi får behov for noe mer senere (da må vi ha ny henvisning). Lillebror har holdt litt av et leven i natt. Det ble ikke mye søvn på oss, gitt. Alt ble prøvd, og halv 6 sovna han endelig etter å ha vært urolig og våken siden kl 2... Det er så sjelden han holder på sånn, så det setter desto dypere spor i morratrynene våre. Thank God for coffee!
Mafalda Skrevet 6. august 2015 #3525 Skrevet 6. august 2015 Ja, hva skulle vi gjort uten kaffen... Håper likevel det ble med den ene natten og at han er tilbake i god gammel soveform allerede i kveld! Merker jeg er litt spent på hvordan det blir med soving etter barnehagestart... mye kan jo endre seg der. Og så er jeg skikkelig imponert over hvordan barnehagen klarer å få tolv småttiser til å sove omtrent samtidig, det er litt av en bragd Og gratulerer, eller hva jeg skal si, med avslutningssamtale. For meg var det en litt dobbel følelse- det betyr jo at ting ikke går så verst, og at barn + foreldre takler dette på egenhånd, og det er jo positivt. Samtidig føltes det litt "skummelt" å være ute av systemet. Vi kan ringe hvis det er noe vi lurer på, men må ha ny henvisning for større saker. Vel vel. Vi satser på at det bare går oppover (eller kanskje ikke bare, men mest? ) Ellers er jeg misunnelig på den løpingen din, altså. Så flink du er. Jeg løper bare til bussen, og det er ikke mye å skryte av Ha en fin dag!
Fibonacci Skrevet 7. august 2015 Forfatter #3526 Skrevet 7. august 2015 (endret) Takk, Mafalda! Det ble heldigvis bedre søvn i natt. Han lagde noen lyder i 5-6 tida, men sovna fort igjen. Det høljer noe voldsomt her i dag! Hva skjer med denne sommeren? Er veldig glad for at vi fikk den ferien i Portugal, med skikkelig sol og varme! Snaaaart helg - det skal bli bra! Er i innspurten på boka nå, skal sende den inn på tirsdag. Så skal jeg ha fri noen dager, og vi skal på fjellet i forbindelse med helg + planleggingsdager. Gleder meg masse! Denne helga skal vi bare være hjemme. Huset skriker etter rydding og vasking, og så har vi planer om å bake brød, rundstykker og andre ting å putte i fryseren. Eldstemann skal overnatte hos en kamerat fra lørdag til søndag, og snuppa skal kanskje ha en venninne på besøk God helg til dere som er innom! Endret 8. august 2015 av La Traviata
Trampe Skrevet 8. august 2015 #3527 Skrevet 8. august 2015 Det har vel knapt vært sommer, ihvertfall ikke her jeg bor. Kan ikke huske at det har vært så ille tidligere... Vi har hatt av trekket på utemøblene en gang hele sommeren vi. God helg i regnet
Fibonacci Skrevet 9. august 2015 Forfatter #3528 Skrevet 9. august 2015 (endret) Takk, Trampe! Det har heldigvis vært bedre vær i helga - spesielt i går! Har hatt en fin helg, med en kjedelig avslutning. Lillebror har fått feber, målte 39 i stad. Han hadde dårlig matlyst i kveld, og virka tufs, i tillegg kjentes han varm. Stakkars liten, han fikk en stikkpille og sovna tvert. Mannen skal tilbake på jobb i morgen, og mamma skulle egentlig passe lillebror for oss, men vi får se hvordan formen hans er i morgen ... Ellers har vi kost oss hjemme og hatt overnattingsbesøk. Det gikk strålende, snuppa og bestevenninna hennes hadde det kjempegøy sammen! Eldstemann sov hos en kamerat, så det var ganske rolig hjemme i helga, egentlig. I dag har jeg bakt 3 brød og gått tur med lillebror mens mannen jobba med å bytte ut noen panelbord på huset. Nå sitter jeg og ser på Titanic og slapper av (og prøver å ignorere den vanlige småkranglinga mellom storesøsknene...) Endret 9. august 2015 av La Traviata
Favole Skrevet 9. august 2015 #3529 Skrevet 9. august 2015 God bedring til lillebror, får håpe han er bedre i morgen
Gjest Tekola Skrevet 9. august 2015 #3530 Skrevet 9. august 2015 Uff, stakkars, god bedring! Så deilig med bakedag! I hvert fall når alt er ferdig! Skal lillebror i barnehage etter hvert? Beklager om du har skrevet det, hjernen er fortsatt på ferie
MissStiles Skrevet 9. august 2015 #3531 Skrevet 9. august 2015 Snikleser melder seg. God bedring til lillebror!
Fibonacci Skrevet 9. august 2015 Forfatter #3532 Skrevet 9. august 2015 (endret) Takk for det, Favole, Tekola og MissStiles! Han begynner i barnehagen 19. august, Tekola Så det er noen dager den kommende uka hvor vi må finne andre løsninger. Mamma skulle passe ham de første dagene, mens jeg gjør meg ferdig med boka, og så skulle jeg ha fri noen dager. Til helga drar vi etter planen på hytta til svigers på fjellet, og blir der til neste tirsdag (planleggingsdager). Håper ikke det er noen langvarig sykdom, dette her... Endret 9. august 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 10. august 2015 Forfatter #3533 Skrevet 10. august 2015 (endret) 39 i feber i morges også (ingen overraskelse, han kjentes kokvarm ut fra det øyeblikket vi sto opp). Tempen gikk ganske bra ned etter en stikkpille, men han ble veldig tidlig trøtt og har sovet en stund nå. Synes så synd på ham, og blir litt sånn ekstra 'mammadillete' med ham. Er irritert på mannen i dag også. Han er jo på jobb igjen, og i morges bare sto han opp (etter meg), dusja, spiste og dro uten å løfte en finger for å bidra. Jeg måtte gjøre alt med lillebror, snuppa som skulle på SFO og prøve å ordne meg selv. Jeg sa fra at sånn kan det ikke være framover - tror han skjønte det. Var nok stressa for å komme for seint på første arbeidsdag tilbake. Nå skal jeg prøve å jobbe litt selv om jeg har sykt barn hjemme - får se hvordan det går... Endret 10. august 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 10. august 2015 Forfatter #3534 Skrevet 10. august 2015 Sliten nå! Lillebror hadde 39 i feber stad, etter å ha sovet i 3(!) timer. Så lenge har han nesten aldri sovet før. Jeg fikk jobba en del mens han sov, og så kom mannen hjem litt tidligere enn han pleier, for det var en del ting som ikke funka som det skulle på jobb, og han fikk ikke gjort noe mer fornuftig i dag. Så nå er jeg ferdig med hele oversettelsen, og skal bare lese gjennom hele greia før jeg sender det inn (forhåpentligvis i morgen en gang). Snuppa ble med ei venninne hjem fra SFO i dag, så her er det relativt stille og rolig. Og mannen lager middag, nam nam.
Favole Skrevet 10. august 2015 #3535 Skrevet 10. august 2015 Så godt med en roligere ettermiddag etter en litt mer hektisk morgen Ikke lenge igjen til han er barnehagegutt, så spennende!
Fibonacci Skrevet 11. august 2015 Forfatter #3536 Skrevet 11. august 2015 (endret) Ja, det blir fryktelig spennende! Gruer meg bittelitt, men tror og håper det blir bra! I natt var han våken i 4-tida, kjempevarm og kavete. Målte 39 og ga stikkpille, men han roa seg ikke på en lang stund. Lot ham sove litt lengre i morges, og da han våkna var han mye blidere og hadde bare 37,7 i temp. Det svinger jo fort opp og ned, men vi tok sjansen på å ha ham hos mamma i dag, så jeg får jobba. Sitter og leser gjennom nå, skal sende det inn i ettermiddag. Skal bli godt å ta litt fri snart (særlig siden jeg har en durabelig hodepine i dag)! Snuppa er på SFO, og eldstemann sitter og bygger Lego. Han er vanligvis flink til å underholde seg selv, og i dag har han vært ute helt alene og kjøpt seg en Legoeske. Store gutten! Endret 11. august 2015 av La Traviata
Trampe Skrevet 11. august 2015 #3538 Skrevet 11. august 2015 God bedring til lillebror! Håper feberen gir seg nå
Fibonacci Skrevet 12. august 2015 Forfatter #3539 Skrevet 12. august 2015 (endret) Takk, MissStiles og Trampe! Han er litt bedre nå, heldigvis. Rundt 38 i temp i dag, men i går kveld var det over 39 - det stiger jo gjerne utover kvelden. Han sover litt urolig, og de siste to nettene har det vært mange oppvåkninger, litt pga tette nese og sikkert ubehag i kroppen også. Håper bare han blir frisk snart! Jeg fikk levert boka i stad, så nå har jeg en ukes ferie! Skal kose meg med ungene, og så har vi planlagt fjelltur fra fredag til tirsdag. Meeeen ... så er det jo typisk nok meldt høljregn hver eneste dag Endret 12. august 2015 av La Traviata
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå