Millimani Skrevet 6. november 2014 #2441 Skrevet 6. november 2014 Ut å gå en tur hvis været tillater det. Kanskje biblioteket ligger slik til at dere kan gå til og fra?
Fibonacci Skrevet 6. november 2014 Forfatter #2442 Skrevet 6. november 2014 (endret) Vi må kjøre for å komme til biblioteket, men det er en fin park og lekeplass i nærheten, pluss flere kafeer, så vi skal nok få dagen til å gå! I dag bestemte den ene stuelampa seg for å virke likevel, merkelige greier. Uansett så bør vi skifte ut de håpløse lysstoffrørene både på kjøkken og stue, og få spot'er istedet. Nå har mannen i hvert fall sagt han skal gjøre det, så får vi se da... Lillebror har hatt masse luft i magen, og hard mage i kveld! Han pleier nesten aldri å ha det, så nå er jeg litt ekstra sliten etter mye bæring og tøying/massasje av magen! Han fikk endelig ut all lufta og produserte en veldig full bleie, og nå sover han. Jeg sitter her og drikker te, spiser kveldsmat og ser på opptak av Homeland. Skal snart legge meg Endret 6. november 2014 av La Traviata
Favole Skrevet 6. november 2014 #2443 Skrevet 6. november 2014 Det er nok lurt å komme seg ut for å bevare roen De klarer vel høvelig greit å aktivisere seg selv i en park, lekeplass eller turområde vil jeg tro. Koselig med utedag også, tilpasset lillebrors behov selvfølgelig Ta med matpakke og kakao kanskje og ha en liten lunsj i parken?
Fibonacci Skrevet 6. november 2014 Forfatter #2444 Skrevet 6. november 2014 Det var en fin ide, Favole! Får se an været litt, og evt. gå inn et sted når han skal ha mat eller stelles. Ellers snakker eldstemann om at han vil besøke en kamerat i morgen, så vi får se hva det blir. Vi må også kjøpe en bursdagsgave, for snuppa skal i bursdag på lørdag. Har ordna farsdagsgave, veldig fornøyd! Bestilte en kopp med 'Verdens beste far' og bilde av ham og lillebror på Den har heldigvis kommet fram i tide
Mazilla Skrevet 7. november 2014 #2445 Skrevet 7. november 2014 Jeg tok for gitt at været skulle være dårlig da jeg kom med mitt forslag Håper dere får en fin dag uansett hva dere finner på!
Fibonacci Skrevet 7. november 2014 Forfatter #2447 Skrevet 7. november 2014 Takk, Ipanema! Her snør det litt i dag, Mazilla! Men vi skal nok komme oss ut likevel. I natt var jeg en del våken. Først lagde lillebror lyder i søvne i 3-tida, men roet seg uten at jeg fikk sove igjen med det første. Så ville han ha mat kl 05 og deretter kl 06, men vi samsov til kl 09 da, og da lå han bare og kosesugde. Temmelig deilig med en sånn rolig stund. Har lagd frokost og grøt til både store og små barn, lillebror har fått flaska si og ligger og sover igjen, og jeg har endelig fått satt meg ned med en kaffekopp. Når han våkner av duppen sin skal vi på biblioteket og levere noen bøker og låne noen nye - og gjøre unna et par ærender. Men det er mye hjelp i å ha de to største hjemme altså! I stad lekte de med lillebror mens jeg holdt på ute på kjøkkenet. Skikkelig kos
Favole Skrevet 7. november 2014 #2448 Skrevet 7. november 2014 Snøøø, jeg vil også ha! Så ut som dere hadde en fin tur ut da Koselig med hjelpsomme storesøsken, og ikke minst praktisk iblant når man har ting man skulle gjort
Fibonacci Skrevet 7. november 2014 Forfatter #2449 Skrevet 7. november 2014 Snøen ble dessverre borte i sludd og regn senere på dagen! Barna er i seng, etter en ganske fullpakket dag. Vi dro på biblioteket og var der en lang stund - eldstemann måtte vente en halvtime på å få spille PlayStation, lillebror fikk flaske og snuppa leste bøker. Vi spilte sjakk og lånte filmer, spill og lydbøker også. Så måtte vi hente en pakke, kjøpe mat og en bursdagsgave, og få tak i printerpapir så vi fikk skrevet ut billetter til show i morgen Lillebror er verdens mest tålmodige og blide unge, ikke noe problem å ha ham med seg rundtomkring i hvert fall! I ettermiddag har vi hatt taco og litt fredagskos, og nå sitter jeg her helt skutt etter en laaang dag!
Millimani Skrevet 7. november 2014 #2450 Skrevet 7. november 2014 Vi har også fått noen millimeter snø i dag, og det er meldt i morgen, men så skal det bli regn, regn, regn... Så den blir nok ikke liggende her heller. Taco hørtes veldig godt ut, lenge siden jeg har spist det
Fibonacci Skrevet 8. november 2014 Forfatter #2451 Skrevet 8. november 2014 Taco er kjempegodt, Millimani! Med ordentlig guacamole og godt med saus på! Det regner masse i dag... Kjedelig! Lillebror våkna for mat kl 07 i dag morges, og da var puppen steinhard på undersiden! Han ville selvsagt ikke ha, og skreik og skreik! Han drev og trykka litt også, så jeg masserte og 'sykla' med beina så han fikk ut lufta og prøvde igjen etter å ha håndmelket en del. Da tok han puppen, og vi slokna i senga igjen. Er sliten i dag, og bekymra for om det er en truende betennelse... Vi skal på showet til kusina mi i dag, og gå ut og spise! Mannen fikk jo ikke sett premieren hennes, og siden det har vært så mye fullt og utsolgt, var dette det tidligste vi fikk til i høst. Gleder meg! Foreldrene mine skal passe alle 3 barna, håper det går greit... Snuppa skal også i kinobursdag og se 'Karsten og Petras vidunderlige jul'
Sushi Skrevet 8. november 2014 #2452 Skrevet 8. november 2014 Pump og pump til du er sikker på det ikke blir betennelse! Får vondt i puppen i sympati her... Kinobursdag, er det også noe? Mye rart i vente skjønner jeg. Vi har vært på lekeland-bursdag da, det var helt kaos.
Mazilla Skrevet 8. november 2014 #2453 Skrevet 8. november 2014 Håper dere koser dere masse på date! Det virker som dere er veldig flinke til å ta vare på forholdet midt oppi alt hverdagskaoset med tre barn!
Fibonacci Skrevet 8. november 2014 Forfatter #2454 Skrevet 8. november 2014 Sushi: Har pumpa i dag, får ikke ut så veldig mye, men det er ikke hardt i hvert fall. Og joda, du har kinobursdag, lekelandbursdag, bowlingbursdag, MegaZone (laserspill), go-kart og sikkert mere til... Kinobursdag hadde vi for et par år siden, og det var egentlig veldig ålreit! Takk, Mazilla! Vi gjør det vi kan vettu Vi har hatt en kjempefin kveld! Veldig gøy å se showet sammen med mannen, og vi fikk komme backstage og prate med L etterpå. Hun skulle spille enda en forestilling etter den vi var på - den dama er rå! Veldig stolt av henne! Så var vi ute og spiste på en asiatisk restaurant. Hadde en veldig fersk og uerfaren kelner, men maten var nydelig! Hjemme hadde alt gått fint! Lillebror sov da vi kom hjem, mens de eldste lå våkne i sengene og ville ha nattakos Og nå har jeg melkespreng..
Mafalda Skrevet 9. november 2014 #2455 Skrevet 9. november 2014 Så herlig med utekveld med mannen! Gleder meg til det blir mulig her hos oss også... om noen år Regner med at showet ga god trim til lattermusklene! Den dama er bare übermorsom, jeg ler meg skakk av hele det merkelige persongalleriet hennes. Hun tar de forskjellige typene så innmari på kornet. Og så deilig med middag etterpå, selv om kelneren var en smule grønn Så lenge kokken vet hva han driver med pleier det jo å gå bra. Ikke minst måtte det være herlig at det rådet total idyll da dere kom hjem. Flinke barn dere har Og jepp, utvalget av forskjellige bursdager er enormt. Det er ikke som det var før i tiden, nei: Husker min mor rynket på nesa over de som viste video i bursdager, haha. Hun skulle bare visst hvordan det er nå. Men det er jo moro for barna, da! Både Megazone og lekeland er ganske vanlig i kretsen til ungene, og det har også vært gokart og judobursdag (!). Et par ualminnelig tøffe foreldre inviterte alle guttene i fjerde klasse til svømmebursdag for et par år siden. Bøyer meg i støvet, jeg tror ikke jeg hadde turt å ha ansvaret for det. Synes jeg er flink når jeg vipper opp en langpanne og inviterer alle hjem, men ser jo at det blir litt kjedelig i forhold Ha en god søndag, og håper det ikke blir krøll med puppene igjen!
Fibonacci Skrevet 9. november 2014 Forfatter #2456 Skrevet 9. november 2014 God farsdag Natta har vært litt urolig her, lillebror våkna flere ganger pga tett nese før vi la oss, og litt i natt også. Takk og lov for OtriBaby! Han surkler og pruster verre... Stakkars liten! Jeg tror ikke puppene er helt friske, får prøve å pumpe mer i dag. Nå skal vi vekke mannen med farsdagskort og gave på senga, og senere i dag skal vi i bursdagen til tanta mi.
Fibonacci Skrevet 9. november 2014 Forfatter #2457 Skrevet 9. november 2014 Så herlig med utekveld med mannen! Gleder meg til det blir mulig her hos oss også... om noen år Regner med at showet ga god trim til lattermusklene! Den dama er bare übermorsom, jeg ler meg skakk av hele det merkelige persongalleriet hennes. Hun tar de forskjellige typene så innmari på kornet. Og så deilig med middag etterpå, selv om kelneren var en smule grønn Så lenge kokken vet hva han driver med pleier det jo å gå bra. Ikke minst måtte det være herlig at det rådet total idyll da dere kom hjem. Flinke barn dere har Og jepp, utvalget av forskjellige bursdager er enormt. Det er ikke som det var før i tiden, nei: Husker min mor rynket på nesa over de som viste video i bursdager, haha. Hun skulle bare visst hvordan det er nå. Men det er jo moro for barna, da! Både Megazone og lekeland er ganske vanlig i kretsen til ungene, og det har også vært gokart og judobursdag (!). Et par ualminnelig tøffe foreldre inviterte alle guttene i fjerde klasse til svømmebursdag for et par år siden. Bøyer meg i støvet, jeg tror ikke jeg hadde turt å ha ansvaret for det. Synes jeg er flink når jeg vipper opp en langpanne og inviterer alle hjem, men ser jo at det blir litt kjedelig i forhold Ha en god søndag, og håper det ikke blir krøll med puppene igjen! Takk, Mafalda! Svømmebursdag ja, det ville eldstemann ha i år, men vi turde ikke ha ansvaret for så mange barn i vannet på en gang! Hva hvis noe skjer, liksom... Huff! Vi har hatt lekeland- og MegaZonebursdager de siste årene, gjerne slått det sammen med andre barn i klassen som fyller år på samme tid. Og det er utrolig deilig å slippe å ordne i stand hjemme altså! Men filmkveld og overnatting som vi nylig hadde var koselig det også
Mazilla Skrevet 9. november 2014 #2458 Skrevet 9. november 2014 Oi, her er det visst bare å stålsette seg i forhold til fremtidige bursdagsfeiringer, skjønner jeg! Hva skjedde med tykkbunnet hjemmelaget pizza etterfulgt av gelé, sjokoladekake og fisking av godteposer? 1
Gjest Tekola Skrevet 9. november 2014 #2459 Skrevet 9. november 2014 Mamma var en mester i kreative bursdager, husker jeg. Vi har ikke verdens største stue, men det ble løst med aluminiumsfolie bortover gulvet og så satt alle på puter bortover. Vi hadde også refleksjakt ute i hagen (novemberbarn, så det var lett å gjennomføre siden det ble mørkt tidlig), eventyr-løyperebus inne (stasjoner med scener fra ulike eventyr vi skulle identifisere) og masse annet. Det går fortsatt gjetord om lillebrors bursdag med mutantseigmenn på kaka også, mamma hadde bakt og pyntet en sjokoladekakelangpanne i god tid og frosset den ned. Så skulle hun tine den i ovnen. Resultatet ble seigmenn som smeltet i hverandre. Det så innmari kult ut Høres ut som dere hadde en fin kjærestekveld
Fibonacci Skrevet 9. november 2014 Forfatter #2460 Skrevet 9. november 2014 Fisking av godteposer er jo en klassiker, Mazilla! Vi hadde sånne bursdager fram til barna var 7-8 år, og det er gøy - og fullstendig kaos! Så morsomt, Tekola! Vi pleide å vise noen kule bilfilmer i bursdagene våre da vi var små, ordentlig snurre-film på lerret, som pappa hadde fått lånt gjennom jobben. De ble også viden kjent! Lillebror har fått feber og har vært litt ekstra sliten og sutrete i dag stakkars. Ser det an litt om vi skal gi Paracet, foreløpig går det greit (tempen ligger rundt 38). Jeg føler meg heller ikke så bra, er varm og slapp. Det er vondt øverst i puppene, oppover mot armhulene, men det er ikke noe rødt der. Har uansett ammet alt det jeg kan, lillebror er veldig kosete og vil gjerne ligge ved puppen når han er syk, og da får han jo også antistoffer fra morsmelka. Har vært i koselig bursdag og stappa oss med mat og kaker, skal ta en tidlig kveld!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå