Fibonacci Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter #3702 Skrevet 28. oktober 2015 Tusen takk for klemmene, alle sammen! Det varmer mer enn dere aner! "Nytt" forum, jo! Litt uvant, men godt å ha KG tilbake I dag er alt så meget bedre. Kombinasjonen av vond låsning/kink i nakken, begynnende menskramper fra en annen verden og en foreldresamtale for eldstemann som ikke gikk særlig bra, samt at jeg følte meg helt alene med alt sammen fordi mannen kom seint hjem og ikke tok del i noe av det før langt utpå kvelden, gjorde at gårsdagen ikke var av de helt store. Men vi har hatt en 'oppvask', og forklart for eldstemann at han ikke kan komme hjem fra leksehjelpen og si at leksene er gjort, når de ikke er det, og at selv om det er lov å glemme, er de ikke lov å sluntre unna. Ikke vet jeg hvorfor han har begynt med dette, det er visst bare snakk om de siste to ukene, men han er jo smart, og kan så mye, bruker bare mer tid på ting og bruker mer krefter på lekser enn andre (pga diagnosen hans). Han har en form for tilpassa lekseplan, og det har fungert bra helt til nå, så vi må få på plass bedre rutiner for lekser og komme inn i en god tralt igjen.
Fibonacci Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter #3703 Skrevet 29. oktober 2015 Må også nevne at eldstemann fikk mye skryt også, spesielt for at han er flink i matte og naturfag! Derfor er det så rart at han har 'glemt' å gjøre bl.a. matteleksene i det siste. Nå har vi rydda opp, og han har skjerpa seg.Menssmertene har vært fryktelig ille denne gangen, i går kveld greide jeg nesten ikke å stå oppreist, så vondt var det. Våkna til de samme smertene i morges, men så ga det seg heldigvis. På det verste måtte jeg puste meg gjennom dem. Derfor lurer jeg på om det kan ha vært noe der likevel... Men det får jeg aldri vite, og uansett er det over.Jobb og babysvømming står på planen i dag
Gjest Tekola Skrevet 29. oktober 2015 #3704 Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Uff, så vondt! Det er en del man må venne seg til med omlegginger! Men vi står'an vel av denne gangen også! Jeg er veldig vanedyr, så jeg bruker alltid litt tid til å bli vant med nye ting, men jeg har allerede problemer med å huske hvordan enkelte ting var før Godt det ordner seg med eldstemann! Bra dere tar tak i det, før det må bli en stor og vanskelig greie! Endret 29. oktober 2015 av Tekola
Millimani Skrevet 29. oktober 2015 #3705 Skrevet 29. oktober 2015 Må også nevne at eldstemann fikk mye skryt også, spesielt for at han er flink i matte og naturfag! Derfor er det så rart at han har 'glemt' å gjøre bl.a. matteleksene i det siste. Nå har vi rydda opp, og han har skjerpa seg.Menssmertene har vært fryktelig ille denne gangen, i går kveld greide jeg nesten ikke å stå oppreist, så vondt var det. Våkna til de samme smertene i morges, men så ga det seg heldigvis. På det verste måtte jeg puste meg gjennom dem. Derfor lurer jeg på om det kan ha vært noe der likevel... Men det får jeg aldri vite, og uansett er det over.Jobb og babysvømming står på planen i dag Så bra eldstemann tar lærdom av det Fint med mye skryt også
Fibonacci Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter #3706 Skrevet 30. oktober 2015 Takk, Tekola og Millimani!Travle dager, det går mot byggestart på rommet til lillebror. Etter babysvømming i går fikk vi rydda ut det siste fra stua nede, så alt er klart til helga. I kveld kommer svigerfar for å hjelpe med utskiftning av vinduer, og faren min kommer i morgen tidlig. Selv søker jeg og ungene tilflukt hos mamma hele helga, skal bl.a. hule ut gresskar, lage gresskarmuffins og gresskarsuppe. I morgen skal de eldste barna gå knask eller knep med venner, og snuppa skal overnatte hos ei venninne etterpå.God helg!
Favole Skrevet 30. oktober 2015 #3707 Skrevet 30. oktober 2015 Smart å tilbringe helga borte, høres ut som dere har fine planer God helg!
Fibonacci Skrevet 2. november 2015 Forfatter #3708 Skrevet 2. november 2015 Vi har hatt en bra, men slitsom Halloweenhelg. Jeg og ungene har vært hos mamma, og lillebror har sovet veldig dårlig. Han holder på å få en ny tann nå, så det kan jo være det - pluss det å sove på et nytt sted. I går var vi også på besøk hos ei venninne og lagde gresskarsuppe. Da vi kom hjem var jeg så utslitt at jeg stupte i seng like etter at ungene var lagt. Og så var det jo forgjeves, alt ihop. Mannen var rimelig sur og stressa på lørdag, da han, svigerfar og pappa hadde fjernet det gamle vinduet, og oppdaget at vi hadde fått liggende i stedet for stående vinduer. Så de må returneres/byttes, og det kan ta tid. De har satt inn det gamle vinduet igjen, og tetta så godt de kunne, men det kan ikke stå sånn særlig lenge...
Fibonacci Skrevet 4. november 2015 Forfatter #3709 Skrevet 4. november 2015 Onsdag alt? Siste nytt om vinduene er at firmaet vi fikk dem fra hevder at de ikke har gjort noe feil, mens vi er sikre på at vi har bestilt riktig ... Men vi bestiller vinduer fra et annet sted nå, og får gjort jobben ferdig i helga. Forhåpentligvis.Veldig grått og mørkt for tida, november er bare så trist og fæl. Sitter og jobber og skal ut på joggetur i lunsjen. I går var jeg på fysio/pilatestrening, så er fornøyd med treningsinnsatsen denne uka :) Planleggingsdag på fredag, så her går det unna!
Fibonacci Skrevet 6. november 2015 Forfatter #3710 Skrevet 6. november 2015 I dag er det planleggingsdag, og jeg er hjemme med lillebror mens de to eldste er med mannen på jobb. I ettermiddag skal jeg og ungene til ei venninne på overnatting, her blir det nemlig mer vindusjobbing i helga! Nye vinduer er kjøpt inn, og alt skal være klart ... Håper jeg ... (Jeg klikker hvis noe skjærer seg nå ...) God helg til dere som er innom!
Gjest Tekola Skrevet 6. november 2015 #3711 Skrevet 6. november 2015 Håper det går greit med vinduene denne gangen! God helg! Kos dere på overnatting
Favole Skrevet 6. november 2015 #3712 Skrevet 6. november 2015 Får håpe alt går greit med vinduene denne gangen! God helg :)
Fibonacci Skrevet 7. november 2015 Forfatter #3713 Skrevet 7. november 2015 (endret) Takk! Er veldig letta i kveld, gutta har fått bytta ut vinduene og tetta rundt, nå gjenstår bare panelet på utsida og litt div. Jeg er sliten nå etter en dårlig natt og en hektisk dag hos venninna mi. Hadde nesten glemt farsdagen, men kjøpte noe sjokolade i siste liten, og fikk ungene til å lage tegninger! Til og med lillebror tegna litt Snuppa skulle på MGP Jr.-fest hos ei jente i klassen i kveld, så vi kom hjem i stad. Minsten var sååå glad for å se pappaen sin igjen Endret 7. november 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 10. november 2015 Forfatter #3714 Skrevet 10. november 2015 (endret) Jeg begynner å merke at jeg er sliten nå. Har vært alenemamma flere helger på rad, samt de fleste ettermiddagene i det siste, da mannen har en del å gjøre i forbindelse med oppussinga. Enten jobber han på huset, eller så er han ute og handler inn materialer eller kjører bort skrot. I går følte jeg meg kvalm og dårlig, men det er bedre i dag. Gleder meg stort til fredagen, for da skal jeg på Spa med to venninner! Endret 10. november 2015 av La Traviata Skrivefeil
Fibonacci Skrevet 12. november 2015 Forfatter #3715 Skrevet 12. november 2015 Jeg blir sprø av det nye forumet! Det er nok litt derfor jeg ikke skriver så mye, pluss at det er hektisk og jeg er sliten. Snart er det tid for foreldresamtale for snuppa, deretter babysvømming. Snaart helg, og Spa!Mannen og faren min ble ferdige med det innvendige rundt vinduene i går, så det var deilig! Resten av det utvendige tas på søndag. Det går mot slutten for denne gang!
Fibonacci Skrevet 15. november 2015 Forfatter #3717 Skrevet 15. november 2015 (endret) Takk! Spa var bare helt fantastisk! Godt å komme seg bort og bare være seg selv med venninner et døgn, spise måltider uten forstyrrelser, sove til man våkner av seg selv, bli massert og bortskjemt på alle vis. Det hjalp på en sliten kropp og en stresset hjerne. Hjemme igjen nå, har gått lang tur med lillebror i dag mens mannen fikk på det siste av panel rundt de nye vinduene. Endret 15. november 2015 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 18. november 2015 Forfatter #3718 Skrevet 18. november 2015 Langt ute i ny uke allerede, jeg rekker ikke mye mer enn jobb, henting, middag, lekser, husarbeid og lillebrorkos og -mas. Han har vært så innmari grinete de siste morgenene, og natt til i går sutra han delvis i søvne i det som føltes som hele natta. I går kveld kjentes han litt varm ut, men det var ikke helt feber, heller (37.5). I morges hadde han helt normal temp og var i strålende humør igjen, rare greier.Så må jeg fortelle at mannen skal på konferanse i San Diego i påsken neste år, og det er gode muligheter for at jeg kan slenge meg på turen! Det avhenger av om vi får barnevakt til ungene i påskeuka, da. Litt trist å ikke ha påsken sammen, det kjenner jeg på, men det hadde vært veldig gøy. Så vi får se. Til helga skal vi også ha barnevakt (bare lørdag kveld), og komme oss ut på kino og se Spectre! Gleder meg veldig. Leeenge siden sist vi var på kino.
Millimani Skrevet 18. november 2015 #3719 Skrevet 18. november 2015 Da rekker du jo ganske mye i dag Håper du får deg en tur til San Diego
Kake-Kari78 Skrevet 20. november 2015 #3720 Skrevet 20. november 2015 Åh, hørtes fantastisk ut med tur til San Diego- krysser fingrene for at du får blitt med Og kino-date hørtes veldig koselig ut, det er det virkelig ALT for lenge siden vi har fått til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå