Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenk at lille sjarmøren snart er ett år! Det er virkelig helt vilt hvor fort tiden går. Han høres skikkelig herlig ut :rodmer:

God bedring til deg! Håper det ikke hindrer deg veldig i å komme i mål med boka :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker og bukker for god bedringsønsker! :klem:

Jeg tror jeg er over det verste nå. Puh! Føler meg i hvert fall et hakk bedre i dag, selv om det sitter igjen en seig hodepine. Har vært temmelig ubrukelig i et par dager. Sittet og jobbet (med feber og masse Paracet innabords), og gått og lagt meg rett etter arbeidstid. Ikke mye selskap for mann og barn akkurat :(

Men boka er straks klar til innsendelse, og det skal jammen meg bli godt!

I dag er mannen og lillebror på babysvømming (siste gang før sommeren), og da får det lille svømmefantomet vårt diplom og greier. :nigo:

Satser på mye bading i sommer da, så han ikke glemmer det helt til høsten igjen.

Ellers humper og går det i det samme, gamle. Den jobben jeg søkte på før påske kom jeg dessverre ikke på intervju på - det var 51 søkere, og mange av dem hadde mer erfaring med det administrative, og med spesifikke datasystemer, enn det jeg har. Så da blir det å søke videre, eller prøve å få flere og bedre betalte oversetteroppdrag. Noe jeg allerede er litt i gang med ;)

Skrevet

Godt at du føler deg noe bedre i det minste :klem:

Kjedelig å ikke komme videre til intervju, men det virker som du har noen prosjekter som holder deg opptatt likevel? :)

Skrevet (endret)

Ja, det har jeg! :) Hadde det bare gått an å leve av det på lengre sikt, så :ler:

Har endelig fått sendt inn boka, og nå er det helg! Snakket med kontaktpersonen min i forlaget, og fikk mye skryt for den forrige boka mi også! :hoppendeglad: Håper de er like fornøyde med den jeg sendte inn nå! De ga meg en ny bok med en gang, men den venter jeg til mandag med å starte på ;)

Er i mye bedre form i dag, herlig! Skal en liten tur ut og handle med snuppa, hun må ha nye gummistøvler, og jeg trenger diverse småplukk til helgas begivenheter. I morgen skal jeg og mannen ut og se 'Chicago' på teater, etterfulgt av en bedre middag, og på søndag skal vi i bursdagen til søsteren min.

Good helg, dere som er innom :klem:

Endret av La Traviata
Skrevet

Skryt liker vi! :jepp:

Høres ut som det ligger an til å bli en fin helg :tommel: Kos dere!

Skrevet

Så kjedelig at du har vært syk, og skikkelig nede for telling... Det er jo så slitsomt :sukk: Men bra at formen er bedre i dag- og spesielt fordi dere har masse koselige helgeplaner :jepp:

Kos deg masse i helgen :klem:

Skrevet (endret)

Takk, Favole og Ipanema!

Puh, i kveld var det masse tull med legging av lillebror. Han er jo så lett å legge til vanlig, men i kveld turna han bare rundt i senga og og sutra og lo om hverandre, vi holdt på i evigheter med å roe ham ned. Han hadde ikke hatt noen bæsjebleie i dag, så vi lurte litt på om han hadde magevondt. Og så var han visst sulten, viste det seg. Tok ham opp en tur i stad, og da slukte han en fruktpose og bæsja så det sang! Og nå har han endelig sovna. Jeg sitter her stuptrøtt selv, får vel pelle meg i seng - det er bare så godt med litt tid for seg selv i stua om kvelden. Mannen ser på film, men jeg følger bare halvveis med. Har en fin bukett med roser på bordet, som jeg kjøpte til meg selv i dag. Liker å gjøre det iblant :)

Nei, nå er det natta :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

:Gjesp:

Er litt nedfor i dag. Våkna til mensen, hurra, så oppdaget jeg en mail fra Netflix. Jeg kan jo skrive det nå - tidligere hadde jeg taushetsplikt. Men det var det som var det lille sideprosjektet mitt, jeg ble testet hos dem som kontrollør av undertekster. Avslag. :(

Og så bøtter regnet ned utenfor vinduet.

Men det er bare å fortsette! Søke jobber, sende mail, ikke gi meg. Jeg vet at jeg er en god oversetter, for det har jeg fått mange tilbakemeldinger på fra forlaget.

Endret av La Traviata
Skrevet

Hei i natten :)

Jeg måtte spørre Netflix om hva jeg gjorde feil, og det var visst ingenting galt med det språklige, men litt med timing, plassering og andre tekniske ting. Så da vet jeg det. Greit å ha prøvd det, i hvert fall! Men jeg trives nok best med bøker.

Vi har kost oss veldig i kveld, med en helt rå oppsetning av Chicago og nydelig asiatisk mat. Lillebror hadde ikke villet roe seg her hjemme da, mamma og pappa holdt på i flere timer med ham. Stakkars, han var jo helt overtrøtt, men greide ikke å roe seg. Han hadde sovna en halvtime før vi kom hjem, så her er det stille og rolig nå. :)

Skrevet

Så koselig, Favole! :)

Våkna opp til en blid fyr som hadde fått sin 7. tann i dag! Kanskje det er det som har plaga ham sånn de siste kveldene?

Håper alle får en herlig søndag! Vi har vært på tur mens mannen har jobba i hagen. Nå skal vi snart i bursdag!

Skrevet

Skal ikke se bort fra at det er den som har plaget ham, stakkar! Det er en hel haug tenner (nesten ihvertfall..) på vei hos fyren her også, synes de har brukt en evighet på å bryte gjennom.

Håper dere fikk en fin søndag :)

Skrevet (endret)

Takk! Veldig koselig søndag, men jeg er ganske sliten i kveld etter at lillebror holdt det gående en god stund før han roa seg for kvelden. Smurte på Dentinox, tror nok det hjalp litt etter hvert. Han var jo stuptrøtt, men reise seg og turne rundt i senga, det skulle han - og han greide ikke å legge seg ned igjen selv.

Ellers har vi vært i hyggelig familiebursdag og fått deilige kaker, og brukt litt av kvelden på å planlegge barnebursdag for snuppa sammen med foreldrene til hun jenta i klassen vi slår feiringa sammen med. Det blir utebursdag i skogen, med div. aktiviteter :) Videre har vi sett litt på Skyfall, og jeg har sittet med bloggen. Veldig gøy! Men også tidkrevende og en vanskelig balansegang til tider. Hvor mye skal man utlevere, og hvilke bilder kan jeg ta med? Når det gjelder mammablogger, er det lett å trå feil. Bloggen min er ikke bare mammablogg altså, den skal favne ganske bredt. Det er tanken, i hvert fall ;)

God natt! :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet

Så moro med blogg! :strix:

Som du sier, det er en vanskelig balansegang. Og ingen regler, på en måte ;) Noen bretter jo ut om hva det skal være, mens andre er mye mer forsiktige. Men igjen, er man for forsiktig blir det ikke noe spennende ut av det. Vanskelige greier, men man må vel bare gjøre det man føler er riktig for seg og sine. Og håper at det holder noenlunde :ler: gleder meg til å følge med!

Og ikke så moro med dumme Netflix :sur: Men det var i det minste ok at de ga deg en konkret tilbakemelding, det er jo ikke alle som gidder det en gang. Nå samler du jo erfaring og kunnskap til å komme videre, hvis det er i den retningen du ønsker å gå :jepp:

Tenner er både moro og ikke moro :hoho: Spesielt er det ikke-moro når det går utover nattero og søvn, men de fleste småttiser har vel sine perioder innimellom...

Skrevet

Takk, Mafalda! Jeg finner nok ut av det etter hvert, famler litt i blinde foreløpig, for jeg har mest blogget om kortlaging tidligere, og kortene protesterer jo ikke når jeg legger ut om dem på nett :fnise:

Maaaandag :Gjesp: Litt treig start her i dag, men det kommer seg. Har begynt å lese gjennom neste bok jeg skal oversette, og etter lunsj er det trening hos fysio. Mannen skal jobbe videre med et prosjekt i hagen, håper han kommer i mål før morgendagen, for det skal jo bli øsende regn, etter hva jeg skjønner.

Ha en fin uke, dere som er innom! Juni alt jo, denne måneden har vi en ettåring og en niåring i hus!

Skrevet

Puh! Endelig stille i huset! :ler:

Lillebror holdt noe voldsomt til leven i kveld også, jeg kan se tann nr. 8 veldig tydelig, håper den kommer helt gjennom snart! Dette er tortur for både liten og stor! Han vet jo ikke hvor han skal gjøre av seg, og er så trøtt at det er heeelt tragisk. Og vi løper opp og ned trappa i mange timer.

Mannen ble heldigvis ferdig med hagejobbinga i stad, han har fjerna en gammel støttemur i tre og satt opp en i stein istedet. Bare en lav mur med knekkstein i tre lag, så ikke altfor mye jobb altså.

Snaaart Game of Thrones!

Skrevet

Tenner på gang hos dere også, skjønner jeg.. Jeg leste litt om tannfrembrudd igjen i går. Var egentlig bare ute etter å se hvilken rekkefølge de vanligvis kommer i, men så stod det jo selvfølgelig en hel del annet. Blant annet at det ikke gjør vondt å få tenner, og at det ikke påvirker søvnen eller humøret. Øhh, yeah right, tenkte jeg da! :sjenert:

Skrevet (endret)

Hah, ikke vondt du liksom. Det kan man jo fortelle til den lille tassen som holder baluba til langt på kvelden! Det er ikke sånn han vanligvis holder på, og tanna er jo like ved å komme helt gjennom, så vi er ikke mye i tvil om hva det er.

Reeeegn, regn og atter regn i dag. Eldstemann var kjempefornøyd da, for det er avslutning for trivselslederne på skolen i dag, og de skulle først få en god frokost i kantina, og så en hel dag på badeland! :nigo: Tipper han kommer til å kose seg glugg i hjel, og snuppa var temmelig misunnelig.

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

I går kveld holdt vi bare på i en time med å få lillebror til å sovne. Har jo brukt 2 timer og mere til iblant de siste kveldene, så det var en seier! Fikk tid til å lage invitasjoner til barnebursdag samt se hele episoden med GoT som jeg sovna fra mandag kveld. OMG! For en episode!

Bedre vær i dag! :sol:

I formiddag skal lillebror på besøksdag i barnehagen! Jeg skal ta meg fri en times tid for å være med. :)

Så blir det trening hos fysio i ettermiddag. Ellers jobb.

Endret av La Traviata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...