Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å kunne sovne stående høres ut som et kjent konsept :Gjesp:

Kjekt å få maten levert på døra da :Nikke: Hva synes dere om menyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menyene er bra, det blir veldig god mat! Råvarene er som regel veldig bra også. Minus i boka for dårlig kommunikasjon og litt mangelfull info - først leverte de ikke da de skulle, og så leverte de to uker på rad, når vi egentlig bare skulle ha en prøvepakke i en uke. Og originalmenyen er til tider tidkrevende, og ikke alltid så barnevennlig. Særlig forrige uke, med blåskjellrisotto m.m. Denne uka ser det litt enklere ut, med kylling, laksepakker og chevre-salat. :)

Skulle gjerne ha prøvd ekspress- eller barnemenyen også! Og så er det jo ikke glutenfritt, selv om de sier at det er det. Pastaen og nudlene vi får tilsendt, må byttes ut med glutenfrie varianter før jeg kan spise det. Så alt er ikke helt 100 %. Men MATEN er veldig bra!

I dag er det endelig sol! Skal jobbe fram til lunsj, så trene hos fysio, og jobbe litt til. Ha en fin onsdag, dere som er innom! :klem:

Skrevet

Har du bestilt den allergipakka da? Det er vel bare den som skal være glutenfri? (Og fri for alt annet....)

Skrevet

Sol, sol, sol- la oss håpe det varer helt til 17. mai (det blir så trøblete ellers, med våte barn og leker som må flyttes inn i gymsaler- og stakkars tubaspillere som må helle vann ut av instrumentet)!

Det høres deilig ut med middager levert på døra, og det virker jo som det er veldig god variasjon i rettene! Genialt konsept, egentlig, og det har vel også blitt ganske populært? Her i huset er vi så mange at jeg ikke har vurdert det, men hadde det ikke vært for det ville jeg nok vært fristet til å prøve.

Du får ha en god dag i sola, med trening og jobb! :)

Skrevet (endret)

Har du bestilt den allergipakka da? Det er vel bare den som skal være glutenfri? (Og fri for alt annet....)

Vi har Godt Levert, og originalmenyen deres sies å inneholde glutenfrie råvarer, det var i hvert fall det mannen fikk opplyst da han bestilte. De har ingen ren allergipakke, det er det vel Adams matkasse som har, tror jeg?

Sol, sol, sol- la oss håpe det varer helt til 17. mai (det blir så trøblete ellers, med våte barn og leker som må flyttes inn i gymsaler- og stakkars tubaspillere som må helle vann ut av instrumentet)!

Det høres deilig ut med middager levert på døra, og det virker jo som det er veldig god variasjon i rettene! Genialt konsept, egentlig, og det har vel også blitt ganske populært? Her i huset er vi så mange at jeg ikke har vurdert det, men hadde det ikke vært for det ville jeg nok vært fristet til å prøve.

Du får ha en god dag i sola, med trening og jobb! :)

Håper på bra vær på 17. mai, ja! Det blir så trist ellers! Har noen minner om regn og til og med sludd på nasjonaldagen, og det legger en solid demper på feiringen.

Veldig fint konsept ja, det er mange jeg kjenner som har prøvd det ut, og noen som fortsatt bruker det. Deilig å slippe å pønske ut sunne, gode middager hver dag. Ofte går det jo i det samme, gamle - eller man tyr til ferdig/hurtigmat hvis det er ekstra travle ettermiddager. Ekspressmenyen til GL ville nok være redningen da!

Takk for det, ha en god dag du også! :klem:

Endret av La Traviata
Skrevet

Ja, det kan godt være. Har ikke satt meg inn i detaljene, vi er uansett for sære i matveien til å kunne vurdere å få maten levert! :fnise:

Skrevet

Åh, jeg har så lyst til å prøve sånn matkasse, men det er jo ingen som vil levere til oss! :sur:

Skrevet

Ånei, så kjedelig Leopanter! :(

Happy himmelsprett, folkens!

Vi er bare hjemme i dag, vi. Ordner i hagen og slapper av. Mannen har klipt gresset, og jeg skal plante litt til 17. mai.

Skrevet

Godt med hjemmedager av den sorten :Nikke:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Adams matkasse hvertfall, men der må jeg logge inn og avbestille etter en uke, hvis ikke får vi ny levering automatisk. Logg inn og sjekk for å være sikker :)

Skrevet

Ja, det er visst sånn det funker - mannen fikk litt dårlig/feil info da han bestilte tilbudspakka.

Deilig dag i går, altså! Vi var ute stort sett hele dagen og koste oss. Lillebror krabba rundt på plenen og huska i babyhuska si, og det var mange nabounger innom her :) Nå er alt på stell i hagen, og det er deilig.

Må ta et tak innendørs før 17. mai også (vi skal ikke ha gjester, men det trengs en overhaling her!).

Skole, jobb og slikt i dag, riktig god fredag til dere som stikker innom dagboka mi! :klem:

Skrevet (endret)

Nå begynner det å skje ting hos lillebror, altså! Han krabber mye lengre enn før, selv om han går over til åling når det blir for glatt underlag (som parketten vår). Og i dag reiste han seg neeesten opp til stuebordet vårt, og sofaen! :)

Han elsker å gjemme seg bak ting, og titte fram igjen. Borte, tittei! Og så har han begynt å skakke på hodet og smiler det mest sjarmerende smilet sitt. Han hadde visst flørta skikkelig med noen damer på butikken i dag, ifølge mannen :nigo:

Jobba til kl 18 i dag, og var så sliten i stad at jeg sovna etter Dagsrevyen, haha. Hæla i taket og tenna i tapeten på en fredagskveld, assa :fnise:

Er litt spent på hvor hektisk det blir i morgen, det skal bakes 2 kaker, ryddes, vaskes, strykes og ordnes. Må hente dressjakka til eldstemann på renseriet og levere lotteripremie og kake til 17. maiarrangementet på skolen. Kanskje jeg burde tenke på hva jeg skal ha på meg på nasjonaldagen også ... :sjenert:

Endret av La Traviata
Skrevet

Så herlig med utvikling hos lillebror :jepp: Ingenting som er bedre enn å se fremgang og at de ønsker å komme seg opp og frem i verden :)

Håper morgendagen forløper roligere enn antatt! :)

Skrevet

Ja, så herlig å høre om lillebror. Tviler ikke på at han flørter skikkelig med damene på butikken, for han har virkelig et knusbedårende smil, den lille karen din! :hjerte:

Godt å lese at jeg ikke er den eneste som sliter med antrekk til 17. mai! Jeg har jo bunad, men når vi skal jobbe på skolen blir det bare pes å ha den på seg hele dagen. Og ellers er det magert i skapet, gitt. Og er det ikke rart, på alle slike store dager (17. mai, jul osv), så går liksom all energi med til å fikse alle andres klesplagg- og så står mor der til slutt og klør seg i hodet og prøver å finne en strømpebukse uten hull :roll:

Noen ganger er en slapp fredag helt på sin plass, selv om det ikke er så spennende :fnise: Håper du fikk slappet av og er klar for et par maratondager. Hipp hipp!

Skrevet (endret)

Takk, Favole og Mafalda! Ha en fin 17. mai! :klem:

Vi er ferdige med forberedelsene nå, har holdt på i hele dag. Jeg har slåss med en skikkelig bitch av en allergivennlig ostekake, men jeg vant til slutt! Nå står den i kjøleskapet, og jeg har strøket ferdig alt og vaska huset. Og funnet en kjole jeg kan gå med i morgen! Noen fordeler er tross alt med å ikke amme. ;)

Håper alle som titter innom får en koselig dag i morgen! :flagg:

Endret av La Traviata
Gjest Tekola
Skrevet

Usj, allergivennlig er ikke bare-bare! Drømte at jeg skulle arrangere Veslas treårsdag, og måtte ta hensyn til det som finnes av allergier og matkulturer. Jeg holdt på å dø :Knegg:

Håper dere får en fin feiring i morgen!

Å ikke amme har både sine fordeler og ulemper :ler:

Skrevet (endret)

Takk, Tekola! Vi har hatt en flott 17. mai! Slitsomt, men koselig. :)

Hadde god frokost tidlig i morges, så sang klassen til eldstemann på et sykehjem, deretter var det rett til barnetoget der de to eldste gikk. Lillebror satt i vogna og fulgte med.

Gikk div. snarveier ned mot sentrum, så vi fikk se toget hele 3 ganger før alle endte opp på en stor plass med taler og sanger. Fant fort ut at lillebror haaater korpsmusikk! :lol: Skulle tro noen mishandlet ham, sånn som han gråt da et korps passerte rett ved vogna. Huff, han var nok trøtt, for han sovna like etter.

Vi måtte forte oss hjem igjen (til fots) og lage kaffe og møte opp på skolen for å hjelpe til med arrangementet der. Mannen gjorde heldigvis mesteparten, mens jeg passa barn. Mamma, pappa, søsteren, svogeren og niesene mine kom også dit. Været, som starta litt grått og kjølig i morges, ble gradvis bedre, nesten varmt etter hvert.

Etter masse pølser, is, kake og brus på skolen, dro vi alle sammen til mamma og pappa og fikk nydelig grillmat. Så kom tanta og onkelen min også på besøk til kaker og kaffe. Ostekaka som jeg rev meg i håret over i går, ble forresten utrolig god! Den fikk masse skryt! Så jeg får vel si at den var verdt bryet :)

Nå er vi hjemme, barna sover godt, pentøy er bytta ut med kosebukse, vi har inntatt sofaen og nyter litt hvitvin ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Fine lillebror! :hjerte:

Korpsmusikk er jo heftige saker, da. Hvis man er litt trøtt i tillegg skjønner jeg godt at han måtte hyle litt!

Ellers høres det ut som dere hadde en flott dag. Været kunne kanskje vært bedre fra starten av (det var ganske kaldt og guffent her, med mye vind), men som du sier ble det bedre- og det kunne jo vært regn!

Forresten virker det utrolig praktisk å ha ting innen gåavstand på en slik dag. Her er det sånn at når mat og kake er levert i åttetiden er det ikke vits i å dra hjem (og gjør vi det, mister vi garantert parkeringsplassen...), så det blir en lang dag utendørs for de små. Jeg trives egentlig supergodt i Oslo, men kanskje ikke akkurat på 17. mai :ler:

Kosebukse, sofa og hvitvin? Det er egentlig det beste med hele dagen- når du kan synke ned i sofaen, hvile gnagsårene og konstatere at man kom i mål, dette året også. Vel blåst! :)

Skrevet

Takk, Mafalda! Håper det ble en fin 17. mai hos dere også, tross alt! :klem:

Rakk visst ikke innom her i går, var så sykt sliten etter 17. mai, hehe. Det gikk i jobb, trening og jobb hele dagen - og så sovna jeg typisk nok på sofaen etter Dagsrevyen. Ble endelig ferdig med et sideprosjekt jeg har holdt på med siden torsdag, blir nok noen uker før jeg hører noe tilbake da, men kryss gjerne fingrene for meg!

I dag bøtter regnet ned. Lillebror skal på 10-månederskontroll etterpå, mannen følger ham dit. Spent på vekt og mål!

Skrevet

Håper alt ser bra ut på kontrollen - gutten ser iallefall veldig bra ut :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...