Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stakkars lille syke lillebror, ikke noe gøy når de små er syke, altså :( Bra de to eldste er fine igjen, i hvert fall, det holder vel med ett sykt barn av gangen :Nikke:

Det er fortsatt oversettingen du jobber med, ikke sant? Hvor mange timer ca greier du å jobbe pr uke? Eller blir det litt sånn at du jobber mye noen uker og mindre andre uker ettersom det passer, så lenge du holder deg innenfor leveringsfristen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, Ipanema! :klem:

Det er fortsatt oversetting jeg holder på med, ja. Det viktigste er selvsagt å holde fristen, og det pleier jeg å greie med god margin, men ellers prøver jeg å ha helt vanlige arbeidsdager. Av og til har jeg trening hos fysio, eller må følge en av ungene på et eller annet, men da prøver jeg å ta det igjen på kveldstid (eller som i helga, å ta en økt lørdag formiddag). Enkelte uker tar jeg det litt rolig, gjerne når jeg er i gang ned å lese gjennom boka og ikke har begynt på oversettingen ennå. Mot slutten av boka girer jeg som regel på, merker også at etter som jeg kommer et stykke på vei, får jeg en bedre følelse for boka, og bedre flyt. Det varierer litt fra arbeid til arbeid, når jeg føler at jeg har et skikkelig grep om den og 'tar' forfatterstemmen bra.

Skrevet (endret)

Hurra - lillebror er frisk igjen, og endelig tilbake i barnehagen! Har ikke vært der på en uke. Veldig godt å se at han er i full vigør!

Snuppa er med mannen på jobb i dag, og eldstemann skal ha mormordag :) De skal sykle ned til sentrum, gå på biblioteket, ta en tur på kafé og sånt. Veldig koselig!

Endret av La Traviata
Skrevet

Hurra for frisk minstemann, og for en hyggelig dag for alle parter! Å få lillebror i barnehagen, de store ut av huset, og få jobbe litt i fred og ro blir vel ikke helt feil? ;)

Spennende å høre hvordan "gangen" er i arbeidet med oversettelser. Det virker som det er et arbeid du trives med?

Ha en god dag i sola! :sol:

Skrevet (endret)

Takk, Mafalda! Det kan nesten ikke beskrives, hvor godt det er å kunne sitte og jobbe i ro og fred! Jeg er veldig glad i oversettingen, ja. Skulle bare ønske det var bedre betalt. Ser meg litt om etter ekstrajobber, men driver også med litt søking etter andre oversetteroppdrag, har sendt inn forespørsler til ulike steder og venter på svar. Et sted var de fullbooket nå, men de sa at jeg var kompetent nok, og skulle få mail om det dukket opp noe nytt.

I går fikk jeg forresten de to første bøkene mine i posten! Dumme meg, trodde at jeg måtte ut og kjøpe dem selv. :ler: Haha! Fikk to eksemplarer av hver bok, så nå har mamma fått de som var til overs. Hun var så ivrig etter å lese. Det er skikkelig hjerte-smerte legeromantikk, men de er ikke så verst, egentlig. Noen av dem er temmelig underholdende. Kommer snart i butikken! :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Må være spesielt å lese en bok man har oversatt selv! Eller... spesielt å sitte med den i hånda i alle fall. Regner med du har lest den noen ganger nå. :fnise:

Skrevet

Ja, det har jeg jo :fnise: Men jeg har bladd gjennom dem og lest litt. Det er jo nesten et halvt år siden jeg begynte, så har glemt en del!

I går fikk vi beskjed fra legekontoret om at det var funnet bakterievekst i en av prøvene lillebror tok forrige uke. Men nå er han jo frisk, så da trenger vi sikkert ikke å gjøre noe med det?

Veldig godt at han er sitt gamle jeg igjen, nå synes jeg det skjer så mye med utviklingen hans også! Han går mer og mer, prøver nesten å løpe (og så snubler han) og kommer med masse nye ord. Han har så godt humør, og nå kan vi liksom tulle sammen og le av de samme tingene, han skjønner mye nå! Han går og henter en bestemt leke hvis vi spør om han kan finne bilen, bamsen osv. En herlig liten ramp som elsker kjøkkenskuffer! :ler:

Ingenting er som å få mensen 5 dager for tidlig :bond: Syklusene min blir kortere og kortere, det føles som jeg har mensen to ganger i måneden. Dritt. Men da blir jeg vel ferdig med det verste før helga. Vi skal på hytta til broren min og familien hans på fjellet! Har ikke vært der før, for det er en ganske ny hytte. Vi har barn på samme alder, men det er ikke så ofte vi treffer dem (de bor på Vestlandet), så det blir koselig :)

Skrevet (endret)

Vi har hatt en kjempeflott helg på fjellet! Mye sol og pent vær, turer med ungene, hyttekos, god mat, brettspill, kortspill og til og med litt tid til å bare sitte og lese i en bok. Kan ikke huske sist jeg fikk lest mer enn tre setninger av gangen!

Hytta var veldig stor og fin, og jeg forelsket meg helt i landskapet der oppe. Høstfargene i fjellet gjorde det utrolig vakkert. Synd at det er såpass langt unna, vi brukte mye tid på å kjøre, og alle var veldig slitne i går kveld og i morges. Men det var verdt det! :)

Ønsker alle som er innom en god mandag! :klem:

Endret av La Traviata
Skrevet

Høres ut som ei herlig helg, og bildene sier det samme :jepp: Ønsker meg så ei hytte på fjellet!

