Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt var bra! 10,3 kg tung og 74 cm lang nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt var fint på 10 mnd-kontrollen, og han er jammen litt av en sjarmør, den lille mannen deres :jepp:

Skrevet (endret)

Takk, Ipanema! :klem:

Nå har lillebror fått en ny tann oppe :) Så nå har han til sammen seks stykker, fire nede og to oppe! La merke til det for noen dager siden, men den brøt nok gjennom i løpet av helga - bare at vi var for travle til å oppdage det...

Han er veldig nær ved å reise seg opp helt selv, også! :klappe:

Det går veldig i ett her, men det er ikke så mye nytt, egentlig. I dag har jeg jobba og trent, og handla bursdagsgave til mannen, som fyller år på lørdag :) Vi skal på hytta til foreldrene mine i pinsen, forresten - gleeeder meg! Må jobbe mye før helga, da. Er nødt til å få sendt inn boka snart, fristen er 1. juni. Men det burde gå med god margin hvis jeg fortsetter i samme tempo.

Sløv kveld her, sofa, TV og trøtte tryner :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Torsdag, og snart langhelg! :nigo:

I dag er jeg sånn småirritert på mannen, uten god grunn. PMS, kanskje? Vel, det skal bli godt å sette seg på kontoret, stenge døra og jobbe :fnise:

Mannen og lillebror skal på babysvømming i dag, og i ettermiddag skal eldstemann på BUP. :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Godt å ha muligheten til å bare stenge resten av verden ute for en stund på slike dager :fnise:

Skrevet

Ja, veldig greit ;)

Huff, nå er jeg bare så lei meg. Datteren til en lærerne til eldstemann døde av kreft i går, hun har vært syk lenge. Det er så ufattelig trist. :cry:

Skrevet

Åh, så utrolig leit :( husker du skrev noe om det for en tid tilbake.

Skrevet (endret)

Favole: :klem: Ja, det stemmer. Klassen har sendt kondolansekort og gitt en minnegave til Kreftforeningen, etter ønske fra familien. Forferdelige greier...

Lillebror var sykt grinete i kveld, så han fikk legge seg tidlig. Det har blitt litt krøll med soving i dag, så det var kanskje ikke så rart. Han krabba forresten skikkelig i stad! Og han er en racer for tida, vi må passe veldig godt på! Skuffer og skap lever farlig :ler:

Vi fikk forresten bildene fra fotograferinga på babysvømminga i dag, det var litt ymse, men mange fine bilder altså! Lillebror ser litt forskrekka ut på noen av bildene, han lurte nok på hva som foregikk, hihi.

Snuppa har fått det for seg at hun har magiske krefter, og går på en skole for feer (det er visst en lek hun og et par venninner har, som hun tar veeeeldig seriøst). Eldstemann er fullstendig oppgitt over søstera si. :fnise:

Har jobba veldig intensivt i dag, regner med å bli ferdig på to arbeidsdager til. Så gjenstår det gjennomlesing og sånt småplukk.

Nå blir det snart Eurovision her i stua, skal kose oss litt ekstra :nigo: Kan egentlig ikke fordra den norske sangen, men det blir jo gøy å se likevel.

Endret av La Traviata
Skrevet

Så fint gjort av klassen :)

Og så søt snuppa er da! :fnise:

Skrevet

Ja, ikke sant? :fnise:

Endelig fredag, og vi drar på hytta i ettermiddag. Skal bli deilig! :) Mannen har bursdag i morgen, så det blir litt feiring da. :bursdag:

Ha en fin pinsehelg, dere som er innom! :klem:

Skrevet

God helg :hoppe: kos dere på hytta!

Skrevet (endret)

Takk, Favole!

Det er kjempedeilig her på hytta! I dag har det vært masse sol, men også masse vind. Har vært veldig mye ute, da :)

Mannen har bursdag i dag, så han ble vekket på senga med sang og gaver. Så spiste vi god frokost, hadde vafler i formiddag da søsteren min og jentene hennes kom på dagstur hit, og i ettermiddag grilla vi kjempegod svinefilet og drakk rødvin. Avslutta med kaker, jordbær og is :is: Stappa som bare det nå!

Lillebror vil ikke roe seg om kvelden/natta her, da. I går holdt vi på hele kvelden og halve natta, og det var fullstendig håpløst. Aner ikke om han hadde vondt noe sted eller om det bare var uvant å sove her. Ble bare noen få timers søvn i natt, så jeg er litt sliten. Da passer det jo utmerket å ha Grand Prix-fest i kveld sammen med de eldste barna... :fnise:

Endret av La Traviata
Skrevet

2. pinsedag og soool! :sol:

Har begynt å bli litt forkjøla, da. Håper jeg greier å jage det vekk. I går var det ganske ok vær på formiddagen, så vi gikk en fin tur, og etterpå dro de andre til Inspiria mens jeg var her på hytta med lillebror.

Det regna resten av dagen, så vi spilte Yatzy, så på film og koste oss inne. :)

I dag blir det nok en tur til lekeplassen og stranda, og så drar vi hjem etter middag. Langhelg går jammen fort!

Skrevet

Får håpe den forkjølelsen stikker avgårde før den slår seg skikkelig til ro!

Høres ut som dere har hatt en fin pinse :Nikke:

Skrevet

Det har vi så absolutt! :)

Jeg hangler litt i dag, er forkjøla og formen er ikke helt på topp. Skal til legen (for noe annet) senere i dag. Det går ganske greit å jobbe, heldigvis.

Litt 'blåmandag' i dag, og hadde nesten glemt at det var tirsdag, så det var bare så vidt snuppa fikk med seg gymtøy i dag morges. Lillebror sov til kl 9 i dag da, for første gang på evigheter!

Skrevet

Så flott at lillebror sov så lenge da :) Ja, det er forvirrende med disse ukene som ikke er normale. Jeg trodde nesten det var mandag i dag, og det var mer søndag i går. Men nå er det ikke flere helligdager midt i uka før til jul igjen :)

Skrevet

Blir skikkelig forvirra etter slike mandager, vet ikke hvor mange ganger jeg sjekka kalenderen om jeg skulle jobbe eller ikke :P

Skrevet

God bedring! :)

Jeg liker sånne fridager på ukedager, jeg. Nærmere helg på det viset :nigo:

Skrevet (endret)

Takk! :klem:

I dag er lillebror 11 måneder gammel! :strix:

Bare en måned til 1 år! *gulp*

Det skjer mye på den motoriske fronten for tida, han krabber stort sett overalt, reiser seg opp littegrann, setter seg opp og drar seg opp i senga hele tida (så legginga tar lengre tid).

Har 6 tenner, har begynt å spise større og fastere biter med mat, matvrak de luxe! Får 2 flasker MME pr. dag, ellers grøt til frokost, brødskive til lunsj, vil stort sett ha all slags middag og så får han grøt til kvelds. Drikker vann til måltidene.

Er superblid (som regel), babler masse, tuller og ler, viser hvor stor han er, vinker og gir high five. Sier 'mamma', 'pappa', 'ba' (som vi tror er storebrors navn), 'nam nam', noe som ligner på 'se' og tydelig 'hei'.

Han bruker 74 eller 80 i klær, veier litt over 10 kg og er 74 cm lang. Akkurat passe stor! Han er ingen kjempe, men han har et stort hode :ler: Er en klok kar, må vite!

Jeg fikk feber i går ettermiddag, hurra... Passer jo aldri bra, men spesielt nå som det nærmer seg deadline på boka. Er heldigvis snart ferdig!

Mannen skal til tannlegen etterpå, så jeg skal ta meg av lillebror imens. Han våkna kl 05 i morges, så han blir nok tidlig trøtt, vil jeg tro ...

Endret av La Traviata
Skrevet

I Kina mener de at stort hode, og særlig høy panne, er sikre tegn på høy intelligens! :jepp:

Så fin han høres ut, La Traviata. Det har jeg jo sett på bilder også! Men fy så fort dette året har gått... synes ikke det er så lenge siden du gikk og ventet og ventet, og nå sier gutten "mamma", har seks tenner og krabber rundt. Det går forferdelig fort med disse små, skjønner ikke hvor tiden blir av :sjokk:

Håper du kommer i mål med boka, selv om formen er sånn passe. Krysser fingrene for at du blir bedre raskt! :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...