Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer med 4 mnd ♡ lillegull er 1 uke og 1 dag i dag ♡ begynner så smått og bli tryggere på dette. Men barselstårene og panikken velter over meg med jevne mellomrom. Men det skjer stort sett når jeg ikke holder blodsukkeret oppe. Uvant med å legge opp livet etter vekkerklokkeintervaller på hver halvannen time. Men etterhvert får jeg vel klarsignal av helsesøster til at vedle kan regulere dette selv. Nå må j vekke henne for mating minimum hver 3. Time pga prematur og litt liten.

Men, fy søren så spesielt dette er. Vår lille skatt ♡

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Løvsol :klem: Det er så stort, og så overveldende å bli mamma! Er utrolig heldig som har 3 friske, fine unger :hjerte:

Vi måtte også vekke hver 3. time i starten pga dårlig vektoppgang. Det er på mange måter deilig når de blir større og mer aktive, og sier fra mere selv.

Det var kjempegøy på babysvømminga i dag, fikk prøve et par nye ting og koste oss ellers med å flyte på ryggen og 'svømme' rundt. Han sov litt både før og etter svømminga, og da han våkna var han så sulten at han ikke kunne få mat fort nok! Det ble både pupp, jordbær- og eplemos fra Ella's kitchen (som han ELSKET) og flaske.

Må få i meg litt mat selv, og så skal jeg bake gulrotkake i langpanne til Halloweenfest i 3. klasse i morgen.

Skrevet

Har ungene dine gått på svømming siden de var små? Hvalkurs og så videre? Snuppa går på småbarnssvømming nå og er blitt superflink, tror vi må fortsette med dette. :)

Skrevet

Ja, de har gått siden de var hhv 3 og 6 måneder :) Det het ikke akkurat Hvalkurs der vi har baby-og småbarnssvømming, men de har tatt masse svømmemerker. Nå som de er så store går de på Delfin og Selmerket på den lokale svømmeklubben.

Skrevet

Her heter det også delfin og sel og noe mer greier... Men hval er det første etter småbarnssvømminga. Vi begynte fordi hun hadde litt vannskrekk (ikke for bading, men vann i ansiktet og hårvask var krise), og nå dukker hun under og er blitt litt av ei badenymfe. :) Sier de i alle fall, jeg er jo bare hjemme med baby og får ikke sett noe til dette, dessverre. Men det virker så stas å bare fortsette med svømming, ungene dine må jo være veldig flinke i vannet nå?

Skrevet

Det høres så koselig ut med babysvømming! Av en eller annen grunn har jeg aldri fått rotet meg på akkurat det, og det er i grunnen synd. Det virker veldig morsomt!

De klemmeposene med frukt er nesten farlige, altså. Her raider lillejenta gjerne kjøleskap og skuffer på jakt etter dem :ler:

Hvordan går det med ribbeinet, da?

Skrevet (endret)

Sushi: ja, de er veldig flinke nå, eldstemann har jo svømt 1000 m crawl, og snuppa er ikke snau hun heller! Ville absolutt fortsatt på svømming hvis hun trives der :) Det er viktig å føle seg trygg i vannet, våre har også hatt livredning og øvd på å svømme med klær og sånt.

Mafalda: blir alltid så glad når du er innom :klem: Savner liv i dagboka di, selv om jeg leser og elsker bloggen din! Ribbeinet er mye bedre, takk! :)

Og her er det snuppa som hiver seg over fruktposene når lillebror er mett. Og så maser hun om å få babygrøt, hihi :fnise:

Vi har vært hos mamma og pappa på middag i dag, og da fikk lillebror grøt med litt fruktmos oppi, og han spiste faktisk en del! Jeg tror han har fått mer teken på det, han gaper og strekker seg etter skjea, og det kommer ikke fullt så mye ut igjen!

Nå er vi hjemme, Halloweenkostymer er lagt fram til i morgen, og gresskaret er klart. Lillebror ville ikke sove, så jeg ligger og ammer ham i søvn nå. Det måtte jeg i går kveld også... Håper det ikke blir en vane.

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Happy Halloween!

Jeg startet dagen med å få tilbake mensen.. Kjiiiipt! Men merkelig passende på en blodig Halloween-dag! :fnise:

Er tidlig oppe for å få de største barna avgårde til skolen, mannen måtte dra tidlig. Lillebror er en liten syvsover i dag, ligger og snorker etter siste amming kl 7.

