Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

så fint at lillebror koser seg litt i barnehagen iallefall. går seg til det der!

god helg :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoho: Bare å sexe i vei!

Håper barnehagen går seg til fort! Den gråtinga er vond, altså.

Skrevet

Takk, dere!

Jeg har fått minsten i seng, rydda litt og har endelig fått satt meg ned! Snuppa er i bursdag, og blir fulgt hjem av moren til bestevenninna etterpå. Eldstemann fikk velge middag i dag, det ble taco :)

Etterpå skal jeg nikose meg med rødvin, mørk sjokolade og Nytt på nytt (hvis jeg ikke sovner først)! :ler:

Skrevet

God lørdag :)

Vi har vært på Verdens kuleste dag på Akershus festning med yngste- og eldstemann i dag :) Mye folk, laaange køer, men gøy for eldstemann. Det beste var å hoppe på sommerski og få bygge robot! Snuppa har vært med ei venninne på Tusenfryd og kost seg masse. I morgen har vi 12 års bryllupsdag, og skal ut og spise :strix:

Skrevet

Tusen takk, Tekola! :klem:

Vi har kost oss med tapas og vin i kveld :) Foreldrene mine passet ungene, og det gikk som vanlig helt supert :)

Nå er det natta! Traaavel uke venter.

Skrevet (endret)

Mandagen starta litt på skjeiva, med kaffe utover hele kjøkkenbenken. Sånn går det når man står der i halvsøvne og trykker på feil knapp! Og uansett hvor mye jeg prøver å pushe på skolebarna, får de alltid dårlig tid. Somlekoppene våre!

Men denne uka blir det litt roligere. Det eneste jeg har, er en time hos fysio, ellers blir det vanlige dager. Veldig godt!

Og lillebror var ikke fullt så lei seg ved levering. Trøst for mamma- og pappahjertet! :hjerte:

Endret av La Traviata
Skrevet

September måned og regn i dag :regn: Lillebror har blitt skikkelig snørrete og hostete, stakkars. Han hosta en del i natt, sånn slimete og ekkelt. Men han har ikke feber, og er i kjempeform, så han er i barnehagen. Håper det ikke blir verre!

Skrevet

Onsdag alt, jo - travle dager!

Det går bra i barnehagen, og lillebror sitter og leker så fornøyd når jeg henter. Han har ikke blitt verre av hosten, men heller ikke bedre. Blir noen oppvåkninger om natta pga tett nese og hoste.

Ellers har han begynt å insistere på å spise selv. Det er jo ganske festlig å se på, og viktig å lære og sånt - men utrolig mye griseri! I stad måtte han i badekaret :ler:

Det har faktisk ikke regna så ille i dag som mange andre steder. I stad var det til og med sol! Jeg skal snart ut og jogge.

Skrevet

Ugh, alt sølet som kommer når de små skal spise selv er nesten grunn til å mate dem litt ekstra lenge. :laugh: Men her ble han så sinna av å bli matet at for hørselen og inventaret sin del var det best å bare vaske. Men fordelen er at vi nå nesten kan la være å bruke smekke (heter det det? Merkelig å skrive ordet i hvert fall :P).

Skrevet

Er smekke et merkelig ord? Nå lurer jeg fælt på hva man ellers kan kalle det, kjenner jeg :fnise:

Skrevet (endret)

Når jeg sier det høres det helt normalt ut, men å skrive det føltes helt feil :ler: begynte nesten å lure på om det var dialekt, haha!

Endret av Favole
Skrevet (endret)

Smekke er da et høyst gangbart ord! :ler:

Vi har begynt å bruke sånn plastsmekke med 'fallgrop'. Det er et rart ord, det, men jeg finner ikke noe bedre beskrivelse i farten. Han spiser gjerne det som faller nedi også!

Sykt godt å løpe i kveld! Minimalt med regn (jeg skjønner at vi har vært heldige og sluppet unna møkkaværet i dag)! Beste følelsen å komme hjem, ta en varm dusj, dra på koseklær og sette seg i sofaen :)

Mannen har forresten vunnet en Instagram-konkurranse! Premien er et weekendopphold på en fjellstue/hotell for 4 personer :hoppendeglad: Det ligger veldig fint til, og er rett i nærheten av et alpinanlegg, så kanskje vi kan dra dit på vinteren en gang?

Endret av La Traviata
Skrevet

Gratulerer! Gøy å vinne en sånn tur for familien da!!

Skrevet

Oi, gratulerer! :hoppe:

Vi bruker for det meste "spisefrakker" fra IKEA. :)

Skrevet

Oi, så moro! Gratulerer :hoppe:

Herlig med barn som skal spise selv. Nedover genseren. Utover kinnene. Under haka. I håret, bak ørene og under stolen... :roll::ler:

Skrevet

Ja, det er festlig! :ler:

God helg, alle sammen! Skal bli godt etter en fullpakket uke. I morgen skal jeg ta med de to eldste på kino og se 'Innsiden ut'. Gleder meg like mye som de gjør! Og på søndag skal vi i bursdagen til pappaen min. :)

Skrevet

Jeg ligger og hører på den jevne pusten til lillebror, der han ligger så trygt og godt i senga si. Gråter inni meg for alle de barna som ikke er så heldige. Som er på flukt og kanskje aldri når fram dit de skal. For gutten som lå på stranda i Tyrkia. Jeg føler at jeg har grått i hele dag. Av en eller annen grunn traff det meg ekstra hardt i dag, selv om det grufulle synet har brent seg inn hos meg i flere dager. Jeg har gitt penger til hjelpeorganisasjoner, men vil gjerne gjøre mer. Håper å få gitt bort klær og utstyr til noen som samler inn lokalt her hvor vi bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...