Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

God torsdag!

Vi er våkne, og skal lage frokost. Så er det babysvømming, og deretter fysio for meg. Mamma skal passe lillebror mens jeg er der.

Mannen skal ut og spise i kveld, dermed blir det alenekveld for meg! :nigo:

Aww, det høres så koselig ut med babysvømming :jepp: Hvor gamle må de være for å begynne på det, egentlig? :) Lykke til på fysio ^^

Hohoo, hvordan skal du feire alenekveld? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babysvømming er kjempekoselig! Vi startet litt før lillebror var 3 måneder, kravet var at de måtte være over 8 uker og 4,5 kilo. I starten ble han veldig sliten de siste minuttene, og trengte mye kos og trøst i vannet, nå har han det supergøy!

Hmmm... Har ikke planlagt alenekveld så nøye, men det blir nok sofa, godis og noe på TV (jenteserie) ;)

• Liker 1
Skrevet

Alenekveld høres ikke helt feil ut ;) Kos deg!

Skrevet

Det er rimelig digg, ja! :nigo:

Babysvømming i dag gikk helt supert, og vi rakk alt vi skulle etterpå med god margin. Trente bekkenet hos fysio og fikk massasje. Er rimelig stiv i bekkenområdet, men responderer bra på treninga denne gangen, snart kan jeg kaaanskje være med på gruppetimer?

Prøvde å amme lillebror både i morges og etter babysvømminga, uten hell. Men i ettermiddag tok han begge puppene, endelig! Og koste seg. Så jeg tror løsninga er å legge inn en amming etter middag og før kveldsmaten, hvor vi går på et mørkt, stille rom. Han blir distrahert av alt mulig!

Lagde bananlapper til kvelds i dag, det var kjempeenkelt og ble tatt godt imot av de to yngste barna! Eldste er ikke så glad i banan ;)

Nå er alle 3 barna i seng og jeg sitter og koser meg med brus, godis og James Bond. Men det er Moonraker, da... Så jeg finner nok noe annet å titte på. Alene hjemme-kveld er ikke så verst!

• Liker 1
Skrevet

Alenekveld kan være helt himmelsk innimellom! :jepp:

Så bra at lillebror tok puppen i ettermiddag, da. Kanskje du har knekt koden! :tommelsmil:

Skrevet

Babysvømming, puppekos, bananlapper og alenekveld :danse:

Skrevet

Det var fine greier, ja :mrgreen:

Det er planleggingsdag på skolen i dag, men de største barna ble med mannen på jobb, det synes de er så stas. Snuppa skal på klassefest i kveld, og vi andre skal ha hjemmelaget pizza.

Vi har hjemme-og-gjøre-husarbeid-dag i dag ;) Hele uka har vært så travel, så det er godt å ikke skulle rekke noe bestemt. Lillebror våkna litt over 8, nå ligger han og sover igjen. Go'ingen min! :rodmer:

Skrevet

Innom for å ønske deg god helg :klemmer:

Skrevet (endret)

Takk i lige måde, Ipanema og Favole! :klemmer:

Aaaahhhh... Nyter rent hus og hjemmelaget pizza, nå blir det avslapning resten av kvelden! Må bare få lillebror i seng først! ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

God lørdag!

Vi er oppe og skal snart avgårde for å treffe broren min og familien hans som er på helgebesøk hos foreldrene mine. Niesa mi skal turne RG senere i dag. :)

Ellers skal vi handle og ta en tur til optikeren med snuppa. Hun må ha ny innfatning og nye brilleglass.

Det snør masse her nå, mann og barn jubler!

Skrevet

Barn i seng og ro i huset :danse:

Lettere kaotisk start på dagen, men det bedret seg! Først var det ikke noe varmt vann igjen da jeg skulle dusje (sånn er det med store barn i huset...) og det ble bare en kattevask på meg. Så skulle jo vi komme opp til mamma og pappa og hilse på familien som var på besøk, men så ombestemte svigerinna mi seg og ville heller gå hit en tur for å få litt luft. Greit nok, vi starta å rydde og ordne, men så ringte de igjen og hadde feilberegna tida, så vi måtte opp dit likevel om vi i det hele tatt skulle få sett hverandre denne gangen - hele resten av dagen gikk med til turnstevne.

