Fibonacci Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #2961 Skrevet 26. januar 2015 Søskenkjærlighet er bare det herligste! Jeg tok meg en liten hvil på sofaen i stad, og etterpå orka jeg i hvert fall litt mer! Har tatt unna flasker og rydda kjøkkenet, bretta tøy og lagt på plass. Mannen er på skitur igjen, skjønner ikke at det kan være noe særlig ålreit føre nå, men får håpe det er bedre i løypene. Eldstemann har sittet med nesa nedi Hobbiten i kveld, han må nemlig lese et visst antall sider i den før han får lov til å se den siste filmen, hihi. Gøy å se at han leser så ivrig, i hvert fall!
Favole Skrevet 26. januar 2015 #2962 Skrevet 26. januar 2015 En hvil her og der gjør virkelig underverker! Sa hun som sovnet på gulvet i ettermiddag, de fem minuttene gjorde godt Så flink han er som leser Grei motivasjon for å få sett filmen da!
Lilleninja Skrevet 27. januar 2015 #2963 Skrevet 27. januar 2015 Så lurt det var med lesinga før film Du får ta deg en hvil eller to ekstra i dag også Det er vel fortjent sånn som du alltid står på
Fibonacci Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #2964 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Hei på dere! I dag er lillebror 7 måneder gammel! Tida går så fooooort!! Han smelter hjertet mitt fullstendig hver eneste dag, han er blid, skravlete, kosete, morsom og bare verdens beste! Det har skjedd så mye den siste måneden! Han har fått to (skarpe) tenner, begynt å rulle og komme seg rundt på gulvet, sitter i høy stol ved bordet, er et matvrak som elsker grøt, brød, middag og frukt og drikker vann av kopp. Han ler, babler og elsker oppmerksomhet. Storesøsters hår og briller er moro å dra i, og storebror er utrolig stas å leke med. Han strekker armene fram når vi kommer mot ham, og vil gjerne kose skikkelig, med armene rundt halsen vår. Han bruker str. 68 eller 74 nå, begynner å vokse ut av bilstolposen og vil gjerne sitte litt opp og se seg rundt i vogna. Ellers er favorittaktivitetene å se ut av vinduet, og slå på glasset, og å flørte med seg selv i speilet. Han er en syvsover, og har begynt å sove til kl 09 hvis han får ligge hos meg. Pupp må jeg snike og lure ham til å ta, smokk er visst bedre. *snurt* Han biter av og til puppen, men oftest er han bare ikke interessert. Litt sårt akkurat det. Nå om dagen får han 120-150 ml MME 3 ganger pr. dag. *bilde fjernet* Endret 27. januar 2015 av La Traviata 1
Fibonacci Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #2965 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Takk for hilsener, Favole og Lilleninja! I dag har vi fullt opp med planer. Først skal vi til fysio på helsestasjonen, håper hun er fornøyd med utviklingen hans! Deretter skal vi hente mannen på togstasjonen og dra på visningstime hos fotografen vi var hos forleden. Er så spent på å se bildene! Endret 27. januar 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #2970 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Takk takk alle sammen! Fotografbildene av lillebror ble såååå flotte! Vi hadde store problemer med å velge ut de vi ville ha! Endte opp med 3 svart/hvittbilder som skal i samme ramme, noen fargebilder til sølvrammer han fikk til dåpen og to bilder i gave til besteforeldrene. Jeg og mannen ble ikke enige om det siste svart/hvittbildet, så jeg tror vi må ha et ekstra - får dem på mail også, i lav oppløsning, så kan vi se litt nøye på det. Fysio gikk også fint, han er veldig sterk nå og kan godt øve på å stå i krabbestilling. Da beveger han beina litt, og ble nesten litt forundra over hva det var han holdt på med. Søtingen! Vi snek oss til en veiing også, på 7 månedersdagen, og han veier hele 8975 gram! Nå har vi spist svinewok til middag, og mannen har rydda kjøkkenet mens jeg fikk ordna med klesvask. En liten pust i bakken før de store barna kommer hjem fra foreldrene mine. Endret 27. januar 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #2972 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Takk Lilleninja! Vi var sent oppe i dag, babyen min er visst B-menneske. Og han fins ikke interessert i pupp om morgenen lengre. Snur seg bort, kniper igjen munnen, babler, tuller, leker med tærne og gjør alt mulig annet. Han er bra sta, men det er jeg også, jeg hadde så spreng at jeg gjorde alt jeg kunne for at han skulle ta litt. Og det gjorde han til slutt, ikke veldig lenge, men nok til at det lettet litt. Han har slukt grøt, brød og aprikosmos, pluss vann, og nå er det tid for litt flaske snart. Men jeg skal prøve å se om han vil ta puppen først. Dette kommer til å gå ad undas hvis jeg ikke gjør noe for å øke produksjonen! Drikker allerede mye vørterøl, hviler meg på kveldene, sover og spiser nok (tror jeg). I dag skal vi følge snuppa til den årlige synskontrollen hos øyelege. Gruer meg litt, for hun hater å ta de øyedråpene, og det hele tar så lang tid... Og lillebror må jo være med. Det er i en annen kommune, så vi har litt kjørevei også. Endret 28. januar 2015 av La Traviata
Millimani Skrevet 28. januar 2015 #2973 Skrevet 28. januar 2015 Så kjekt at lillebror er B-menneske da Øyelege er litt "vanskelig" ja, og fryktelig ubehagelig. Hun er ikke alene om å synes det, men det er jo sånt som må til for noen. Håper det går bra med dere under kontrollen og etterpå.
