Mafalda Skrevet 8. januar 2015 #2841 Skrevet 8. januar 2015 Oi, for en stor flott gutt han har blitt! Nei, vil du fortsette med nattamming og synes det er greit er det vel bare å gjøre det? Tipper HS er mest vant med mødre som lengter desperat etter en hel natts søvn og dermed gir råd basert på det (det er jo på ingen måte nødvendig med nattmat etter 6 mnd). Men hvis du ønsker og fortsette, og det i tillegg er den ammingen som går aller best, så hadde jeg bare fortsatt hvis jeg var deg. Spesielt hvis alternativet er hyl og skrik og dårlig søvn på alle
Sushi Skrevet 8. januar 2015 #2842 Skrevet 8. januar 2015 Jeg begynner å jobbe litt før lillebror er 10 mnd. Mener vi nattavvente ved ca. 9,5 mnd sist gang, men vi får se hvordan det blir denne gangen. Du har all grunn til å være stolt over at du har klart å delamme så lenge! Og dette med at babyene ikke trenger mat om natta etter 6 mnd... Tja. Føler begge mine har hatt behov for det i alle fall.
Fibonacci Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #2843 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Takk for støtten og fine ord, alle sammen! Det betyr veldig mye! Jeg fortsetter ammingen, så lenge det går. Om han slett ikke vil ha lengre, eller som snuppa begynner å bite og sånt, så er det nok kroken på døra, men enn så lenge er det kos og masse gode antistoffer og bra ting for lillebror. Vi har hatt en helt ok natt, ammet et par ganger. Skal snart på babysvømming for første gang i år, og så må vi forte oss og hente eldstemann og dra på BUP. Spent på hvordan det går, jeg tror ikke jeg skal være tilstede, så jeg og lillebror får gå oss en tur så lenge. I ettermiddag skal vi til mamma og spise middag. Endret 8. januar 2015 av La Traviata
Lilleninja Skrevet 8. januar 2015 #2844 Skrevet 8. januar 2015 Håper dere får en fin dag alle sammen Lykke til på BUP til eldstemann
Fibonacci Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #2845 Skrevet 8. januar 2015 Takk Lilleninja! Puh, endelig litt tid til å stikke innom her. Det har gått i ett i dag, først med babysvømming, så henting av eldstemann på skolen og samtale på BUP. Men det gikk så fint, hun vi snakket med var veldig ålreit og gutten var fornøyd Lillebror hadde det så gøy på svømming, han har nemlig oppdaget det morsomste i hele verden; å plaske i vannet! Og så har han ikke tid til å ligge på ryggen og flyte lengre. Han skal opp og fram, vil stort sett bare stå i fanget og vrir seg rundt som en gærning på stellebordet, hihi. Gøy med utvikling! Etter turen på BUP dro vi til mamma og pappa, gjorde lekser, spiste taco og koste oss. Litt sliten i kveld, skal henge opp tøy, se på Game of Thrones og legge meg. 1
Fibonacci Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #2846 Skrevet 9. januar 2015 Jeg gir meg over. Hadde endelig en dag hvor vi kunne ta det litt rolig, og så oppdager vi lus i håret til snuppa. Blæææhhh!!! 1
Mazilla Skrevet 9. januar 2015 #2847 Skrevet 9. januar 2015 Åhh, typisk! Lykke til med den uplanlagte vaskedagen!
Fibonacci Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #2849 Skrevet 9. januar 2015 Takk, dette er no' dritt altså! Heldigvis har ikke vi andre fått det! Etter at lusekuren var tatt fikk jeg satt på en maskin med håndklær, sengetøy etc. og så trilla jeg tur med snuppa og lillebror bort til skolen. Trilla videre bort til senteret for å kjøpe mer lusemiddel, et par bursdagsgaver og litt mat. Vi hilste på en bitteliten 4 dager gammel baby i stad, det var fryktelig rart! Kan ikke fatte at babyen min har vært såååå liten, ja faktisk enda mindre for denne var over 4 kilo
Fibonacci Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #2850 Skrevet 9. januar 2015 For en dag! Nå er jeg omsider i mål med alt som følger med den hersens lusa, vaska masse tøy, hengt opp, putta div. i fryseren, skifta sengetøy, gredd hår til jeg ble blå i trynet etc. Snuppa har vært i bursdag, det gikk fint så lenge hun hadde tatt lusekur og satt opp håret. Prøvde meg med noe flettegreier, noe hun aldri lar meg gjøre ellers Har i tillegg vaska badene, vaska og kokt flasker, tatt kjøkkenet og dratt over gulvene med moppen! Sliiiten, men nå skal lillebror i seng og jeg skal slappe av med rødviiiin Han snudde seg forresten helt selv fra rygg til mage i stad! Han er jo seint ute i fohold til de fleste, men desto større seier og kryss i taket! Han har greid det med litt hjelp tidligere, og vi har øvd og trent på det fysioterapeuten nevnte, og der gikk det endelig! Tanna har kommet mer fram, og jeg tror han får en til rett ved siden av også. Dæven, når de først blir store går det unna i svingene altså! 1
Sushi Skrevet 9. januar 2015 #2851 Skrevet 9. januar 2015 Flinkis! Her venter vi fortsatt på tennene. Det vil si, vi har vel nesten gitt opp...
Millimani Skrevet 9. januar 2015 #2852 Skrevet 9. januar 2015 Lus er noe herk!! Har hatt det én gang selv, i voksen alder - takket være datter til bestevenninna mi. I mitt tilfelle kunne jeg le av det etterpå, men for et styr det var de første dagene. Bare å passe godt på. Etter hva jeg vet var det ingen som ble smitta av meg. Så moro at lillebror får tenner nå da Selv om det kanskje er litt slitsomt for han. Haha, de vokser til de små, og så fort det går. Tenke seg til at han er over halvåret allerede
Fibonacci Skrevet 10. januar 2015 Forfatter #2853 Skrevet 10. januar 2015 Ja, det er så rart å tenke på altså! I natt lå lillebror inntil meg som et klistremerke fra kl 03, men mannen sto opp med ham i morges så jeg fikk sove litt til. Og så har det snødd masse! De eldste har vært ute og lekt og baset i snøen, og eldstemann har måkt snø for oss. Og mannen har oppdaget at skiene hans er borte fra garasjen. Veldig rart om noen har vært der inne og tatt dem! Vi har jo sykler og sånt der også, og de står der fortsatt... Og så driver oppvaskmaskinen og krangler. Prøver å fikse, men må nok belage oss på å bytte den ut... Ellers har vi et par ærender ute, skal sende en bursdagsgave til fadderbarnet vårt, handle og bake fylte horn
Fibonacci Skrevet 10. januar 2015 Forfatter #2854 Skrevet 10. januar 2015 Auau! Har fått så akutt vondt i ryggen, det kom etter at jeg gikk tur i stad. Minner litt om da jeg hadde ribbeinsbrist. Klarer ikke stort...
Fibonacci Skrevet 11. januar 2015 Forfatter #2855 Skrevet 11. januar 2015 God søndag! Lå rett ut med vond rygg i går kveld og i natt, heldigvis sov lillebror hele natta og ryggen er bedre i dag! Vi har bakt fylte horn og mannen har tatt med seg de største barna ut på skitur.
captiva Skrevet 11. januar 2015 #2856 Skrevet 11. januar 2015 Flinke lillebror som har snudd seg. Moro når de knekker nye koder Æsj, er så kjedelig når man må kjøpe nytt av sånne kjedelige ting. Men oppvaskmaskin må man ha mamma og pappa var skikkelig trege med å kjøpe det da det ble vanlig å ha og jeg husker med skrekk og gru oppvasken. Haaat! Godt ryggen er bedre i dag. Er noe herk når kroppen ikke funker. Kos dere med snø og fylte horn ☃
Millimani Skrevet 11. januar 2015 #2857 Skrevet 11. januar 2015 Æsj, er så kjedelig når man må kjøpe nytt av sånne kjedelige ting. Men oppvaskmaskin må man ha mamma og pappa var skikkelig trege med å kjøpe det da det ble vanlig å ha og jeg husker med skrekk og gru oppvasken. Haaat! Og tanta mi som er i 60-årene har fortsatt ikke skaffa seg det God søndag! Lå rett ut med vond rygg i går kveld og i natt, heldigvis sov lillebror hele natta og ryggen er bedre i dag! Vi har bakt fylte horn og mannen har tatt med seg de største barna ut på skitur. Så bra det går bedre med ryggen! Nå fikk jeg lyst på fylte horn, kan du ikke gi meg ett?
Fibonacci Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #2858 Skrevet 12. januar 2015 *sender over et fylt horn til Millimani* Vi fikk orden på oppvaskmaskinen igjen, men den er litt rar. Den er gammel, så det er vel bare et tidsspørsmål før den ryker Vi skal helst ha nytt kjøleskap og fryser først, da... Lillebror var våken kl 04 i natt, men var bare blid og lå og babla med seg selv. Vi sovna igjen begge to og sov til morgenen, det var godt. I dag så jeg at tann nr. 2 har begynt å komme fram! Vi tar det med ro hjemme fram til eldstemann kommer fra skolen. Har avtalt et møte med skolen, skal vaske tøy, rydde litt og kanskje trene på stuegulvet? Jeg er nødt til å komme i gang med noe snart, kroppen er i skikkelig dårlig stand! Har jo hatt joggeforbud pga bekkenet, men vanlig styrke er vel greit.
Fibonacci Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #2859 Skrevet 12. januar 2015 Juhuuu!!! Jeg fikk trent i stad, styrkeøvelser pluss litt yoga. Veldig godt! Lillebror satt i vippestolen og gjorde store øyne, han lurte nok fælt på hva i all verden mamma gjorde på matta hans Nå har vi gjort unna leksene, slengt i oss middag og kjørt snuppa på svømming. Lillebror slokna i stad, så nå har jeg en bitteliten rolig stund.
Fibonacci Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #2860 Skrevet 12. januar 2015 (endret) På vei i seng etter en kveld med mye klaging og et par oppvåkninger fra lillebror og mye mas og styr med de eldste. Jeg har PMS og var mega-irritabel, selv mannen klarte å irritere meg bare ved å være tilstede i samme rom seg meg, ikke rart han dro på skitur i kveld! Jeg er så lei av å rydde opp etter 3 barn og en mann som synes bordet er rydda når det står 3 glass igjen pluss kjeleunderlag og div. småting. Og hvorfor kan han ikke tørke av bordet og benken? Jeg må gå etter ham og gjøre det! For ikke å snakke om det rotet han lager når han 'bare skal ha seg en matbit' om kvelden.. Jeg gidder snart ikke mer!! Ok, gir meg nå... Endret 12. januar 2015 av La Traviata
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå