Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei på deg :-) Når legger lillebror seg for kvelden? Når begynte du med det? Og gikk det av seg selv.

Linnea er litt over 4 mnd (dato), og vi prøver å legge henne tidligere fordi vi merker hun er trøtt. Litt usikker på om vi skal gjør det allerede nå, eller om det er for tidlig? Altså med tanke på hennes alder :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Løvsol! Han legger seg ca. kl 20, litt avhengig av hvordan dagen har vært mtp soving. Begynte vel med det da han var rundt 3 måneder, husker ikke nøyaktig. Men akkurat som hos dere merka vi at han ble tidligere trøtt, og la han dermed tidligere - først var det vel i 21-tida, så krøp det opp til kl 20. :)

Ny avatar :) Yay or nay? Kunne ikke ha lillebrors bilde så lenge, enn så søt han er! :ler:

Skrevet

Yay for avatar, synes jeg! :jepp:

Må være litt vemodig å bytte ut lillebror, men han vokser jo til i rekordfart og man blir litt "ferdig" med babymammafasen etter hvert. Blandete følelser, i alle fall for min del ;)

Men vond rygg er definitivt nay. Så kjedelig at ryggen krangler! Håper du fikk en lang og god date med sofaen i går og at du er litt mindre gåen i dag...

Skrevet

Takk, Mafalda! :klem: Ryggen er litt bedre i dag, men hele kroppen føles liksom gåen. Må komme i gang med mer trening igjen!

Lørdag, grått og kjedelig vær og mannen er hos frisøren mens jeg prøver å jage to treigiser i dusjen. Lillebror har spist grøt og drukket flaske og sitter og koser seg i vippestolen sin.

I ettermiddag skal vi på kaffe hos mamma og pappa, de har invitert søsteren min og familien også. Blir koselig! :)

Skrevet

Håper kroppen har oppført seg og ikke hatt for mye vondt!

Høres ut som en koselig ettermiddag da :) satser på at den blir etterfulgt av en fin kveld.

Skrevet (endret)

Takk for det, Favole! :klem:

Ryggen ble ganske fort vond i dag også, mannen var jo ute i div. ærender hele formiddagen og da han kom hjem var jeg helt kjørt. Fikk lagd opp middager til lillebror og lagt meg strak ned i en time etterpå, det hjalp en stund. Så var vi en tur hos mamma og pappa og fikk vafler, småkaker og kaffe. De små niesene mine er så søte, hun minste er så glad i snuppa vår og følger etter henne overalt, og snuppa er så flink til å ta seg av henne! Lillebror var også blid og fornøyd, og fikk kosetid med både tante og onkel. :rodmer:

Nå er det endelig skikkelig lørdagskveld, og mannen mekker en sein middag mens jeg slapper av og hviler ryggen.

Endret av La Traviata
Skrevet

Godt å se at det er fler enn oss som spiser sene middager ;-)

Håper du får en god søndag La Traviata :rodmer:

Skrevet

Takk i lige måde, Løvsol! :klem:

Her snør det i dag! Vinter og vår krangler om herredømmet... Vi har bakedag. Prøver ut en oppskrift på speltrundstykker fra Trines matblogg :)

Ellers går det i puslespill, Lego, Playmo, spill og ski-VM. :)

Skrevet

Og da var det plutselig kveld!

Snøen gikk over til regn her etter hvert, bare slaps nå. Tullete greier.

Bakte kjempegode rundstykker i stad, og mannen lagde pulled pork til middag. Og så har snuppa og jeg sett på Doctor Who sammen, eldstemann liker det ikke så godt men hun elsker det!

Lillebror var så søt i stad. Snuppa lo så fælt ved middagsbordet, og da begynte han å le skikkelig også! Fantastisk! :rodmer:

Slækker litt nå, snart senga! :Gjesp:

Skrevet

Barnelatter :rodmer: Det varmer lengst inn i hjerterota!

Skrevet

Ja, ikke sant? :hjerter_rundt:

Ny måned, og ny uke! Jeg har vært så sliten og trøtt de siste dagene, mye vondt i ryggen og kroppen og generelt lite ork. Håper det hjelper med litt trening hos fysio i dag, og så hjelper det litt at sola skinner!

I ettermiddag er det foreldremøte i klassen til snuppa, vi ble enige om at jeg drar dit så er mannen hjemme med barna. 3. klasse skal jo arrangere 17. mai i år, så det blir nok en del om det... Æææhh, gruer meg allerede.

Skrevet

Det viste seg at jeg hadde flere låsninger i ryggen, så fysio knekte opp og masserte meg. Det hjalp virkelig!

Mamma var her og passa lillebror mens jeg var borte, og nå sover han formiddagsluren sin. Jeg har kjøpt inn til god lunsj, håper han lar meg spise den opp ;)

Skrevet

Hei Løvsol! Han legger seg ca. kl 20, litt avhengig av hvordan dagen har vært mtp soving. Begynte vel med det da han var rundt 3 måneder, husker ikke nøyaktig. Men akkurat som hos dere merka vi at han ble tidligere trøtt, og la han dermed tidligere - først var det vel i 21-tida, så krøp det opp til kl 20. :)

Ny avatar :) Yay or nay? Kunne ikke ha lillebrors bilde så lenge, enn så søt han er! :ler:

Takk for svar :blomst:

Får vel bare fortsette. Hun sovner i seks syvtiden, men bare en liten timestid, så holder hun det gående til ca ti-elleve før hun sovner. Men, jeg skal vel ikke klage, i starten sovnet hun ikke før 0400, så vi går riktig vei ;)

Skrevet (endret)

Det går seg nok til etter hvert! Jeg husker at snuppa var veldig vanskelig å legge tidlig fram til hun var 5-6 måneder, vi kalte henne bare nattens dronning. Kunne holde det gående til vel over midnatt en lang periode, og sov heller ikke mye på dagtid. Vi var *litt* slitne da ja...

Har ikke skrevet så mye om det i det siste, men ammingen har jo vært kjempevanskelig en stund. Får lurt i ham en liten skvett av og til (ikke hver dag), og resten må jeg få ut selv, enten med håndmelking eller tømming i dusjen. Men i kveld fikk jeg ham til å ta litt skikkelig fra den 'beste' puppen. Hurra! :strix: Utrolig at det fortsatt er noe melk der, han har stimulert veldig lite de siste ukene. Det går i vørterøl og et og annet rødvinsglass, skål! :lol:

Har vært på foreldremøte, og fått vite hvilke oppgaver vi får i forbindelse med 17. mai. Helt greit, det er lettere nå enn for 2 år siden med trinnet til eldstemann, for vi er såpass store klasser og mange foreldre å fordele ting på. Hans trinn er jo kjempelite i forhold.

Nå blir det litt sofatid her, skulle ha hvilt ryggen tidligere i dag, men sånn ble det ikke ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Så deilig at han endelig tok litt av puppen! :)

Skrevet

Ja, det var rett og slett en fantastisk lettelse! Håper det ordner seg nå!

Her starta dagen med tåke, men nå troooor jeg sola kommer gjennom. Skal trille til helsestasjonen etterpå, lillebror har time hos fysio :) Egentlig tror jeg ikke han har så mye behov for fysioterapi lengre, det var jo pga at han hadde en favorittside, pluss svakhet i mageleie vi begynte å gå dit. Nå er han jo over alt det der, men er muligens fortsatt litt stiv i ryggen?

Skal trene litt på matta hans etterpå jeg også, på tide å skjerpe seg!

Skrevet (endret)

Så godt at oppgavene til 17.mai ser overkommelige ut! Veldig kjekt når det er mange barn å dele på, ja :)

Og skål for fortsatt amming, hehe. Må man, så må man (skåle, altså, hehe!). Men så bra at lillebror ser ut til å ta litt pupp innimellom, i hvert fall. Det er så rart hvordan det varierer mellom babyer. Hos meg har noen "erklært seg ferdige" ganske tidlig, mens andre måtte avvennes etter at de hadde fått mange skarpe tenner på plass og stort sett brukte mamma som tyggis :roll: Min Smitt begynner smått om senn å miste interessen litt, han også, men han liker kosepupp på kvelden og innimellom ellers. Det er likevel ingen tvil om at mat smaker aller best- litt vemodig at de blir store så fort :sukk:

Håper dere hadde en fin trilletur og en bra fysiotime. Greit å være helt sikker på at alt er som det skal før dere avrunder, da :)

Endret av Mafalda
Skrevet

:goodbye:

Stadig imnom å leser, men dårlig på å legge igjen noen ord.

Skrevet

Takk Mafalda! Det er nok en del som mister litt av interessen i den alderen de er nå, men jeg vil jo gjerne holde det gående litt til. Hadde egentlig tenkt å amme til han er 1 år, nå er jeg glad om det holder helt til 9 måneder og om det går enda lengre er jo det en flott bonus!

Koselig at du er innom, HopsiDeisi! :kose:

Det gikk kjempefint hos fysio, og han trenger ikke komme tilbake flere ganger, hvis det ikke er noe spesielt vi vil at hun skal se på! Han er sterk, krabber nok snart og vil dra seg opp/reise seg :)

Fikk gått tur til og fra, nesten 5 km. Ble så irritert på veien hjem, hadde tenkt å gå en annen vei jeg liker bedre, men der var det veiarbeid og ikke mulig å komme forbi. Det er masse graving og sperret av store områder ved helsestasjonen også (men det er greit, for det blir ny idrettshall og badeland) ;)

Nå skal vi kose oss med wok til middag! :spise:

Skrevet

Så bra at alt ser bra ut etter fysiobehandling :jepp: Godt å kunne avslutte det og se at han utvikler seg så fint :)

Stas å få badeland og idrettshall i nærheten :) Vi har det ca 100 meter fra huset, men bruker det aldri. Må kanskje gjøre noe med det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...