Fibonacci Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #2921 Skrevet 20. januar 2015 Så godt at det går bedre, Mafalda! Her i huset var det eldstemann som fikk det verst den gang de hadde det begge to. Han hadde over 100 prikker, og klødde en del, mens snuppa hadde ca. 10 prikker. Snø er fint, pent osv. altså... Men vi snør snart inne! Eldstemann måkte snø i dag tidlig, han var kjempeflink! Men det må nok mere til utover dagen... Vi må ut etterpå, mamma skal passe lillebror mens jeg er hos fysioterapeuten. Veldig spent på hvordan bekkenet reagerer på behandling/trening denne gangen, i høst gikk det jo helt skeis. Bare de enkleste bekkenøvelser gjorde at jeg nesten ikke kunne gå etterpå. Ellers må jeg lage mer middager til lillebror og putte i fryseren. Må ha flere små begere å fryse ned i også, noen som har gode tips?
Sushi Skrevet 20. januar 2015 #2922 Skrevet 20. januar 2015 Avent morsmelkbegre. Ellers har de noen passe store på Biltema også, med rosa lokk.
Favole Skrevet 20. januar 2015 #2923 Skrevet 20. januar 2015 Jeg brukte bare ziplockposer, tok mye mindre plass kan vaskes og brukes om igjen
Fibonacci Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #2924 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Vi har noen Aventbegere fra før, men trengte flere og syntes de fra Avent var litt dyre. Jeg fant noen på Jernia i dag, de var ikke akkurat billige de heller da... Ziplock-poser ja, kanskje det? Takk for tips! Endret 20. januar 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #2925 Skrevet 20. januar 2015 Travel dag, som vanlig! Måtte ut og måke snø i stad, det har lavet ned i hele dag. Var hos fysio, hun sjekket ståa og jeg gjorde en del øvelser der, noen ved hjelp av Redcord. Bekkenet er en del bedre i forhold til i høst, selv om det er vondt her og der! Lillebror koste seg hos mamma imens. Så var det hjem og ordne middag og diverse. Mannen har funnet et pass ute i snøen (!) og har prøvd å få tak i eieren, ringte til slutt politiet. Det kan ikke ha ligget der lenge (var ikke dekket av snø), og personen bor ikke her i nærheten. Nå er det endelig tid for å slappe av litt på sofaen!
Fibonacci Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #2926 Skrevet 20. januar 2015 Da har jeg lagd masse middager til lillebror og putta i fryseren, og vaska kjøkkenet. Sengetid!! 1
Millimani Skrevet 21. januar 2015 #2927 Skrevet 21. januar 2015 Håper du har sovet godt i natt Ja, bra politiet fikk det passet, - de klarer nok å spore opp eieren skulle jeg tro. Må være forferdelig å miste noe så verdifullt
Fibonacci Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2929 Skrevet 21. januar 2015 Lagde kyllingmiddager (det er nesten det eneste han liker, laks var ingen hit, og pasta har vi ikke prøvd ennå). Lillebror har sovet godt i natt, men jeg har vært våken siden kl 6 pga dumme mensen. Blør gjennom og har store smerter. Jeg hater mensen! Morgenen ble litt stress også, fordi eldstemann skulle på skitur med klassen i dag og hadde glemt skistøvlene (de dro før lillebror var ferdig med morgenpuppen). Så jeg ringte skolen og var på vei ut døra med dem, men fikk telefon tilbake om at det trengtes ikke, for han skulle på kurs for trivselsledere i hele dag! Det hadde jo ikke vi fått beskjed om... Så da ble formiddagen litt roligere, og alt vi skal i dag er kaffe og kake hjemme hos ei i barselgruppa. Spent på hvordan det blir å trille dit i snøen, brøytebilen har i hvert fall vært her (kryss i taket!)
Sushi Skrevet 21. januar 2015 #2930 Skrevet 21. januar 2015 Har du prøvd å lage noe med fersk torskefilet? Eller storfekjøtt (f.eks. bibringe, høyrygg) som får koke lenge? Det er minsten her veldig glad i i alle fall. Kjipt å bli holdt våken av dumme mensen når lillebror sover godt. Lykke til i snøen!
Fibonacci Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2931 Skrevet 21. januar 2015 Takk! Har ikke testa torsk eller storfe ennå, men kom gjerne med oppskrifter! Det har liksom blitt til at jeg lager det jeg vet han liker når jeg først skal lage mange porsjoner. Gleder meg til han kan begynne å spise det vi spiser! Ja, og så brekker han seg av poteter, ikke lett det der!
Sushi Skrevet 21. januar 2015 #2932 Skrevet 21. januar 2015 Skal ikke være greit, nei! Bruker egentlig ikke oppskrift, har bare i grønnsaker som jeg tenker passer. Til torsk har jeg brukt brokkoli, erter, brekkbønner og litt gulrot. Til storfe har jeg brukt søtpotet, gulrot og litt brokkoli og erter. Smør og krydder i begge deler.
