Fibonacci Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #3021 Skrevet 6. februar 2015 Takk for det, søte dere! Har døpt om heimen til Sykestua A/S, her er vi 4 stk. hjemme i dag. Snuppa kasta opp i natt og har feber, eldstemann har vondt i halsen (men er på skolen). Lillebror er heldigvis i kjempeform! *små gleder* Jeg har hatt en dårlig natt, våkna hele tida av hostekuler og vekket av og til babyen, måtte opp og trøste. Feber på 4. dagen.
Lilleninja Skrevet 6. februar 2015 #3022 Skrevet 6. februar 2015 Åneei! God bedring til hele gjengen, håper det slutter spredningen der!
Mafalda Skrevet 6. februar 2015 #3023 Skrevet 6. februar 2015 Uff, så trasig. Stor klem til deg, og god bedring til hele hurven!
Fibonacci Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #3024 Skrevet 6. februar 2015 Takk! I stad kom det opp en del mat da lillebror spiste, og vi tok tempen. 37.7, så ikke feber pr. def. men vi frykter starten på noe. Og så har pappaen min blitt dårlig, med hoste og feber. Men han måtte i butikken, og skal handle for oss, da blir det pizza og sushi til middag i dag (for de som orker). Matlysten min har i hvert fall økt, det er et godt tegn! Hvis det er ungenes tur nå, hjelper det at mor begynner å orke litt mer.
Fibonacci Skrevet 6. februar 2015 Forfatter #3025 Skrevet 6. februar 2015 (endret) Innom før jeg stuper i seng... Ting går ikke så verst med de andre sjuklingene, mannen orker mer enn i går og snuppa føler seg bedre Men jeg har vært utrolig sliten i ettermiddag/kveld, og har fått høyere feber. Ble så utkjørt av å prøve å få lillebror til å ta pupp (han har nekta plent siden i går ettermiddag, men jeg vil helst at han skal få de antistoffene siden det er sykdom i huset). Til slutt var jeg på gråten og måtte bare kapitulere og pumpe ut det lille som var, det tok han på flaske. Produksjonen har tydeligvis gått ned pga influensaen, det er ikke mye å hente Jeg har jo spist lite og hatt mye feber, men prøvd å drikke en del. Er det noen sjanse for at dette retter seg når jeg blir frisk igjen? Endret 6. februar 2015 av La Traviata
Sushi Skrevet 6. februar 2015 #3026 Skrevet 6. februar 2015 Jeg følte jeg nesten mista melka da jeg hadde omgangssyke, men produksjonen tok seg fort opp igjen da jeg begynte å spise og drikke! Til tross for at det var mye puppenekt i samme periode her også.
Fibonacci Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #3027 Skrevet 7. februar 2015 Det var oppmuntrende å høre, Sushi! Håper jeg snart blir frisk og får opp produksjonen... Nå har lillebror fått feber også, han var kokvarm i morges. Han hoster og er litt tett også. Humøret er ganske greit, da
Fibonacci Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #3028 Skrevet 7. februar 2015 I stad var lillebror i skikkelig dårlig form, vi tok tempen og den viste 39,5. Ga Paracet, og kledde av ham til bleia, nå sover han på mannens fang. Håper han sover det av seg, han hadde tydelig ubehag og ville ikke spise. Snuppa holder på med noe hobbygreier, og eldstemann tegner. Han har forresten begynt å se litt sliten ut, så vi får ta tempen hans også...
Lilleninja Skrevet 7. februar 2015 #3029 Skrevet 7. februar 2015 Stakkars lillebror Håper eldstemann ikke blir dårlig også :/
Fibonacci Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #3030 Skrevet 7. februar 2015 Lilleninja: Han hadde dessverre feber han også, 38,6! Han ble invitert bort til en kamerat i stad, og hadde gledet seg sånn til å dra dit, så han ble jo kjempelei seg
Fibonacci Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #3031 Skrevet 7. februar 2015 Det er helt rørende å se den omsorgen søsknene viser seg imellom, da Da hun hørte at eldstemann var syk og veldig lei seg, begynte snuppa å lage sånne mini-kaker med et bake-sett hun har. De serverte hun til alle som var syke (selv er hun feberfri i dag). Og i stad gikk hun og eldstemann for å se film i stua nede, og hun fant fram et teppe til ham og ordnet så han fikk ligge godt på sofaen der. Søskenkjærlighet!
Mafalda Skrevet 7. februar 2015 #3032 Skrevet 7. februar 2015 Det er jo nydelig da, midt i all tristessen...
Ciara Skrevet 7. februar 2015 #3033 Skrevet 7. februar 2015 Det er helt rørende å se den omsorgen søsknene viser seg imellom, da Da hun hørte at eldstemann var syk og veldig lei seg, begynte snuppa å lage sånne mini-kaker med et bake-sett hun har. De serverte hun til alle som var syke (selv er hun feberfri i dag). Og i stad gikk hun og eldstemann for å se film i stua nede, og hun fant fram et teppe til ham og ordnet så han fikk ligge godt på sofaen der. Søskenkjærlighet! Da blir man varm om hjerterøttene Jenta di høres ut som en usedvanlig omtenksom frøken!
