Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt å ha en dagbok å rase fra seg i når PMS-en herjer i kroppen? ;)

For øvrig høres det ut som mennene våre har en del til felles :rolleyes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en lik mann her :kjefte: lei er bare fornavnet, hva er det med menn????@!!

Skrevet

Tydelig at det er flere sløve menn her, det topper seg iblant og da er det veeeldig godt å få det ut!

Hurra, lillebror sov hele natta og fram til kl. 08 i dag! Amma ham, men på slutten begynte han å bite litt. Auau, det er vondt altså! :sjokk:

Skal opp og fikse grøt og frokost og flaske, deretter skal jeg til osteopaten og mamma skal passe lillebror. Må lage flere middager til ham i dag også :)

Skrevet

Middagstips? R vil ikke ha noe middag, så jeg gir snart opp :sjenert:

Skrevet

Så kjedelig, Mazilla! Lillebror liker denne veldig godt:

Kylling med søtpotet, gulrot og brokkoli:

1 søtpotet, i terninger

1 gulrot, i terninger

1 liten bunt brokkoli

1 kyllingfilet i biter

2 tørkede aprikoser (bløtet i vann)

1/2 eple

Evt. litt bladpersille

Kok søtpotet, gulrot, kylling og aprikoser i ca. 10 minutter. Tilsett eple og brokkoli (og evt. bladpersille) og kok i ca. 5 min. til.

(Jeg dampet grønnsakene istedetfor å koke dem).

Kjør med stavmikser og spe med kokevæske til ønsket konsistens.

Skrevet

Kan du ikke gjøre som hu dama i den ene KG-tråden her? (Den handlet om mann OG barn som rotet, men likevel). Gi fullstendig faen i å rydde opp etter han, vaske klærne hans osv, så kan du jo se hvor lang tid det går før han tar hintet. Her er det ikke akseptabelt at en gjør all jobben, spesielt ikke etter vi fikk barn. Skal barna lære at mannfolka slipper unna, og det er mor som må stå med all den spennende ryddingen og vaskingen? Og skal barna ha plikter som å gå ut med søpla, ta ut av oppvaskmaskinen osv mens mannen later seg på sofaen?

Å, kjenner jeg blir provosert på dine vegne.

Skrevet

Småsløv mann her også, men så plutselig glimter han til, da... Og da går han virkelig amok med Jif og tar fullstendig av, mye mer enn jeg gidder å gjøre. Så jeg prøver å bite i meg at jeg har flesteparten av "de kjedelige" oppgavene. Nå er jeg jo i perm også- men jeg forventer jo at han tar litt ekstra i når det er hans tur.... *gleder seg til å komme hjem til ferdig middag* :lur:

Men det med å rydde opp etter seg er så grunnleggende at jeg skjønner du blir sprø. De LAGER jo nærmest rot av noe som ikke er det. Jeg har også tatt fram strengestemmen, særlig i forhold til de av ungene som er ekstra sløve, for det er så megairriterende. Hvor mye koster det dem å skylle tallerkenen og sette inn i oppvaskmaskinen, liksom? Synes en liten pms-eksplosjon var helt på sin plass, jeg! ;)

Og jepp, jeg er en varm tilhenger av barnearbeid. Som jeg sier til ungene, jeg driver da for søren ikke noe hotell her, heller! :ler:

Håper lillebror ikke har tenkt å la det bli en vane å bite i puppen...

Skrevet (endret)

Det er fristende av og til å bare la rotet hans være - men jeg orker jo ikke å ha det sånn! Og både han og de store barna rydder etter seg og setter inn i oppvaskmaskinen, det har vi klart å 'banke inn' etter hvert. Men så står det alltid noen glass igjen, en gaffel her, litt tørkepapir der, et lokk og en sleiv slengt rundt... Sånt man tar kjapt selv, men av og til blir man sååå lei at det renner over! Og ikke nevn kleskaos på barnas rom, badet og gangen! Bill.mrk. katastrofeområde! :fnise:

Jeg er dog av natur sånn at jeg freser fra meg og er ferdig med det. Blir blid igjen temmelig fort, og så vet jeg jo at mannen har mange gode sider og egentlig gjør mye i heimen. Han er flink til å lage god mat i helgene, og tar stort sett alt med lillebror når han kommer hjem fra jobb. Han er flinkere enn meg til å sitte med leksene til de største, er nok mer tålmodig og kan sitte lenge og forklare/vise eksempler på matte for snuppa.

Så får jeg bare overse, eller pent spørre om han kan rydde de svette treningsklærne sine, verktøyet han brukte forrige uke og som fortsatt slenger rundt, og de siste restene etter middagen som bare ble glemt på bordet mens lillebror krevde noe annet. ;)

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Yay, jeg fikk trent på stuegulvet i dag også! :hoppe:

Har forresten fått kjøpt vinterdress til lillebror for neste sesong i dag! De hadde 40 % på alt av Reima, så det ble dress i str. 86, votter i str. 1-2 år og en lue i ull som passer nå framover.