Fibonacci Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2933 Skrevet 21. januar 2015 (endret) Takk for middagstips! Vi får prøve litt forskjellig, tror jeg Vi kom oss ut av huset og på barseltreff, det gikk stort sett greit i snøen, bortsett fra en liten hindring der jeg nærmest måtte bære vogna over. Det var kjempekoselig der, selv om vi bare var 3 stk. Myyye sykdom ute og går nå (vi er egentlig 9 stk.)! På veien hjem gikk vi en annen rute, og det ble tilsammen en god tur på nesten 4 km i tungt snøvær. Ble veldig sliten, men er fornøyd med dagen! Vi har gjort lekser, spist hamburgere til middag, jeg har lagt på plass brettetøy og inntatt sofaen. Konstaterer at menssmertene ikke har gitt seg ennå akkurat, de har økt i styrke også - ouch! Endret 21. januar 2015 av La Traviata
Gjest Doh Skrevet 21. januar 2015 #2934 Skrevet 21. januar 2015 Uff, har du alltid hatt store menssmerter? Jeg er spent på hvordan det blir nå etter fødsel, har skjønt at mensen endrer seg for mange etter at de har fått barn. Har alltid hatt smerter, men heldigvis ikke sånn som mommo som svimte av på skolen og sånn. Men det har gått litt i arv i familien min.
Fibonacci Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #2935 Skrevet 21. januar 2015 Jeg har alltid hatt mye menssmerter (og blør alltid fryktelig mye de første dagene), men det har nok blitt enda verre etter at jeg fikk barn. Og så har jeg vært plaga med migrene på 1. dag av mensen siden jeg var rundt 20 år, og mer og mer migrene utenom mensen etter at jeg rundet 30 år. Men dette med migrenen har endret seg siden lillebror kom - har kun hatt det et par ganger det siste halve året! Og før jeg ble gravid hadde jeg jo diagnose kronisk migrene og var helt satt ut av spill mange ganger i uka. Det er helt utrolig egentlig, så mange år med leting etter en kur, og så var det en ny graviditet og fødsel som skulle til!
Lilleninja Skrevet 22. januar 2015 #2936 Skrevet 22. januar 2015 Off, menssmerter er helt forferdelig Høres veldig koselig ut med barselstreff, selv om dere var fåtallige ^^ Og ikke verst at det faktisk var brøytet før dere skulle dra
Fibonacci Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #2937 Skrevet 22. januar 2015 Takk Lilleninja, jeg lå helt tvekroket på sofaen i går kveld pga smertene, og så på Broadchurch. Den serien assa, så utrolig bra! Lillebror har begynt å sove hele natta nå etter at de to tennene kom fram! Jeg nyter det og regner ikke med at det varer evig - men åh, så deilig det er! Jeg merker dog at det er mindre melk hos meg siden jeg bare ammer om morgenen. Vi skal på babysvømming i dag, og deretter følge eldstemann til samtale på BUP. Middag hos mamma og pappa etterpå. Det går stort sett i ett!
Sushi Skrevet 22. januar 2015 #2938 Skrevet 22. januar 2015 Så fantastisk at migrenen er blitt bedre etter du fikk lillebror. Men sånne menssmerter er grusomme. En gang fikk jeg det så ille at jeg kasta opp av smertene, og etter det har jeg alltid tatt to ibux så fort jeg kjenner at det kommer. Tar du noe smertestillende?
Fibonacci Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #2939 Skrevet 22. januar 2015 (endret) Jeg tar Ibux/Paracet når det er ille, og har en sånn rispose til å varme i mikroen. Nå i dag er det bedre, og jeg har ikke merket stort til mensen før jeg plutselig blødde gjennom under trening i stad! Så nå går vaskemaskinen igjen... Travel dag (igjen...). Har vært mye på farten, babysvømming var gøy selv om lillebror har lett for å sympatigråte når andre babyer gråter eller hyler høyt. I går på barseltreff var han også sånn, og en annen jente reagerte likt på høye lyder/gråt, så en stund var det tre babyer som hylte i kor der, mens vi mammaer ikke klarte noe annet enn å le av de små De er nå rare! Kan ikke huske at mine to andre var sånn! Han har nesten erstattet et måltid grøt med brød nå, han elsker å tygge brødbiter! Sitter sååå fint og rett i høy stol og tygger som bare det! Og så fikk han drikke vann av vanlig kopp, istedetfor tutekopp som han ikke skjønner noe av. Og da var han plutselig kjempeglad i vann! Hihi Vi rakk å dra hjem og spise litt mellom svømming og henting av eldstemann for å dra til BUP, og denne gangen var det bare ham og psykologen som snakket sammen mens jeg og lillebror gjorde et par ærender. Han syntes det hadde vært veldig ålreit, sa han i hvert fall etterpå. Deretter dro vi til mamma og pappa, gjorde lekser og spiste middag og eldstemann fortsatte på et lite prosjekt han har der oppe. Han vil nemlig bli forfatter, og har begynt å skrive en fortelling på PC'en deres! Det gleder et bokelskende mammahjerte. I kveld har mannen vært på skitur, og jeg har tatt unna oppvask, flasker og alt sånt kjedelig. Blæh! Best for ham at han tar lillebror og lar meg dra på skitur en annen dag (før snøen blir borte igjen...). Endret 22. januar 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 23. januar 2015 Forfatter #2940 Skrevet 23. januar 2015 Lillebror har vært litt urolig i natt, og i dag er han bittelitt varm og veeeldig grinete. Helt ulik seg selv, håper ikke han blir syk altså! Det er 8 minusgrader her, og vi skal pusle litt her hjemme, og bl.a. støvsuge og vaske til helga.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå