Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Iiik! Om to dager er vi på vei til flyplassen! Og jeg har ikke pakket en eneste ting!

Endelig fredag og påskeferie, har jobba noe grassalt de siste ukene og leverte min tiende bok i dag. Feira med taco og filmkveld med de eldste :)

I morgen skal vi på Kriminell påske på Folkemuseet, blir kos! Søndag formiddag kommer svigers og henter ungene. Jeg er IKKE klar for å vinke farvel til dem for en uke, men samtidig blir det kjempedeilig med bare meg og mannen på tur!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Nå har vi pakka ferdig til ungene og halvveis til oss selv. Svigers henter dem i formiddag, det blir fryktelig rart!

Lillebror våkna kvart på 6, så jeg er trøtt ... Men benytter sjansen til masse kos med ham før de drar.

Riktig god påske til dere som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk! :klem: Vi har hatt en utrolig bra tur, tross jetlag og lengsel etter barna! San Diego var en flott by, det var stort sett strålende vær og vi farta en del rundt når mannen ikke var på konferansen. Fikk sett masse, spist mye god mat, drukket diverse lokalt øl, ble solbrente, dyppa oss i bassenget på hotellet, tok et par joggeturer, jakta på anstendig kaffe (Starbucks ble min venn) og shoppa en del - mest til ungene, da.

Hjemturen ble ikke så ille som frykta, jeg klarte å sove en del på flyet. Men vi var rimelig slitne da vi kom hjem natt til i går! For en deilig følelse å være hjemme igjen og kose og klemme på barna! :rodmer: Stakkars snuppa hadde vært uheldig og fått en infeksjon i øreflippen pga en øredobb (jeg tror hun må ha hatt en allergisk reaksjon av et eller annet slag) og måtte til legen i går ettermiddag. Jeg skjønner ikke helt hvordan det skjedde, men bakdelen på øredobben hadde gått inn i hullet, og hele området var rødt, hovent og vondt. Litt bedøvelse og diverse forsøk på å få ut djevelskapen resulterte i at legen til slutt klippet hele øredobben av og fikk dyttet ut den lille dingsen som satt igjen der inne. Puh! For en lettelse. Hun må ta antibiotika i noen dager, men det ser allerede mye bedre ut. I tillegg til dette hadde svigermor glemt igjen ALT utetøyet til ungene, så hun kjørte att og fram enda en gang i går. Mye styr, spesielt da mannen reiste av gårde for å handle og hente lillebror i barnehagen før de hadde rukket å flytte over barnesetet hans fra svigermors bil! Det ordna seg etter en del stress, det også. Jeg var helt i svime da kvelden kom, både av søvnmangel og en over gjennomsnittlig slitsom dag. I dag er det roligere her (bank i bordet!) og jeg har vært hos kiropraktor i tillegg til at jeg er i gang med jobbing igjen.

Håper alle har hatt en fin påske! :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det straks helg, det skal bli så godt! Har vært usedvanlig sliten og trøtt denne uka, uten noe særlig mulighet til å sove ut. Men i morgen er det lørdag, og mannen skal stå opp med lillebror. :nigo:

Lite planer i helga, bortsett fra at både snuppa og eldstemann skal i hver sin bursdag. Har planer om å rydde i boden (tralala ...), bake litt og ta en joggetur. Ellers bare kose meg hjemme med barna :rodmer: Det er så morsomt å være sammen med minstemann for tida, og jeg setter ekstra pris på det nå som vi har vært borte en stund!

 

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det der å stille klokka en time fram som er så tullete vet du :daane:Og så slutten av påska. Jeg har selv hatt en sliten og forvirra uke :sjenert: Men nå er det helg, og det er så deilig :) 1. april, den dagen man har lov å narre hverandre.., - men her har hele dagen gått uten en eneste aprilsnarr der jeg har vært :) 

Sov godt om noen timer da :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Millimani! :klem:

Herlig å sove lenge i dag! I stad satte jeg i gang med å bake brød, vaske tøy og rydde i boden, ble ikke ferdig før lillebror våkna fra luren sin med 38,5 i temp :grine: Trodde vi var over den verste sykdomsperioden nå, men den gang ei ...

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt feber på lillegutt. Han er i godt humør og spiser ganske greit, tempen er i det minste lavere enn i helga. Jeg har ham hjemme i dag, det er både koselig og slitsomt. Han fyker jo rundt som vanlig og vil være med på alt som skjer!

Takk og lov for Peppa Gris og Lille Jack :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Det ble legebesøk i dag. Halsbetennelse igjen ... Men bare virus denne gangen. Må vente til det går over, evt komme tilbake hvis det blir verre.

L.E.I. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det skal være sikkert! Takk, Favole og Tekola :klem:

Han er bedre i dag, under 38 i temp og veldig godt humør. Bedre matlyst også, heldigvis! Han er kjempemorsom når han sitter ved middagsbordet og sier 'Godt!' mens han gliser og langer i seg mat. Synge gjør han gjerne også :rodmer:

Og så har han begynt å snakke litt i telefonen. Ordforrådet kommer seg stadig vekk! Det går mye i 'Hallo?' og 'Mommo' og 'tate' (tante). Totalt har han nok mellom 20 og 30 ord, de nyeste er 'opp', 'gøy', 'fant' (elefanten), 'mekk' (melk) og 'putten' (smokken). Noen av dem setter han sammen, som 'mamman min' og 'jeg ha'.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freeeeedag! :bolledeig: 

Lillebror er frisk igjen, men nå har mannen begynt å føle seg dårlig. Håper det ikke blir verre, vi har koselige planer for helga - både vennebesøk og bursdag :)

I ettermiddag ble eldstemann kjørt i bursdag, og snuppa skulle på overnatting ... Og vips! Var det nesten tomt i huset. Har spist innmari god fredagspizza og tatt litt rosévin :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra start på helga, minus at mannen føler seg dårlig. Håper det snur! :klemmer: God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...