Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med dagen! :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye på etterskudd! Ser ut som det ble en bra kveld? :klem:

Skrevet

Takk! :klem:

Vi hadde en veldig fin kveld i går, med god mat og bra film! Det var noen partier midt i filmen som ikke funka så bra for meg, men avslutninga var rå!

Det ble seint da, vi kom hjem litt før midnatt og alt hadde gått fint med barna. Lillebror sov til ca. kl 05 i morges, jeg ammet og så sov vi til 07, bytta pupp og sov til 09. Nå har vi spist frokost, de største har dusja, lillebror sover etter både grøt, frukt og flaske og mannen har tatt med seg snuppa i butikken for å handle. Hun skal i bursdagen til bestevenninna i ettermiddag, og jeg skal bake til familiebursdagen min i morgen. Det blir bl.a. brownies, havrekjeks, risboller, lussekatter og så kommer mamma med en bløtkake. :) I tillegg må jeg pakke inn flere julegaver og skrive mere julekort...

• Liker 1
Skrevet

Julekort ja... Jeg skulle skrevet det jeg også :) Er så koselig å skrive julekort, og så er det så koselig å få julekort fra andre :) Jo flere kort man skriver, jo flere får man tilbake...kanskje ;)

Skrevet (endret)

Det er veldig koselig med julekort, ja! :)

Trøtt! :Gjesp:

Det gikk i ett i hele går, og vi kom oss ikke akkurat tidlig i seng. Var våken kl 03, 05 og 07 med lillebror, og nå har jeg akkurat satt deig til havrekjeks. Familieinnrykk kl 17, travelt å ha bursdag, gitt! :lol:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Tjolahopp! :)

Mannen avløste meg litt i formiddag så jeg fikk henta meg inn igjen etter en natt med lite søvn, det hjalp! Jeg fikk bakt risboller og havrekjeks og mannen vaska huset. Snuppa og eldstemann hjalp også masse til! De støvsugde, tørka støv, ga lillebror flaske, rydda, pynta pepperkaker, og snuppa vaska til og med doen!

Det ble en veldig koselig bursdagsfeiring med familien, serverte masse kaker, kaffe, brus & julegodis. Fikk overveldende mye fint i gave - en del penger, blomster, strikkebok + garn og Twin Peaks på Blu-Ray. Det ble litt trangt i stua, men alle fikk plass og små og store barn lekte mye i stua nede, der kunne de herje litt ;)

Nå har vi rydda opp alt og jeg er på vei i seng! I morgen er det en ny og travel førjulsdag!

Skrevet

Tjolahopp! :)

Mannen avløste meg litt i formiddag så jeg fikk henta meg inn igjen etter en natt med lite søvn, det hjalp! Jeg fikk bakt risboller og havrekjeks og mannen vaska huset. Snuppa og eldstemann hjalp også masse til! De støvsugde, tørka støv, ga lillebror flaske, rydda, pynta pepperkaker, og snuppa vaska til og med doen!

Det ble en veldig koselig bursdagsfeiring med familien, serverte masse kaker, kaffe, brus & julegodis. Fikk overveldende mye fint i gave - en del penger, blomster, strikkebok + garn og Twin Peaks på Blu-Ray. Det ble litt trangt i stua, men alle fikk plass og små og store barn lekte mye i stua nede, der kunne de herje litt ;)

Nå har vi rydda opp alt og jeg er på vei i seng! I morgen er det en ny og travel førjulsdag!

God ny uke, La Traviata :klem:

For noen flinke barn du har! :) Og snille mannen som avløste litt også ^^

Godt å høre at du fikk en fin feiring :)

Er du glad i å strikke? :)

Skrevet

Lilleninja: før strikka jeg veldig mye, nå de siste årene har jeg ikke greid å strikke noen store ting pga problemer med skuldrene og nakken. Men julekuler, som jeg fikk oppskriftsbok og garn til i går, skal jeg jammen prøve meg på!

Vi er oppe og spiser litt frokost. Sov til 09 i dag, var våken i 1-tida (da roet han seg bare med smokken) og ammet kl 04 og 06.

Vi skal på julelunsj hos ei i barselgruppa etterpå, og i ettermiddag er det juleavslutning i klassen til snuppa. Og så må vi skrive ferdig alle julekortene i kveld!

• Liker 1
Skrevet

Ææææhhh, julestria tar knekken på meg snart! :daane:

Sliiiten etter en fullpakket, stressende dag med juleditt og juledatt og urolig lillebror! I morgen skal jeg prøve å bli ferdig med julegavene...

Skrevet

I feel you, Sister! :kose:

Jeg gleder meg noe helt enormt til juleferie nå. Siden november har det ikke vært en eneste dag uten masse ekstraplaner og juleditt og juledatt. Julefrokost her og julefrokost der, nissefest sånn og slik, og en halv million avslutninger (husk kake og gevinst!). Jeg blir litt svett av at så mye er lagt opp til at foreldrene må være med. Så vidt jeg husker hadde vi mye juleavslutninger selv da jeg var liten. Speidermøter der alle fikk ha med en brus. Siste pianotime der vi fikk pepperkaker av læreren, og det var det. Foreldrene var sjelden å se.

Samtidig er det jo koselig også. Jeg vil ikke være den negative dama som bare klager, for luciatog i barnehagen er kos, og selvsagt er det moro å få høre fruktene av høstens øving på fløyte. Men, med alle juleforberedelsene hjemme også blir det nesten i meste laget...

Nei, jeg sier om juleferien som om sommeren: ferien er der for at folk skal komme til hektene igjen etter alle avslutningene! :fnise:

Lykke til med siste rest av julegaveshopping! Forhåpentligvis kan du krysse av en ting på den eviglange julelista i kveld! :tommelopp:

Skrevet

Med en barnehage som kun hadde Luciatog for foreldrene til de som skal begynne på skolen til neste år, og nissefest helt uten må jeg innrømme et lite stikk av misunnelse, men jeg spiser det nok i meg tidsnok :sjenert:

Lykke til! Ferien blir velfortjent, så får du rope ut om du befinner deg i nærområdet med tid og overskudd til overs :nigo:

Skrevet (endret)

Takk for sympatien, Mafalda! Det er ganske intenst en periode nå i adventstida, og jeg holder bare såvidt hodet over vannet! I går gikk det helt i ett, og juleavslutningen i 3. klasse ble mest stress, mas og trengsel dessverre. De hadde jo slått sammen de 2 klassene og hadde felles avslutning for nærmere 60 barn med foreldre og søsken, først med underholdning i et rimelig trangt musikkrom, og deretter div. mat i en litt for liten kantine som var utformet på en ganske upraktisk måte, med skikkelige 'flaskehalser' flere steder. Jeg hadde stått og hurtiglaget en rett til koldtbordet før vi dro dit, og var utslitt allerede etter en halvtime - og lillebror var urolig heeeele tida. Barnas underholdning var veldig flott, men jeg slet med å følge med fra bakerste, trange rad der lillebror jodlet, sutret og kastet seg rundt. Ga ham flaske, så ble det roligere fram til vi skulle gå og spise, og da var det kaos fra start til slutt.

Og da vi endelig kom oss hjem og fikk alle barna i seng, skulle vi skrive ferdig julekortene. 40 stk. med personlig og julete hilsen inni, vi satt der til godt over midnatt og fikk skrivekrampe og stive blikk. Men vi ble ferdige, og i dag skal de postes, sammen med et par julepakker. I tillegg må jeg ta et skikkelig tak både på oppvaskbenken på kjøkkenet og på vaskerommet, der flyter det over! I kveld skal mannen ta lillebror mens jeg drar ut ALENE og (forhåpentligvis) får handla de siste julegavene!

Og JAAA!! Vil gjerne treffes i romjula, Tekola! :strix:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Sier det igjen jeg: du er jo definisjonen på supermom!!

Skrevet

Wooohooo! Jeg er ferdig med alle julegavene! :danse::strix::nigo:

• Liker 1
Skrevet

Ååå så deilig :jepp: Har to gaver igjen, håper å få de unna i morgen. Så er det bare resten av juleforberedelsene (les: vasking :kvalm: ) som gjenstår :ler:

Skrevet

Vasking, ja... Må ta et tak her snart, nå som en del av det andre er i boks! Må få opp julegardinene også, koke karameller, kjøpe juletre m.m. Det er alltids noe man må gjøre!

Lillebror har ligget klistra inntil meg siden 4-tida i natt, resultatet ble stiv nakke og hodepine. Vi tar det med ro her hjemme fram til de største barna kommer hjem, pakker inn julegaver og sånt. I kveld er det julekonsert på skolen, det pleier å være utrolig koselig og veldig stemningsskapende! Trinnet til eldstemann skal bl.a. synge Lucia. :)

Skrevet (endret)

Var visst ikke innom her i går kveld, var ganske sliten etter konserten, og begynner å bli forkjøla. Krøp under dyna i 23-tida, omtrent i 01-tida var lillebror våken og bare skrek, mannen tok ham litt så jeg fikk sove videre til 03, ammet og så var det mating igjen kl 05 og utover morgenen. Føler meg frynsete i kantene av sånne netter, og er tett i nesa, hoster og er tett i hodet. Snuppa er også litt forkjøla, men er på skolen. Bare en dag igjen til de eldste har juleferie!

Men konserten i går var veldig fin, altså! Utrolig flinke barn, topp julestemning og lettere rørte foreldre med tårer i øyekroken da de små sang. Eldstemann sitt trinn gikk Lucia på begge konsertene (de deler det opp i 2 konserter, siden skolen er både barne-og ungdomsskole) så jeg fikk til og med sett Luciatoget 2 ganger!

Da jeg og eldstemann rusla hjemover hadde det begynt å snø, så det ble en litt magisk stemning ute - og så hadde det blitt mye kaldere ute, måtte fyre i peisen og ta litt gløgg og havrekjeks da vi kom hjem.

I dag skal vi pusle videre med juleforberedelser her hjemme, og dra i lekebutikken for å bytte noe jeg kjøpte til eldstemann. Trodde jo at jeg var helt ferdig med gaver, men denne lille ekstragaven hadde han altså fra før - umulig å følge med på alle disse tingene synes jeg, særlig spesifikke figurer fra div. spill som Minecraft o.l. Jeg har innsett at jeg er kraftig foreldet på det området, har jo ikke peiling! Men hvis det gjelder noe fra Ringenes Herre eller Hobbiten, da kan jeg det meste! :ler:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Det ble til at vi gikk oss en tur til butikken i går, litt over 3 km. Pakka meg godt inn, og det var deilig med tur, men i natt ble høyre pupp både hard og vond. :( Er så lei av at jeg ikke kan gå en vanlig tur uten å få puppetrøbbel! Jeg ammet lillebror lenge og vel i dag morges, og tror (håper) at han tømte det...

Fikk uansett rørt på meg, kost meg med landskap i snø og hørt siste episode av Serial. ;)

I går ettermiddag var vi på koselig middag hos mamma og pappa mens mannen var ute og spiste middag med teamet fra jobben. Det ble ganske sent før vi kom oss hjem på kvelden, så planen min om å koke karameller utgikk - må få gjort det i kveld istedet. Ingen jul uten karameller!

Nå har eldstemann kommet hjem fra en veldig kort kosedag på skolen, og snuppa kommer om noen timer. I ettermiddag skal mannen få fiksa juletre, får håpe det fortsatt er noen fine trær igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...