Osteopaten jobba mye med bekken og rygg, har jo en del vondt - særlig nå som jeg går og bærer på tyngre og tyngre baby. Og neste uke blir det bekkentrening hos fysio!

Lillebror har hatt litt rar rytme i dag, sov nesten ikke i formiddag, men lenge utover ettermiddagen, og dermed ble middagen og kveldsmaten forskjøvet. Har matet ham/laget masse middagsporsjoner til fryseren/middag til oss andre og nå er han i seng etter en kjempegulp som det lukta veeeldig surt av. Lurte på om det kanskje var oppkast, men tror og håper ikke det...

De største barna har vært hos mamma og pappa etter skolen, de kommer snart hjem. :)

Endret av La Traviata
Skrevet

God onsdag!

Puppebiteren slo til dag morges også - au! De derre tennene kunne godt venta litt altså. Han var våken kl 05 i natt, men sovna igjen med smokken. Men jeg fikk jo ikke sove igjen selv...

I dag skal vi til fotografen, skal ta Mitt første portrett av lillebror :) Spent på hvordan bildene blir! Skal også innom et par butikker og bytte en julegave og kjøpe en bursdagsgave.

Skrevet

Når du beskrev mannen din en gang til så hørtes han ikke så aller verst ut likevel, altså ;)

Lykke til med bildene! Håper dere får mange fine bilder. :)

Skrevet

Melder meg inn i klubben for de som har sløv ektemann jeg óg :fnise: Nesten litt godt å se at vi er flere som sliter med det, om ikke annet :ler:

Lykke til hos fotograf i dag, håper vi får se noen bilder etter hvert :jepp: (Enten her eller på FB!)

Skrevet

Takk Siyha og Ipanema, det gikk kjempefint hos fotografen! Lillebror var i slag og sjarmerte henne fullstendig i senk :rodmer: Er skikkelig spent på å få se bildene når de er klare. Og jeg viser dem nok fram enten her eller der ;)

Etterpå var han nok ganske sliten og veeeeldig sulten, så vi dro på en kafé i nærheten. Han fikk sitte i sånn høy babystol for første gang, og tygde fornøyd på noen brødbiter mens jeg spiste salat. Og så fikk han frukt og en flaske. Hadde et par ærend i noen butikker, og så ble det akutt behov for bleieskift - bra vi var på et stort kjøpesenter med fint stellerom da ja :ler:

Han sovna etter hvert, og sov som en stein på vei hjem igjen. Eldstemann hadde både vært på skitur med klassen i dag og gjort alle leksene, og snuppa var kjempeflink med sine lekser i dag - deilig!

Nå er det middag og deretter slækking ;)

Skrevet

Hmmm... Lillebror har ligget urolig og sutra i søvne og småvåkna iblant siden han ble lagt. Lurer på om det er den 2. tanna som presser seg mere fram eller hva det er...

Mannen er på skitur og jeg skal se på Girls (hvis lillegutt roer seg litt) ;)

Skrevet

Og hvis noen har tips mot biting i puppen tar jeg gjerne imot. Tidligere i dag bet han så hardt at jeg ufrivillig hylte til, og da ble han selvsagt skremt og veldig lei seg. Buhu... Må jeg innse at ammingen snart er over?

Har drukket vørterøl for å øke produksjonen, det er et råd jeg kom over men aner ikke om det funker!

Skrevet

Tror det er nettopp slik skremme-hyling som kan hjelpe. Har i alle fall lest det et sted...

Skrevet

Hvis han gjentar det der så vet jeg ikke om jeg i det hele tatt klarer å bite tenna sammen altså. De første gangene han beit lagde jeg bare noen sammenbitte lyder og avslutta amminga. De lydene var visst veeeldig morsomme for ham, og jeg bare 'det er ikke morsomt!' :bond:

Det skjer oftest mot slutten av amminga, da begynner han vel å bli mett, eller så er det ikke så mye melk å få. I stad beit han da jeg prøvde å legge ham til. Ok, da var han nok ikke sulten... Men han trenger da ikke bli til en liten vampyr av den grunn?

Forhåpentligvis er det en fase pga at han får tenner og vil prøve dem ut?

Skrevet

Ouch :sjokkert: Synes det er ille nok når mini biter meg i skuldra, kneet eller hva enn.. Men puppen.. Akkurat nå er jeg litt glad vi slapp den der :s

Skrevet

Ja, det er j**** vondt når de bruker de sylskarpe små tennene sine! :sjokk:

Gah, vi har forsovet oss! Skal på babysvømming og finner ikke badebuksa til lillebror. Kaosmorgen, og det regner og blåser!

Jeg tror vørterølet hjalp på produksjonen, for i går kveld/natt fikk jeg masse spreng, og han lå lenge ved puppen i stad (og bet ikke!)

I ettermiddag skal vi på et møte med skolen ang. eldstemanns behov. Ellers er det nok husarbeid å ta tak i hvis jeg skulle kjede meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...