Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er vi på plass hos svigers, og barna sover. For et styr å komme seg avgårde med alt til 3 barn, bilen ble stappfull som vanlig! Tok ferga fra Moss til Horten, veldig greit. Men for en vind, det var nok det meste vi har kjent av bølger på den turen noen gang. Og vi tar den ferga ganske ofte.

Lillebror skyver seg rundt på magen nå, og dytter seg bakover, til hans store frustrasjon :ler: Han ruller også, men når han først er over på magen skyver han seg rundt til han blir sliten og lei.

Sutringa tidligere i dag gikk over, det kan jo muligens skyldes flere tenner på vei? Kan ikke se eller kjenne noe, men det kan nok være ubehag likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Kjapt innom her fra gården. Har hatt en rolig dag, testa den nye fancy kaffemaskinen til svigers, gått tur med lillebror, bytta en julegave vi fikk fra dem og så har jeg begynt på et bursdagskort til niesa vår. Rakk ikke noe kortlaging før vi dro, men tok med meg noe av stæsjet mitt hit. Svigermor ville lære litt, så det ble et lynkurs i kortlaging ut av det.

Nå er det snart middag! Gotta go :)

Skrevet

Godt dere kom dere over fjorden i det hele tatt, det har vært massr innstillinger hele uka!

Kos dere med familien!

Skrevet

Kos dere med familien, La Traviata!

Kjenner igjen frustrasjonen du beskriver :fnise: Her skyver han seg ikke bakover, da, han ruller bare rundt og er fornøyd i omtrent et minutt... og så blir han lei av å ligge på magen og klager HØYLYTT! :ler: Jaja, det er godt det er litt vilje i dem, er det ikke så?

Spennende å se om det kommer flere tenner, da. Det er jo like greit å få dem ut- men er han like ille på puppetygging fremdeles?

Skrevet

Kos dere masse med familien ^^

Skrevet (endret)

Godt dere kom dere over fjorden i det hele tatt, det har vært massr innstillinger hele uka!

Kos dere med familien!

Takk for det, Tekola!

Kos dere med familien, La Traviata!

Kjenner igjen frustrasjonen du beskriver :fnise: Her skyver han seg ikke bakover, da, han ruller bare rundt og er fornøyd i omtrent et minutt... og så blir han lei av å ligge på magen og klager HØYLYTT! :ler: Jaja, det er godt det er litt vilje i dem, er det ikke så?

Spennende å se om det kommer flere tenner, da. Det er jo like greit å få dem ut- men er han like ille på puppetygging fremdeles?

Nja, han prøver seg litt innimellom. Jeg merker det jo på ham når han slutter å suge effektivt og begynner såvidt å tulle, se seg rundt og bable, og da er jeg klar til å avbryte hvis han begynner å bite. Har en finger inne i munnen hans og kobler ham av hvis det skjer.

Kos dere masse med familien ^^

Tusen takk, vi har det veldig fint og avslappende her! :klem: Endret av La Traviata
Skrevet

Aaaahhhh... Det er digg å bli varta opp av svigermor! Hun lagde deilig biffmiddag og vi har kost oss med rødvin og div. lørdagsunderholdning på TV. Sitter og gjesper, men mennene vil se film - får se hva jeg gjør. ;)

Skrevet

Høres godt ut :) Veldig bra du blir godt tatt vare på der ^^

Skrevet

God søndag!

Her går ting i ett, det er allerede langt på dagen og jeg har nesten ikke fått satt meg ned før nå. Men for et matvrak vi har! Han slukte en porsjon grøt, aprikosmos og deretter en halv skive til frokost!

Nå har mannen tatt ham med på trilletur, de store barna skulle til hhv fetter og nabojente, og svigers er også ute. Så her sitter jeg alene med en kaffekopp, fy søren så deilig. Skal finpusse på bursdagskortet, trene styrke på stuegulvet og pakke sammen sakene våre. Så blir det tidlig middag, pakking av bil, bursdagsselskap og deretter direkte hjem igjen. Puh! :ler:

Skrevet (endret)

Mandag alt jo!

Vi har sovet godt i natt, lillebror har en god periode for tida. I går ble rytmen hans litt rar da, siden vi først var i bursdagsselskap midt i sovetida hans på ettermiddagen og deretter kjørte bil i 1,5 time hjem. Da sov han jo, og våkna litt før vi var hjemme, deretter var han lys våken til ca. kl 22. Men når han først sovner, sover han godt. Og bare han er trøtt nok når jeg ammer ham om morgenen, biter han ikke ;)

Har fått meg et herlig kloremerke på kinnet, klipte neglene hans i går og i dag er de skarpe som klør!

Det snør her i dag, spent på om det kommer noen brøytebil før vi må ut i butikken. Vi er tomme for brød og diverse. Må følge snuppa på svømming i ettermiddag, ellers blir det klesvask og husarbeid og laging av aprikosmos!

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Hurra, jeg har endelig fått blogget litt igjen! :hoppe:

Her er link, det er mest hobby (kortlaging) men også litt om fødsel og sånt. Ingen ren mammablogg ;) Lar linken ligge en stund :)

*link fjernet*

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Gøy å lese blogg og høres ut som en superfin helg!! :)

Skrevet

Så gøy med blogg :jepp: Og veldig fine kort du lager, skjønner at svigermor ville ha et lynkurs, ja!

Skrevet (endret)

Tusen takk, dere! :klem:

Koser meg veldig med hobbyen min, og skulle gjerne hatt flere muligheter til å sette meg ned med det.

Er litt mer sliten og matt enn vanlig på en travel mandag; har fått mensen, vaskemaskinen sto bare og pep feilmeldinger i stad (var visst et... hhrrmmm.. ammeinnlegg i filteret), ingen hadde måkt en centimeter snø i gata vår før ETTER at vi hadde parkert bilen for kvelden, lillebror var supergrinete etter den 2. duppen og grein seg gjennom hele grøtmåltidet, jeg fikk begynt på aprikosmosen men ikke fullført den, snuppa skulle ta den siste lusekuren siden det var 10 dager siden sist, og lagde et drama av dimensjoner ut av det, og jeg har vondt overalt, har ikke fått trent i dag, føler meg som en dass. Med mensen.

Det er bare å innse at dagen snart er over, og håpe at morgendagen blir sååå mye bedre!

Endret av La Traviata
Skrevet

En dass med mensen.... du kan få sagt det! :fnise::kose:

Håper morgendagen blir bedre! Og så koselig å kikke på bloggen og se kortet du hadde laget. Blir nesten litt flau over hva jeg sender av gårde... :sjenert:

Skrevet (endret)

Takk Mafalda! :klem: Hvordan går det i vannkopp-heimen?

Sånn, da har jeg gjort ferdig aprikosmosen til lillebror og trent styrke på gulvet! Føler meg litt bedre allerede, og spiser kveldsmat før jeg skal tusle i seng!

Mannen dro på skitur (treningstur), han har nok fine forhold med denne nysnøen!

Endret av La Traviata
Skrevet

Høres ut som du virkelig hentet deg inn igjen, da! Trening og det hele! *imponert* :tommelopp:

Livet i vannkoppheimen går ganske greit... nå har blemmene begynt å tørke inn. Det er fordelen med at de får vannkopper tidlig: det er ganske fort gjort. Det er det jeg har hørt, i alle fall, og det stemmer ganske godt med erfaringene her i huset (glemmer ikke grine-hyle-klø-til-store-arr-helvetet til HK-jenta med det aller første, og hun var den som var størst da hun fikk det). Men det er jo aldri veldig moro med syke barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...