Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

høres ut som ei slitsam natt, og travel dag! Det går i ett i disse juletider...

Ha en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei i kveldinga! :vinke:

Det var kos på babysvømming i dag, to grupper var slått sammen så det var rimelig fullt i bassenget og garderoben. Ble servert gløgg og pepperkaker etterpå, og barna fikk fine diplomer! :)

Og fotograferinga gikk kjempefint! Er sååå spent på bildene, de er klare neste uke. Alle barna var blide og samarbeidsvillige, og fotografen var strålende fornøyd i hvert fall! Hun sa at det ble mange flotte bilder, og at vi brukte kortest tid av alle hun hadde hatt inne i dag på julekortfotografering.

Har vært hos mamma og pappa i ettermiddag, og nå er mannen ute på joggetur (med brodder) mens jeg sitter her med en våken liten gutt. Han har begynt å våkne om kveldene og er oftere våken om natta også. Er rimelig kjørt for tida og er nødt til å komme meg tidligere i seng, ikke lett når lillebror er urolig fra ca. kl. 22-23. Han hadde bæsja i stad, prøver å legge igjen nå.

God natt, nå skal jeg pusse tenna og høre på resten av den nyeste Serial-episoden. Har ikke fått tid før i dag, det har gått helt i ett.

Endret av La Traviata
Skrevet

God fredag :)

Sov til kvart på 2 i natt og da var lillebror våken og veldig lei seg, han fikk sove hos meg resten av natta. Men jeg tror jeg var så trøtt selv at jeg sov bedre enn jeg pleier med ham ved siden av meg. Ammet kl 03 og 04 og så en eller annen gang tidlig på morgenen.

Hvis folk spør meg hva jeg ønsker meg til jul nå, så kommer jeg til å svare 'Å få sove en hel natt!' :fnise:

Vi skal på barseltreff på helsestasjonen i dag, det er 4 mnd gruppe med fysioterapeut (lillebror er en av de eldste i gruppa siden en del av babyene er født i juli). Ute snør det!

Skrevet

Jeg syns det hørtes ut som et lurt julegaveønske :fnise:

Kos dere masse på barselstreff og fysio :) Misunnelig på snøen ;) Her er det nesten 8 varmegrader ute, og det regner, ikke noe særlig julestemning av det, gitt :P

Gooood helg :)

Skrevet

Jeg ønsker meg det samme til jul. :fnise: Håper lillebror-guttene våre slår til og begynner å sove gjennom natta innen julaften. Det er lov å drømme, er det ikke?

Hva synes du om tiende episode da? :)

Skrevet

Tror vi er flere som har den der høyt på ønskelista :ler:

Skrevet (endret)

Hei på dere og takk for hilsener Lilleninja, Sushi og Favole!

Jeg likte episode 10 godt Sushi, synes vi fikk vite mye rart om hun advokaten hans!

Snøen har blitt mest til slaps nå, dessverre.

Det har vært en travel dag med barselgruppe og helgeshopping, og jeg er bare så trøtt! Lillebror har i tillegg vært skikkelig sutrete i kveld! Det var et leven uten like i stad, men så skjedde det noe i bleia. Mye mer fornøyd gutt, men det tok ikke lang tid før han begynte å sutre igjen. Amma han, prøvde å legge, det funka særs dårlig. Nå ammer jeg ham i senga, tar en tidlig kveld selv.

Lurer stadig på dette med tenner, eller om det er mageviruset som fortsatt plager ham? Han tar hendene inni munnen konstant, sutrer, er klengete, sikler som en gal...

Endret av La Traviata
Skrevet

Skulle tro du skrev om min gutt for noen dager siden... Han er blitt blid igjen nå, men sikler og biter fortsatt mye. Lei av å vente på tenner nå! ;)

Skrevet

Ja, ordentlige luretenner!

Mannen sto opp med lillebror, etter at jeg hadde tatt ham halv 2 og 6 i natt. Han var urolig lenge i går kveld også, prøvde jo å amme i søvn men plutselig hylte han til og da var det en ny bæsjebleie på gang.

Men det hjalp å få sove litt lengre i dag! Skal rydde og vaske her i dag, mannen skal på julebord og ei venninne kommer hit på juleverksted. Skal lage marsipangodis, dyppe i sjokolade osv. Så blir det jentekveld og film når barna er i seng (forhåpentligvis blir det en bedre kveld for minstemann)...

Skrevet

Innom i natten...

Denne lørdagen har vært travel, og jeg fikk økende hodepine utover kvelden, såpass at jeg ble kjempekvalm og trodde jeg skulle kaste opp til slutt. Måtte ligge helt stille, slukke lys og skru av alt av lyd. Drittmigrene som har plaget meg i så mange år, håper den ikke skal komme tilbake nå etter å ha vært borte under graviditeten og så langt etter fødsel. :(

Ellers har vi hatt det koselig med juleverksted, jeg slokna som et lys etter at alle barna var i seng og mannen er fortsatt på julebord. Lillebror har hatt en bedre dag og kveld, sovet uten en lyd siden kl 21.

