Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Bra tips Lilleninja, kan jo prøve å smøre det på der det er vondt bak på ryggen (foran er det jo bak puppen, så ikke så enkelt).

Har handla bursdagsgaver og trøstegave til snuppa, det ble en del store esker i lekebutikken gitt! Han som jobba der hjalp meg med alt siden jeg hadde trøbbel med å strekke meg, løfte osv. Han mente forøvrig at jeg nok fikk mammaprisen i år, siden jeg var ute og handla leker med baby på slep og ribbeinsbrist :ler:

Nå sitter jeg i sofaen hjemme med kosesokker og pledd, syntes så synd på meg selv i stad at jeg bare måtte ha en pose gluten-og melkefrie smultringer fra en smultringbil. Tester dem ut nå, sammen med en kopp deilig vaniljekaffe :nigo:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffeh. Ribbeinsbrist er vondt!!! Ibux og paracett gjør nok susen ♡

God bedring+

Skrevet

Stakkars deg, ikke akkurat det du trengte nå... :klem: Du har fått din dose uflaks for noen år!

Skrevet

Takk Løvsol og Sushi :klem:

Jeg duppet av på sofaen i stad, det var utrolig godt! Mannen og pappaen min fikk frakta tilbake bord og stoler vi lånte til dåpen, og kjørte hjem de største barna som var hos foreldrene mine etter skolen i dag. Har rimelig vondt i kveld, særlig når jeg skal rette meg opp, reise meg og vri/strekke meg. Trenger hushjelp! Nå! :ler:

Skrevet

Smultringbil? Og enda bedre; gluten- og melkefrie smultringer? :hakeslepp::sikle:

God bedring!

Skrevet

Takk Mazilla! :klem:

Jada, det var en sånn vogn som solgte smultringer utenfor senteret jeg handla på. Og de gluten- og melkefrie var riktignok frosne, men tiner fort og smakte kjempegodt! :nigo:

Skrevet

God onsdag!

Natta var ikke så verst, først våkna lillebror kl 01, men da holdt det å gi ham smokken, så sovna han igjen. Så var det mating kl 05 og 07:30. Trist vær ute! Jeg har fortsatt ganske vondt. Har time hos osteopaten i dag, tenkte det var greit å dra dit selv om jeg har skada meg. Kanskje hun kan hjelpe? Mamma kommer hit for å passe lillebror kl. 12, godt med mødre som stiller opp :)

I morgen har eldstemann bursdag, så jeg skal bake kake i kveld! Burde ha laget et kort, men vet ikke om jeg klarer å sitte så lenge ved hobbybordet. Får se...

Skrevet

Uff, stakkars deg med brist i ribbein, det hørtes virkelig ikke godt ut :( Bra at moren din kan komme og hjelpe deg litt i dag, høres ut som om du trenger den hjelpen og avlastningen du kan få!

Hva slags kake tenker du å lage til eldstemann?? Broren min har bursdag i neste uke, og jeg skal bake en kake til ham, men trenger inspirasjon...!

Skrevet

Takk Ipanema! Han ønska seg brownies, så da blir det det :)

Skrevet

Osteopaten turde ikke behandle meg i dag, men hadde mange gode råd til hva jeg burde gjøre og ikke gjøre. Jeg skal ta det mest mulig med ro og avlyse alt vi ikke MÅ gjøre. Så det blir ikke babysvømming i morgen, i hvert fall. Bør ikke løfte tungt, få hjelp med å handle store ting, og bære tett inntil kroppen. Løfte med beina, ikke med ryggen. Så vil jeg nok merke en viss bedring innen en ukes tid, selv om det ennå tar noen uker til å bli helt bra.

Lillebror sov så lite i stad, og spiste ikke mye fra flaske mens mamma var her, bare 100 ml. Og nå nekter han venstre pupp, men ikke høyre! Den som kunne forstå disse små altså!

Har planlagt litt ang. underskriftskampanje mot skolenedleggelse sammen med noen andre foreldre, og nå har jeg en stille stund før de største barna kommer hjem fra skolen. Mannen skal på planleggingsmøte med høstgruppa i 3. klasse i kveld, og eldstemann skal på svømming.

Skrevet

Kommer det fortere fra høyre pupp? Prøvd tvillingstilling?

Skrevet

Uff, så kjedelig med ryggen :( Håper du slipper å gå sånn lenge. Skal du til legen, eller ser du an?

Hvor gamle er de andre barna dine? Hvordan synes du overgangen fra 2 til 3 barn var? Vil du ha flere spørsmål? Hehe :ler:

Skrevet

God bedring! Vondt nok å ha brista ribbein, men når man har en liten en kan man ikke bare ta det helt med ro heller. Håper du merker bedring raskt og at mann og de eldste barna er flinke til å avlaste deg

Skrevet (endret)

Vet ikke Sushi, jeg trodde det var omvendt - i hvert fall har jeg hatt mer melk på den venstre tidligere. I ettermiddag/kveld har han for sikkerhets skyld nekta på begge! :(

Har ikke prøvd tvillingstilling på en stund - ikke siden i sommer da jeg slet med brystbetennelse.

Sliten og trøtt, holder på å vaske og sterilisere flasker, så skal jeg legge meg. Pga et møte kom ikke mannen hjem før halv 8 i kveld. Da hadde jeg vært alene med middag, lekser, kjøring til svømming og styr med lillebror som ikke var helt i slag. Var så sliten og hadde så innmari vondt! Og så skjønner han ikke at han må hjelpe til ekstra uten at jeg spør spesifikt om ting. Dust! :sinna:

...ja, jeg er litt ekstra følsom i kveld :(

Dette er ikke lett. Må ta smertestillende for å greie meg gjennom dagen, og ingen dager i nærmeste framtid blir 'rolige'. Greit nok at vi dropper babysvømming i morgen, men så er det FN-kafe på skolen på ettermiddagen, og det er alltid helt kaos. Masse folk, trangt, masete og vanskelig med baby og vogn.

Men over til noe hyggelig; eldstemann fyller 10 år i morgen, og gaver og kort ligger klare her! :hjerte:

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er visst ingen vits i å dra til legen, ara - ingenting de kan gjøre likevel. Bare å knaske Paracet og Ibux og ta det mest mulig med ro. Noe som ikke er veldig lett...

De største er 8 og 10 år gamle. :)

Det er travelt med 3 stk., men veldig koselig. Og det er mye hjelp i de største barna! Herlig å se søskenkjærligheten, og at lillebror lyser opp når de kommer hjem. :rodmer:

Det er alltid noe å gjøre, og man slipper å lure på hva man skal finne på om dagen, hehe :ler:

Og så kan jeg ikke anbefale ribbeinsbrudd/brist altså ;)

Endret av La Traviata
Skrevet

Høres veldig slitsomt ut. :( Er det ikke noe mer du kan droppe? Send mannen på FN-kafé og slike ting, hvis dere må møte opp. Prøv å tenke på deg selv som "sykmeldt" akkurat nå.

Skrevet (endret)

God morgen!

For nøyaktig 10 år siden var jeg i ferd med å bli mamma for første gang! :hjerte: Vi vekte eldstemann på senga i stad med gaver, godis og sang, og han ble kjempeglad for Skylanders Trap Team, film, Lego, pil-og-bue, penger og hårvoks, hihi.

Snuppa fikk en trøstegave og lillebror fikk ligge i senga til eldstemann og se seg rundt. Det var visst veldig gøy! :)

Senere i dag skal jeg bake brownies til bursdagsbarnet, og så skal vi på FN-kafe. Moren min skal være med dit og hjelpe meg litt, og så drar vi hjem til henne etterpå, spiser middag og kake og feirer 10-åringen vår! :bursdag:

Endret av La Traviata
Skrevet

Gratulerer med dagen til eldstemann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...