Fibonacci Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #2974 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Takk, det gikk veldig fint egentlig. Hun har nå +5,5 på begge øynene og har fått ny brilleseddel, må ha ny innfatning også! Vi får ta oss en tur i brillebutikken på lørdag og kikke. Lillebror var en drøm å ha med på langvarig legebesøk, og øyelegen mente at siden snuppa har såpass dårlig syn bør han også få sjekket synet sitt, om 1 år. Ser for meg en turbulent affære med øyesjekk av en tass på drøye halvannet år! Nå har både store og små barn fått middag, mannen kommer seint hjem i dag. Og i morgen... Endret 28. januar 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #2975 Skrevet 28. januar 2015 Nå fikk jeg sneket inn en amming (på begge puppene) mellom middagen og kveldsgrøten. Rimelig happy med det!
Sushi Skrevet 28. januar 2015 #2976 Skrevet 28. januar 2015 Kjenner følelsen! Her har det tatt seg veldig opp igjen med amminga, nå er det et puppemåltid 1-2 ganger om dagen i tillegg til kveld og natt.
Lilleninja Skrevet 28. januar 2015 #2977 Skrevet 28. januar 2015 Snikamming Hvordan sjekker de egentlig synet på så små?
Millimani Skrevet 28. januar 2015 #2978 Skrevet 28. januar 2015 Takk, det gikk veldig fint egentlig. Hun har nå +5,5 på begge øynene og har fått ny brilleseddel, må ha ny innfatning også! Vi får ta oss en tur i brillebutikken på lørdag og kikke. Lillebror var en drøm å ha med på langvarig legebesøk, og øyelegen mente at siden snuppa har såpass dårlig syn bør han også få sjekket synet sitt, om 1 år. Ser for meg en turbulent affære med øyesjekk av en tass på drøye halvannet år! Nå har både store og små barn fått middag, mannen kommer seint hjem i dag. Og i morgen... Ja da får dere ta turen til brillebutikken. Satser på at hun får seg noen tøffe barnebriller Ang sjekk av synet på lillebror om ett år så går nok det helt fint! Joda, det kan sikkert være turbulent med en liten tass som ikke sitter stille gjennom undersøkelsene, men øyelegen har nok sine "teknikker" på det skal du se. Er jo bra at øyelegen er observant på det at når storesøster har så dårlig syn så er det en mulighet for at lillebror også kan få det. Det er jo ikke nødvendigvis slik at lillebror ser dårlig, men viktig å følge med oppover gjennom årene likevel.
Fibonacci Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #2979 Skrevet 28. januar 2015 Så bra at ammingen går bedre hos dere, Sushi! Det gir meg en del håp! Er sannelig ikke sikker på hvordan de sjekker synet på så små barn. Øyelegen sa noe om at de må holdes fast, hvis nødvendig... Gruer meg allerede Men veldig bra at de sjekker det, siden det er en viss mulighet for dårlig syn. På snuppa oppdaget de det først på 4-årskontrollen. Har hatt en travel dag, men rolig kveld, og det har vært deilig. Nå er det natta!
Fibonacci Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #2980 Skrevet 29. januar 2015 God torsdag! Vi er våkne, og skal lage frokost. Så er det babysvømming, og deretter fysio for meg. Mamma skal passe lillebror mens jeg er der. Mannen skal ut og spise i kveld, dermed blir det alenekveld for meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå