Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er helt forferdelig. Å miste barnet sitt til kreft, uansett alder.. Kan bare ikke forestille meg den sorgen.

Lykke til med kontrollen i dag, alltid morsomt å se hvor mye de har vokst :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk, Favole!

Lillebror er helt perfekt, med sine 9535 gram og 72 cm :) Følger kurven sin fint. Prata en del om mat og sånt, og helsesøster syntes vi kunne slutte helt med amming (det er jo fryktelig vanskelig, lite melk, han vil ikke ha) og det kjenner jeg at føles mer greit nå enn det har gjort før. Morsmelk i over 8,5 måned er jo bra, det - selv om de to andre barna fikk til de var over 1 år. Det har jo vært annerledes denne gangen, på flere måter.

Etter kontrollen gikk vi oss en tur så han fikk sove en times tid, det var deilig. Har kommet hjem nå og skal ha oss litt å spise.

Endret av La Traviata
Skrevet

Skikkelig "velkommen etter" her, jeg :fnise: Men altså; grattis med oversetter-oppdraget, det høres jo ut som en super jobb å kombinere med barn og familieliv :jepp: For ikke å snakke om at det må være en veldig fin nyintroduksjon til arbeidslivet igjen etter noen år utenfor!

Og bra at det gikk fint på helsestasjonen, jeg syntes det hørtes fornuftig ut av helsesøster å avslutte ammingen nå som det bare er styr med det. Som du sier er jo 8,5 måned med morsmelk veldig bra, så å gå over på MME nå må jo være helt greit :Nikke:

Skrevet

Hurra for fin kurve og flott liten kar! Alltid fint å høre at alt ser bra ut på helsestasjonen! :)

Og ja, hvis det bare er styr med amming, så er det kanskje på tide å rulle inn puppen...? Skjønner at det er vemodig, men vil han ikke ha så blir det jo vanskelig. Jeg tror forresten at et par av mine var omtrent over på 100% mat ved den alderen, noe som gikk helt fint.

Men altså, 8,5 måneder?! Det går så fort, altså. Fatter og begriper ikke hvor tiden blir av... :daane:

Skrevet (endret)

Ikke jeg heller, Mafalda! Jeg ser på den store, bollete, lange gutten vår med det fine, myke, lyse bustehåret og tenker: Hvor ble babyen min av? :daane:

Men det er utrolig morsomt når de blir større også, de er så mye mer med på det som skjer, de babler, ler og tuller, og begynner å lære nye ting i stort tempo! Og det kommer til å skje enda mer framover mot ettårsdagen i juni!

Apropos ettårsdag: den blir feiret i Syden, samtidig med 9-årsdagen til snuppa! :hoppendeglad:

Mannen fikk bonus fra jobben, og vi har dermed bestilt oss ferietur i sommer, 10 dager i varmen nesten rett etter skoleslutt. Gleeeeeder meg! :sol:

Endret av La Traviata
Skrevet

Våknet opp uten nett her i dag, men det er tilbake nå. Måtte bare sitte i evigheter på telefon med leverandøren først ... Har vært ute i regnværet, først hos fysio for å trene, så innom butikken en tur. Mamma har passet lillebror, og nå sover han. Etterpå har vi utviklingssamtale for snuppa, og så hjem og lage middag. Eldstemann skulle ha med seg en kamerat hjem fra skolen i dag, men han hadde dessverre blitt syk.

Skrevet

Snuppa fikk mye skryt på alle områder av læreren sin i går, det gjelder bare å få opp lesetempoet et hakk og øve litt mer på matte i hverdagen. :)

Var helt skutt da kvelden kom, så jeg tok en tidlig kveld og føler meg mye mer uthvilt i dag!

Fikk helt hakeslepp da jeg gikk inn på Altinn i stad, hvis alt stemmer får jeg igjen 17 000 på skatten! :daane:

Mannen har ikke sjekket ennå, men han har en tendens til å få en liten baksmell.

Travel dag i dag, først babysvømming og deretter BUP med eldstemann. Til slutt hjemmelaget pizza hos mamma og pappa og kveldskos. :)

Skrevet

Så bra med skryt og tilbakemeldinger på hva som må jobbes litt med :Nikke:

Like spennende med skatteoppgjøret hvert eneste år, håper det ender med pluss for dere ;)

Skrevet

Det gjør nok det, Favole!

Gårsdagen var hektisk, men koselig. Både på svømming og etterpå. Lillebror har blitt så stor og herlig gutt nå synes jeg, masse vilje, personlighet, er med på alt som skjer! Kjempegøy!

Og amminga er definitivt over for denne gang. Vemodig, men helt riktig å si stopp nå. Han finnes ikke interessert, og det er så lite melk der.

Så da blir det ut og kjøpe nye BH'er - når jeg får foreldrepengene for denne måneden ;)

Nå sitter vi og følger med på solformørkelsen (på TV) og skal ut og gå tur etterpå. I ettermiddag skal eldstemann i kinobursdagen til en klassekamerat, de skal se Hjem. Og i morgen skal jeg, snuppa og ei venninne av henne på kino og se Askepott :) Gleder oss! På søndag skal vi være sammen med mamma, pappa, søsteren min og jentene hennes.

Gooood helg! :strix:

Skrevet

Fiiiin fredag! Fikk gått en bra tur på 5,6 km i dag, handla litt, støvsugd og rydda. Siden eldstemann skulle i bursdag fikk snuppa bestemme middag, og da valgte hun grønnsakssuppe :) Ikke den typiske fredagskosematen kanskje, men det ble veldig godt!

Størstegutten koste seg i kinobursdag og syntes filmen var bra.

Nå er det Nytt på nytt, avslapning og noe godt i glasset ;)

Skrevet

Ha en flott fredagskveld (hørtes ut som om du hadde en bra oppskrift der, i alle fall, med nytt på nytt, sofa og noe godt i glasset :jepp: ), og så håper jeg hele gjengen får en fin helg! :)

Skrevet

Tusen takk, Favole og Mafalda! :klem:

Nå er jeg altså sååå spent på hva snuppa vår pønsker på i morgen! Hun har spurt oss i flere dager om hva vi liker best til frokost, hva vi liker å drikke og alle mulige detaljer. Og i stad fikk vi beskjed om å sove lenge i morgen! Hihihi, blir det frokost på senga montro? :hoppe: Ingen av oss har bursdag eller noe sånt, heller. Dette blir spennende!

Skrevet

Ja, hun er utrolig søt og snill! :rodmer:

Snuppa hadde lagd god frokost til oss - havregrøt til meg, toast til mannen, melk og juice osv. Hun lagde det kjempetidlig i morges og satte det på nattbordet vårt uten å vekke oss, så da vi våknet av lillebror i stad var det blitt rimelig kaldt og seigt og hardt :fnise: Men hun er jo så fantastisk søt, og maten ble varmet opp igjen og spist opp. Den lille kokken fikk masse klemmer og kos :hjerte:

Skrevet

Der har dere virkelig gjort en god jobb med oppdragelse, tenker jeg! De fleste unger er jo - synd å si det - ganske egoistiske når de kommer ut av magen. :P Men denne jenta virker jo bare så omtenksom. :)

Skrevet

For ei fantastisk jente dere har :rodmer: Blir helt rørt jeg!

Skrevet

Hun er herlig, søt og veldig omsorgsfull. :hjerte: Sånn har hun vært fra hun var ganske liten, elsker å passe på mindre barn, varte oss opp hvis vi er syke, trøste de som er lei seg osv.

Har vært på kino med snuppa og ei venninne og sett Askepott, den var kjempebra! Veldig fint lagd, masse kjente skuespillere, morsomme effekter, romantikk, drama og hjertevarme i bøtter og spann. Tror jeg koste meg like mye som jentene! Etterpå ble venninna med hjem til oss så de fikk lekt en stund før leggetid.

Ellers har dagen gått med til litt husarbeid, shopping og kos med lillebror. Han har begynt å 'kjefte' på oss hvis vi gjør noe han ikke liker. I går kjefta han på støvsugeren, og i stad fikk mannen gjennomgå fordi han gikk ut på kjøkkenet uten å ta ham med seg. :fnise:

Skrevet

Haha, enn å være så slem å gå på kjøkkenet UTEN babyen med seg :fnise: Her kan han bli sinna når vi slutter å støvsuge, han elsker å holde på med den :ler:

Så stas med kino! :) Har litt lyst til å se den filmen, den går som babykino uka som kommer så vurderer å dra sammen med ei venninne som er i permisjon :Nikke:

Skrevet

Det høres ut som en koselig plan, Favole! :)

Vi har hatt en fin, passelig rolig søndag. Lillebror var våken kl 06, men jeg fikk ham til å sove litt til, og så sto mannen opp med ham. Da jeg våkna litt senere hadde han laget god frokost til hele familien. Og så snødde det ute! Det forsvant ganske fort, da.

Hadde et prosjekt med å rydde i klær i dag, gikk gjennom diverse skap, skuffer og boden vår, fikk organisert klesskapet til snuppa helt på nytt og samlet sammen masse jenteklær som har blitt for små. Det ble flere poser som søsteren min fikk til jentene sine da vi traff dem senere på dagen :)

Hos mamma og pappa fikk vi vafler (lillebror fikk smake bittelitt, og det falt i smak!) og kaffe og barna fikk lekt sammen en god stund før vi måtte hjem.

Trøtt i kveld, skal legge meg tidlig! :Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...