Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Krysser fingrene for at Solvipect'en kan hjelper litt :Nikke: Stakkars liten! Ikke greit når de ikke kan si ifra altså, å måtte gjette seg frem er temmelig frustrerende.

Håper dere får noen fine vinterferiedager :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos dere med vinterferie :)

Håper solvipect hjelper han litt, hvertfall med å få opp mer :jepp:

Skrevet

Takk Favole og Lilleninja! :klem:

Hjertesukk... Skulle ønske jeg hadde en baby som ville ha pupp... Men det er ikke snakk om. Skulle tro jeg torturerte ham, sånn som han hyler hvis jeg prøver. Nå hadde jeg så vondt i puppene, og var så sprengt at jeg måtte pumpe.

Ellers har vi hatt en finfin dag! Starta med å rydde og kaste en del fra rommene til ungene, og sette unna en del gamle bøker og leker som lillebror skal arve etter hvert. Så dro eldstemann til en kamerat, og vi andre dro på kafe. Det var surt ute i dag, så det ble ikke noen trilletur i tillegg som jeg hadde håpet på. Og så var lillebror veeeldig misfornøyd på slutten av den lille utflukten vår.

Sliten nå, blir godt å slappe av i kveld!

Skrevet

God torsdag :)

Lillebror har ligget i senga vår halve natta, men vi har sovet ganske greit. I dag tok mannen med seg de to eldste på jobb, så her er det stille og rolig! Hehe. Vi skal hente fotografbilder i dag, og ellers kose oss hjemme. I ettermiddag skal eldstemann i sjakk-klubb for første gang, det blir spennende!

Skrevet

God torsdag, ja! Håper du og lillebror fikk nytt en deilig og rolig hjemmedag sammen, og at fotografbildene ble bra :jepp:

Skrevet

God torsdag :)

Lillebror har ligget i senga vår halve natta, men vi har sovet ganske greit. I dag tok mannen med seg de to eldste på jobb, så her er det stille og rolig! Hehe. Vi skal hente fotografbilder i dag, og ellers kose oss hjemme. I ettermiddag skal eldstemann i sjakk-klubb for første gang, det blir spennende!

Åååh, det blir nok morsomt å få sett fotografbildene :jepp: Bra mannen tok med de eldste barna, så kunne du og lillebror forhåpentligvis slappe av litt og kose dere ^^

Gledet han seg til å prøve seg i sjakklubb? :nigo: Og hvordan gikk det? :jepp:

Skrevet (endret)

Ipanema og Lilleninja: Takk for hilsner! :kose:

Jeg har sååå vondt i puppene! :grine: Det er jo helt umulig å få lillebror til å ta pupp for tida. Prøver å amme i natt om han gidder. Hvis han har slutta med pupp for alvor denne gangen får jeg vel bare lette litt på trykket innimellom til det stopper av seg selv. Eller hvordan gjør man det egentlig? Jeg husker ikke hvordan det var de andre gangene. Det blir i hvert fall veeeldig ubehagelig etter et døgn eller så uten å få tømt puppene.

Fotografbildene må vi nok hente i morgen istedet - lillebror sov så lenge i dag, og jeg satt og holdt på med et lite prosjekt, så da han våkna etter 2 (!) timer og hadde fått mat og ny bleie var det blitt så seint at vi ikke rakk både apoteket og matbutikken pluss fotografstudioet (som ligger et stykke unna). Vi rakk såvidt å handle og få ferdig middagen til de andre kom hjem. Mannen og eldstemann måtte slenge i seg maten og kjøre rett på sjakk-treff. Det var visst veldig gøy! Han lærte noen nye ting, og da de kom hjem var han så ivrig at han spilte et parti med snuppa også. Hun var helt håpløst ukonsentrert, og det endte i remis før leggetid.

Hun var forresten utrolig søt her i stad! De skal nemlig på kino med en kamerat av eldstemann i morgen, og snuppa er litt forelska i ham. Så hun ville gjøre seg pen til i morgen, og flette håret så hun skulle få krøller osv. Lille jenta mi! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet

Stakkars pupper! Håper denne puppenekten gir seg snart... Her går det fortsatt opp og ned, men det er i alle fall mye bedre enn for noen måneder siden.

Skrevet

De begynner tidlig altså! :rodmer:

Skrevet (endret)

Takk Sushi!

Mazilla: Ja, det gjør de virkelig! Hehe, snuppa har jo allerede en (hemmelig) kjæreste, men det er visst ingen hindring! I går overhørte jeg forresten henne og storebroren diskutere sine første kyss mens de ordnet seg på badet. :fnise: Sååå søte!

Lillebror våkna kl 06 i morges og var skikkelig lei seg, men ville ikke ha pupp, bare smokk og armkrok. Men litt senere på morgenen tok han faktisk littegranne pupp igjen! Så jeg kommer til å prøve litt til. Kaaanskje det ordner seg. Men kommer ikke til å slite meg ihjel for det, jeg blir jo så frustrert til tider at jeg bare vil hyle til ungen min, og det er ikke bra... :(

Han er skikkelig god for tida, kjempeblid og veldig sterk når han ligger på gulvet. Kommer seg opp i krabbestilling og er sååå fornøyd! Han løfter armene mot oss og koser oss ordentlig. Og drar i neser, ører, hår, briller... Jeg går med kloremerker på nesa :lol:

Veldig fint vær her i dag! Så langt har vi spist frokost og de største har drevet med puslespill, sjakk og Playmo. Skal ut en tur etterpå, må nyte sola. Og i ettermiddag skal mannen ta med de eldste + kameraten til eldstemann på kino og se Svampebob-filmen :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Håper dere får en fin dag, og en gooood helg :)

Skrevet

Takk Lilleninja, og lykke til i morgen! Tenk at du snart er mamma! :hjerte:

Nå slapper jeg av i sofaen mens de andre er på kino og lillebror ligger og koser seg på gulvet. Han jobber med en skikkelig bæsjebleie, haha.

Fikk gått oss en fin tur på litt over 4 km i dag, merket at jeg ikke har fått rørt så mye på meg siden influensarunden. Ble kjempesliten i oppoverbakkene!

Ellers har vi handla og gjort litt i huset. Etterpå skal jeg kose meg med en kald Corona og litt snacks og så har jeg veldig lyst til å se på sesongpremieren av Vikings!

Skrevet

Høres deilig ut med en TV-kveld for seg selv (eller, med Lillebror, da. Men kanskje han kunne tenke seg å ta kvelden etter at han blir ferdig med bæsjebleia si? :fnise:).

Kjenner så utrolig godt til dette med kloremerker i fjeset og hårtuster som røskes ut... de mener jo ikke noe vondt med det, de søte små, men jammen gjør det vondt til tider. Små negler er virkelig syyyylskarpe! :sprettoy:

Håper dere får en fin helg, og at formpila peker stadig oppover. Man blir litt slækk av sykdom, så mye er sikkert. Men noen dager med godvær og trilleturer, så tenker jeg du snart er i gjenge igjen! :)

Skrevet

Takk Lilleninja, og lykke til i morgen! Tenk at du snart er mamma! :hjerte:

Nå slapper jeg av i sofaen mens de andre er på kino og lillebror ligger og koser seg på gulvet. Han jobber med en skikkelig bæsjebleie, haha.

Fikk gått oss en fin tur på litt over 4 km i dag, merket at jeg ikke har fått rørt så mye på meg siden influensarunden. Ble kjempesliten i oppoverbakkene!

Ellers har vi handla og gjort litt i huset. Etterpå skal jeg kose meg med en kald Corona og litt snacks og så har jeg veldig lyst til å se på sesongpremieren av Vikings!

Tusen takk :klemmer: Det er veldig godt å tenke på! :)

Høres godt ut med avslapning på sofaen med corona og snacks :nigo: Og ikke verst for lillebror å få laget en deilig bæsjebleie til ho mor da :fnise:

Wow! Flinka som har gått 4 km :jepp: Kjedelig med sånn sykdom som man merker lenge etterpå :/

Skrevet

Corona, snacks og Vikings, perfekt jo ;)

Skrevet (endret)

Hei på dere, takk for koselige hilsener og god helg til dere som er innom! :klem:

Her er det full rulle som vanlig. Om et par timer skal jeg og mannen inn til byen, se på et show og spise middag! Gleeeder meg! Mamma og pappa skal passe ungene. Det blir interessant, for lillebror har sovet minimalt i dag...

Endret av La Traviata
Skrevet

Vi har hatt en deilig kveld! Så showet til Are Kalvø på Det norske teatret, kjempemorsomt (og litt trist i bunnen, for han mistet kona si for en stund siden og showet sprang delvis ut av det). Så tok vi en drink før vi spiste nydelig 3-retters middag på vietnamesisk restaurant. Ho boy, jeg er mett!

Alt hadde gått fint hjemme, men de eldste barna lå fortsatt våkne i sengene sine da vi kom hjem. Lillebror var litt våken i stad, men roet seg fort. :)

Skrevet

Lat søndag :)

Lillebror var våken i 4-tida i natt, og begynte å jodle i senga kl 07. Men mannen sto opp med ham så jeg fikk sovet litt til, deilig!

Har kost oss med god søndagsfrokost, jeg og lillebror har dusja og nå skal han sove. Mannen har fått på plass trappegrinda, han kommer seg jo stadig mer rundt på gulvet her og vil sååå gjerne krabbe!

Skal gjøre MultiX-bag'en om til sportsvogn og ta en prøvetur senere i dag. Han vil helst opp og se seg rundt nå om dagen, og drar seg snart opp i sittestilling. Tida går så fort!

Skrevet

Denne søndagen har bare flydd avsted!

Det var mye bedre å trille med MultiX-bagen som sportsvogn! :) Lillebror koste seg med en tur på ca. 1 time, og sovna mot slutten. Ellers har vi fått på plass lekegrinda hans og den var også en suksess :)

Eldstemann har vært hos kompisen sin i dag, og snuppa har gått på rulleskøyter. Skikkelig vårstemning, men i morgen skal det visst bli regn/sludd.

Skrevet

Den er så knall, den baggen, altså! Vi har begynt å vippe den opp litt for Minsten også, og han koser seg!

Herlig med vårstemning! :rodmer::sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...