Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle vært dobbelepisode :grine: Men hadde neppe vært fornøyd med det heller :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig bra episode! Men altfor fort over, ja!

En hel uke til neste ... :grine:

Skrevet

Så bra med gode tilbakemeldinger :) ikke fullt så bra med sutrebaby,får håpe det går fort over. Lillemann ble hvertfall veldig mye blidere da han lærte seg å krabbe, før det var alt teit :fnise:

Blir litt misunnelig på mannen din selv jeg. Må jo være en opplevelse :Nikke: Snilt av mammaen din å stille opp hvertfall.

Skrevet (endret)

Jeg er også kjempemisunnelig, tenker han får litt av en tur! Gruer meg til å være alene med barna i 5 dager, da.

I dag har jeg kommet et godt stykke videre, og har straks oversatt halve boka! :hoppe: Måtte slå opp en del medisinske uttrykk, håper jeg har greid å få det riktig på norsk.

Lillebror har vært myyyye blidere i dag, og jeg tror det har en sammenheng med at den 5. tanna har brutt gjennom! Han har ledd og skravla masse, superkoselig! Gutta har vært hjemme i hele dag, fordi det SNØDDE i dag morges, og deretter ble det regn. Nå er det sol igjen. April ass!

Endret av La Traviata
Skrevet

Hvem var det som valgte seg april? Bjørnson? Ikke jeg i alle fall :ler: Det er en nydelig vårmåned, men så mye opp og ned da gitt! Blir jo rent sliten (og forkjøla) av alle værskiftene... Godt at lillebror er mer i slaget, da. Ikke så greit med disse tennene til de små!

Grattis med halvt oversatt bok! Forlaget må jo være kjempefornøyde med deg ;)

Og jeg skjønner godt at du blir en tanke misunnelig på mannen din.... det blir nok litt av en tur. Ikke så ofte man får sjansen til å reise så langt, også i bryllup da!

Men selv om det sikkert kan være litt surt å sitte igjen hjemme, og det aldri blir noen fest å være alene med barn, så har det jo sine fordeler å sende mannen litt vekk av og til. Tipper at du, som jeg, får en veldig takknemlig mann tilbake- med dårlig samvittighet og dertilhørende mye goodwill for deg. Haha, aldri så galt at det ikke er godt for noe? *kynisk* :fnise:

Skrevet

Takk, Mafalda! :klem: Ja, jeg blir bare mer og mer misunnnelig på Manila-turen, selv om jeg ga ham lov til å dra. Billetter er i boks, og han skal ta vaksiner i morgen. Og han planlegger aktiviteter og turer med de andre tre vennene våre som drar. De mellomlander dessuten i Dubai, ikke et dumt sted det heller.

Men ja, jeg får garantert masse goodwill i etterkant. Og han tar seg av alt som skal gjøres på skolen på 17. mai ;)

Ææhh, hvor ble dagen av? Satt og jobba litt lengre enn vanlig, så var det middag, og nå er det kveld! Det hjelper at det er lysere om kvelden, da :) Mannen har dratt på et møte i 17. maigruppa på skolen, og her sittter vi og sløver. Snuppa har vært hos ei venninne, men er hjemme nå. Uka går så fort, torsdag i morgen jo! :daane:

Skrevet (endret)

I dag krabbet forresten lillebror littegrann! Han blir så fort stor! 5 tenner, har lært seg å vinke, spille på slurva, åler seg, drar seg opp nesten helt selv, spiller på iPad'en min :lol: Han var jo nettopp en knøttliten baby jo!

Endret av La Traviata
Skrevet

Ja, han er goood :rodmer:

I dag har jeg passert 30 000 ord! Regner med å være ferdig i midten av neste uke. Var hos fysio og trente i morges, og satt veldig intensivt med oversettingen etter det. Mannen har både vært på babysvømming med lillebror og på BUP med eldstemann. Og i ettermiddag har han tatt vaksiner!

Vi har spist middag hos mamma nå, og snuppa har bakt kjempegode bananmuffins. :)

Skrevet (endret)

:sol:

Det er freeeeeedaaaaaag! :strix:

Jeg har sendt de eldste avgårde på skolen og skal straks sette meg for å jobbe. I ettermiddag skal eldstemann i bowlingbursdag, og så skal jeg og snuppa dra for å handle en bursdagsgave, da hun skal i bursdag i morgen formiddag. April er bursdagsmåned!

Svigermor hadde bursdag i går også. Vi skulle egentlig reist ned dit denne helga, men det klaffa ikke.

Skal være hjemme og slappe av og gjøre litt i hus og hage istedet.

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Lillebror har blitt syk :(

Han begynte å bli snørrete tidligere i dag, sov mer enn vanlig på ettermiddagen og var veldig sutrete i kveld. Kjentes litt varm ut, så vi tok tempen, og den var på 38,7 ... Nå sover han heldigvis greit. Fikk en stikkpille ved leggetid. Håper han ikke blir verre!

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Takk! :klem:

Natta var grei, lillebror gråt litt kl 06, og da fikk han komme opp i senga vår. Så lå han i armkroken min og sov videre :rodmer: Jeg fikk sove litt til jeg også. Og så sto mannen opp med ham ca. 8. Da hadde han 39 i feber... :( Huff, jeg synes det er så kjipt med høy feber. Men også det at han er slapp og ikke helt seg selv. Dette kan bli en lang helg!

Snuppa skal i bursdag etterpå, tenkte jeg skulle følge henne bort dit for å få litt (riktignok polleninfisert) luft.

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Bra lørdag, til tross for syk lillebror. Feberen var ikke så høy i ettermiddag, og han var mer i slaget. Farta rundt på gulvet og lo og holdt på. Så ble han brått sliten og ville bare være på fanget. La hodet sitt ned på brystet mitt og bare koste. Smeeeelt! :hjerte:

I formiddag kom en kamerat av eldstemann på døra, så de to har veksla på å være ute, hos kameraten og hos oss i hele dag. For å få logistikken til å gå opp med lørdagshandling og syk lillebror kjørte mannen snuppa i bursdag, og så gikk jeg tur for å hente henne da det var slutt. På hjemveien plukka vi hvitveis i skogen, kjempekoselig!

Jeg har rydda og vaska her i dag, og lagt ut et par babyting vi ikke bruker lengre på finn.no :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Søvnige søndag ... :Gjesp:

Bah, slitsom natt. Ørten oppvåkninger, sutrete og varm gutt. For å få litt søvn ble det til at han lå hos meg ca. halve natta. I stad sov han på brystet mitt mens vi satt i sofaen og så på en serie. Litt koselig da :rodmer:

Får se hva vi finner på i dag, det begrenser seg litt med syk tass. Begynner å få vondt i halsen selv :(

Skrevet

Hva enn som skal til for at alle sover høvelig greit tenker jeg, særlig ved sykdom :P Og soving på brystet. Ohmæn! Det er så deilig :rodmer:

Håper dere får en fin dag da!

Skrevet (endret)

Takk :)

Lillebror har vært veldig opp og ned i formen i dag. Sovet en del, kastet opp en gang, drikker heldigvis en del MME og litt vann. Myyye sutring i kveld, men han sovna for ca. en halvtime siden. Feberen har vært oppe i 39.5, men var lavere ved leggetid. Håper på en bedre natt for oss alle.

Jeg er stuptrøtt allerede, i tillegg til å ta oss av syk og sutrete baby har vi gjort masse i hagen, fått fram utemøblene samt fått tak i ny sykkel til eldstemann. Den forrige var moden for utskiftning for en stund siden (funka fint, men var litt liten til ham), men han har ikke hatt lyst til å bytte den ut. Nå var det endelig på tide å få ut fingeren, så vi fant en fin storsykkel på finn.no og mannen hentet den i kveld. Den er prøvd ut, og godkjent! :)

God natta! :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet

Var oppe en del i natt. Hver time en periode :Gjesp:

Lillebror har fortsatt en del feber, dessverre. :(

Det er bare å brette opp ermene og starte jobbedagen!

Skrevet

I dag har tempen til lillebror vært opp mot 40 igjen, men gikk heldigvis ned med Paracet. Og så har han sovet leeeenge. Først 4(!) timer, så 2. Det har vært kjempevarmt i dag, vi spiste lunsj ute på terrassen og det ga ordentlig sommerfølelse. Og nå er de eldste barna ute og sykler - også en ting som hører vår og sommer til! Deilig!!

Ellers er jeg trøtt. Skal ut en tur etterpå og friske opp hodet litt. ;)

Skrevet

Så deilig med varme og sommerfølelse :) kan ikke si jeg kjente på det samme med fem grader, regn og sur vind :laugh: Gleder meg til ordentlig vår og sommer, selv om vi nok må vente ihvertfall en mnd til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...