Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk, Mafalda! Han er bra søt, ja! :rodmer:

Det ble ikke noe babysvømming (eller så veldig mye annet) i ettermiddag, for jeg måtte brått hente en febersyk liten tass i barnehagen. 39 i temp, dårlig matlyst og temmelig slappfisk. Stakkars vennen. :hjerte:

Kan det være sein reaksjon på MMR-vaksina, selv om det er litt over en uke siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars liten :( reaksjon på mmrvaksine kan komme 7-10 dager etter vaksinering, så det kan jo være det? God bedring til lillegutt!

Skrevet

Reaksjonen kom 9 dager etter vaksina her. Høy feber, men ganske god allmenntilstand. Og det gikk fort over! :)

Skrevet

Takk! Da tror jeg nok at det er det - han fikk vaksina for akkurat 9 dager siden. Håper det går fort over her også!

Skrevet

Stakkars lillebror! Ikke lenge siden sist han var syk :( Men er det "bare" reaksjonen på MMR-vaksina så er han nok snart blid og fornøyd igjen :)

Skrevet

Uff, stakkars liten! Håper formen blir bedre i helgen!

Skrevet

Takk! Han har ikke like høy feber i dag :)

Mannen kunne heldigvis være hjemme i dag, så jeg fikk gjort meg ferdig med boka! Herlig følelse :)

Ønsker alle en riktig god helg!

Skrevet (endret)

Lillebror er frisk og fin igjen nå, hurra!

Fin helg, men som vanlig har den gått altfor fort. Fredag ettermiddag oppdaga vi plutselig at eldstemann skulle i bursdag lørdag formiddag, men vi fikk lagd et kort og gitt penger sammen med det (flaks at jeg har et tonn med kortlagingsutstyr liggende, hehe).

Ellers har vi stått på som bare det for å få rydda, kasta og kvitta oss med diverse møbler og ting i stua nede. Skal begynne å bygge rom til lillebror snart, og første steg er vinduer - fjerne det store vinduet og sette inn to mindre, tette igjen og så etter hvert få opp vegger. Det blir kjempespennende!

Har også fått gått meg en tur i dag, for et fantastisk vær vi har hatt, og høstfargene har vært på sitt aller beste! Vi har også rydda bort hagemøblene, og mannen har skifta dekk. Føler at vi har fått gjort mye i helga, men også lada batteriene litt :)

Endret av La Traviata
Skrevet

De eldste barna rører meg sånn iblant. Det er mye kjekling og sånt, nok til å bli gal av innimellom, men når snuppa har sett noe litt skummelt på film, og eldstemann legger seg på madrass på rommet hennes for at hun skal slippe å sove alene ... Da smelter jeg. Totalt. :rodmer:

Skrevet (endret)

Ja, han er så fin storebror!

I går fikk jeg ny bok, og har begynt å lese. Det er ganske ålreit, for da kan jeg være litt fleksibel. I dag skal jeg blant annet trene i lunsjen, og dra på foreldrekaffe i barnehagen. Ellers går det mot bursdag i heimen, eldste fyller 11 år på fredag, og da skal vi ha barnebursdag. Familieselskap på søndag :) Tenk, 11 år siden jeg ble mamma for første gang! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Puh, for en dag! Litt før lunsj fikk jeg beskjed om at vinduene vi hadde bestilt til stua nede var på vei med et digert vogntog. Sjåføren var redd for å kjøre inn i den lille gata vår med den, så han lurte på om jeg kunne møte ham på en bensinstasjon for å ta imot vinduene. Gud bedre, det var bare så vidt pakka gikk inn i bilen, det gikk med et skrik! Tungt og uhåndterlig og litt skummelt å kjøre rundt med, syntes jeg. Litt seinere skulle jeg ha med meg lillebror til fotografen for å ta forsinka 1-årsbilder. Der var det veiarbeid i hytt og pine, og den vanlige veien var stengt, så vi måtte kjøre rundt. Og midt i ettermiddagsrushet er det plutselig en fotgjenger som går midt i veien! :daane: Rare greier, men hun kom seg opp på fortauet etter en stund. Da vi etter masse om og men kom fram til fotografen, hadde lillegutt sovna. Kvikna til etter en stund, og det ble masse fine bilder! Gleder meg sånn til å se dem! :hoppe:

I ettermiddag og kveld har han vært så utrolig blid og fornøyd! Han er ofte veldig sutrete og klengete på den tida, så det var veldig deilig - og kjempekoselig å se på! :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet

Alt er klart til bursdag i morgen! :hoppe:

For 11 år siden begynte jeg å kjenne rier, det skulle ta enda 12 timer før vi fikk møte eldstemann :rodmer:

Skrevet (endret)

Det var en veldig fornøyd 11-åring som ble 'vekket' på senga i dag morges (han hadde ligget våken en god stund før vi kom) ;)

Han fikk penger av oss, for han sparer til egen PC. Det ble en liten ekstragave fra småsøsknene også, pluss sjokkis. :)

Føles rart å ha så stor gutt, altså. Om noen få år er han tenåring! :daane:

Endret av La Traviata
Skrevet

Takk, Mafalda, Tekola og Favole! :klem: Han har hatt en super dag! Filmbursdag med pizza, popcorn og brownies er vel overstått, det ble en del ståk til tider, men filmen slo veldig bra an. Lillebror slet med å sovne da, ikke så rart.

Nå slapper vi av med rødvin og Skavlan :)

Skrevet (endret)

En fin, men travel helg med bursdagsfeiring er over! Eldstemann var storfornøyd, og er ikke så langt unna å kunne kjøpe seg en egen PC nå, faktisk :) I går hadde vi huset fullt av familie, serverte pølser og kyllingsalat og kaker etterpå. Jeg hadde bakt kanelsnurrer fra Trines matblogg, og de var visst supergode - kan anbefales! Hadde også brownies, glutenfri eplekake og bløtkake som mamma hadde bakt. Så godt som alt ble spist opp!

Så er det noe som bekymrer meg litt her da (og det er hemmelig, bare så det er sagt).

Mensen er flere dager forsinka. Og det er veeeldig uvanlig for meg. Jeg tror det bare er kroppen min som tuller, så derfor skriver jeg det her - så fort man "sier" sånt høyt, pleier det jo å komme, ikke sant?

Endret av La Traviata
Skrevet

Oisann! Skjønner bekymringen godt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...