Det var koselig å se dem, en times tid ble det før de måtte dra. Så var det tid for soving for lillebror, så vi dro hjem og mannen dro for å handle mat til helga. Etter det dro jeg og snuppa for å se på nye briller, hun fant noen hun likte ganske fort, så vi fikk bestilt dem + nye glass. Heldigvis får vi dekket en del av det, briller er dyrt! Handla også et par effekter til karneval på skolen i februar, pluss blomster til meg selv ;)

Ellers har jeg lagd middager til lillebror (svin med couscous), trent og endelig fått dusja i varmt vann! Digg! :nigo:

Det er bare såvidt jeg får til å amme ham om dagen, vemodig altså...

Skrevet

God søndag, alle sammen!

Vi har spist god frokost sammen, mannen er på vei ut på skitur. Sender de største barna ut i snøen snart ;)

Senere i dag skal vi i bursdagsselskap til den lille niesa mi som har blitt 2 år! Herlighet som tida flyr! :daane:

Skrevet

Sliiiten!! :Gjesp: Det tar på å være i bursdagsselskap med 7 barn i ulike aldre! Lillebror var veldig sutrete først, men roet seg etter hvert inne på et soverom og sov godt og lenge. Utrolig sånn som de andre ungene trampa i gulvet og bråkte! :ler:

Nå er vi hjemme igjen, stappmette på mat og kaker. Barna er i seng og etterpå blir det Kampen om tungtvannet og Fortitude (hvis jeg ikke er for trøtt).

Skrevet

Hehe, barnebursdager er aller finest når de er overstått, spør du meg :fnise:

Men så bra at det ble en hyggelig feiring, og at lillebror fikk sove midt i alt ståket. Det er fordelen med de aller yngste- de blir ganske tøffe av seg!

Håper du får en veldig rooolig kveld i sofaen. Med beina på bordet om nødvendig! ;)

Skrevet

Takk, Mafalda! Veldig enig i det du sier om barnebursdager, hihi. Slappet i hvert fall godt av i går kveld!

Har vært våken siden halv 7, men har ikke fått sjansen til å være innom her før nå. Lillebror har spist frokost/lunsj, og jeg har endelig fått meg en kaffe!

Små seire... Både i går og i dag har jeg klart å få ham til å ta litt pupp om morgenen. Og så tar han på ettermiddagen, så da blir det 2 ganger pr. dag. Håper det holder produksjonen oppe en stund til, er ikke klar for å slutte ennå!

Lite planer i dag, men mandager blir travle likevel. Sitter og ser på ukeplaner og beskjeder fra skolen, og etterpå må jeg handle, vaske klær, vaske og sterilisere flasker, sende et par mailer, pakke svømmetøy, lage middag og kjøre snuppa på svømming.

Ønsker dere alle en fin mandag!

Skrevet

I stad kom jeg på at jeg og mannen har vært kjærester i 19 år! :hjerte: Blir nok ingen feiring, men om et par uker skal vi ut og spise + se på et show, og bare være kjærester. Gleder meg!

Skrevet

19 år! Ikke verst! :jepp: Gratulerer :blomst:

Skrevet (endret)

Takk, Favole og Leopanter! :klem:

Har sittet og sett på barnehagesøknad i kveld, føles rart altså! Vet hvilke barnehager vi skal søke om på 1. og 2. plass, men må snevre inn de andre valgene litt mer.

Lillebror var urolig ved leggingen, men sovna til slutt. Mannen er på skitur igjen, og jeg skal snart legge meg. Dagene går så utrolig fort, de bare forsvinner for meg! Men kan jo trekke fram noen høydepunkter fra i dag:

1) Eldstemann har leksehjelp på mandager, og i dag hadde han blitt ferdig med alle leksene der, og kom hjem strålende fornøyd over at han hadde hele ettermiddagen og kvelden fri!

2) Lillebror har blitt så sterk og flink i mageleie på gulvet, nå jobber han hardt for å få opp rumpa og gå opp i krabbestilling! Når han holder på sånn blir vi andre kjempeivrige og heier og jubler, og han ser lettere forbløffet ut :fnise:

3) Jeg har greid å holde på med styrketreninga mi her hjemme på stuegulvet, og nå i februar skal jeg i tillegg gjennomføre planken i et visst antall sekunder - noen flere for hver dag. I dag holdt jeg den i 20 sekunder, puh!

Endret av La Traviata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...