Fibonacci Skrevet 7. februar 2015 Forfatter #3035 Skrevet 7. februar 2015 Ja, de er noen gullunger - de kan krangle så busta fyker, men når det virkelig gjelder støtter de hverandre på rørende vis. De er veldig nære, både på godt og vondt. Lillebror kasta opp over hele vippestolen og hadde 40 i feber tidligere i kveld, han har vært veldig rar i humøret i kveld også, men tempen gikk ned 1 grad med Paracet. Det er visst noe som går, flere av barnas venner ligger med samme syken. Jeg har vært litt mer oppegående i dag, men i stad sa det stopp og jeg måtte legge meg litt. Hadde da feber igjen, men ikke så høyt. Eldstemann har ca. 38 og sier han har det ok, er bare trøtt.
Lilleninja Skrevet 8. februar 2015 #3036 Skrevet 8. februar 2015 Det er helt rørende å se den omsorgen søsknene viser seg imellom, da Da hun hørte at eldstemann var syk og veldig lei seg, begynte snuppa å lage sånne mini-kaker med et bake-sett hun har. De serverte hun til alle som var syke (selv er hun feberfri i dag). Og i stad gikk hun og eldstemann for å se film i stua nede, og hun fant fram et teppe til ham og ordnet så han fikk ligge godt på sofaen der. Søskenkjærlighet! Awww Ja, de er noen gullunger - de kan krangle så busta fyker, men når det virkelig gjelder støtter de hverandre på rørende vis. De er veldig nære, både på godt og vondt. Lillebror kasta opp over hele vippestolen og hadde 40 i feber tidligere i kveld, han har vært veldig rar i humøret i kveld også, men tempen gikk ned 1 grad med Paracet. Det er visst noe som går, flere av barnas venner ligger med samme syken. Jeg har vært litt mer oppegående i dag, men i stad sa det stopp og jeg måtte legge meg litt. Hadde da feber igjen, men ikke så høyt. Eldstemann har ca. 38 og sier han har det ok, er bare trøtt. Huff, stakkar Bra at eldstemann bare føler seg trøtt da, og ikke føler seg skikkelig ille. Håper du sov godt i natt og er litt bedre igjen i dag
Fibonacci Skrevet 8. februar 2015 Forfatter #3037 Skrevet 8. februar 2015 Takk for det, Lilleninja! Har sovet ekstremt lite i natt pga syk liten pjokk. Han våkna ørten ganger før vi la oss, og enda oftere etter at vi kom oss i seng. Var oppe og tok tempen i 2-3 tida, da var det nærmere 40 igjen og han fikk enda en Paracet. Men han fortsatte å hvine og klage, noen ganger i søvne, andre ganger så han våkna av det selv, ca. hvert 5. minutt i et par timer etter det også. Han kom over i senga vår i 4-tida og da sov vi i hvert fall litt bedre alle sammen. Han våkna av alle lyder, som hosting, kremting etc. og var så lei seg. Vet ikke helt hva vi skal gjøre, i morges hadde han 39,5 i feber og virka fortsatt tufs, men han har fått døgndosen sin med Paracet. Så hva kan vi gjøre for noe mer? Får så innmari vondt av ham! Han har veldig ubehag, ingen tvil om det. Ellers har jeg fått fine morsdagsgaver i dag, både blomster, tegninger, te og sjokolade. Både snuppa og eldstemann er tilnærmet feberfrie i dag, det er jo et pluss!
Sushi Skrevet 8. februar 2015 #3038 Skrevet 8. februar 2015 Uff, stakkars liten! Håper det snart går bedre.
Favole Skrevet 8. februar 2015 #3039 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har alltid fått beskjed om at jeg kan gi inntil fire ganger pr døgn (og det gjør vi også på jobb), så jeg ville ringt legevakta og forhørt meg. Jeg vet at vi på jobb har supplert med ibux mikstur, men ettersom det ifølge pakningsvedlegget egentlig ikke skal gis til barn under ett år eller under 10 kg skal en evt dosering avtales med lege, f.eks i tilfeller hvor paracet ikke er tilstrekkelig. Stakkars liten, er ikke noe særlig med pjusk baby Nei, forhør dere med LV, håper de kan gi dere noen fornuftige svar slik at han forhåpentligvis får det litt bedre.
Fibonacci Skrevet 8. februar 2015 Forfatter #3040 Skrevet 8. februar 2015 (endret) Sushi: Takk for det! Takk for råd ang. febernedsettende Favole, vi ringte legevakta i formiddag for da hadde han nærmere 40 igjen. De sa vi kunne gi 4 piller i døgnet hvis nødvendig, og komme oss til lege hvis han har feber i over 3 dager, så vi får se om det blir en tur i morgen/tirsdag. Men vi har bare gitt 1 Paracet stikkpille i dag (125 mg) for formen hans ble bedre utover ettermiddagen og kvelden! Merka at allmenntilstanden kom seg, og han hadde 'bare' rundt 38,5-39 grader. Siden han ikke virka plaga av det, mest trøtt, la vi ham uten febernedsettende og han kjennes ikke spesielt varm ut nå. Følger med på ham, da. Han har ikke så mye matlyst, har mest drukket MME i dag + litt frukt og noen skjeer grøt. Han ville ikke ha pupp, og heller ikke drikke det jeg fikk ut på flaske, så vi blanda det i grøten hans. Alle virker faktisk bedre i dag, for en deilig følelse! Jeg er så å si feberfri, bare sliten, tett og hostete. Det samme med mannen, han prøver seg på jobb i morgen siden han har vært feberfri i noen dager nå. Skolebarna er i god form igjen, særlig snuppa er skikkelig i farta. Så i morgen blir det bare meg og lillebror her hjemme, håper på ytterligere bedring både hos ham og meg Endret 8. februar 2015 av La Traviata
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå