Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er herlig! Han er så flink og morsom, litt sur fortsatt da, selv om han er kvitt feberen.

Jeg har levert inn boka nå! Det tok litt tid, gitt. Skulle bare lese gjennom en siste gang, og brått var klokka to :fnise:

Men nå er det helg! Og vi er på vei til mannens hjemby for å feire svigermors bursdag og kose oss med familien der nede. Håper på noen gode turer også, nå som lillebror er bra igjen!

Ha en strålende helg, dere som stikker innom! :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

God helg, håper været er med dere, selv om det ser ut til å ha slått om litt!

Skrevet (endret)

Takk, Favole og Tekola! :klem:

Det har vært surt og vått vær i dag, men jeg fikk gått en liten tur i stad. Var litt trøtt i morges, lillebror sutra i ett fra kl. 5 av :Gjesp: Sovna litt innimellom, men bare i noen minutter før han begynte å klage igjen. Han er supergrinete nå i kveld også, men skal snart i seng. Enkelte dager kan bare ikke leggetida komme fort nok!

Vi har feira svigermors bursdag, med kaker som snuppa var med og bake! Og i kveld blir det ekstra god middag etter at barna er i seng. :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Søndag :sol:

I dag har det vært flott vær her, så vi tok med oss alle ungene + ei nabojente på lekeplassen. Lillebror likte godt å huske! Nå er det snart middag, og deretter hjemtur. Helga går så utrolig fort!

Skrevet (endret)

Mandag!

I dag har jeg fri (mens jeg venter på beskjed fra forlaget om de vil sende meg en ny bok).

Har vært en tur på biblioteket for litt litterær input, både skjønnlitteratur og fagbøker. Ellers vasker jeg klær og koser med lillebror. Han er hele 10 måneder i dag! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Trøtt i dag. Har hatt en date med iPad'en og Game of Thrones i kveld, og er på vei i seng.

Blir så rastløs av å gå og vente på ny bok, gikk meg en tur med lillebror i vogna mens mannen var på foreldresamtale med eldstemann.

Og Godt Levert har slett ikke levert! De skulle komme på døra i dag, men vi har ikke sett snurten av dem! Har et dårlig inntrykk av dem så langt, og er temmelig irritert :sur:

Et lite bilde av lillebror på 10-månedersdagen :)

*bilde fjernet*

Endret av La Traviata
Skrevet

Skal dere se La Traviata i Operaen denne våren eller? :)

Skrevet

Hihi, vi får se! Kalenderen begynner å fylle seg opp noe veldig her, mai er nesten fullbooka og juni blir nok ikke mindre hektisk akkurat! ;)

Jeg får ny bok fra forlaget senere i dag! Skal oversette en miniserie, så da blir det to bøker på rad, faktisk :) Skal bli moro! Og så har jeg fått honorar :nigo: Betalte regningene mine og satte over litt på sparekonto, så der gikk ca. halvparten ... Men men. Har fått unna selvangivelsen og rydda i masse gamle papirer på kontoret. Sånt som er deilig å få gjort.

I natt var lillebror urolig fra 04 til 05, og det har vært en del sutring de siste nettene også. Tror det er den andre fortanna som presser på, foreløpig kan jeg ikke se noe der, men det er nok like før (håååper jeg). Neste uke blir jeg alene med ungene fra søndag til fredag, hadde vært fint å få sove litt, for det blir krevende nok på dagtid med jobb, barnevakt, middag, lekser osv.

Apropos middag, så hadde det skjedd en feil hos Godt Levert, men vi får maten neste uke istedet, så det passer jo veldig bra :)

Skrevet

Så moro at du skal i gang med ny bok allerede :)

Krysser fingrene for bedre netter for lillebror (og deg) fremover! :Nikke:

Skrevet

Takk, Favole! :klem:

Har fått gjort en del i huset i dag, og gått tur med lillebror. I morgen er det jobb igjen, skal bli herlig! Legeromantikk fra den idylliske engelske landsbygda denne gangen :)

Skrevet

Onsdag alt!?

I natt lå jeg i gjestesenga i stua nede, og gjett hvem som sov hele natta da? :daane: Mens jeg våkna kl 05 og ikke fikk sove igjen ... Er det mulig??

Skrevet (endret)

Travelt her! Mannen drar til Filippinene om noen dager, jeg har begynt på ny bok og skolebarna har planleggingsdag i dag og i morgen er det jo 1. mai. I går var jeg på fysio/pilatestrening (gruppetime som fysioterapeuten min holder) og fikk dritvondt i bekkenet etterpå. :( Det var tungt, og jeg tok nok i litt for hardt. Det var første gang jeg var med på det, og det er sikkert en tilvenning, men jeg klarte nesten ikke gå i går ettermiddag. Det skal vel ikke være sånn?

Mannen drar altså i bryllup i Manila søndag morgen. Blir borte til neste fredag. Førstkommende lørdag skal vi i 60-årslag, og svigers kommer hit for å være barnevakt - og de skal overnatte, siden de bor et stykke unna. Lørdag formiddag er det dugnad i gata ... Før det må jeg shine huset, ordne med gjestesenga, lage et kort (eller to), finne ut hva jeg skal ha på meg og helst finne fram antrekk til konfirmasjon neste lørdag. For med en gang mannen kommer hjem fra en 17-timers flytur fredag formiddag, må han pakke om og så setter vi oss i bilen og drar til Tønsberg igjen. Niesa vår konfirmeres lørdag formiddag, og mannen er fadder for henne. Så det er litt mye akkurat nå, og føles temmelig utmattende allerede. Men vi overlever nok. Så lenge ingen blir syke eller noe annet katastrofalt skjer. Det pleier alltid å skje noe når mannen er bortreist, nemlig :ler:

I dag er det 'bare' babysvømming for lillebror, hvor storesøster har fått lov til å være med, og frisørtime for eldstemann. Deretter middag hos foreldrene mine. Nå må jeg sette i gang og jobbe!

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

I dag tok de undervannsbilder på babysvømminga! Og siden snuppa også ble med, tok de 'familiebilde' under vann! :mrgreen: Skulle gjerne ha vært med ...

Men jeg er godt i gang med ny bok. Tar litt tid å omstille seg til ny forfatter og ny skrivestil. Det er veldig moro, da! Har også muligens noe annet på gang. Fortsettelse følger ... ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Høres ut som det kan bli hektisk fremover, men håper dere får det fint likevel og at det ikke blir for mye :)

Gøy med undervannsbilder og nye jobbprosjekter :)

Skrevet (endret)

Takk, Favole! :klem:

Siden mannen skal til Filippinene og mellomlander i Dubai, lurte han på om det var noe spesielt han skulle kjøpe med seg hjem. Enten noe som er særegent for landet eller noe som er gunstig å handle der nede? Noen som vet?

Endret av La Traviata
Skrevet

God 1. mai! :)

Vi har bare vært hjemme i dag. Jeg har sittet og kost meg i flere timer med kortlaging - avbrutt innimellom av litt kos og lek med lillebror. De største ungene har vært masse ute, og mannen har gått ettermiddagstur med lillebror. Og så har vi rydda ut av HELE boden! Der inne har det vært så fullt av klær, barneutstyr, kofferter, sekker, bag'er - you name it - men nå fikk vi endelig rydda, kasta, sortert og ordna opp. Kjempedeilig!

Sitter og sløver i sofaen med et glass vin nå ;)

Skrevet

Lørran! :nigo:

I dag er det dugnad i gata, jeg skal vaske hus og så kommer svigers i 16-tida. De skal være barnevakt mens vi er i 60-årslaget til tanta mi! Det blir nok ikke så seint på oss i kveld, for flyet til mannen går i morgen formiddag ...

Skrevet

Det var en bra fest i går! Veldig god mat, masse koselige mennesker og flott underholdning. Den delen av familien er veldig musikalsk, særlig kusinene mine er kjempeflinke. Vi dro ved midnatt, lenge før de fleste andre ... Men vi var slitne nok i dag morges, så det var like greit.

Mannen dro i 11-tida i formiddag, samtidig med svigers (som overnattet her til i dag). Han har en laaang reise foran seg, håper alt går greit. Jeg har jobba litt i hagen, men fikk nok av pollen for en stund. De største barna er ute og leker med venner :)

Skrevet

Det går nok bra på tur :) Så flott at det var en vellykka fest. Pollen skulle ikke eksistert.. Er selv ganske sikker på at jeg er allergisk mot noe pollen, men har aldri fått det bekrefta. Men mai måned og pollen er jo "venner" kan man si. Ellers er det jo en deilig sesong/årstid denne forsommeren, - iallfall når været er brukbart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...