Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det gikk bare bra med lillebror i barnehagen i dag, han var blid og fornøyd - men han ville visst ikke sove så mye. Dermed var det en megatrøtt gutt som fikk legge seg ekstra tidlig i kveld! Det tar på å begynne i barnehage...

Nå har vi sett film sammen med eldstemann, og mannen er ute og henter snuppa i bursdag. Skal ikke noe spesielt i helga, men satser på mye tid ute i hagen!

Endret av La Traviata
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig at det har gått bra med innkjøring! Det er absolutt ikke en selvfølge, men finfint når det går bra! 

God helg, håper været holder seg på deres kant også! :sol:

Skrevet

Vi bestiller masse sol til hage-helgen, og noen rolige dager etter skolestart og innkjøring :jepp: 

Så herlig at det har gått så bra med lillebror, det gjør jo alt så mye lettere for både store og små! :) 

Skrevet (endret)

Takk, dere! :klem:

Vi har kost oss masse i dag. Starta med å bake 3 brød og handle litt. Så satte vi oss ut i hagen, lot minsten plaske litt i babybassenget, spiste is, lå i hengekøya og grilla nydelig indrefilet til middag.

Og lillebror har tatt sine første skritt i dag! :strix:

Endret av La Traviata
Skrevet

Så herlig med de første skrittene :hjerte:

Skrevet

Så flott med lillebrors første skritt! Det er vel en fantastisk opplevelse både for ham selv, og for dere andre  :strix:

Skrevet

Åh, de første skrittene! Så herlig! :hjerte:

Skrevet

Så gøy med første skritt!!

Skrevet (endret)

Takk, dere :) Det er veldig stas!

Han har ikke villet gå noe særlig i går og i dag, da - det ble nok for mye oppstyr! :ler:

Huff, i dag gråt han visst en del da mannen skulle gå fra barnehagen. Ikke godt for mammahjertet. Men jeg skal hente ham litt tidlig de første dagene, håper ting går seg til etter hvert.

Helga var ekstremt varm og deilig, og i går var vi på stranda (herlighet, så mye folk! Vi lå og satt som sild i tønne, og parkeringsplass var umulig å oppdrive). Hadde med ei venninne av snuppa, og eldstemann traff mange kamerater der nede, stupte, hoppa og fiska krabber. Jeg fikk tatt årets siste bad (sannsynligvis), og ble realt kokt i toppen - nok til at det kjennes greit at høsten kommer snart. Godt med skikkelig sommervær, men jeg gleder meg litt til høsten også. Kjøligere luft, høstfarger på trærne, mørke kvelder, levende lys på bordet, en god bok eller fin serie på TV. :)

Nå skal jeg snart kjøre eldstemann til tannlegen, og så blir det intensiv jobbing fram til jeg henter lillebror!

Endret av La Traviata
Skrevet

Det gikk kjempefint med eldstemann hos tannlegen i går, og i dag er det min tur til å ha den årlige tannlegesjekken. Vet det er dumt å grue seg, men jeg gjør det likevel ...

Voldsomt regnvær her nå, jeg måtte kjøre de største ungene til skolen i stad (kaos!). Mannen leverte lillebror i barnehagen før han dro på jobb, og han hadde visst grått veldig :grine:
Det er så fælt å gå fra når det er sånn. Men det gikk fort over i går morges, sa de da jeg henta. Og han hadde hatt det veldig fint resten av dagen, både sovet og spist og lekt og kost seg. Litt sliten på ettermiddagen og kvelden, han kom stadig bort og la hodet sitt ned i fangene våre :rodmer:

I ettermiddag skal snuppa i Dyreklubben for første gang! Det er på en gård her i nærheten. De skal lære om stell av dyr, være med på kveldsstellet, legge egg i rugemaskinen, kose med dyra osv. Det blir spennende! Håper de slipper øsregn i hele kveld, da ...

Skrevet

Den helga var jo fantastisk. Snakk om at sommer'n dukket opp som troll av eske! Strandtur hørtes ut som det eneste fornuftige :jepp:

Håper Dyreklubben ikke regner bort i kveld! jeg er enig med deg, det skal bli helt greit med høst nå- men kanskje ikke av den fullt så våte sorten!

Uff, dere har all min medfølelse når det gjelder lillebror. Det er virkelig ikke moro når det står på. Samtidig, hvis han leker og spiser og virker fornøyd ellers, er det kanskje ikke så rart at han reagerer litt ved levering. Min lille fyr reagerer mest når han blir hentet. Jeg står ofte og spionerer på ham der han sitter ved bordet, glad og fornøyd... og så fort han ser meg er det bare Uææææh, mamma, du har vært borte, du har forlatt meg i hele dag, hvordan kunne du...?! :grine::ler: Det høres dramatisk ut, men i og med at jeg så med mine egne øyne at han smilte og lo et halvt minutt tidligere, tenker jeg at det først og fremst er en overgangsreaksjon. Det er i alle fall greit å trøste seg selv med det ;)

Skrevet (endret)

Takk, Mafalda! :klem:

Dyreklubben var en suksess! Hun var kjempefornøyd, spesielt med å ha vært med på å legge egg i rugemaskinen. Forhåpentligvis klekker de innen kurset er over :)

Det er visst fortsatt ganske så krise når mannen går fra barnehagen ... Full hylekonsert! :grine: Men det er nok som du sier, Mafalda, at det er en overgangsreaksjon som går fort over. De sier at han er megablid og fornøyd hele resten av dagen, spiser MASSE, sover ca. 1 time (litt lite, men det er det han sover her hjemme også for tida), og når jeg henter sitter han og leker så fornøyd! Og han blir overlykkelig over å se meg. Litt sliten på ettermiddagen/kvelden, selv om jeg henter forholdsvis tidlig. Men dette går seg nok til. Synes bare synd på mannen som må gjennom de hjerteskjærende scenene hver morgen.

Det gikk forresten veldig bra hos tannlegen i går, null hull! Og det er første gang på mange år for meg. Har hatt mange hull, selv om jeg pusser nøye, bruker tanntråd, fluor og alt det der. Tannlegen min hadde en teori om at jeg er mye nesetett, og at jeg puster mye med munnen slik at det blir tørt der - og lettere hull. I våres fikk jeg en ny type allergi-nesespray som har funka godt, og jammen ser det ikke ut til at det har en effekt på tennene også!

I dag er det fint vær igjen, etter en øs-pøs-dag i går. Skal visst skifte litt i løpet av dagen, da. Jeg skal ut og løpe i kveld, men får se om jeg finner et sted i marka som ikke er et gjørmebad ...

Endret av La Traviata
Skrevet

Barnehagen sendte melding i morges om at gråten gikk fort over, og at han hadde kost seg veldig etterpå. De hadde vært litt ute også, på formiddagen. Og han var i full fart på gulvet da jeg henta :)

Puh, for en ettermiddag! Vi hadde glemt at det skulle være SFO-kafé, og plutselig ringte snuppa og lurte på om jeg kom. Jeg skulle uansett hente lillebror ganske kort tid etter, så han fikk bli med på kaféen, og satt og tygde fornøyd på en vaffel. Så gikk vi hjem i regnet. Ser ut til at høsten har kommet for alvor!

Skrevet

Det er så vondt når de gråter ved levering i barnehagen :( Men det er jo ofte bare i en overgangsfase, og jeg tenker litt at det er bare sunt at de reagerer. Så lenge de ikke er utrøstelige lenge etterpå og ikke klarer å finne roen i det hele tatt, så synes jeg det er "greit" at den reaksjonen kommer. Snart er nok denne perioden over og han kan ikke komme fort nok i gang med å leke når han kommer til barnehagen :)

Skrevet (endret)

Det stemmer nok, Favole! I dag ble det også grining, men mannen fikk melding fem minutter senere om at han hadde det bra. Flott når barnehagen sier fra om slikt!

Kom meg ut på joggetur i regnet i går, hurra! Ble ganske våt, men det var veldig deilig etterpå. Er helt avhengig av å komme meg ut og løpe i hvert fall en gang i uka, og så trener jeg fortsatt hos fysio.

I dag er faktisk lillebror 14 måneder! :hoppe:

Han er en skikkelig godgutt, bittelitt ramp, superblid, babler hele dagen lang, temmelig mamma- og pappadalt til tider, sover godt om nettene nå (selv om han har fått en jeksel til, og den aller siste også er på vei). Han har bare gått ett skritt siden lørdag :ler: Men han er veldig stødig og står lenge selv. Gidder bare ikke gå, mye raskere å krabbe. Han klapper, vinker, peker, viser hvor stor han er, spiller på slurva og prøver å gjøre håndbevegelser og synge med til 'Lille Petter edderkopp'. Har begynt å ville spise mer selv, og elsker å få holde skjea. Leker en del med babylego, puttebokser, ting som kan trykkes på og lager lyd, elsker pekebøker, iPad og telefoner. :fnise: Oppvaskmaskin, skuffer og skap er også veldig populært. Har begynt å legge/sette seg ned for å kose og slappe av. Legger hodet sitt ned mot fangene våre eller sofaen når han begynner å bli trøtt. Favorittmat: ALT! Spesielt brødskiver, banan og ulike middager. Han fikk smake pasta med kjøttboller her om dagen, og digga det.

I ettermiddag skal jeg ta ham med på babysvømming, gleder meg til det!

Endret av La Traviata
Skrevet

Hørt fra snuppa, i lettere overdrive i kveld: "Kan ikke dere få en ny baby? Fire barn hadde vært såååå bra! Dere må bare sexe igjen!"

:skratte:

Skrevet

Ja her er det vel bare å sexe i vei! :ler:

Skrevet (endret)

Ja, vi får prøve på det! :fnise:

Endelig litt skikkelig godvær! Det passer jo fint til helga :sol:

Det var så utrolig koselig å dra på babysvømming med lillebror i går, han elsker å være i vannet og smiler konstant! Ble veldig sliten etterpå, da. Litt stress å være der kvart på fem!

Jeg skal trene hos fysio etterpå, og i ettermiddag skal snuppa i bursdag. Mannen skal på sommerfest på jobben, så jeg må finne en eller annen løsning på henting (bursdagen varer til langt over lillebrors leggetid). Og når alle ungene er i seng blir det hjemme-alene-kveld på meg :mrgreen:

God helg, dere som er innom! :kose:

Endret av La Traviata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...