Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

En av guttene (som bor bare noen hus bortenfor oss) ville hjem, så da er det bare 4 overnattingsgjester igjen. Og det er utrolig nok stille i huset! Mannen og lillebror har også lagt seg, mens jeg var så sulten at jeg måtte ha litt kveldsmat.

God natta! :Gjesp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler akkurat det samme ang. puppenekt. Vet at det bare er teit å tenke sånn, men klarer ikke å kontrollere det... Men den lettelsen når han ENDELIG tar puppen er god! Håper det går bedre for dere i morgen. :klem:

Skrevet

Takk Sushi! :klem: Hvordan går det med dere i dag?

Vi har sovet godt i natt, alle sammen! Dvs. jeg våkna halv 6 og fikk ikke sove igjen, men sånn er det! Noen av gutta var våkne i 7-tida, og nå er hele huset oppe bortsett fra lillebror og meg. Han krangla litt med puppen i stad, men nå har han ligget her i en time!

Overnattingsgjestene blir henta i 12-tida, og så må vi handle litt. Skal bake til familiebursdagen i morgen også. :)

Skrevet

Så fantastisk at det har vært en rolig natt med overnattingsgjester! Høres ut som en knall bursdag :)

Men det blir vel greit når dere får huset for dere selv igjen, tross alt ;) Håper dere får en fin dag uten så mye puppekrangel!

Skrevet

Det humper og går her. ;) Så bra at natta ble god og at lillebror og pupp er venner!

Skrevet

Hei og god kveld!

Det har vært en fin dag, selv om jeg har vært trøtt. Overnattingsgjestene ble henta kl 12, vi fikk rydda opp og så tok jeg med meg snuppa og kjøpte Halloweenkostyme i formiddag. Eldstemann ble med en kamerat hjem, og jeg gikk tur med de to minste. Snuppa sykla og lillebror lå i vogna. Ellers har jeg bakt litt og sløvet litt. ;)

Skrevet

Det har gått bedre med ammingen i dag forresten. Han har krangla litt, men tatt puppen etter bare en liten stund. Og når han først faller til ro, ligger han leeeenge. Det er kos! :hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Fint å oppdatere meg litt her igjen. Godt å lese at selv trebarnssupermødre også sliter med hormoner og tanker rundt amming ol. (Misforstå meg retr). Jeg ligger i sykehussenga med frøkna mi pustende fornøyd på brystkassa mi, ho nekter å sove uten kroppskontakt i natt og mannen er utslitt etter flere skift ila de siste to døgnene, så nå beordret jeg han til å sove. Skal forsøke å lirke henne bort i senga hennes snart, så jeg får en god time på øya før neste meieriøkt. Jobber med å få i gang produksjonen, noe son ser ut til å gå fint. Så nå må bare vesla klare å finne ut av suginga,så blir det nok bra :-)

I morgen skal vi trolig hjem. Noe jeg syns er forferdelig skummelt!! Altfor mye hormoner og tanker til at j er avslappet til det... ♡ men det er vel en normal dørstokkterskel tenker jeg... :-)

Skrevet

Så koselig å høre fra deg, Løvsol! Åh, den følelsen av helt fersk baby på brystet :rodmer:

Håper du slipper ammetrøbbel, det er virkelig kjedelig når ikke ting går 'etter boka'. Den såkalte boka har vi vel hivd ut forlengst (etter et par måneder med eldstemann fant jeg ut at jeg heller fikk gå etter mitt eget skjønn og magefølelse. Funker fint det også.) :)

Håper det går fint å dra hjem, det er ofte i roligere omgivelser man finner ut av ting og klarer å bli skikkelig kjent med den lille skapningen! :klem:

Skrevet

God søndag!

Vi kom oss litt seint i seng i går, var så deilig med litt voksentid på kvelden. Spiste god middag, delte en flaske rødvin og koste oss. :hjerte: I morges var lillebror sulten kl 06:30 (ny tid) og deretter kl 08. På den andre ammingen ble han bare liggende og småkrangle og sutre innimellom, så etter 10 minutter stoppa jeg og ble heller liggende og småprate og kose. Kvalitetstid på en søndag morgen!

I morgen blir han 4 måneder, hjelpes! Vi har tenkt å gi bittelitt grøt i dag, det virker som han er klar for det og trenger noe mer enn pupp (som han ofte ikke vil ha) og MME.

Kl 15 får vi litt familie på besøk, skal feire eldstemann med pølser og kaker! :)

• Liker 1
Skrevet

Så herlig med en kosestund på morgenkvisten... :)

Men altså, fire måneder! Stor gutt, jo! Synes ikke det er lenge siden du gikk og ventet og ventet...

Ha en fin familiefeiring senere i dag! Pølser og kake passer ypperlig på en søndag ;)

Skrevet

Takk Mafalda! :klem:

Jeg er kjempesliten etter nok en fullpakket dag med bursdagsfeiring og periodevis puppenekting. Fikk ham i hvert fall til å ta litt nede på soverommet i stad. Men jeg tror han har for liten tålmodighet ellers, vil heller følge med på det som skjer og skravle han :ler: Og jeg har jo ikke så mye melk heller. Litt er det, men mest til kosesuging og slikt. Får vel ut mellom 50 og 80 ml når jeg håndmelker eller pumper.

Grøt var jammen rart! Han gapte, men gjorde noen rare grimaser og dyttet en del ut igjen med tunga. Men moro å prøve litt. Forsøker mer i morgen :) Er det sånn at man skal vente noen dager med å introdusere enda en ny matvare? Har planer om avokado, søtpotet og sånt også.

Familiebursdagen ble koselig, men jeg var så sliten fra før av at jeg var helt kvalm, svimmel og fikk vondt i hodet. Heldigvis ble det et relativt rolig, lite selskap med akkurat passe antall gjester. Eldstemann fikk fine gaver, en del penger (han sparer til iPad) og det ble gode kaker. Jeg hadde bakt brownies (igjen!) og smuldrepai, snuppa hadde laget Minilicious kaker med et sånt kit hun har, og mamma kom med en flott bløtkake. Lillebror var stort sett blid, litt trøtt så han fikk legge seg allerede kl 19. Siden vi stilte klokka i natt ble rytmen litt annerledes. Nå er jeg snart på vei i seng, stuptrøtt (og glad for at maratonen med dåp - barnebursdag - familiebursdag er over og neste uke er det 'bare' Halloweenfest på skolen og ingenting som skjer her hjemme!)

Skrevet

Dette heftet er ganske bra for introdusering av mat:

http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/mat-for-spedbarn/Sider/default.aspx

Vi begynte med søtpotet, avocado, gulrot, potet, aprikos, svisker også blandet vi mer og mer sammen og fra 6 mnd begynte vi med kjøtt og fisk i måltidene. Lager mye hjemmelaget is, smoothier og fruktmos bestående av gresk yoghurt, frukt, bær eller grønnsaker. Driver og skal skrive inn oppskriftene inn på iPad de nærmeste ukene, hvis du er interessert kan jeg sende deg på innboks her :)

Skrevet

Takk Siyha! Og ja takk til oppskrifter! :nigo:

Skrevet

Hehe, sender gjerne til flere jeg. Det er veldig enkle oppskrifter da, ikke noe særlig fancy ;) Endelig kanskje noe jeg kan bidra med i disse supre mammadagbøkene ;)

Kan begynne neste uke med 4-6 mnd, så 6-9 også 9-12 også se hvor mange jeg orker å skrive inn og hvor langt jeg kommer. Dere vet jo hvordan ståa er hos oss med søvn, så det må gå litt i rykk og napp ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det hadde vært supert, Siyha! Og du - gratulerer såååå mye! :strix:

Oh my, for en natt! Har vært våken siden kl 05, med kvalme og vondt i magen. Mannen 'spøkte' i går med at jeg kanskje er gravid igjen, hadde nemlig overfølsom luktesans. Men jeg syntes ikke det var spesielt morsomt, hehe. Nei huff, det hadde jeg ikke takla!

Lillebror er 4 måneder gammel i dag, hurra! Han skal få smake litt grøt igjen, og ellers skal vi sløøøøøve!

Endret av La Traviata
Gjest Nesevisa
Skrevet

Gratulerer med fire måneder! Han ser ut som en så herlig unge :)

Og god bedring, det var liksom ikke måte på uflaks om dagen :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...