Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff! God bedring til lillegutt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! :klem:

Det går bedre med lillebror, han var så å si feberfri i morges :) Er dog klar over at tempen svinger fort opp og ned på de små. Natta var slitsom, han våkna ca. hver time fra midnatt og fram til 3-4 tida, og i 6-tida var han blitt så tett at vi måtte til med nesedråper.

Mann og barn har i hvert fall ferie og kan avlaste meg litt!

Skrevet

Usj! Nesespray gjør stor forskjell her. Man skal jo helst ikke bruke det, men siden helsesøster har gitt klarsignal så gir jeg når han er så tett at det går utover søvnen. Også for at det ikke skal gi smerter i ørene, som vi tror at han har hatt. Men det er jo så vanskelig å vite med de små som ikke kan snakke. :/

Skrevet

Vi gir saltvannsdråper (Otribaby), det skal jo være ok?

Hva slags nesespray bruker dere, Sushi?

Tempen har gått litt opp igjen nå, men vi har fått i ham litt grøt (som han ikke har villet ha på et par dager). Nå ligger han ved puppen og småsover, lille skatten min :hjerte:

Skrevet

Saltvannsspray og dråper er helt ok. :) Vi har brukt vanlig nesespray med virkestoff de verste nettene. Det er en egen type for de under 2 år, tror det er fra merket Zymelin.

Skrevet (endret)

Åja, jeg tror ikke jeg har sett den typen nesespray før - men skal være obs på det hvis han blir fryktelig tett. Han har hatt lavere temp i hele dag, vært i godt humør, men rimelig tett i nesa og litt hostete. Sovna greit i stad, hååååper på en bedre natt nå!

Har fått gjort en del i dag, etter å ha sovet litt ekstra på morgenen (mannen tok ham etter å ha vært på joggetur). Har strøket og hengt opp julegardiner, pakka inn de siste gavene, vært en tur hos mamma, levert de siste julekortene og henta fotografbildet av barna (det samme som julekortbildet, bare forstørret. Lar det ligge her en superkort stund ;) ). Fikk det rammet inn og nå henger det så fint på veggen! Fikk også tak i blomster og juleantrekk + div. tilbehør til meg selv, pluss bukse, skjorte og vest til lillebror.

Nå i kveld har vi sett på Harry Potter og driver med julepuss av sølvtøy :)

Trooor vi er noenlunde i rute, selv om det blir travelt i morgen og på julaften.

*bilde fjernet*

God jul og godt nytt år fra La Traviata-heimen!

Endret av La Traviata
Skrevet

Herlighet så fine unger du har altså :rodmer: Nydelige!

Skrevet

Gikk glipp av bilde, æsj! :sur: Sikker på det var nydelig. God jul til deg, La Traviata!

Skrevet (endret)

Bildet er tilbake (litegranne)!

...og nå er det borte igjen, men det ligger på Insta :)

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Ganske urolig natt, men feberen er borte og det er stort sett tett nese og hoste som plager lillebror. I dag har vi masse å ordne med, men vi gleder oss til å feire jul her hjemme i morgen!

Endret av La Traviata
Skrevet

Så fine! :) Håper lillebror er helt bra til i morgen.

Skrevet

God jul til dere! Flotte barn du har :)

Skrevet

Herregud så effektiv du skulle være da? :blink:

Og fiiiine bildet! D har en fotogen ansamling med barn, altså! :strix:

GOD JUL!

Skrevet

Ønsker deg og dine en riktig god jul :klemmer:

Skrevet (endret)

Takk! :klem:

Vi har hatt noen fine juledager! Var hjemme på julaften og fikk besøk av svigers + et vennepar med sin lille gutt. Det var travelt, men kjempekoselig! Pinnekjøttet ble utrolig godt, nissen tittet innom og alle fikk fiiine gaver. Det var masse til barna, men vi voksne fikk da vårt vi også. Selv fikk jeg Blu-Ray spiller og stavmikser, Kari Traa undertøy, sølvtøy, servise og fine hjemmelagde ting fra barna :) Lillebror fikk bl.a. lekegrind, en diiiger bamse, leker og klær. Eldstemann hadde spart til iPad Mini, og vi hadde lagt til litt penger så han fikk det under treet. Ellers ble det mye Lego, Skylanders, bøker og klær. Snuppa jublet over mye Playmobil, Lego Friends, Baby Panda, bøker og film. Og så fikk de begge to skipakker av besteforeldrene! Håper å få brukt dem snart.

Det ble ikke mye søvn natt til 1. juledag, jeg måtte pakke litt og så kom mensen og magekramper, samt et par amminger før vi måtte opp og kjøre til julebrunsj med mannens familie. Der har vi overnattet til i dag, og nå er vi på ferga over til svigers, blir der i noen dager. I kveld er det enda et juleselskap, og så roer det seg litt. ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Så mye fint! Du får gi et lite vink om du vil møtes og gå tur eller noe sånt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...