Skrevet

God 2. søndag i advent :)

Det ble en urolig natt - jeg sovna på sofaen kl 22 og våkna kl 01, da hadde venninna mi som var på overnatting latt meg sove pga migrenen. Kom oss i seng, men hodepinen hang igjen store deler av natta, lillebror lagde en del lyder og i 3-tida hadde han bæsja. Halv 4 kom mannen hjem fra julebord, da hadde jeg sovet maks. 10 minutter sammenhengende. Mellom 4 og 5 var lillebror sulten, men litt etter å ha ammet og lagt ham tilbake i senga fikk jeg endelig sove skikkelig! Sov helt til 09 før han ville ha mat igjen, og slumra videre en god stund mens resten av huset begynte å røre på seg.

Merker at jeg er sliten i dag! Vi har spist frokost og sett masse julefilm allerede. Nå er det sport for de som interesserer seg for det, og lillebror sover ute.

Det blir ribbe til middag i dag, gleder meg! :spise:

Skrevet

Håper dere har hatt en koselig dag, til tross for dum migrene og dårlig søvn... :klem:

Mannen var kanskje også litt slækk i dag? Men når det er selvforskyldt får han vel klare seg uten den helt store sympatien! :fnise:

Uff, sport på TV, ja... nå blir det å lide seg gjennom ski-sendinger hver helg de neste månedene :sukk:

Skrevet (endret)

Gaaahh, sport ja! Ugh, ikke nevn det (noen søndager er det jo håpløst å planlegge eller finne på noe som helst, for det er noen som går på ski på TV, fins ikke noe viktigere enn det kan skjønne!)

Joda, mannen var litt redusert i dag, til min ergrelse. Han lå stadig og sov på sofaen, mens jeg føk rundt og ordna det som må ordnes i huset til enhver tid. Han hadde sovet mer enn meg i natt, og fikk null sympati, den fjompen. :fnise:

Vi har hatt en skikkelig lat, daff søndag! Ungene var ute og lekte og lillebror sov ute i vogna, men vi voksne var enten sofaslitere eller holdt på med litt husarbeid, matlaging eller stell, byssing, mating og lek med lillebror. Vi har sett så mye julefilm og julekalender-TV at det nesten ble for mye (men bare nesten!), drukket gløgg, spist pepperkaker og hatt ribbe til middag. Det var nesten en julaften-middag i seg selv, så godt og med masse deilig tilbehør, samt juleøl og akevitt.

Jeg har også fått gjort unna en julegave til mannen i kveld; billetter for oss to til Are Kalvøs show på Det Norske Teatret i februar! Han får noe annet også, men greit å ha sånt unnagjort! :)

Nå er det natta :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet

Mandaaaag :)

Vi har hatt en god natt, ammet kl 05 og så fra kl 07 og utover. Nå ruller han forresten selv! Vi skal på 5 mnd kontroll kl 12, spent på hvor stor han har blitt og hvordan det går med vaksinene. Ellers i dag må vi få tak i Lucia-klær til eldstemann og kjøre snuppa på svømming.

Skrevet

Lykke til på helsestasjonen, det går sikkert helt fint :) Tenke seg til det er Lucia-dagen snart, mange år siden sist jeg har sett Lucia-tog! Men Lucia-klær er da ikke så vanskelig å få tak i, skulle jeg tro. Da jeg gikk i barnehagen brukte jeg mammas bluser eller pappas skjorter, og hadde min egen bukse tror jeg..

Skrevet

Takk Sushi og Millimani!

Fant Luciadrakt og strømpis på KappAhl, men tenkte ikke på at han må ha hvit genser under.. Men de går jo ikke i tog før på fredag!

Det gikk fint på kontroll, lillebror veier nå 7785 gram og er 67 cm lang, 44 cm rundt hodet :) Vaksiner gikk også helt uten problemer!

Skrevet (endret)

Høh. Det er noe som ikke stemmer her. Det er musestille i huset, for snuppa var ikke i form til svømming og ligger på sofaen, eldstemann hører på iPod og lillebror sover og sover! Jeg har fått spist mat helt uten avbrytelser! Hva skjer?!? :ler:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Hahaha. Uvante hendelser i Traviata-hjemmet :ler: Prøv å nyte stillheten da, blir nok fort nok høylytt igjen ;)

Skrevet

Så godt at kontroll og vaksiner gikk bra, og at du har hatt en deilig og rolig ettermiddag! Håper resten av uken din også blir fin :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...