Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres ut som fine og fornuftige november planer:)

Rart å lese om lillebror, føles som en eeeeevighet til jeg skal ha baby men tiden går nok fort!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy å høre om lillebror. De vokser så fort. Er ikke akkurat babyer lenge synes jeg.

Hørtes deilig ut med trilletur. Er alt for dårlig til å komme meg ut på det. Trillet oftere(kanskje 2 ganger om dagen) med storebror. Ble litt annerledes denne gangen. Mye mer å henge fingrene i hjemme liksom ;)

Jeg hadde også trivdes litt bedre om vekta hadde vist noen kg mindre. Har vært ganske flink så langt denne uka så får se om jeg greier å holde meg uten å måtte stappe innpå noe søtt eller annet usunt. Hvorfor skal det finnes så mye godt som ikke er bra?! :fnise:

Trente du aktivt før? Har inntrykk av dere egentlig er sånn aktivitets/treningsfamilie. Hehe ;) Hva slags energibarer spiser du?

Skrevet (endret)

Spiser sånne energibarer fra United Bakeries (de har dem på Meny her) og Questbarer fra helsekosten. Gode, men litt dyre er de jo.

Tja, vi er i hvert fall en del i aktivitet, når vi får det til! Hehe. ;) Og jeg og mannen elsker f.eks. fjellet. Hadde med oss de to største til Gaustatoppen i fjor sommer, de var jo kjempeflinke!

Jeg trente før jeg ble gravid ja, mest jogging og litt yoga og svømming når jeg fikk sjansen. Mannen jogger, sykler og går på ski. Så.. I det hele tatt. Friluftsliv er topp, det er bare så få helger uten andre planer for tida. Gleder meg til vi kan ta med lillebror på litt lengre turer etter hvert!

Det er kjempetravelt med flere barn, jeg fant ut at jeg bare måtte la visse ting ligge til senere på dagen for å komme meg ut. Blir i bedre humør av det, lillebror sover godt og jeg får hørt på lydboka mi. :) Og blir sprek (forhåpentligvis)! :ler:

Endret av La Traviata
Skrevet

Friluftsliv :hjerte: Men kan tenke meg det er vanskelig å klemme det inn i en travel hverdag med mange barn og mange aktiviteter.

Skrevet

Det blir ikke så ofte som vi skulle ønske nei - må bli flinkere! :Nikke:

Vi er oppe og ordner med frokost, kaffe, flaske og grøt. Skal på tur med barselgruppa etterpå, gleder meg!

Ha en fin dag :)

Skrevet (endret)

Og plutselig var det kvelden!

Har hatt en fin dag med tur + kafebesøk med barselgruppa. Litt kaldt og surt vær, men jeg syntes bare det var deilig! Gikk over 5 km, så det ble en del trim i dag. Vi satt såpass lenge på kafeen at jeg måtte ta bussen hjem igjen for å rekke hjem til lekser med ungene.

Nå sitter jeg og venter på eldstemann på svømminga, og så skal vi svinge innom butikken og kjøpe bleier.

Endret av La Traviata
Skrevet

Merkelig hvordan det plutselig er kveld, hvor blir dagene av? Stod jo nettopp opp! :daane:

Så koselig med tur og kafé med barselgruppa. Godt å komme seg ut selv om det er litt kjølig :) Ha en fin kveld!

Skrevet (endret)

Takk, Favole! :klem:

Sitter her i mørk stue med bare stearinlys, lyset har nemlig gått i begge lampene og mannen får ikke liv i dem! Er litt sånn småirritert, det har nemlig gått en lampe på kjøkkenet for et halvt år siden som han ikke har gjort noe mer med (det hjalp ikke å skifte lysstoffrør og sikring), og på badet har det gått to pærer som han heller ikke har skifta. Skulle gjort det selv, men det er så kronglete å komme til og jeg er usikker på hva slags pærer det er (er veldig nyoppussa bad, så har ikke skiftet før).

Og så er det tusen sånne små ting som jeg går og irriterer meg over hver dag, men som jeg glemmer å minne ham på når han er hjemme, eller som han glemmer eller overser selv. Men lys i huset må vi jo ha!!! :sinna:

Endret av La Traviata
Skrevet

Lys i huset må dere jo ha! Og det må da virkelig også han kunne se! Dere kan jo ikke leve i mørket inne, og nå er det jo mørkere ute utover dagen og om kveldene også, så ikke alltid så mye lys å få inn utenfra.. Du får ta ham skikkelig, og si til ham at han må skjerpe seg :opplyser:

Jeg bor i andre etasje i tomannsbolig, og har felles gang med naboen. Nå får jeg straks en ny nabo, og de som nettopp har flytta var bare verdens beste. Men hun som var før dem..., jo hun var da en god nabo hun også. Men det var én ting hun var sjanseløs på, - og det var å skifte lyspærene i lyset i gangen i første etasje. Det endte som regel med at jeg mista tålmodigheten og skifta de pærene, selv om det egentlig var hennes ansvar i den etasjen..

Skrevet (endret)

Sånt er så irriterende! Jeg maser, og han sier han skal fikse og ordne, og så skjer det ofte ingenting...

Har følt meg litt varm og rar i kveld, og nå har jeg vondt i puppene... Neeiiii, vil ikke ha brystbetennelse igjen!

Endret av La Traviata
Skrevet

Kjenner til det med mann som lover og lover, med lite action... :murvegg:

Håper ikke det er brystbetennelse! :kose:

Skrevet

Nei, nei, nei, nå må brystene til La Traviata skjerpe seg! :snurt:

Håper det gir seg, og ikke er betennelse igjen :klem:

Skrevet

Ånei, håper det ikke er brystbetennelse! :troest:

Skrevet

Brystbetennelse er mitt største mareritt(!). Håper virkelig ikke det er det som er på vei hos deg ♡

Skrevet

Åh, håper du tilbringer dagen i et LYST hus UTEN brystbetennelse! *krysser fingre*

:klem:

Skrevet

Hei!

Jeg føler meg ikke særlig bra, er litt varm fortsatt men usikker på om det er puppene eller noe annet. Er litt tett også. Puppene er ikke fullt så vonde i hvert fall, har fått tømt dem godt også. Men veldig sånn sykdomsfølelse i kroppen... Skal på babysvømming, men etterpå skal jeg slappe av alt jeg kan!

Skrevet

Håper ikke det er brystbetennelse! Satse på at du blir bedre utover dagen, og at det gir seg. Babysvømming er sikkert moro, håper dere kosa dere masse :)

Skrevet

Takk Millimani! :klem:

Det var veldig koselig på svømminga, og jeg tok en kaffe med noen av mammaene der etterpå. :) Er ikke i så verst form nå, har ammet mye i dag (heldigvis har han ikke nektet puppen, så jeg har ikke måttet pumpe).

Skal snart på middag hos mamma og pappa, og i morgen er det planleggingsdag - d.v.s. at jeg blir alene med 3 barn hele dagen! Tenkte å ta en tur på biblioteket, men ellers vet jeg ikke helt hva vi skal finne på. Noen forslag?

Skrevet

Svømmehallen :P ...eller blir det for mye alene med tre? Biblioteket er jo flott det da :)

Skrevet

Oi! Biblioteket høres fint ut :Nikke:

Ellers tror jeg nesten jeg ville satset på hjemmekos. Kanskje bakt litt sammen, hvis dere liker det? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...