Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri kommet dit at trening føles fantastisk verken før, under eller etter- jeg synes bare det er slitsomt :ler: Desto mer full av beundring for dere som faktisk kommer dere opp av sofaen og ut av huset, spesielt når været er slik som nå!

Kan jo håpe helgen blir bedre da (?), og at Petra pakker sammen sakene sine og drar sin kos. På tide med litt strålende høstvær nå, synes jeg!

Dere får ha en fin helg, og kose dere! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg derimot er der hvor jeg synes trening er fantastisk, og en måte å koble helt ut på.

Skrevet (endret)

Ja, helt enig, Nott! :Nikke:

Joggeturen min er et av ukas desiderte høydepunkter! Og følelsen etterpå - elsk!

Det spørs hvor lenge jeg greier å holde på nå som det blir mørkere og mørkere ute, da. Jeg liker ikke å løpe i mørket, fort gjort å tråkke i et hull og skade seg når man ikke ser skikkelig. Mannen brakk jo beinet på joggetur i november for to år siden. Da var det mørkt, glatt - og lysene hadde gått i den delen av lysløypa. Det ble et mareritt for alle i familien, i hele desember og godt uti det nye året. Så jeg holder meg til trening i dagslys!

Helg! :strix:

Koselig kveld i går, vi hadde filmkveld med eldstemann og så på Star Wars ep IV.

Lillebror var våken i 6-tida i dag, litt vel tidlig på en lørdag, må jeg si! Men han er jo så blid og god. Litt kaffe, så er mor ganske klar for å møte dagen.

Eldstemann skal i bursdag i dag, snuppa er på overnatting hos ei venninne og skal i bursdag i morgen. Bursdager hver helg for tida, og det er snart bare en måned til vi feirer eldstemann. 11 år, det er helt uvirkelig!

Ellers i helga skal jeg prøve å få oversikt over vintertøy, arvetøy og annet tøy - og kanskje vi tar en tur i skogen med lillebror i bæremeis? :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Helga er straks over, det har gått fort (som vanlig)!

Jeg har gått en bra tur på ca. 8 km i dag, mutters alene. Snuppa var i bursdag, eldstemann var hos en kamerat, lillegutt skulle sove og mannen skulle ordne litt hjemme. Godt å komme seg ut!

Ellers har lillebror blitt forkjøla igjen. Veldig tett og hostete, dog ikke feber. Blid i perioder, men så blir han sliten og sutrete. Det var en lettelse da han endelig sovna i kveld! Nå skal jeg også krype i seng.

Skrevet

Helga er straks over, det har gått fort (som vanlig)!

Jeg har gått en bra tur på ca. 8 km i dag, mutters alene. Snuppa var i bursdag, eldstemann var hos en kamerat, lillegutt skulle sove og mannen skulle ordne litt hjemme. Godt å komme seg ut!

Ellers har lillebror blitt forkjøla igjen. Veldig tett og hostete, dog ikke feber. Blid i perioder, men så blir han sliten og sutrete. Det var en lettelse da han endelig sovna i kveld! Nå skal jeg også krype i seng.

Hørtes ut som en fin helg :jepp:

SÅ kjedelig med alle de der "første-året-i-barnehagen"-forkjølelsene, altså :rolleyes: Husker Plutt var mer eller mindre sammenhengende forkjøla fra august i fjor og frem til april/mai... Håper lillebror friskner til litt i løpet av natten så dere slipper en ny, heftig runde!

Skrevet

Takk, Ipanema! :klem: Natta var grei, og han har ikke blitt verre, i hvert fall!

Litt oppturer og nedturer her for tida. Ikke noen svære greier altså, men i helga slutta iPad'en min å funke, og jeg aner ikke hva det koster å reparere den (skal levere den inn i morgen). Og så har jeg fått skikkelig kink i nakken! Satser på å få løst opp hos fysio i morgen.

Men det hjalp å få noen veldig gode tilbakemeldinger fra forlaget i dag, på en av de tidligere oversettelsene mine! :hoppe: Og så har vi fått spedd på budsjettet for denne uka ved å selge bag'en til TFK'en på finn.no :) Det gikk fort, vi la den ut i går kveld!

Skrevet (endret)

Huff, lillebror er så tett i brystet, hoster stygt! Han blir fort sliten, og sutrer hele ettermiddagen og kvelden. I natt var det masse hoste og gråt. Til slutt kasta/hosta han opp slim. Stakkars liten! Har bestilt legetime til ham nå.

Ryggen min er helt gåen etter å ha båret rundt på ham i hele kveld. Fysioterapeuten var borte i dag, så timen min ble avlyst også. Jeg trengte virkelig den timen, så det var kjipt. Og hun sa ikke fra, så jeg møtte opp bare for å måtte dra hjem igjen.

Denne dagen er litt dritt, for å være ærlig.

Endret av La Traviata
Skrevet

Stakkars lillebror :( God bedring til ham! Og for en nedtur med bomtur til fysioterapeuten :/ Det minste de kan få til er vel å gi beskjed.

:klemmer:

Skrevet

Håper lillebror blir fort frisk igjen. Ikke noe særlig når disse små er syke :( Får håpe legen kan hjelpe litt

Skrevet

God bedring til lillebror! Er helt grusomt når de små er syke :troest:

Og så vil jeg gi litt komplimenter til den eldste gutten din - det er jo vanlig å overøse små babyer med dem, for de er jo søte per definisjon- men storebror er virkelig en vakker gutt altså!! Skikkelig billedskjønn :hjerte: 

Skrevet

Enig med Androide! :Nikke: Og hun storesøstera er en utrolig vakker jente. Sånn, slående vakker! Og minstemann er jo den sjarmbomba. Dere kan det der med å produsere vakre barn, tydeligvis! :ler:

Skrevet (endret)

Tusen takk, Androide og Leopanter! Er selvsagt heeelt enig! :rodmer:

Og takk for hilsener, dere andre også! :klem:

Har vært hos legen med lillebror, og han har halsbetennelse :( Ikke bakterielt, men de tok masse prøver, i flere omganger. Først tempen, CRP og halsprøve, deretter neseprøve som skal sendes inn. Sjekker for bl.a RS-virus og mycoplasma. Han har ikke feber, men er sliten og ute av lage, og etter å ha tilbrakt over 2 timer med venting og diverse på legekontoret, sovna han som en stein, og var bleik om nebbet, stakkars. Så vi dro hjem så han fikk sove ut her. Får se om det blir barnehage igjen i morgen.

Selv er jeg utkjørt og har hodepine. Men jeg har i det minste fått fiksa iPad'en - og det var en enkel og grei sak, heldigvis.

Endret av La Traviata
Skrevet

Innom en tur. :) Koselig å lese hos deg. Rusler stille ut igjen!

Skrevet

Slenger meg med på dette med de fine barna dine, altså! Både de store, og den lille sjarmøren. Nydelige er de! :jepp:

Men så pjusk, da, stakkars... syke barn er noe herk. Det verste er at de ikke skjønner noenting, stakkars, men bare føler seg elendige uten å ha noe begrep om hva som skjer. Det nytter liksom ikke argumentere med "Hvis du tar denne stikkpillen, vil du føle deg bedre", for eksempel, mor må bare dytte den inn og få verdens tristeste vræææl i retur. Hvorfor gjør du dette mot meg? For ikke å snakke om legebesøk med diverse prøver. Synes barn burde slippe sånt til de er store nok til å forstå litt, men takket være det første årets barnehagebassilusker er det nesten mest sykdom på de minste :tristbla:

Håper likevel han er på bedringens vei, den lille tassen! :kose:

Minstemann hos oss er endelig i slaget igjen, så jeg og Gubben har et svakt håp om å få en full arbeidsuke neste uke, haha. Det blir i så fall første gang på en stund :sjenert:

Skrevet (endret)

Hei, og takk for at dere stakk innom, iingvild. Tekola og Mafalda! :klem:

Det har gått litt i ett her. Var hjemme med lillebror i går, og han sov minimalt, men satt veldig mye på fanget eller sutra rundt på gulvet. Sliten og trøtt, uten å greie å sovne noe særlig. Heldigvis var natta bra, men han virker slapp i dag også, så vi er hjemme og suller. Må innom barnehagen og hente litt tøy som henger der, vi satser nemlig på å dra på hytta til foreldrene mine i helga :) Det er bare en times kjøring, ligger ved sjøen og er veldig koselig og idyllisk. Det er meldt fint vær også. Håper bare lillebror blir bra snart!

Endret av La Traviata
Skrevet

Håper dere får ei fin helg med hyttetur og forhåpentligvis med en lillebror i litt bedre form :)

Skrevet (endret)

Takk, Favole! :klem: Det har vært en kjempeflott helg, og lillebror har virka bedre, men nå i kveld har han fått feber ... Og eldstemann er helt slått ut i kveld, brygger muligens på noe. I tillegg kasta snuppa opp på lekeplassen i dag, men det hadde nok heller sammenheng med litt for høy fart på snurrehuska.

Så det var kveldens rapport fra sykestua ...

Endret av La Traviata
Skrevet

Fortsatt feber og myyye sutring på lillebror, storebror er heldigvis fin igjen! Snuppa er på SFO, og mannen er hjemme med sykt barn i dag så jeg får jobba litt. Ligger en del på etterskudd nå, så det var godt.

Lillegutt skulle egentlig på 15-månederskontroll med vaksine i morgen, men det har vi fått flyttet. Han rundet jo 15 måneder i går, store gutten! I kveld skal forresten eldstemann i Kodeklubben for første gang (programmering i Scratch, blant annet)! Blir spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...