Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Næh, fikk lillebror smake på vaffelen? Fyyyyy, La Traviata, nå har du ødelagt alt!

:ler:

(Bare tuller, altså. Kommer rett fra en voldsom tråd inne på B&F om akkurat dette, der en bolle på cafe blir rene syndebukken og symbolet på alt som er galt med sløve foreldre.Vel vel. Erfaring tilsier kanskje at det ikke er fullt så svart-hvitt, og at en liten smakebit ikke fører til cola til frokost eller tidlig diabetes. Her fikk lillebror smake en kvart teskje softis i forrige uke, jeg tviler på om han har blitt sukkeravhengig av den grunn- særlig når det sikkert er flere måneder til neste gang :ler:)

Gratulerer med vel overstått klesrydding. Det er et pes, men du verden så deilig og oversiktlig det blir når gammelt og smått tøy er sortert vekk! :)

Og så morsomt at lillebror har begynt å kjefte. De er så herlige når de kjefter og smeller, på støvsugeren eller på andre ting.

Så noterer jeg at Askepott var en fulltreffer. Tenker jeg skal tvinge mellomstemann til å ta med seg førsteklassingen på kino. Han ga henne en kinotur i bursdagsgave og har ennå ikke innfridd løftet. Så da får han bare tåle en skikkelig jentefilm ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, det får han tåle ja - og Askepott kan fort falle i smak også hos de som ikke er i den verste prinsessefasen!

Jeg vet - jeg er verdens verste mamma som gir gutten litt vaffel. Opplest og vedtatt! :ler: Nei, jeg er ikke veldig fanatisk på sånt, det fins verre ting enn vafler (og disse var litt sunnere, med havregryn i) og dessuten lever jeg helt fint på mottoet: alt med måte! Det er lov å kose seg av og til, i helger og når det er selskap. Kake, godis og brus venter vi med i det lengste, da.

Ny uke! Det er voldsomt som tida flyr! Bare en uke igjen til påskeferie for hele familien, og etter påske er permisjonen min over. Godt og trist på en gang, og denne uka skal jeg kose meg maks med lillebror og bare nyte dagene.

I dag morges følte jeg meg bare helt død, selv om natta var bra. Litt allergimedisin og kaffe hjalp heldigvis.

Ingen store planer i dag, men i kveld skal jeg ut og spise med barselgruppa! Blir koselig :nigo:

Skrevet

Den snøen i går ja...godt den ikke ble liggende. Det er så greit når man får satt seg ned for å rydde klær og andre ting man ikke har bruk for. Og kjekt når man har noen som kan arve :) Nå fikk jeg lyst på vafler også, det har jeg ikke spist på lange tider :)

Skrevet

Det er jo så godt, Millimani!

Det var veldig koselig på restaurant med 5 av jentene fra barselgruppa i går! Det stedet vi egentlig skulle på var stengt på mandager, men der vi endte opp var jo kjempebra. God mat og hyggelig stemning :)

I dag kommer det noen for å hente Stokke Newborn setet som jeg la ut på finn.no i går (fikk solgt det innen en halvtime!) og etter det skal vi på tur. I ettermiddag får vi nytt kjøleskap og fryser i hus, og vi har tømt og fryst av det gamle. Skal bli bra!

Skrevet

Ah! Deilig dag med lang tur ned til sentrum og opp igjen! Fikk med meg 2 av jentene fra barselgruppa, og vi spiste lunsj ute. Rakk hjem i god tid før kjøleskapet og fryseren kom, og nå er alt på plass, flotte greier! Det var deilig å endelig få bytta ut det gamle.

Lillebror har begynt å sette seg opp og leke borte-tittei! Såååå søt vet dere :rodmer:

Skrevet

Godt med litt oppgraderinger på kjøkkenet :Nikke:

Søte lillebror :rodmer: Skikkelig sjarmis han der!

Skrevet

Innom oh titter. :) blir salg av newb setet her og! :)

Skrevet

Favole: :klem:

Så koselig med besøk, iingvild!

Jadda, her snør det igjen... Er glad vi kom oss ut på tur i går, for dette frister lite. Skal ta det med ro hjemme i dag og få unna litt småting. Så må vi ut i butikken og få fylt opp nytt kjøleskap + fryser med diverse.

Skal lage spaghetti bolognese til middag, på bestilling fra snuppa. Det er hennes yndlingsrett :)

Skrevet

Kjapt innom mellom vaffelsteking og legging, men må bare juble litt;

Lillebror har fått barnehageplass! Og det blir den barnehagen vi helst ville ha!! :hoppendeglad:

Skrevet

Grattis!! :hoppe: Begynner han i august?

Skrevet

Takk! Ja, fra 15. august står det :)

Skrevet (endret)

Snøkaos her i dag! :bond: Vi skal på babysvømming, så håper det går greit ute på veiene...

Lillebror hadde litt diaré i går, og i går kveld og i natt var han mye urolig. Våkna masse, hylte høyt, vred seg og fant ikke roen. Han lå i senga vår fra 2-tida og utover. Lurer på om det er tenner, jeg synes jeg ser en liten glipe der den ene fortanna skal komme. Han har ikke feber..

Endret av La Traviata
Skrevet

Vi kom oss ikke ut med bilen engang ... Så det blir hjemmedag på oss. Brøytebilen har ingen sett.

Har akkurat brukt en evighet på å få lillebror til å sove, og er utslitt av den hersens snømåkinga. På tide med litt lunsj og avslapping!

Skrevet (endret)

Det ble litt lunsj og null avslapning i stad, lillebror sov nemlig ikke særlig lenge. Så her har det vært en innesnødd dag med en veldig sutrete gutt som egentlig trengte å sove mer, men ikke fikk det til. Brøytebilen har vært her, så det er en diger brøytekant foran garasjen - og den snøen er utrolig tung og våt. Kroppen min sa stopp etter den første runden med intens snømåking, så mannen skal ta det unna når han kommer en eller annen gang i kveld. Litt uvisst når; ting tar tid når man er helt avhengig av buss akkurat i dag.

Fatter ikke hvor denne dagen ble av, nå er det kveld og jeg har ikke fått gjort noenting av det jeg hadde tenkt. Men sånn er det bare iblant.

Endret av La Traviata
Skrevet

Oioi! Vi har blitt invitert i bryllup i Manila 5. mai!

Det er et vennepar av oss som endelig får giftet seg etter laaang venting på riktige papirer osv. (Hun er fra Filippinene og de har en gutt på 1 år sammen).

MEN - det er flere men her - det er på en tirsdag, og helga før er vi bedt i et 60-årslag og helga etter skal niesa vår konfirmeres! Må nok gå litt i tenkeboksen, det blir travelt, flybilletter til alle blir dyrt og de største ungene skal jo på skolen osv.

Skrevet

De bør jo kunne få skolefri for å reise i bryllup :) Er Manila et sted dere kunne tenke dere å reise til? Er det gode overnattings-muligheter og akseptable forhold der? En tur til Manila er vel sjelden ellers. Hvem er det som blir 60 år, er det en i familien? Eller er det en annen "mindre viktig" person? Her er det bare å veie for og imot.. Det blir sikkert veldig dyrt hvis hele familien på fem skal til Manila. En annen ting er tidsforskjellen, er den på 8-9 timer? Det kan jo bli litt utfordrende med barna. Hvis dere mener turen til Filippinene er tingen ville jeg vurdert å droppe 60-årslaget.

Skrevet

Oooooh, Filippinene! Det høres jo fantastisk ut, og måtte jo være en stor opplevelse både for voksne og barn!

Men i Oslo hadde det nok blitt tilnærmet umulig, de har blitt utrolig strenge på fravær utenom feriene. Og man reiser jo ikke halve jorda rundt for tre dager, ideelt sett bør man nesten ha to uker når man først tar turen... vet ikke hvordan det er der dere bor, er det vanskelig å få fri?

Eller, jeg har en ide: du og minstemann reiser og resten blir hjemme. Hehehe! ;) Billigere blir det også. Det aner meg at det kanskje kommer protester fra de som må være igjen, da...

Men i dette været her virker jo en tur til Manila utrolig forlokkende, da. En ting er sikkert: dere slipper vintersko og måking! :jepp:

Skrevet (endret)

Ja, det er kjempevanskelig å få fri fra skolen utenom ferier og fridager, de har blitt veldig strenge på det! Så det skal nok mye til for å få til det. Og vi har ikke råd til flybilletter for oss alle 5, vi bestilte jo nylig tur til Portugal.

Vi er i tenkeboksen fortsatt, men det frister jo - hvor ofte får man sjansen til å dra til Filippinene? Vi tenkte litt på å få barnevakt for de to eldste og dra med lillebror, men det er en lang flytur for et lite barn, og vi vet ikke hvordan forholdene er der nede for så små. Vaksiner, sykdommer og fremmede basselusker må man også tenke på.

Evt. kan mannen dra alene, siden brudgommen tross alt er hans gamle kamerat, som var forlover da vi giftet oss. Vi er jo venner alle sammen, men det er vel egentlig viktigst at mannen er der, hvis man skal begynne å velge. Han har jo permisjon i mai, men hva med lillebror? Jeg skal jo forhåpentligvis jobbe, eller går det an å ta over permisjonen hans for en uke?

60-årslaget kan nok droppes, det er tanta mi som fyller år, og vi har egentlig sagt ja (og skaffet barnevakt den kvelden), men det er ikke for sent å melde avbud hvis det skulle bli for hektisk. Det er foreløpig snakk om mandag til fredag den uka, så vi MÅ ikke droppe helgeplanene - men det blir traaaaavelt!

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

I dag er lillebror 9 måneder gammel! :strix:

Han har blitt så stor nå, det er helt skummelt!

Vi var tidlig oppe i dag, for å dra på et møte med den gamle jobben min. Veldig koselig å se gamle kollegaer igjen! Prata med tidligere sjef og nærmeste overordnede, og fant ut i fellesskap at det prosjektet jeg jobbet på tidligere blir veldig vanskelig å ta opp igjen, og de har ingen lønnsmidler til meg. Så da blir det å søke nye jobber! Jeg har jo oversetter-oppdraget mitt som jeg skal begynne på etter påske, men det gir heller lite penger i kassa og er nok mer sånt som man kan ha på siden av en 'vanlig' jobb. Jeg har rett til AAP de første 3 mnd etter permisjonen, for å kunne komme ut i jobb, og har søkt det - så jeg får litt støtte der den første tiden. De hadde ingen utlyste stillinger på jobben akkurat nå, men de skulle ha meg i tankene framover og tipse meg hvis de oppdaget noe - så det er ikke helt umulig! Jeg får søke på det jeg finner, krysse fingrene og håpe det beste.

Endret av La Traviata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...