Fibonacci Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #3761 Skrevet 7. januar 2016 Ja, jeg må si det var en lettelse - både at det er overstått, og at synet hans var bra! Det er så gudsjammerlig kaldt nå! Vi har begynt å fyre en del, og fikk endelig fylt på vedlageret vårt i går. Det positive er jo at snøen holder seg, så det er mulig med litt vinteraktiviteter. I hvert fall når det ikke er fullt så sprengkaldt ... De har lagd fin skøyteis rett i nærheten her, og på lørdag er snuppa invitert i akebursdag På søndag skal vi forresten se Star Wars sammen med eldstemann! Alle gleder seg stort!
Fibonacci Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #3762 Skrevet 11. januar 2016 ... og vips var det mandag igjen. Uten at vi har rukket å hive ut jula, som planen var. Helga var fin, og litt hektisk. Lillebror har begynt å tulle om nettene igjen, og på lørdag ville han slett ikke sove formiddagsluren sin. Brukte vel to timer på å få ham til å slokne (han var stuptrøtt!). Så skulle snuppa i utebursdag til ei jente i klassen, og rett etterpå gikk turen til tanta mi for en litt forsinka nyttårsmiddag med nydelig pinnekjøtt. Koselig, men ørlite slitsomt Det har kommet masse snø, og veiene var glatte og/eller ubrøyta også. Men jeg og eldstemann har fått utnytta kulda litt, og lagd islykter med ballonger og bøtter, de ble kjempefine! De snødde ned i går, men planen er å lage enda flere neste helg. I går var vi på kino med eldstemann og så Star Wars: The Force Awakens. Den var knallbra! Foreldrene mine passet snuppa og lillebror mens vi var borte, og de var ute og akte og koste seg. Kom ganske seint hjem da, pga kjøreforholdene. Det er fint med snø, men akk, så mye styr. Ny uke, og vi skal bl.a. ha et møte med skolen. Og så begynner babyvsømminga igjen!
Favole Skrevet 11. januar 2016 #3763 Skrevet 11. januar 2016 Jeg føler meg som den eneste i hele verden som ikke har sett Star Wars, og faktisk er 100% komfortabel med det Men koselig med kinotur da
Fibonacci Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #3764 Skrevet 14. januar 2016 (endret) Ja, kino er alltid gøy! Det må være lov å synes det har vært en kjip uke. Først dør David Bowie, så dør Alan Rickman, og så blir manuskriptet mitt refusert. F**n. (Jeg gir ikke opp, altså, må bare deppe litt først). På den annen side er lillebror den fineste og morsomste typen for tida, og vi koste oss maks på svømming i dag. Og eldstemann fikk masse skryt av læreren på møtet vi hadde i går Endret 14. januar 2016 av La Traviata
Fibonacci Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #3765 Skrevet 15. januar 2016 Brrr ... Her er det så kaldt nå at lillebror ikke har vært ute i barnehagen på maaaange dager. Skolebarna har gått både på ski og skøyter på skolen, da. Selv synes jeg det holder snart, og lengter bare etter sommer... I dag har eldstemann en kamerat her på overnatting, de har sett gamle Star Wars-filmer og kost seg! Skal snart få dem i seng.
Favole Skrevet 15. januar 2016 #3766 Skrevet 15. januar 2016 Jeg liker godt vinteren, men kan styre min begeistring for denne voldsomme kulden altså. Andre uka nå med temperaturer rundt -20 grader Iskaldt! God helg!
Fibonacci Skrevet 17. januar 2016 Forfatter #3767 Skrevet 17. januar 2016 Takk, Favole! Bra helg, selv om det har blitt mye inneliv. I hvert fall på meg og minstemann. I går fikk jeg og snuppa rydda skikkelig i klesskapet hennes, kvittet oss med det som har blitt for smått og fått orden på resten av klærne. Sto i flere timer. Skulle rydda mer i klærne til lillebror også, men rakk bare halvparten av det jeg hadde tenkt. Jaja ... Jeg irriterte meg grønn over mannen i dag. Han klager over at det er så kaos i boden, og her sto jeg halve gårsdagen og prøvde å rydde i klær. Men klarer han å rydde i den boden selv? Nei. Det virker som om han mener at jeg skal gjøre det mellom jobb, henting, matlaging, klesvask, vanlig rydding, brødbaking og bokskriving på kveldstid. Dream on, sier jeg bare. I dag har mannen og eldstemann vært på skitur til Speiderhytta, mens vi andre har slappet av hjemme. Fikk jobba litt mens lillebror sov. Må nemlig ta unna litt ekstra, for i morgen skal minsten på forsinka 18-månederskontroll på helsestasjonen.
Fibonacci Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #3768 Skrevet 18. januar 2016 Vel overstått kontroll med lillebror. Han er nå 11,5 kg og 82 cm lang! Puh, ikke rart jeg har vondt i rygg, armer og nakke konstant. Blir jo en del bæring i løpet av en dag. Det var seksten minusgrader her i dag morges, det er FOR kaldt, altså. Snuppa skulle egentlig på uteskole i dag, spent på om de tar det inne i stedet ...
Millimani Skrevet 18. januar 2016 #3769 Skrevet 18. januar 2016 Ja, det går jo en grense på hvor kaldt det "kan" være for å være ute eller ikke. Ved så kaldt vær får man håpe de tar til fornuften, og holder seg inne Var vel omtrent samme temperatur hos oss i dag morges...brrr! Noen sier jeg burde ta på meg ull, men det er jeg ikke flink til, så jeg gikk hjemmefra uten.
Gjest Tekola Skrevet 18. januar 2016 #3770 Skrevet 18. januar 2016 -20 viste temperaturmåleren vår. Usj! Det var godt og varmt i barnehagen heldigvis Kjedelig med refusjon, da! Det er lov til å deppe litt før man prøver igjen
Fibonacci Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #3771 Skrevet 22. januar 2016 Millimani og Tekola: Takk! Uka har bare flydd fra meg, det har vært mye kveldsjobbing, men også en tur på babysvømming og middag hos foreldrene mine. Og nå er det snart helg! I morgen skal jeg og snuppa på Disney on Ice! Og på søndag skal vi i bursdagen til niesa vår. Blir koselig! God helg, alle som titter innom!
MissStiles Skrevet 22. januar 2016 #3772 Skrevet 22. januar 2016 Gleder meg til vi kan ta med oss snuppa vår på disney on ice. God helg!!
Fibonacci Skrevet 26. januar 2016 Forfatter #3774 Skrevet 26. januar 2016 (endret) Takk, MissStiles og Trampe! Disney on Ice var bra, men merker at snuppa begynner å bli litt stor for det. Og så er hun veeeldig lei av Frost Vi koste oss likevel, da! Var også en tur til mannens hjemsted i helga, for å feire niesa vår som har fylt 16 år. Store jenta! I den anledningen fikk jeg rota meg til å lage et bursdagskort, for første gang på trekvart år. Må absolutt gjøre det oftere! Ny uke, masse å gjøre ... I lunsjen må jeg ut og bestille nytt pass. Vi drar jo til San Diego i påsken, og da er det greit å få sånne ting unna i god tid. Visum må vi også ha. Får nesten reisefeber allerede! Endret 26. januar 2016 av La Traviata
Favole Skrevet 26. januar 2016 #3775 Skrevet 26. januar 2016 Jeg har såå lyst til å se Disney on Ice en eller annen gang Det får stå to-do lista noen år frem i tid San Diego i påsken høres vanvittig deilig ut
Gjest Tekola Skrevet 27. januar 2016 #3776 Skrevet 27. januar 2016 Åh, jeg husker jeg var på Disney On Ice en gang da jeg var liten, med Skjønnheten og udyret-tema. Det var så magisk Hvilken aldersgruppe vil du anbefale det for? Åh, spennende med reising! Lurt å ordne pass nå ja
Fibonacci Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #3777 Skrevet 27. januar 2016 Tja, jeg synes det er stas selv, jeg, i en alder av 41! Jeg vil nok anbefale det fra ca. 4 år og oppover. En 3-åring hadde nok også hatt glede av det, altså - der må man nesten se an hvordan han/hun er til å sitte stille og følge med. Det varer i to timer med pause. Snuppa begynner å vokse fra det nå, hun fyller 10 i juni.
Gjest Tekola Skrevet 27. januar 2016 #3778 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, La Traviata skrev: Tja, jeg synes det er stas selv, jeg, i en alder av 41! Jeg vil nok anbefale det fra ca. 4 år og oppover. En 3-åring hadde nok også hatt glede av det, altså - der må man nesten se an hvordan han/hun er til å sitte stille og følge med. Det varer i to timer med pause. Snuppa begynner å vokse fra det nå, hun fyller 10 i juni. Aldri for gammel til å være litt barnlig Takk! Da får vi se om vi evt. prøver oss på det om et par år, eller tar med frøkna alene til neste år
Millimani Skrevet 27. januar 2016 #3779 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, La Traviata skrev: Tja, jeg synes det er stas selv, jeg, i en alder av 41! Jeg vil nok anbefale det fra ca. 4 år og oppover. En 3-åring hadde nok også hatt glede av det, altså - der må man nesten se an hvordan han/hun er til å sitte stille og følge med. Det varer i to timer med pause. Snuppa begynner å vokse fra det nå, hun fyller 10 i juni. Man blir ikke voksen før man tør å være barnslig vet du Husker jeg var på endel teater når jeg var liten, og jeg syntes det var så unødvendig med de pausene, kunne ikke skjønne hvorfor de absolutt måtte ha det. Men for noen barn er det kanskje greit å "strekke litt på bena" innimellom
Fibonacci Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #3780 Skrevet 27. januar 2016 Det må dere gjøre, Tekola! Bare pass opp for alle kjøpsfellene utenfor der - det er svindyrt med popcorn, plastdingser og andre Disney-varer. En pose popcorn koster 120 kroner, liksom ... Og bare programmet kommer vel på 150, om jeg ikke husker feil. Etter å ha brent oss på det første gangen, begynte vi å ta med oss litt snacks og drikke. Ingen som har stoppet oss. Millimani: Jeg syntes også det var stas med teater da jeg var liten! Og pauser var bare kjeeeedelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå