Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Statistikk viser at hvert fjerde barn som fødes i verden nå, er KINESER !!! Bare nevner det, som en advarsel til alle trebarnsmødre :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bæsja skikkelig i stad, midt under middagen! :ler: Sikkert godt å få det ut!

Får så sjelden tid til å skrive så mye og langt her for tida, dagene flyr! Synes det har blitt mye mer travelt etter at vi begynte med fast føde. Jeg klarte ikke å få i meg frokost før kl 12 i dag, da hadde jeg ammet lenge og vel (vi lå til kl 09, er så deilig å slumre litt), skifta, lekt, gitt flaske og fruktmos - og skifta bleie igjen. Han sover ikke så lenge på dagen, og den tida går gjerne med til å dusje og gjøre litt nødvendig husarbeid.

Men nå har jeg litt tid, vi har spist middag og lillebror har fått flaske og skal snart legge seg. Han er så god for tida! Utviklinga går kjapt, og selv om han ikke ruller og sånt så har han mer styrke i kroppen, vil gjerne sette seg opp i fanget, holder ut lenge i mageleie, tar jerngrep i alt han kan få tak i med de små hendene sine og kan ligge lenge og studere fingrene sine. Han har sagt 'nam nam' (riktignok har han ikke gjentatt det etter lørdagen), og øver på å si 'p' og lage bil-lyder. Han elsker å bli lekt med, kilt og herja med. Favorittene er Ride ride ranke, Ro ro til fiskeskjær og Lille Petter edderkopp, og han ler høyt av 'boff'en' i Trollmors vuggevise og når storesøster later som hun nyser - 'Aaaaaatsjo!'

Babylatter er bare magisk!

Han spiser 2 måltider med fast føde pr. dag, enten grøt eller fruktmos på formiddagen og grønnsaksmos eller grøt til middag/kvelds. Favoritten er definitivt søtpotet, han digger det! Av frukt er det pæremos det går mest av, han liker også banan og svisker. Avokado går det litt opp og ned med. Risgrøt er ofte ikke så stas, i hvert fall ikke uten noe ekstra smak oppi. Skal prøve med noen andre grøt-typer.

Han er fortsatt en skikkelig kosegutt. Legger hodet sitt på skulderen min når han er trøtt, veiver med armene og tar tak i hånda mi og holder den såååå godt fast når han vil sove. Når han halvsover og får smokken eller puppen eller litt kos, grynter han så søtt at jeg bare smelter. :rodmer:

Jeg bare elsker denne tiden med ham! :hjerte:

Skrevet (endret)

:rodmer: Man må virkelig ta vare på den magiske tiden med disse små. Den går såå fort!

Indisk et bare himmelsk!!! :nigo:

Så heldige dere er som har så snille foreldre som lar barnebarna komme og være der etter skoletid. Sikkert godt for dere? :)

Svisker er effektivt her også. Vesla her har nesten alltid hatt hard mage så vi har brukt mye svisker og malt :)

Ha en fin kveld :)

Endret av ara
Skrevet (endret)

Takk!

Vi bruker malt i flaskene, men det tar nok litt ekstra på med fast føde! Han bæsja flere ganger i kveld, så man kan vel trygt si at det løsna ;) Er supertrøtt og skal snart legge meg! Men har rukket å brette tøy, rydde og bestille billetter til The Hunger Games på fredag, sammen med ei venninne! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet

Onsdag :)

Jeg er oppe og har sendt skolebarna avgårde, spiser frokost og drikker kaffe nå. Lillebror sover etter en litt urolig natt og morgenamming kl 07. Han var våken ca 1 time i natt, fra 4 til 5. Fikk ham til å sovne igjen i senga vår etter å ha prøvd lenge å roe ham i sprinkelsenga. Han var bare våken, ikke sulten..

I dag skal jeg til fysio igjen, og så kommer mamma for å passe ham mens jeg drar på møte med ordføreren, fulgt av Formannskapsmøte!

• Liker 1
Skrevet

Statistikk viser at hvert fjerde barn som fødes i verden nå, er KINESER !!! Bare nevner det, som en advarsel til alle trebarnsmødre :) :)

:ler:

Lykke til med fysio og møte med ordføreren i dag! Liksom-nys er en stor hit her også. Ekte nys er fantastisk morsomt. Det og gjesping. Rare disse små. Men veldig søte da :rodmer:

Skrevet (endret)

God kveld! :)

Dagen har bare gått i ett, men alle 3 barna er i seng og jeg har endelig fått satt meg ned og pustet ut.

Vi leverte 1088 underskrifter til ordføreren, pluss 105 stk. på barne-og ungdomsliste. Han virket ganske overveldet og takket oss for engasjementet, de skulle 'ta det med seg videre'.

Så behandlet de Handlingsprogrammet, og stemte over prosessen i skolestrukturen. 3 partier ville legge ned hele prosessen, men flertallet ville starte på nytt med andre, og flere alternativer, og gjøre saken ferdig i 2015. Det er i hvert fall positivt at de ikke vil la tallfestede innsparinger styre dette, og at FAU, KFU og lærerforbundet skal være med i prosessen videre. Folkemøte er også på trappene.

Møtet var langvarig, så da jeg kom hjem måtte mannen dra på møte i Foreldrerådet på skolen, siden han er klassekontakt. Der er han fortsatt, så jeg drikker te, spiser kveldsmat og ser på Lilyhammer helt alene i stua. Ganske deilig!

Endret av La Traviata
Skrevet

Åh, lillebror sov i ett til kvart på 8 i dag! Da var høyre pupp skikkelig vond, så vi amma en god stund og sto opp. Han er alltid i så strålende humør om morgenen, gliser så fort han ser meg og veiver med armer og bein, babler og står i! :rodmer:

Ingenting annet på planen enn babysvømming i dag! :)

Skrevet

Babysvømming var ikke like stas i dag, i hvert fall ikke de første 10 minuttene. Han sutra og gråt litt når vi gjorde nye ting osv. Etter hvert kom det heldigvis både smil og pludring, vi tok det helt i hans tempo.

Ellers er jeg i gang med nytt leserinnlegg sammen med et par andre. Etter å ha fordøyd gårsdagens politiske vendinger virker det ikke som en like stor seier likevel. Det kan like gjerne komme skolekutt nå som sist, og det hele avgjøres i Kommunestyret 8. desember, så her må vi stå på som aldri før for å påvirke!!!

Lillebror sover igjen nå, han har vært sliten i dag stakkars.

Skrevet (endret)

Innom før jeg køyer :)

Har sittet med leserinnlegget i kveld, og har fått sendt det inn! Tok meg litt ost, kjeks og rødvin for å 'feire'. Er egentlig veldig sliten, men blir gira av å kjempe denne kampen med andre engasjerte foreldre! :)

Lillebror slukte masse grøt i kveld, det virker som han har fått ordentlig smaken for det nå, vi må nok øke mengdene! Ellers har storesøsknene jobba hardt for å få ham til å le :rodmer: Det er så herlig! Det skal ikke mye til før latteren triller!

Natti natt :Gjesp:

Endret av La Traviata
Skrevet

Så koselig, og bra jobba!

Kunne du sendt meg link på PM når leserinnlegget blir lagt ut? Hvis du synes det er greit :)

Skrevet

Juhuuuu, fredag! :strix:

Har sovet godt i natt, og lillebror våkna halv 8, da var venstre pupp fryktelig full! Lå og puppet i over 1 time, og så sto jeg opp mens han sov videre en halvtimes tid. Rakk å ordne flasker, spise frokost og ta en kaffe!

Skal ut og kjøpe noen julegaver etterpå, og se etter en julekalender som snuppa ønsker seg og som jeg ikke fant her hvor vi bor. Og i kveld skal jeg ut med ei venninne og se Mockingjay part 1! :hoppendeglad:

Skrevet

Høres ut som det ligger an til å bli en bra start på helga :) kos deg på kino i kveld :)

Skrevet

Lykke til på julegaveshopping! Smart å ta litt unna allerede nå, for når vi kommer uti desember blir det jo det rene kaos... :fnise:

Og kos deg på kino i kveld! Jeg fikk ikke sett toeren, men så nummer en og har lest bøkene. Veldig fin serie (og Jennifer Lawrence er herlig naturlig og søt!). Ha en topp helg! :)

Skrevet

J. Lawrence er knallgod, ja! Liker godt mange av de andre skuespillerne også! Litt spesielt å se Philip Seymour Hoffmann i en av sine siste roller :(

Planene for dagen ble litt annerledes her. Like før vi skulle ut hadde lillbror bæsjebleia fra helvete - måtte ta ham med i dusjen, vaske masse tøy osv. Og etterpå skrek han og var nesten utrøstelig i en time! Greide å roe ham til slutt ved å legge oss i senga og amme. Og der sovna vi, like slitne begge to tror jeg :fnise:

Så det var den dagen! Nå er jeg på farten, skal møte venninna mi i byen og ta en kaffe før kinoen!

Skrevet

Fantastisk film!!! Åh, det var så bra. Godt å komme seg litt ut, være sosial og greie å se en hel film uten avbrytelser! :ler:

Meeeen - jeg har sovet dårlig i natt. Kom seint hjem, seint i seng og sov kanskje i en time før lillebror våkna og sutra helt til han fikk komme over i senga vår. Så der ble han liggende resten av natta og sugde litt, sov litt og sånn hadde vi det gående. Jeg sover ikke godt med ham ved siden av meg, og blir så stiv i nakken og får hodepine.

Det var dagens klaging! Hehe. Nå har vi spist god frokost/lunsj, snuppa har dratt til ei venninne på overnatting, og lillebror sover. Det er ca. en million ting å gjøre i huset, får se hva jeg orker. Skifte på sengene står øverst på lista. Så skal jeg prøve å få ordna med de dåpstakkekortene jeg har tenkt på i 2 uker... Og gjøre unna litt juleshopping.

God lørdag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...