Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi må nesten møte opp på FN-kafeen Sushi, men vi blir der ikke så lenge. Og mamma hjelper til der, siden mannen ikke rekker å være med.

Tyyypisk at jeg begynner å bli forkjøla og hoster som bare det, når det gjør supervondt å hoste!

Sykmelding hadde gjort seg, ja... Men jeg får bare ta det med ro når jeg kan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og nei! :daane: Nå må du slutte å ha sånn uflaks! :nei:

Husk at du faktisk kan bli sykmeldt hvis det blir for ille da. Da kan mannen være hjemme noen dager.

Skrevet

Gratulerer med dagen til eldstemann :)

Tusen takk! :klem:

Skrevet (endret)

Gratulerer med dagen til eldstemann! :bursdag:

Tenker han fikk en fin start på dagen, og ennå gjenstår brownies...! :)

Og masse god bedring-vibber oversendes herved. Sammen med en gullmedalje for Supermammainnsats. Mammaer er en egen rase, altså, som kan slite seg igjennom det meste når det er nødvendig. Men jeg håper du kutter absolutt alt som ikke MÅ gjøres, og lar mannen få ta i et ekstra tak hjemme. Kombinasjonen vondt i ribbeina og hoste kan sette selv den modigste ut av spill :klem:

Greit nok at vi dropper babysvømming i morgen, men så er det FN-kafe på skolen på ettermiddagen, og det er alltid helt kaos. Masse folk, trangt, masete og vanskelig med baby og vogn.

Hi hi, jeg skrev jo på Facebook her om dagen, halvveis på spøk, at etter 15 år med barnehage/skolebarn har jeg utviklet buffet-angst med tilhørende kakepanikk. Det verste er at det har en (stor) kjerne av sannhet. OK, jeg møter opp og har med 12 porsjoner internasjonal mat, eller kake, eller hva det måtte være, men når bordet åpnes og gribbene ungene omtrent klatrer over hverandre og dynger papptallerknene ned med mat de ikke orker å spise opp likevel (og fedrene deres støvsuger resten) setter jeg meg bare i et hjørne og venter på at lidelsen skal ta slutt. Jeg orker ikke bale og mase i en stim, mister fullstendig matlysten av mindre. Før sommeren kommenterte jeg til en mamma i klassen til mellomste at jeg syntes barna tok litt vel av, hvorpå hun lo og sa "Ja, de er jo så søte, massevis av energi!". Med fare for å være en sur kjerring, så nei- jeg synes ikke uoppdragne unger som løper rundt og søler mat utover hele klasserommet er søte. Ikke fedre som forsyner seg med tre biter pai og halve bollen med salat heller.

Rant finished...

Mvh Grinebiter :ler:

Ønsker deg lykke til med resten av dagen, og håper som sagt at mann, storesøsken og andre i din nærhet trår til. Viktig at du ikke blir helt på felgen! :kose:

Endret av Mafalda
Skrevet

Gratulerer til eldstemannn! Høres ut som at dette blir en flott dag :) Og så flott at moren din blir med og hjelper til. Kos dere masse!!! :blomst:

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen til storebror :klemmer:

Skrevet

Gratulerer med 10 års-dagen til eldstemann :)
Håper det hjelper med litt avlastning fra mammaen din på FN-kafé :)

Skrevet (endret)

Takk for alle gratulasjoner! :klemmer:

Lillebror sover, og kaka er i ovnen! Jeg har betalt regninger og sjekka opp litt om sparekonto til lillebror. Han fikk en del penger til dåpen - det var fra oldemor, som uttrykte like før hun døde at han skulle få dette av henne i dåpsgave. En nydelig gammel dame, var hun :hjerte:

Endret av La Traviata
Skrevet

Så skjønt av oldemor! :dagens-rose: Penger kommer alltid godt med :)

Skrevet

Gratulerer med dagen til storebror! Og morsomt at det er flere som føler de MÅ møte på FN-kafé i dag, her er det barnehagen til Plutt som arrangerer :ler:

Skrevet

Gratulerer med dagen til eldstemann! :bursdag:

Tenker han fikk en fin start på dagen, og ennå gjenstår brownies...! :)

Og masse god bedring-vibber oversendes herved. Sammen med en gullmedalje for Supermammainnsats. Mammaer er en egen rase, altså, som kan slite seg igjennom det meste når det er nødvendig. Men jeg håper du kutter absolutt alt som ikke MÅ gjøres, og lar mannen få ta i et ekstra tak hjemme. Kombinasjonen vondt i ribbeina og hoste kan sette selv den modigste ut av spill :klem:

Hi hi, jeg skrev jo på Facebook her om dagen, halvveis på spøk, at etter 15 år med barnehage/skolebarn har jeg utviklet buffet-angst med tilhørende kakepanikk. Det verste er at det har en (stor) kjerne av sannhet. OK, jeg møter opp og har med 12 porsjoner internasjonal mat, eller kake, eller hva det måtte være, men når bordet åpnes og gribbene ungene omtrent klatrer over hverandre og dynger papptallerknene ned med mat de ikke orker å spise opp likevel (og fedrene deres støvsuger resten) setter jeg meg bare i et hjørne og venter på at lidelsen skal ta slutt. Jeg orker ikke bale og mase i en stim, mister fullstendig matlysten av mindre. Før sommeren kommenterte jeg til en mamma i klassen til mellomste at jeg syntes barna tok litt vel av, hvorpå hun lo og sa "Ja, de er jo så søte, massevis av energi!". Med fare for å være en sur kjerring, så nei- jeg synes ikke uoppdragne unger som løper rundt og søler mat utover hele klasserommet er søte. Ikke fedre som forsyner seg med tre biter pai og halve bollen med salat heller.

Rant finished...

Mvh Grinebiter :ler:

Ønsker deg lykke til med resten av dagen, og håper som sagt at mann, storesøsken og andre i din nærhet trår til. Viktig at du ikke blir helt på felgen! :kose:

Takk for det, Mafalda!

Æsj nei, både små og store burde ha lært bedre kø-skikk, og forsyne-seg-skikk! Er det ikke typisk da? :roll:

Og så gode ord, jeg føler meg ofte langt fra å være en supermamma, men at jeg ofrer meg bittelitt iblant kan jeg nok gå med på. ;)

Nå har lillebror fått mat både fra pupp (hurra, ingen krangling og nekting hittil i dag!) og flaske, og vi drar snart på FN-kafé. Har litt mer vondt nå, så håper det ikke blir for ille..

Skrevet

Så skjønt av oldemor! :dagens-rose: Penger kommer alltid godt med :)

Ja, det er sant! :klem:

Gratulerer med dagen til storebror! Og morsomt at det er flere som føler de MÅ møte på FN-kafé i dag, her er det barnehagen til Plutt som arrangerer :ler:

Takk Ipanema, håper det går bra på kafé for dere også! :)

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen til storebror! Ja nå har du fått en tiåring i hus, og hans første runde dag. Det blir sikkert god kake! :gratulerer:

Men FN-dagen er da ikke før i morgen :klo:

Skrevet

Jeg vet, Millimani - men den årlige FN-kafeen er av en eller annen grunn alltid på en torsdag. ;)

Det gikk forsåvidt fint å være der, det var ikke fullt så masete som tidligere, siden de hadde spredd arrangementet over større arealer. Og mye hjelp i å ha med mamma, selvsagt. :) Lillebror koste seg og smilte sånn til alle! :rodmer: Alle sier det samme: 'Han er såååå blid!" :nigo:

Han har begynt å spise litt mindre fra flaske de siste dagene, dette tror jeg er første gang jeg har måttet kaste større mengder MME, for han har liksom ikke vært så sulten... Og så har han sovet mindre enn vanlig, og begynt å gulpe MASSE! Det pleier han jo ikke! Og hatt ganske løs mage, til han å være. Lurer på hva det kan være for noe, når ting er annerledes begynner man jo fort å stusse...

Har hatt en veldig koselig feiring av eldstemann hos foreldrene mine i kveld, med yndlingsmiddagen hans, gaver fra mormor og bestefar og brownies som jeg hadde bakt. Og så fikk han velge en film som vi så sammen. Men nå i kveld er jeg utrolig sliten og har veldig vondt. Legger meg snart, må lade opp til barnebursdagen til eldstemann som går av stabelen i morgen ettermiddag/kveld. Natta! :sove:

Skrevet

Sov godt og lenge! Lykke til med barnebursdag i morgen, tenker det er flere som gleder seg :)

Skrevet

Lykke til med barnebursdag i morra, håper du har noen som hjelper deg da? :)

Skrevet (endret)

Lilleninja: Mannen kommer hjem litt tidligere i ettermiddag, og han handla inn alt sammen i går kveld. :)

Lillebror ville ha mat kl 06, deretter kl 07:30, og så samsov vi videre til kl 10! Herlighet, så deilig! :hoppendeglad:

I dag skal jeg ordne i stand til guttebursdag. Det er så få gutter i klassen til eldstemann (bare 5 stk.) så vi inviterer gutta fra hele trinnet, 10 stk. til sammen. Det kommer 9 stk. på filmkveld, og 5 av dem skal også overnatte. Spent på hvordan det går!

Endret av La Traviata
Skrevet

Heldig gutt som får en slik bursdag. :)

Skrevet

Lykke til med bursdagsfeiring i dag, hørtes ut som et hyggelig opplegg for gutta :jepp:

Og godt at Lillebror lot deg sove ut litt på morgenkvisten i dag da, det er vel kanskje en fordel for deg å ha fått ladet batteriene litt før bursdagsgjestene gjør sitt inntog i kveld :fnise:

Skrevet

Takk, selve bursdagen er overstått, og ble en suksess - og 5 gutter ble igjen på overnatting. De holder på å legge seg nå, er ganske spent på hvor lang tid det tar før de sovner og om noen får hjemlengsel og sånt.

Lillebror har nekta pupp i dag, og jeg har vært så frustrert og lei meg! Satt på do og pumpa og var nesten på gråten i stad. Han tok all morsmelka på flaske etterpå, og sovna for natta - trodde vi. I stad våkna han og gråt helt hysterisk, og så kom det rap, gulp og promp. Han har blitt en skikkelig gulpebaby! Han gulper veldig sjelden ellers, men nå har vi brukt et titalls gulpekluter i dag og har måttet skifte på ham og oss selv flere ganger.

Etter at han fikk ting ut og opp, roet han seg og ENDELIG tok han puppen! Han ligger her og koser seg nå, for en lettelse! Jeg lar det gå sånn inn på meg, og føler at han avviser meg, selv om jeg vet det er tullete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...