Skrevet (endret)

Ja, det er jo drømmen! :) Vi har jo ikke hytte selv, men har flere muligheter gjennom familien, både på fjellet og ved sjøen. Det holder i massevis for oss.

I dag har lillebror vært på forsinket 15-månederskontroll! Stor, fin gutt på 10,7 kg og nesten 80 cm. Fikk vaksine i armen, men lagde knapt nok en lyd. Flinkis! Ellers gikk han rundt på kontoret hennes og lekte og babla i vei, og hun syntes han var veldig søt og blid :rodmer: Såklart heeeelt enig!

Ellers er det den store foreldremøteuka nå. I kveld er det foreldremøte på 6. trinn, og i morgen er det foreldremøte i barnehagen. Torsdag er det babysvømming, og vips er uka over! Må få tid til å trene en eller annen gang, også ...

Endret av La Traviata
Skrevet

Urk, jeg har blitt syk. :( Skikkelige magesmerter og superkvalm. Det er såpass vondt at jeg ikke fungerer noe særlig. Det går visst noe magegreier for tida, men jeg har foreløpig ikke kasta opp. Håper bare ikke lillebror og resten av familien får det!

Skrevet (endret)

Takk for det, MissStiles og Favole! :klem: Det er heldigvis bedre nå!

Lørdagen er godt i gang, snuppa har vært i bursdag og eldstemann er hos en kamerat. Lillebror bare sutrer og klenger hele tida, vet ikke helt hva det er, men ser om mulig enda mer fram til han blir større og kan fortelle oss hva som plager ham! Mannen tok ham med seg i butikken i stad, så jeg fikk skifta på sengene, kjørt klesvask, støvsugd og vaska. Selvsagt konka støvsugeren ut da jeg var halvveis, men vi fikk liv i den igjen etter hvert.

Nå skal jeg ut og jogge! For første gang på flere uker!! Sykdom, høstferie, mere sykdom og travle dager ellers har satt en stopper for det, dessuten liker jeg ikke å jogge i mørket. Så lørdag it is!

Endret av La Traviata
Skrevet

Veldig godt med joggetur i går! Søndagen har vært stille og rolig. Fikk sove lenge (mannen sto opp med lillebror), har bare gått i kosebuksr hele dagen, bakt tre brød og jobba et par timer. Ellers slappet av og gjort klart ting til ny uke med skole og barnehage. Mye jobbing blir det også. Men null foreldremøter ;)

Skrevet (endret)

ÆÆhh, mandag! Det var ekstra tungt og seigt å komme i gang i dag, av en eller annen grunn. Kanskje fordi lillebror vekka meg kl 5, og jeg ikke fikk sove noe særlig etterpå, selv om han sovna? Mannen måtte dra tidlig i morges, så det ble litt ekstra styr med å få av gårde tre barn til skole og barnehage. Og lillebror gråt så innmari sårt da jeg leverte :grine: Det er vanligvis mannen som leverer ham, så det var nok litt uvant for ham.

Godt i gang med jobbing nå, kaffen er min gode venn i dag. I kveld skal eldstemann i Kodeklubben igjen, veldig gøy for ham :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Neste helg er det helg igjen...og morgenstund har gull i munn ;)

Skrevet

Ja, de fleste morgener er ganske fine altså - selv om jeg har tendenser til å bli grumpy cat av og til!

Lillebror er så morsom med språket nå. Han har begynt å si 'takk, takk' når det er noe han vil ha, og i det siste har han begynt å si 'nei' også. Så da han så den fine blokkfløyta til snuppa som lå på bordet, sa han takk, takk og strakte seg etter den, og da jeg ryddet den bort, kom det fortvilte neeei, neeeei, neeeeeeeiiiii! Her er det en som simpelthen elsker blokkfløyter, altså! :ler:

Skrevet

Heisann! Uka har gått så fort, rekker ikke så mye innom. Nærmer meg innspurt på bokoversettelse, så da blir det ofte sånn.

Nå har det blitt skikkelig kaldt her! Eller, det føles i hvert fall sånn. Rim på bakken i går morges, så nå har vi funnet fram vinterjakker og tjukk dress. Men så blir det jo varmere utover dagen, kjempevanskelig å kle på riktig!

Det nærmer seg 11-årsdag for eldstemann, og i kveld skal vi ordne invitasjoner til barneselskap. Han vil ha filmkveld her hjemme :) Ellers i dag blir det jobb, henting og babysvømming.

Skrevet

Brrr! Ja, nå er det fram med luer og votter og vinterdresser. Og enda er det bare begynnelsen... Uff, unger er jo så glad i vinter og synes det er kjempestas med snø, men jeg merker at jeg liker det mindre og mindre for hvert år :ler:

Så koselig med bursdag på trappene snart :) Filmkveld høres jo veldig greit ut, da. Håper han får en fin fest!

Og lykke til helt i innspurten. Håper ikke lillebror babler så mye at han distraherer deg (hehe. Finnes det noe søtere enn småbarnsbabling? Tror ikke det! :hjerte:)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...