Fibonacci Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #2201 Skrevet 14. oktober 2014 Vi fant dåpslue på Bogerud tekstil! Det var enda godt, for hverken mamma eller svigermor hadde noen luer liggende hos seg. Men jeg har nesten ikke fått ham til å ta pupp i dag. Bittelitt bare, så jeg pumpa meg og fikk ut 70 ml (produksjonen har nok gått ned, ja...). Det fikk han på flaske og drakk opp med stort behag, så da er det nok ikke smaken det er noe galt med, i hvert fall... Han er ikke helt seg selv for tida, og i går kveld hadde mannen målt litt høyere temp på ham. Og så har han hatt en del diare. Håper bare dette går over snart, så vi får det litt roligere rundt dåpsdagen! 1
Sushi Skrevet 14. oktober 2014 #2202 Skrevet 14. oktober 2014 Er han utålmodig fordi det kommer raskere på flaska, tro? Kan jo prøve å få igang utdrivinga før du legger ham til. Har ikke hatt noe hell med det selv, men man vet aldri.
Fibonacci Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #2203 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg vet ikke, melka har jo alltid vært treg hos meg. Bruker den nesesprayen før hver amming, fikk resept på den hos legen sist. Kan jo alltids prøve, da. Er redd for å miste melka og måtte slutte å amme, hvordan løste du det Sushi? Måtte du pumpe? Er desperat etter gode råd og tips!
Millimani Skrevet 14. oktober 2014 #2204 Skrevet 14. oktober 2014 Fint at dere fant dåpslue da Men jeg syntes nå ikke den var så verst den du la ut bilde av heller. Håper du får litt mer "fortgang" i pupp nå da, at nesesprayen hjelper! Fint at han klarer flaska iallfall. Håper tenperatur og magen stabiliserer seg nå da så han ikke blir syk stakkars
Sushi Skrevet 14. oktober 2014 #2205 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg pumpa når det ble for mye spreng, men prøvde å gi minst mulig flaske så han skulle ta puppen. La ham til rett etter dupp og da fikk han stort sett spist litt. Var bare mye skriking og styring... Følte meg helt deppa. Vet ikke om jeg har andre tips, dessverre. Kanskje det står noe på ammehjelpen?
Favole Skrevet 14. oktober 2014 #2206 Skrevet 14. oktober 2014 Har ingen tips å komme med annet enn å kontakte en ammehjelp Kan være god hjelp i det!
Fibonacci Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter #2207 Skrevet 14. oktober 2014 Takk dere Tenkte å ringe helsestasjonen i morgen, kanskje de har noen gode råd. Blir deppa av dette, har vært på gråten sååå mange ganger i dag :cry:
Fibonacci Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #2208 Skrevet 15. oktober 2014 Ligger her og ammer, har holdt på i snart 3 kvarter. Men måtte jobbe litt før han tok puppen (takk for Syntocinon nesespray)! Gruer meg til en dag med mulig puppenekt igjen... Mamma kommer hit i dag og skal hjelpe meg med å pusse vinduer. Og så skal jeg levere mannens og eldstemanns dresser til rensing. Og i kveld er det svømming for eldste og Formannskapsmøte i kommunen igjen, jeg og en del foreldre fra skolen drar dit for å markere våre synspunkter ang. ny skolestruktur.
Sushi Skrevet 15. oktober 2014 #2209 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg grein hver dag når det var sånn, jeg... Det var rett og slett skikkelig dritt. Håper dagen i dag blir bedre. Hvis de ikke har peiling på helsestasjonen (det er så varierende) så ville jeg også prøvd å ringe ammehjelpen. Har du forresten prøvd den ammestillinga der du sitter halvveis tilbakelent og har babyen liggende oppå deg? Det skal visstnok vekke instinktet om å lete seg fram til puppen. Har fungert noen ganger her!
Lilleninja Skrevet 15. oktober 2014 #2210 Skrevet 15. oktober 2014 Håper du får en fin dag uten puppenekt Lykke til på møtet i kveld
Fibonacci Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #2211 Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Sushi: Har ikke prøvd den stillingen, men ofte må jeg ligge over ham i senga for at han skal bli fornøyd når jeg ammer om natta/morgenen. Lilleninja: Takk Har snakket med helsesøster, men ble egentlig ikke så mye klokere... Var innom en del teorier, bl.a. dette med at melka ikke kommer fort nok for ham, at han har et virus som plager ham, at han får tenner..! Ingen av de andre fikk tenner så tidlig, men man vet jo aldri! Må bare fortsette å prøve å tilby puppen, amme i et stille og mørkt rom og pumpe meg hvis jeg får veldig spreng. Jeg er i hvert fall ikke klar for å slutte med ammingen ennå! Endret 15. oktober 2014 av La Traviata
Sushi Skrevet 15. oktober 2014 #2212 Skrevet 15. oktober 2014 Her tror jeg også det kan ha vært tenner som pressa på (selv om de ikke har brutt gjennom enda) og muligens tett nese. Er frustrerende å ikke skjønne hva som er galt...
Millimani Skrevet 15. oktober 2014 #2213 Skrevet 15. oktober 2014 Noen får tennene veldig tidlig, mens andre får de veldig sent. Får håpe du klarer å amme lenge, lenge
Gjest Siyha Skrevet 15. oktober 2014 #2214 Skrevet 15. oktober 2014 til deg. Håper ammingen går seg til igjen! Her var det vel rundt 3-4mndsalderen jeg bare kunne amme alene inne på et mørkt rom, hun ble distrahert av alt annet. Melka mi kom fort da, så hun ammet i det lengste kun 10 min før hun var mett så har ingen tips der. Og det virker jo som han liker smaken, bare kanskje blir "lei"? Og om det er av tenner, treg utrivning eller hva er ikke godt å si... Jeg hadde oppstartsproblemer med ammingen, og fikk gode tips av Ammehjelpen mens helsestasjonen var helt blåst. Hadde tatt kontakt der hvis puppenekten vedvarer
Mafalda Skrevet 15. oktober 2014 #2215 Skrevet 15. oktober 2014 Uff, så slitsomt og trist med den puppenekten! Håper virkelig at det går seg til, for det høres tøft ut- både det med at han må mates på andre måter og du bruker masse tid på ammingen, men ikke minst psykisk. Det "skal" jo liksom være en kosestund, det er opplest og vedtatt, og da blir det tilsvarende tøft når det ikke funker Krysser fingrene for at hvadetnåenner viser seg å være forbigående. Du har i alle fall all medfølelse herfra! Og så BUP da, hva skal man si?! Utrolig uprofft å bruke andres tid på den måten. Jeg har- bank i bordet- ikke opplevd dem sånn i det hele tatt, men nå har vi oppfølgingsmøte på skolen neste uke og jeg kjenner jeg ble litt spent på om de kommer til å møte Neida, som sagt har det gått veldig greit med de møtene vi har hatt hittil, så jeg har ingen grunn til å frykte noe. Men selve møtet er jeg også spent på, særlig hva skolen kan tilby av tilrettelegging og slikt. Hurra for dåpslue! Det er jo en fordel at den sitter pent på lillebror, det er vel ikke få bilder som skal tas den dagen Og søren, der minte du meg på noe... det var dåp, ja! Kanskje på tide å tenke såpass langt...
Fibonacci Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #2216 Skrevet 15. oktober 2014 Takk, alle sammen! Dere er gode Kjempesliten etter en lang dag! Mamma og jeg fikk vaska vinduer og støvsugd, så skal jeg vaske i morgen før vi får inn ekstra stoler og bord. Dresser er levert på rens, og duker er fikset... Dåpskjolen er inspisert, og jeg mangler bare en hvit body til å ha under. Skulle tro man hadde det liggende, men kunne selvsagt ikke finne det. Fredag kjøper vi inn maten, lørdag dekker og pynter vi bord og lager mat. Var tilhører på 3 timer langt Formannskapsmøte i kveld, glad lillebror ikke var med! Det hadde ikke gått. Det kom fram litt mer ang. prosessen, men jaggu var det mye svada også... Og ordføreren er passe arrogant synes jeg. Og så er han stadig i 'krig' med lokalavisa. Jaja... Sånn er det i små kommuner! Men denne dagen ble riktig så bra etter hvert, jeg fikk lillebror til å ta puppen både i ettermiddag og i kveld! Må bare klemme ut litt melk først (og bruke spray, som vanlig)! Er sååå glad, og håper det varer!
Fibonacci Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #2219 Skrevet 16. oktober 2014 Jaaa, pupp er så flott når det fungerer! Som Mafalda sa, det skal jo liksom være en kosestund, og når han faller til ro der og bare koser seg, lager små lyder av velbehag og sukker innimellom... Lykke! Vi sov til 08 i dag! Fy søren, så deilig! De siste dagene har vært utrolig slitsomme pga tidlige oppvåkninger og puppenekt hele dagen. Nå virker det som det har snudd! Han ligger her og suger og koser seg nå Vi skal på babysvømming etterpå, og etter det fortsetter dåpsforberedelsene. Skal bl.a. ordne bordkort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå