Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har forresten satt meg noen mål for november måned. Denne måneden skal jeg nemlig senke tempoet litt. Jeg skal ha mer tid til meg selv, gå flere turer med vogn, høre på lydbok, og trene det bekkenet tåler. Og så skal jeg spise sunnere (jupp, jeg vet jeg har sagt det før, men det skled selvsagt ut).

Men altså; flere dager uten planer, med mye kos og der vi tar ting som de kommer. Skal også komme i gang med juleforberedelser i god tid, er nødt til det så det ikke blir så mye stress i desember.

Og jeg skal ha mer tid med venninner, og med mannen. Starter neste helg, når mannen og jeg skal ut og se showet til kusina mi, og et par helger senere skal jeg på kino med ei venninne og se Hunger Games! :hoppendeglad:

Endret av La Traviata
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som fine og fornuftige november-planer :Nikke: Og jeg er veldig enig i at det er greit å komme tidlig i gang med juleforberedelser, det er så utrolig deilig å slippe at hele desember bare forsvinner i julestress! Jeg var flink til å være tidlig ute i fjor, og burde jo greie det i år også, som jeg er hjemme i permisjon og greier :)

Skrevet (endret)

Hei Ipanema! :klem:

Håper å unngå julestresset, i hvert fall begrense det noe!

Vi har kost oss veldig i dag, alle sammen! Dro til venninna vår H i 16-tida og da hadde jeg med meg en ferdig stekt paibunn. Gjorde ferdig fyllet der, og det ble knallgodt! I tillegg hadde snuppa og H bakt gresskarmuffins og begynt på gresskarsuppe. Snuppa hadde også fått skjære ut det store gresskaret (under oppsyn) og det ble så stilig.

Som alltid når vi er der lager vi all maten i fellesskap og skravler og tuller mens vi holder på. Det er så koselig!

Maten smakte kjempegodt, vi drakk litt rødvin og slappet av med kaffe, dessert og film etterpå. Men lillebror har fått diaré i kveld, det er helt tyntflytende og har gått gjennom flere ganger. Han er i godt humør og har ikke feber, så jeg vet ikke helt hva det kan være... Har brukt litt tid etter at vi kom hjem på å rydde opp og sette i gang klesvask etter alle skiftene. Han sover nå, i hvert fall - og jeg slapper av med Alt for Norge før jeg skal legge meg.

God natta!

Endret av La Traviata
Skrevet

Høres kjempetrivelig ut!

Lillebror reagerer ikke på noe han har fått smake da? Uansett er det sikkert forbigående. :)

Skrevet

Ja, håper det Sushi!

Lillebror sov til halv 8 i dag, jeg er veldig heldig med min sovebaby altså! Sliter dog litt med tidlige oppvåkninger og det å sovne igjen selv. Nå er det menssmerter og ribbein som 'gror'. De sa det kunne gjøre vondt, og det gjør det. Men da heles det jo :)

Ingen planer i dag bortsett fra lek, kos, mating, tur og etter hvert lekser, middag og svømming for de største barna.

Skrevet (endret)

Lille gutten begynner å bli sterkere! I stad rullet han fra sideleie og over på magen! :)

Fikk ikke skrevet så mye om det på fredag, midt oppi alt Halloween-stresset, men vi var jo hos fysio tidligere på dagen. Hun fant ut at han hadde litt stiv nakke, og foretrekker å ligge med hodet til høyre - det har blitt en liten 'flate' der, så vi skal stimulere enda mer til at han skal snu hodet til venstre også. Han kommer helt over til venstre, bare man jobber nok med det. Han er ikke helt stabil i ryggleie, men med små justeringer blir det bra, og i mageleie blir han sliiiiten, så der skal vi bygge litt opp under brystet og holde armene på plass så han får støtte og finner balansen lettere. I det hele tatt trenger han ikke veldig mye ekstra trening, bare et par øvelser og justeringer når han ligger på gulvet eller stellebordet. Har holdt på en del i helga (når jeg har hatt mulighet) og han blir flinkere hele tiden! :)

Endret av La Traviata
Skrevet (endret)

Nå har vi holdt på med smaksprøver i ca. 1 uke, og lillebror får litt grøt på formiddagen og frukt/grønt senere på dagen, men det er variabelt hvor mye som går ned. I går spiste han en del grøt + søtpotetmos, i dag har han ikke villet ha så mye. Og potet/gulrotmos var ingen højdare - det brakk han seg av! Han har tatt en del pupp da, i går ville han nesten ikke ha. Det går opp og ned med denne matingen, det er sikkert!

Har hatt en travel ettermiddag med det vanlige styret med lekser/middag/kjøring til og fra svømming for to barn. Men nå har det roet seg, og jeg er sinnsykt trøtt! Hadde jeg lagt meg på sofaen nå hadde jeg sovna. Er i hvert fall fornøyd med å ha vært på fin tur i dag, og spist sunt. Merka godtesug i butikken, men kjøpte bare frukt og nøtter. :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Åh, jeg gleder meg skikkelig til vi begynner med smaksprøver! :fnise:

Flink som holdt deg til det sunne i butikken!

Skrevet

Viktig med mål som er en gode for seg selv ♡

Skrevet (endret)

Keep it coming, jeg trenger heiing! :nigo:

Jeg merker at jeg har lagt på meg litt i det siste, ikke veldig mye men nok til at jeg ikke føler meg vel. Ammer tydeligvis ikke nok til å gå ned bare på det.. Skal ikke gjøre noe drastisk, bare kutte godis og Pepsi Max og annet drit. Og gå turer og trene det kroppen tåler. Merker ribbeinet godt i kveld, og er helt skutt...

Og mannen er ute og jogger i mørket. Det var omtrent på denne tiden i fjor at han brakk beinet på joggetur, og det sitter så til de grader i meg at jeg ikke klarer å slappe av når han er ute. :(

Endret av La Traviata
Skrevet

Huffameg, ser for meg det passer heller dårlig med tre barn og brukket fot. Sikkert ikke så kult når dere hadde bare to barn heller... Får håpe det går bra denne gangen!

Skjønner at vi har vært heldige med han knerten vår når det kommer til mat. Han bare gaper, han. :P Nå spiser han skikkelige måltider, og det er veldig gøy! Det løsner nok snart for dere også.

Skrevet

Oi, hvordan klarte han å brekke beinet på joggetur? :hakeslepp:

Håper du snart får han trygt hjem, hvis ikke han har kommet allerede :)

Skrevet (endret)

Sushi: Det går nok bedre etter hvert, snuppa brukte i hvert fall en del tid på å komme opp i fulle porsjoner med mat. Og vi er jo fortsatt bare på smaksprøve-stadiet, men veldig moro å prøve ulike ting!

Ja, det med mann m/brukket bein + to barn + gravid og kvalm (kasta opp hver morgen) + julestri med ørten avslutninger, julekonserter, juleverksted, gaveinnkjøp, juletre, juleditt og juledatt... Det var et mareritt, rett og slett. Jeg var så sliten da jula kom at jeg ikke klarte å glede meg stort over den. Jeg var helt alene med alt i over 6 uker, var fulltids sjåfør, sykepleier, kokk, vaskedame, leksehjelper, snømåker, vedbærer, sto for alt av innkjøp, tunge løft... Man klarer det når man må, men jeg var så innmari hormonell også, så jeg gråt av utmattelse rett som det var.

Mannen var også ganske uforstående til hvor tøft det var for meg, og det gjorde det hele ekstra tungt.

Huff, dette ble mye om en veldig kjip tid, heldigvis er den over (og han får værsågod å være forsiktig og ikke brekke beinet igjen, da vet jeg ikke hva jeg gjør!).

Endret av La Traviata
Skrevet

Mazilla: han jogga i skogen, i lysløypa, og lyset hadde gått i en veldig glatt sving. Det var frost, og han skled på isen og slo beinet veldig hardt mot et eller annet (en stein eller rot, husker ikke helt).

Han er heldigvis hjemme igjen nå!

Skrevet

Håper du fikk mannen tilbake fra joggeturen god behold!

Skjønner godt at det sitter i, når det brukne beinet ble oppstarten på en skikkelig kjip tid. Han har vær så godt å holde seg frisk, rask og kjøreklar utover mot jul nå! ;)

Helga di høres veldig fin ut, da! Det er så godt med helger som inneholder litt sosialt samvær med venner, litt opplegg med barna, og det allikevel blir tid til både huslige sysler (ikke for mye, haha!) og avslapning. Synes du har en bra plan framover, og håper det ikke dukker opp altfor mye som stikker kjepper i hjulene for deg.

Må bare fortelle at jeg drømte om deg i natt :fnise:

Jeg var på ett eller annet med jobben, men så måtte jeg løpe- for HK-jenta skulle jo i bursdagsselskap til datteren din! Du hadde bakt en flott langpannekake med masse råååsa pynt. Dessverre fikk jeg ikke smakt den, for jeg oppdaget at jeg hadde glemt igjen ungen min på bussen. Jaja. Den var pen, i hvert fall, du er god på å bake imaginære kaker! :ler:

Ha en god dag med lillebrortrening og kos :)

Skrevet

Skjønner at du blir engstelig når mannen er ute og jogger i mørket ja, stresset fra sist høst hørtes VIRKELIG ikke ut som noe som fristet til gjentakelse!!

Bra at han kom vel hjem igjen i går :)

Skrevet

Hehe, du skrev jo at han var hjemme igjen, ja!

Sånn går det når en gullfisk leser innlegg baklengs! :klaske::fnise:

Skrevet

Haha, for en drøm Mafalda! :skratte:

Så bra at den imaginære kaka mi ble bra, da! :fnise:

Han kom vel hjem ja, og godt var det! Han unngår skogen + temperaturer nær frysepunktet heretter...

I dag er en daffedag. Lillebror sov helt til halv 8! :daane: Og så amma/slumra vi til halv 10... Han er i så strålende humør om morgenen også, det er herlig å stå opp med ham, skravle og tulle på stellebordet og leke og trene litt i babygym'en. Han ble fort sulten igjen, og så fikk han litt grøt + flaske. Det er ikke mye grøt som går inn (og ikke ut igjen), men han tømmer ikke hele flaska med MME lengre, så han får nok i seg litt likevel. Nå sover han, og jeg skal sterilisere flasker og prøve å få tak i læreren til eldstemann... Senere i dag blir det en liten tur på oss, ikke for lang siden jeg har vondt i både ribbein og bekken.

Skrevet

Vi gikk en kjempefin tur i stad, før det ble mørkt. Bekkenet var faktisk ikke så verst, og jeg merker ribbeina mest når jeg løfter og bærer lillebror, ikke så mye når jeg triller.

Har hatt spaghetti carbonara til middag, og lillebror har fått smake gulrot-, eple- og pastinakkmos fra Ella's. Det gikk ned! Ellers så synes jeg han har blitt så stor nå! Han er sterk altså, når han sparker med beina eller slår med armene er det skikkelig kraft bak! Han spenner seg og han 'setter seg opp' i fanget. Vil ikke sitte stille lengre (hvis han ikke er veldig trøtt). Han legger seg over på siden, og kommer av og til rundt også. Han tar tak i alt, lugger i håret og drar i briller. Alt går i munnen, så her må vi passe litt på! Og han er veeeeldig selskapssyk. Glad for at vi har Newbornsete til Tripp Trapp'en, der kan han i hvert fall sitte en stund og følge med før han blir lei.

Eldstemann og snuppa har vært hos foreldrene mine i ettermiddag, og kommer snart hjem. Jeg føler meg sånn deilig sliten, skal definitivt komme meg ut på tur hver dag heretter! Har spist sunt og bare tatt en energibar til mellommåltid. Vekta står på 69,5 kg og jeg vil helst ned til 65,0. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...