Vi skal til fysioterapeuten i dag (med lillebror denne gangen, ikke meg selv, siden han har en favorittside og ikke var så sterk i mageleie på 3 mnd kontrollen). Så skal vi pynte Halloweenkaka, få to store barn klare for Halloweenfest på skolen, tenne lys i gresskaret vårt og finne fram godteriet. Jeg og lillebror skal holde fortet her hjemme mens mannen og barna er på fest. :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Er ganske sikker på at vi fortsetter med svømming, ja. Selv har jeg alltid elska å være i vann, og den følelsen vil jeg at ungene også skal oppleve! Og ikke minst er det jo veldig viktig å være svømmedyktig med tanke på drukning.

Lykke til med Halloweenfeiring! :)

Skrevet (endret)

Takk, alle sammen! :klem:

Herlighet, dette er så deilig at jeg garantert jinxer det ved å skrive om det. :ler: Det er heeelt stille i huset! Mannen og de største barna er på Halloweenfest, lillebror sover og det har bare vært en liten gruppe med nabobarn på døra! O'lykke!

Har stått på som en helt i hele dag. Var hos fysio, handla et par siste ting til i kveld, pynta kake og gjorde i stand alt det de andre skulle ha med seg opp på festen (vi er med og arrangerer). Nå spiser jeg sushi og nyyyter freden og roen! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Skrevet

Takk, det har vært en fin kveld! Det ringte bare på døra 4 ganger, så vi har MASSE snop igjen! Og jeg har spist for mye... :kvalm:

Ungene hadde kost seg på fest, og gikk litt knask eller knep i nabolaget etterpå. Lillebror fikk legge seg etter pupp, flaske og kveldsgrøt, og vi så på Nightmare Before Christmas sammen med de to største. Nå ser jeg og mannen på Ghostbusters! Haha :ler:

Skrevet

Jeg har ikke hatt en eneste unge på døra i dag :P Men fint ungene koser seg iallfall :)

Skrevet

Ja, det er jo det viktigste Millimani! :)

God morgen! Lillebror lot meg sove til kl 07 i dag, og så ammet jeg ham og vi samsov videre til halv 10! Hadde en helt syyyk drøm om at jeg var på middag hos Fotballfrue rett etter at hun hadde født sitt 2. barn! :skratte: Må ha fått helt sukker- og estoffsjokk i går, hjernen er turbo.

I dag skal jeg og snuppa på teater og se Skjønnheten og udyret sammen med 2 venninner! Hun skal bli med den ene venninna vår hjem og overnatte der etterpå, og jeg skal hjem til gutta mine. Mannen skal ta med eldstemann på Den store kinodagen og se Operasjon Arktis! Det blir gøy for ham, og mamma passer lillebror imens.

Skrevet (endret)

Endelig ro i huset og litt tid til sofa, noe godt i glasset og KG. :nigo:

Teatret var en stor suksess, både store og små koste seg og satt helt fjetret. Veldig bra produksjon, vi voksne var imponert og snuppa var jo helt himmelfallen etter stykket. Fikk nesten ikke noe ut av henne den første halvtimen, hun var helt i drømmeland og bare gikk rundt og smilte! Vi spiste på Peppe's etterpå, og det ble veldig seint før jeg var hjemme igjen. Da var jeg så sprengt at jeg bare måtte amme lillebror med en gang, og han var veldig villig heldigvis, selv om han hadde fått både flaske og grøt.

Snuppa ble jo med venninna mi hjem for å overnatte, de ringte i stad for å si natta. Koselig :hjerte: Eldstemann og mannen kom seg på kino og var fornøyde med filmen, alt i alt en fin dag for alle sammen! Deilig å komme seg litt ut av huset, og godt å kjenne at man savner hverandre også. Da er det ekstra godt å ses igjen. :rodmer:

Endret av La Traviata
Skrevet

Høres ut som dere alle har hatt en veldig fin dag :) herlig!

Skrevet

Det var det virkelig, Favole! :)

Her starta dagen kl 07. Helt greit, men skulle ønske jeg hadde lagt meg før kl 01 i natt.. ;)

Skal bake litt i dag, mannen skal skifte dekk på bilen og så skal vi på middag til venninna vår som har snuppa på overnatting. Skal ha gresskarsuppe + gresskarpai og feire siste rest av Halloween! Et vennepar av oss kommer også med sin 10 mnd gamle gutt. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...