Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varte ikke lenge, nei.. ;)

Lillebror var kjempegrinete da han våkna av den ettermidagsluren, men ble seg selv igjen etter mating og skift. Men nå i kveld begynte jeg veldig brått å fly noe voldsomt på do, trodde jeg skulle kaste opp også. Og så har jeg magesmerter av en annen verden! Sliiiiten, har null energi og litt redd for at det er omgangssyke... Har ikke spist noe uvanlig i dag heller, og det kom så brått på (mange timer etter siste måltid).

Skrevet

Ja, håper virkelig at det bare var et random anfall av ett eller annet... Omgangssyke passer jo strengt tatt aldri og er kjip uansett. Men som oppladning til julestri med baby i hus er timingen verre enn verst.

Håper du slapp unna! :klem:

Skrevet

Sushi og Mafalda: takk, jeg er heldigvis fin igjen i dag! Har av og til trøbbel med magen, men sjelden så ille, og akutt! Huff og huff. Må holde meg til mest knekkebrød i dag tror jeg..

Lillebror lot meg sove godt i natt, han var ikke våken før kl 07! Sovegutten min er tilbake (i hvert fall denne natta)! ;)

Skal rydde litt i klær i dag, og i ettermiddag er det julekonsert med koret til snuppa :) Blir koselig! Hun skal kle seg ut som mus (de skal synge Prøysen-sanger, bl.a. Musevisa) så vi har vært på Standard og kjøpt museører og -hale. Litt sminke og grå klær, så er vi klare!

Skrevet

God kveld! :)

Nå stormer det skikkelig ute! Vi har vært på julekonsert, hele familien. Koret til snuppa sang så fint, og det var mange flotte innslag ellers også! Lillebror satt så pent på fanget, med stooore øyne og fulgte med. Tror han lurte fælt på hva som foregikk! :ler: Slagverk-gruppa slo til med 'Romjulsdrønn' og det bråkte skikkelig! Men det ble ikke noe gråt, bare lett forundring hos minstemann.

Nå har jeg hengt opp tøy, rydda, tatt meg av lillebror som har blitt litt tett i nesa og sitter med kveldsmat og skal få med meg Homeland.

Skrevet

Så koselig med julekonsert :) Flink (og fin) lillebror :Nikke:

Skrevet

Takk Favole! :klem:

Vi i foreldregruppa på skolen er veldig fornøyde nå, for i går kveld vedtok et enstemmig kommunestyre å ikke gå videre med saken om strukturendringer i skolen! :hoppendeglad:

Han ene lokalpolitikeren som ville ha stemt for endringer satt nemlig i kø med bussen fra byen og rakk ikke fram :fnise:

Seier'n er vår! :bolledeig:

• Liker 1
Skrevet

Takk, det føles utrolig bra! :nigo:

Hadde en tidlig time hos osteopaten i dag, og fikk handla mat og et par julegaver etterpå. Mamma var her og passa lillebror imens. Han fikk mat kl 04 og 06 i natt, og så holdt vi på å forsove oss! Våkna halv 9 og var klare på en halvtime. Ikke verst!

Høyre pupp er ikke bra i dag, det har vært et par dager nå hvor han ikke har villet ha noe særlig på dagtid, kun på natta og morgenen. Så den har blitt litt rød, varm og vond :( Fikk ham heldigvis til å ta den nå, håper å slippe noe mer puppetrøbbel...

Det har forresten blåst kraftig her i natt! Været er bra nå, men trær har velta rundtomkring her og et digert skilt har blåst ned på kjøpesenteret. Så et bilde av en trampoline som var helt herpa også.

Ingen planer resten av dagen, deilig!

Skrevet

:bond:

Her er det en liten gutt som ikke vil sove i dag! Null soving fra vi sto opp, først var han blid, men nå er det hyl. For ca. 180. gang lurer jeg på om det er tennene, men det er ikke godt å si. Ikke vil han ha pupp heller, har fått både flaske og grøt og burde være mett. Nettopp skifta bleie, der var det grønt og rennende igjen.

Skrevet (endret)

Hva er det med disse onsdagene? Lillebror har kun sovet i 20 minutter til sammen, det er mye klaging og jeg har fått kink i nakken. Kombinert med storesøsken som skulle gjøre lekser, middag som skulle lages og en mann som har trøbbel med bussen IGJEN, så har vi oppskriften på en perfekt ettermiddag...

On the bright side; har bestilt billetter til Hobbiten! Vi skal nemlig ut og spise + gå på kino på bursdagen min! :strix:

Endret av La Traviata
Skrevet

...og når mannen kommer hjem, er kommentaren hans når jeg forteller om hylende unge og lite soving: 'det er jo bare å legge ham ute i vogna, det funker alltid!'

:sinna:

Skrevet

ÅJA pappa, legg han i vogna du da! :ler:

Klarer nesten å se for meg et mulig ansiktsutrykk fra deg!

Skrevet

Merker jeg er veldig glad for at mannen her har vett nok til å holde kjeft ang hva som burde gjøres for å få ungen til å sove/spise/slutte å grine osv :ler: Makan!

Skrevet

Takk for sympatien, jeg var rimelig irritert over den kommentaren! Og så hadde jeg så vondt i skuldrene og nakken, og det utviklet seg til hodepine etter hvert. Klarte nesten ikke løfte armene til slutt. Da mannen kom hjem måtte han spise middag og hjelpe snuppa med det siste av matteleksa, og de ble jo sittende i 1,5 time (!) så jeg fikk ingen avlastning med bæring, ordning og mating av lillebror før klokka var nærmere 8... Da var jeg så sliten etter en dårlig dag at jeg var på gråten. Han ser bare ikke sånt - eller han tenker ikke på at han f.eks. kunne gitt lillebror grøt mens han hjalp til med lekser. To ting på en gang, det går jo bare ikke! Vel, jeg pleier å ha lillebror, lekselesing og middagslaging på en gang, og det legger han ikke merke til engang!

Sånn! Da var den utblåsningen ferdig! :ler:

Skrevet (endret)

Jeg la meg tidlig i går kveld, og fikk sove til kl. 05 før lillebror ville ha mat. Måtte opp og bytte bleie og pysj også, han bæsja først og tissa ut alt så fort bleia kom av :fnise:

Så fikk vi heldigvis sove noen timer til, og da hadde jeg verdens rareste, og mest stressende drøm! Drømte at jeg og mannen skulle gifte oss på nytt (uvisst av hvilken grunn) og pga tidsnød og et gedigent bæsjeuhell hos lillebror, rakk jeg ikke frisøren før kirken, og måtte møte opp med ustelt, bustete hår, og så hadde jeg svart strømpebukse og svart genser innenfor brudekjolen! :skratte: Og så hadde jeg glemt både slør og blomster, og ringene hadde vi alt på fingrene, hadde glemt å snakke om detaljene der. Hahaha, dere kan tro jeg var glad for at det bare var en drøm da jeg våkna!!!

I dag skal vi ut og hente julekortene hos fotografen, og prøve å finne et par julegaver til! I ettermiddag er det juleavslutning i klassen til eldstemann, det blir koselig!

Endret av La Traviata
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...